Gjest Gjesten Skrevet 2. juli 2005 #1 Del Skrevet 2. juli 2005 Dette er trolig et dumt spm, men når det gjelder eggløsning er jeg helt grønn. Sluttet på pillene for ca 3 mnd siden. Fikk mensen som vanlig etter det siste brettet. 1 mnd etter fikk jeg mensen igjen på nesten samme dato og ca samme dato denne mnd. Det virker da som syklusen er i orden. Det dumme spm er: Har jeg eggløsning når suklusen er som dette? Man må vel ha eggløsning når man får mensen? Kan noen forklare dette for meg, please. Blir helt forvirret av dette jeg. Vi forsøker å ikke tenke så mye på det å se hva som skjer. Trur det kan ødelegge mye med masse tester, temping o.l. Vi får bare krysse fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. juli 2005 #2 Del Skrevet 2. juli 2005 Man er fremdeles ikke sikker på at man har eggløsning selv om man har reglemessig syklus, men sansynligheten for at du har eggløsning er veldig stor! Om du har MENS har du eggløsning ja! MEN - (et stort men, altså) Du kan også ha sykluser uten eggløsning, men at du alikevell blør på den tiden du skulle hatt mensen. Da heter det ikke mens, men en regelmessig blødning. Men igjen - har du regelmessige sykluser så er sjansen stor for at du også har eggløsning en gang mellom 12 og 16 dager før neste mens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 2. juli 2005 #3 Del Skrevet 2. juli 2005 Rett etter p-pillebruk kan mange ha litt ustabil mens, og 1 mens er ofte en monofase (uten el.). Men etter tre måneder med tilnærmet 28 dagers syklus, er jeg ganske sikker på at du er i bane igjen. Men kan du forklare hva du mener med testing og temping kan ødelegge :klø: For det forsterker jo sjansen for å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 2. juli 2005 #4 Del Skrevet 2. juli 2005 Tips. Temper du vil du for sikkert finne ut om du har mens. Tempen stiger med 0.3-0.5º etter eggløsning, og holder seg høy til neste mens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 3. juli 2005 #5 Del Skrevet 3. juli 2005 Hei og takk for gode svar. Jeg forstår at det kan virke litt underlig når jeg skriver at testing og temping kan ødelegge, men det jeg mener med det er at man kansje blir for opphengt i dette slik at prøvingen alikevel ikke får noe resultat. Har hørt om flere som tester, temper og stresser som da kan resultere i null resultat. Når de da etter en stund har "gitt opp" å prøve, så blir de gravide, så det var slik jeg mente det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå