Gå til innhold

Billige treningsklær - noen anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg er dessverre en av mange permitterte pga korona. I den anledning tenkte jeg kunne bruke tiden godt, og effektivt. Bl.a hadde jeg i en svært travel jobbhverdag ikke hatt tid til å få trent noe særlig, har noen treningsklær, men de har hittil fungert som en nødløsning.

Så nå er jeg på jakt etter noen gode, og rimelige, treningsklær som varer lenge og som absorberer svette godt. Primært jogging/ løpstrening.

Noen tips til nettsteder som selger rimelige treningsklær?

Tar gjerne i mot tips også, ettersom jeg ønsker å begrense utvalget til å gjelde (slitesterke) joggesko, treningsbukse og trøye. Noen erfaringer med gode merker som oppfyller kravene.

Anonymkode: f309c...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har god erfaring med slike billige treningsklær på Rusta. Har ikke drevet mye med løping, mest styrke, sirkeltrening, roing mm, men ikke hatt noe problemer med de klærne

Sko ville jeg lagt en del penger i. Spesielt når du ønsker å løpe. Gå til noen som kan finne ut hvordan du bruker føttene når du løper slik at du kan få riktige sko til dine føtter. Og så du får riktige sko til det du skal bruke de til (er forskjell på sko avhengig om man løper på asfalt kontra ulendt terreng)

Anonymkode: d6026...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du en sportoutlet i nærheten? De har mye billig og bra😁 jeg har begynt å handle alt der. 

Anonymkode: f913d...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten alt treningstøyet mitt er fra HM eller Sport outlet. 

Jeg trener MYE, og har gjort det i mange år. Før jeg fikk barn, trente jeg 10-14 timer i uken. Og de billige klærene funker like godt som tusen-kroners-tightsene. Så ingen grunn til å blakke seg på treningstøy. 

Av t-skjorter foretrekker jeg faktisk tynn ull-t-skjorte fra cubus. Det er ikke en trenings-tskjorte sånn sett, men en helt vanlig ull-tskjorte. Den fungerer utrolig bra til trening. Kjempefordel at man kan henge den opp til lufting, og bruke den om og om og om igjen uten å vaske. Til motsetning fra vanlige tskjorter i teknisk tøy, de må vaskes mellom hver gang for ikke å stinke. 

Anonymkode: 122d8...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper de fleste treningstightsene mine brukt, hovedsakelig på Tise. Det er viktig å ha noe som sitter godt på når du skal jogge, og min favoritt er Aim'n sine tightser. De sitter som støpt, er tynne i stoffet og siger ikke. Nye koster de 800+, mens du får dem veldig fint brukt for 300-400 kr.

Overdeler kan du få til en hundrelapp på de fleste butikker og nettbutikker. Sportamore.no har mye bra. Merket Blacc har mye fint, inkl. tightser som er veldig gode.

Anonymkode: 1f805...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min anbefaling er å prøve forskjellige merker for å finne hva som passer deg, og ikke minst hvilken type passform du vil ha. Nå er jeg mann men når jeg løper så foretrekker jeg tettsittende klær, og jeg opplever at Nike, Adidas, UA osv har ulike snitt og pr nå er mitt favorittmerke Nike.

Deretter er min anbefaling å kjøpe dyre klær billig. Helt enkle basic ting fra H&M/Cubus osv går helt fint så lenge du er obs på to ting: sømmene og trykk/detaljer. Min erfaring er at sømmene på treningstøy fra disse kjedene i starten er helt ok og etter noe bruk eller noen vaskesykluser så blir sømmene et irritasjonsmoment når jeg løper. I tillegg opplever jeg at klær med mange detaljer/mønster på tåler dårlig mange vaskesykluser. Dette gjelder forsåvidt også dyrere merkeklær.

Følg med på butikkene og se etter dyre merker som selges billig. Jeg bryr meg veldig lite i om jeg kjøper fjorårets kolleksjon, så når disse er på vei ut av butikken så kommer de fort ned i 40-50% av opprinnelig pris. Men her ryker størrelsene fort, så her gjelder det å følge med. Deretter så har du SportOutlet, som og selger resteparti av de store merkene i tillegg til sine egne merker. Så her kan man fort få en UA løpetights til hundrelappen som opprinnelig gjerne kostet et sted mellom 400-800 kr ny. Men da fra en utgått kolleksjon :)

Jeg ville ikke ha kjøpt treningstøy brukt selv om jeg prøver å være miljøvennlig. Til det er treningstøy litt vel personlig/intimt for min del :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Invester i gode sko ja, det er så viktig.

Hva du går/løper/trener i er lite viktig i forhold. Jeg var fornøyd med H&M før, men handler ikke der lengre. Har også Nike-klær som har vart i åresvis. 

Anonymkode: f9657...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm har gode treningsklær til en rimelig pris. Har prøvd endel dyre klær men hm er bedre syns jeg. 

Anonymkode: ae0b7...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Invester i gode sko ja, det er så viktig.

Hva du går/løper/trener i er lite viktig i forhold. Jeg var fornøyd med H&M før, men handler ikke der lengre. Har også Nike-klær som har vart i åresvis. 

Holdbarheten er et viktig tema og. Spesielt mtp miljøbevissthet.

Jeg har venner som påstår at billige treningsklær varer _lengre_ enn dyrere merker. Det er ikke min erfaring. Men jeg har og opplevd at enkelte plagg av dyrere merkeklær har holdt mindre enn tenkt. Men pr nå så er favorittbuksa mi(Adidas 3/4 tights) snart 6 år og holder seg overraskende bra. Mens den ene Endurance tskjorta jeg kjøpte i fjor nå ser grusom ut da vaskemaskinen har ødelagt alt av trykk på den ganske tidlig. Og da mener jeg ikke som i at trykket bare er vasket bort - men som i at refleksstripene som de har limt på for å lage E-logoen både bak og fremme er frynsete, oppstykket og delt, og henger på for harde livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, nomore82 skrev:

Holdbarheten er et viktig tema og. Spesielt mtp miljøbevissthet.

Jeg har venner som påstår at billige treningsklær varer _lengre_ enn dyrere merker. Det er ikke min erfaring. Men jeg har og opplevd at enkelte plagg av dyrere merkeklær har holdt mindre enn tenkt. Men pr nå så er favorittbuksa mi(Adidas 3/4 tights) snart 6 år og holder seg overraskende bra. Mens den ene Endurance tskjorta jeg kjøpte i fjor nå ser grusom ut da vaskemaskinen har ødelagt alt av trykk på den ganske tidlig. Og da mener jeg ikke som i at trykket bare er vasket bort - men som i at refleksstripene som de har limt på for å lage E-logoen både bak og fremme er frynsete, oppstykket og delt, og henger på for harde livet.

Ja, det er med tanke på miljøhensyn jeg ikke lengre handler på H&M og andre fast fashion kjeder :)

Jeg bruker det jeg allerede har, og det er 5-6 treningstights. De eneste som har var i mange, mange år er Nike og et par fra Adidas. Måtte kjøpe to nye par i vår, og da kjøpte jeg fra Jerf i resirkulert plast. Jeg investerer heller i kvalitet som varer i åresvis, det er det beste for miljøet :)

Jeg bryr meg ikke om treningstskjortene mine jeg bruker ute på joggetur er svært slitte, men jeg passer på å ha 2-3 finere jeg bruker på senter eller om jeg skal gjøre ærender først. Kjøper helst i bomull nå, bedre enn plastalternativene. En gang i fremtiden vil jeg gjerne oppgradere mer og da kjøpe fra etiske merker, men det får bli når jeg har bedre råd og har slitt ut det gamle jeg bruker først :)  Bytter ikke ut noe som funker. Det er så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må slenge meg på de over som sier at HM har mye bra. Her er det godt utvalg i størrelser og ulike typer tøy også :) 

Anonymkode: 4ab50...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stormberg har også en del, og de har ofte salg i nettbutikken. 

Anonymkode: cc6bd...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpte for noen uker siden billige tights på tights.no. 2pk for litt over 300 kr. Ordinær pris var nesten 1300.

godt fornøyd med dem. Store og gode i størrelsene. Bestilte faktisk en størrelse mindre enn jeg pleier.

Anonymkode: 40cbc...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har salg på tights.no med 40% på alle varer ut i dag. Jeg kjøpte to tights fra aimn og to topper fra better bodies og det ble ca 900-1000kr.

Anonymkode: b9b49...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha gått for ull-trøyer, billigaste type frå Norheim, eller Sparkjøp, tights frå Tise (eg likar 2XU, for dei er dei einaste som ikkje sklir ned på meg...) og splittshorts frå Craft. Løpesko må ein berre kjøpe dei som passar, koste kva de koste vil, men om du spring på forfoten kan du spare deg dei dyraste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...