Gå til innhold

Tett langt bak i nesa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får vann i lungene så kan du drukne ja. Men du skal jo kun skylle nesehulen og bihulene. Så lenge du holder munnen åpen og puster med munnen så får du ikke vann ned i svelget. Da renner vannet ut i det andre neseboret. Det skyller veldig bra og man får bort snørret som renner bakover. 

Jeg gjør dette morgen og kveld, det er det eneste som holder snørret borte. Da virker også kortisonsprayen bedre, da det ikke er snørr i nesa når jeg sprayer. Jeg har en stor sprøyte med silikontupp som jeg kjøpte på apoteket i Sverige, som er beregnet for å skylle nesen med. Jeg er ikke så begeistret for nesehornet nemlig, synes denne store sprøyten er lettere. Bruker en ts salt til en halv liter lunkent vann. Veldig enkelt og billig. 

Anonymkode: e84a0...e79

Fant foresten Sånn sprøyte på nettsidene til apotek1. Men når jeg leser om den så står det at vannet skal komme i svelget og ut av munnen..

Anonymkode: 56809...a9b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det vel samme konsept som physiomer? Den spyler jo

Sprøyten tar 60 ml, så det er mye vann som skyller bihulene for ett opptrekk. Det er ikke en sprut liksom. Er veldig fornøyd med den.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant foresten Sånn sprøyte på nettsidene til apotek1. Men når jeg leser om den så står det at vannet skal komme i svelget og ut av munnen..

Stemmer at det er den, Nasaline neseskyll kaller de den så jeg. Det står da ikke at vannet skal komme i svelget og ut av munnen, hvor så du det?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer at det er den, Nasaline neseskyll kaller de den så jeg. Det står da ikke at vannet skal komme i svelget og ut av munnen, hvor så du det?

Den jeg fant heter neti rinse. Bare googla det og fant det på en øre/nese/hals side

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ikke bruke otrivin og sånn. Men det finnes jo noen saltvannssprayer som skal være avsvellende fordi de har et høyere saltinnhold. De skal trekke vann ut av hovne slimhinner.

men vil ikke nesa/slimhinnene bli veldig tørre da? Det er jo ikke no digg og jeg føler allerede at det er tørt inni der🤪 eller blir det noe annet?

Skrevet

Du må bruke nesehorn. Og blått bordsalt. Ikke sånn med jod. Du må nesten bare prøve. Det er ikke vondt om du blander ut og gjør slik som instruksjonene sier. Jeg slurvet en gang og hadde i for lite salt og da svei det litt. Du drukner heller ikke. Vannet rennet ut igjen via helst det andre nesebordet. Det renner i svelget om du ikke lener deg langt nok frem. 

Du må bare prøve det. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Sensi skrev:

Du må bruke nesehorn. Og blått bordsalt. Ikke sånn med jod. Du må nesten bare prøve. Det er ikke vondt om du blander ut og gjør slik som instruksjonene sier. Jeg slurvet en gang og hadde i for lite salt og da svei det litt. Du drukner heller ikke. Vannet rennet ut igjen via helst det andre nesebordet. Det renner i svelget om du ikke lener deg langt nok frem. 

Du må bare prøve det. 

Skjønner ikke hvordan der går an at det renner ut det andre, er det ikke tett mellom?😂

og funker det hvis man ikke har snørr? Men enten hovne slimhinner eller skorper?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan der går an at det renner ut det andre, er det ikke tett mellom?😂

og funker det hvis man ikke har snørr? Men enten hovne slimhinner eller skorper?

Om du ikke vil prøve rådene som kommer er det selvsagt ditt valg, men da skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter å spørre om det samme? Nesehorn kjøper du på apoteket. 

Anonymkode: 60f22...2a1

Skrevet
På 21.6.2020 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Det er åpent lenger opp. Søk på bihuler og anatomi av hodet. Dette er bare du som ikke vet hvordan vi mennesker ser ut inni 🤓. Tror du trenger å nerde litt her altså. 

Men altså... bruker du kroppstemperert vann, 37 gr, saltmengde etter instruksjonene og bøyer deg godt frem over vasken, så går dette helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sensi skrev:

Det er åpent lenger opp. Søk på bihuler og anatomi av hodet. Dette er bare du som ikke vet hvordan vi mennesker ser ut inni 🤓. Tror du trenger å nerde litt her altså. 

Men altså... bruker du kroppstemperert vann, 37 gr, saltmengde etter instruksjonene og bøyer deg godt frem over vasken, så går dette helt fint. 

har prøvd nå, men får det ikke til å renne gjennom. Sikkert noe galt med teknikken. for det skal liksom helles oppover?
(Har hodet fremoverbøyd og til siden). Mulig jeg heller det for mye inn mot neseveggen liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

har prøvd nå, men får det ikke til å renne gjennom. Sikkert noe galt med teknikken. for det skal liksom helles oppover?
(Har hodet fremoverbøyd og til siden). Mulig jeg heller det for mye inn mot neseveggen liksom. 

Hvor rant det ut da? Samme nesebor?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor rant det ut da? Samme nesebor?

Ja.

men da skal det opp i nesa da, mot panna? Kan det ikke renne inn i noen bihuler eller andre hulrom og «sette seg fast» der? Altså havne feil hvis man heller for langt opp?

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg fikk det til littegrann. Men det hjalp ikke så mye., Er helt pottetett etterpå. Sikkert fordi det er hovent i nesa?
Uansett, driver og harker opp  litt som kommer fra nesa tror jeg og det smaker saltvann..

AnonymBruker
Skrevet

Er hovne nesemuslinger og hovne slimhinner det samme? Og kan de bli mer hovne hvis man blåser/snyter seg?

Skrevet

Hvis bihulene er åpne så kan det ikke sette seg fast. Høres ut som du har gjort det riktig. Du får bare prøve igjen til du får det til. Prøv å Snyt deg Forsiktig  inn i mellom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...