Gå til innhold

Håper på råd ang maten jeg spiser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frokost/lunsj (spørs litt når jeg står opp): Havregrøt laget på 2.5 dl vann og 1 dl havregryn + en halv banan 

Lunsj (bare når jeg står tidlig opp) Blomkålsuppe ferdig fra Rema  en skål.  

Middag: f.ekst 2 stk laks med 250 gr wok eller kyllingfile + salat

Kvelds: Et grovt kneipprundstykke (kjøpt), et egg, en skinke, tomat, agurk, paprika + et glass ekstra lett melk

snaks: en smothie med blandet bær, halv banan og 2 dl appelsinjuice. Og 150 gr yoghurt med redusert sukker med melon og pasjon. 

Blir ca 1500 kcal på en dag. 

Skal ned 10 kg håper jeg. Alle tips og kunnskap om dette mottas med takk. Er 157 og 61 kg dersom det er av betydning. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frokost/lunsj (spørs litt når jeg står opp): Havregrøt laget på 2.5 dl vann og 1 dl havregryn + en halv banan 

Lunsj (bare når jeg står tidlig opp) Blomkålsuppe ferdig fra Rema  en skål.  

Middag: f.ekst 2 stk laks med 250 gr wok eller kyllingfile + salat

Kvelds: Et grovt kneipprundstykke (kjøpt), et egg, en skinke, tomat, agurk, paprika + et glass ekstra lett melk

snaks: en smothie med blandet bær, halv banan og 2 dl appelsinjuice. Og 150 gr yoghurt med redusert sukker med melon og pasjon. 

Blir ca 1500 kcal på en dag. 

Skal ned 10 kg håper jeg. Alle tips og kunnskap om dette mottas med takk. Er 157 og 61 kg dersom det er av betydning. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Ligger på ca 2000 kcal forbrent per dag. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger mer enn 1500 kcal på dager du trener eller har middels til tungt kroppsarbeid el.l.

Legg inn høyde og vekt og finn din bmi her. Legg deretter inn dine andre detaljer om å gå ned i vekt, trening m.m. for å få beregnet ditt kaloribehov her https://www.melk.no/bmi?gclid=CjwKCAjw26H3BRB2EiwAy32zhXjEWZzGnY_TLMzFbSAivSAwki9ZFpZf7HIYEW8yp-Kx4jP7vm0IIBoC3akQAvD_BwE

Anonymkode: dfe57...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha byttet ut bananen og juicen i smoothien med fks en halv avocado og Youghurt naturell, tror du får litt mye raske karbohydrater /høy GI og rask sultfølelse av den blandinga der. Eventuelt litt rapsolje istedenfor avocado.

Anonymkode: 8b658...eb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger mer enn 1500 kcal på dager du trener eller har middels til tungt kroppsarbeid el.l.

Legg inn høyde og vekt og finn din bmi her. Legg deretter inn dine andre detaljer om å gå ned i vekt, trening m.m. for å få beregnet ditt kaloribehov her https://www.melk.no/bmi?gclid=CjwKCAjw26H3BRB2EiwAy32zhXjEWZzGnY_TLMzFbSAivSAwki9ZFpZf7HIYEW8yp-Kx4jP7vm0IIBoC3akQAvD_BwE

Anonymkode: dfe57...b36

NB. Husk å lage en ny beregning av kaloribehov etter hvert som du har gått ned i vekt.

Anonymkode: dfe57...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å lese om anthony william medical medium. Følger han på Instagram, men det står mye på bloggen hans også. Han vet hvordan man spiser rett. Sjekk ut det?

Jeg ville ikke spist noe med gluten eller melk, det er ikke bra for kroppen. Dessuten er det mange som opplever å gå ned i vekt når de kutter ut alt med gluten og sukker. 

Jeg ville også spist mer fargerike salater og grønsaker, og ikke vær redd for frukt og bær. 

Start dagen med et stort glass vann med en halv presset sitron oppi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bølle skrev:

Jeg vil anbefale deg å lese om anthony william medical medium. Følger han på Instagram, men det står mye på bloggen hans også. Han vet hvordan man spiser rett. Sjekk ut det?

Jeg ville ikke spist noe med gluten eller melk, det er ikke bra for kroppen. Dessuten er det mange som opplever å gå ned i vekt når de kutter ut alt med gluten og sukker. 

Jeg ville også spist mer fargerike salater og grønsaker, og ikke vær redd for frukt og bær. 

Start dagen med et stort glass vann med en halv presset sitron oppi. 

De fleste 90-100-åringer i Norge har spist gluten og melkeprodukter hele livet. Vi har en gjennomsnittsalder på mangeogåtti her i landet. Hadde neppe hatt det om gluten og melk var skadelig, når hele den eldre generasjon er fostra opp på melk og brød, grøt og velling....

Anonymkode: d727b...3b0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for mye sukker. Erstatt sukkeret med naturlig fett. Egg eller kjøttdeig for eksempel.

Anonymkode: 9b6f1...018

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

NB. Husk å lage en ny beregning av kaloribehov etter hvert som du har gått ned i vekt.

Anonymkode: dfe57...b36

Jeg trener ikke, men går turer så og si hver dag. Vil det regne med som trening og da flere kalorier å spise? 

Anonymkode: 0de01...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener ikke, men går turer så og si hver dag. Vil det regne med som trening og da flere kalorier å spise? 

Anonymkode: 0de01...ecc

Ja, det regnes som trening og flere kalorier å spise :) . Har du gått inn på melk sin bmi-kalkulator? Der fyller du ut det som stemmer best for deg angående arbeid: stillesittende eller hardt kroppsarbeid osv. Og trening x antall timer pr uke.

Lykke til ❤️

Anonymkode: dfe57...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det kostholdet blir mer enn 1500 kcal. Ville fjernet yoghurt og ferdigsuppe for det er ikke mat i det, ingen næring. Når du skal spise lite er det desto viktigere at det du spiser er næringsrikt. Proteinpulver i smoothies hadde vært lurt. 2dl juice + 1 glass melk er mye når du skal drikke det hver dag, med mindre du spiser mindre av ennet. Ville heller droppet melken og/ eller redusert juicemengden. Med mindre du har en fysisk aktiv jobb eller trener intenst hver dag.

Gå tur forbrenner ikke særlig med kalorier. Da er det bedre løpe raskt i 10 minutter. Eller trene styrke. Gåing "føles" som trening, men har nærmest ingen effekt på vekt. Det gjør deg bare mer sulten og risikerer du spiser mer 

Anonymkode: 9af5c...f52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det kostholdet blir mer enn 1500 kcal. Ville fjernet yoghurt og ferdigsuppe for det er ikke mat i det, ingen næring. Når du skal spise lite er det desto viktigere at det du spiser er næringsrikt. Proteinpulver i smoothies hadde vært lurt. 2dl juice + 1 glass melk er mye når du skal drikke det hver dag, med mindre du spiser mindre av ennet. Ville heller droppet melken og/ eller redusert juicemengden. Med mindre du har en fysisk aktiv jobb eller trener intenst hver dag.

Gå tur forbrenner ikke særlig med kalorier. Da er det bedre løpe raskt i 10 minutter. Eller trene styrke. Gåing "føles" som trening, men har nærmest ingen effekt på vekt. Det gjør deg bare mer sulten og risikerer du spiser mer 

Anonymkode: 9af5c...f52

Jeg synes også det hørtes mye ut til å være 1500 kcal. Jeg spiser bare knekkebrød og middag, og ingen kvelds eller noe, og ligger på i underkant av 1500. To laksestykker gir jo nesten 500 kcal i seg selv.

Anonymkode: 2fda9...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bølle skrev:

Jeg ville ikke spist noe med gluten eller melk, det er ikke bra for kroppen. Dessuten er det mange som opplever å gå ned i vekt når de kutter ut alt med gluten og sukker. 

Bare tull å anbefale noen som ikke er intolerant å kutte ut gluten og melk.

Hold deg til det du kan - kosthold er åpenbart ikke en av de tingene.

Anonymkode: 11172...0e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som sier du må ligge under 1500 kalorier tar feil og bryter retningslinjer for forumet. Kjøp deg kjøkkenvekt og last ned en app. Da er det lettere. Om du ikke har det alt, kjøp klokke ala fitbit (mange å merker å velge mellom), men kjekt når det er kompatibel med appen du registrer mat. De fleste som klarer dette ligger nok 500 kalorier eller mer i underskudd daglig. 7000 kalorier tilsvarer forenklet 1 kg vektnedgang. Dette klarer du :)

Anonymkode: d8928...7de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det hørtes mye ut til å være 1500 kcal. Jeg spiser bare knekkebrød og middag, og ingen kvelds eller noe, og ligger på i underkant av 1500. To laksestykker gir jo nesten 500 kcal i seg selv.

Anonymkode: 2fda9...5c0

Lunsj 196 kcal

Dette er nøye veidd og lagt inn i app. Middagen ble 533 kcal 448 i laksen og 250 gr wok 85 kcal. 

Kvelds: 476 kcal

snakcs: 286 kcal 

Tilsammen i går 1489 kcal.

Anonymkode: 0de01...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som sier du må ligge under 1500 kalorier tar feil og bryter retningslinjer for forumet. Kjøp deg kjøkkenvekt og last ned en app. Da er det lettere. Om du ikke har det alt, kjøp klokke ala fitbit (mange å merker å velge mellom), men kjekt når det er kompatibel med appen du registrer mat. De fleste som klarer dette ligger nok 500 kalorier eller mer i underskudd daglig. 7000 kalorier tilsvarer forenklet 1 kg vektnedgang. Dette klarer du :)

Anonymkode: d8928...7de

Tusen takk for tips og lykke til 😊 Har kjøkkenvekt, bruker app og har polarklokke. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips og lykke til 😊 Har kjøkkenvekt, bruker app og har polarklokke. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Da er du allerede godt i gang :) Om du har mulighet er det lurt å bruke sykkelen når du skal rundt om kring, som butikken, stranden, jobben? Alt ettersom, men det er gratis trening og det oppleves ikke som treningsøkt men transport. Å klippe plenen fikk opp pulsen min veldig mye, så det anbefales også. 

Anonymkode: d8928...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Lunsj 196 kcal

Dette er nøye veidd og lagt inn i app. Middagen ble 533 kcal 448 i laksen og 250 gr wok 85 kcal. 

Kvelds: 476 kcal

snakcs: 286 kcal 

Tilsammen i går 1489 kcal.

Anonymkode: 0de01...ecc

Dersom du droppet frokosten. Men da har jo ab og jeg rett i at det du listet opp i HI ville vært for mye kcal, for med frokost ville du tippet over. Om du dropper et måltid de dagene du ser det blir for mye, så går jo det greit. 

Anonymkode: 9af5c...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du droppet frokosten. Men da har jo ab og jeg rett i at det du listet opp i HI ville vært for mye kcal, for med frokost ville du tippet over. Om du dropper et måltid de dagene du ser det blir for mye, så går jo det greit. 

Anonymkode: 9af5c...f52

Ja, noen dager blir det ikke frokost pga seinere oppe. Så prøver å holde meg rundt 1500. 

Anonymkode: 0de01...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...