Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Trollåsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bo på Trollåsen? Trenger å vite om alt..

Anonymkode: b6b1c...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du på Trollåsen på Kolbotn?

Anonymkode: 174b7...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange troll.🤣

 

Neida. Sikker greit, men litt kjedelig kanskje? Ligger et stykke fra toget og Kolbotn.

Anonymkode: 12a9e...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt for mange utlendinger der? 

Anonymkode: f80a7...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt for mange utlendinger der? 

Anonymkode: f80a7...52d

Du kan flytte til Setesdal da. Siden du ikke takler utlendinger.

Anonymkode: 12a9e...56c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Utlendinger» er det alle steder. Men Trollåsen/Kolbotn har ikke noen flere enn vanlig. Du tenker kanskje på Holmlia, som ligger akkurat innenfor Oslo-grensen. Der er det mange såkalt «utlendinger» som du kaller det. Trollåsen/Kolbotn ligger rett utenfor Oslo-grensen. Boligprisene er nokså dyre på Kolbotn. Det er nok fordi det er svært nær Oslo, men likevel «landlig» Jeg har vokst opp på Kolbotn, og min mor bor fremdeles på Trollåsen. Hun bor i rekkehus i det boligfeltet som ligger nærmest Kolbotn sentrum. Da går hun bare opp en gangvei, og så er det ca 10 minutters gange bort til sentrum, som har kjøpesenter og togstasjon. Andre deler av Trollåsen ligger et stykke fra sentrum. Men det går mye busser. Det er mange som bor på Kolbotn som pendler inn til Oslo. Det går mange tog. Men du har sikkert hørt om Østfoldbanen. Det er trangt om plassene på toget. Dette håper man imidlertid skal endre seg om er par år når Follo-banen åpner. Mange kjører bil til en stor gratis parkeringsplass på Rosenholm. Så tar de toget derfra. Denne parkeringen ligger innenfor Oslo-grensen, og man får da bybillett på toget, som er billigere. Ellers, så er det et rikt kulturliv på Kolbotn. Man har det store kulturhuset Kolben, som har mange kjente artister hvert år. I Kolben er det også kino. En ny barneskole er i ferd med å bygges i sentrum. Trollåsen sokner til Vassbonn skole. Det er mye idrett å holde på med på Kolbotn, hvis man er interessert i det. Kort vei til Svartskog og alle badestrendene der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollåsen/Kolbotn ja, men er det mye uro på kveldstid? Tenkte på at det er Mange utlendinger der..

Anonymkode: b6b1c...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke spesielt mange såkalte «utlendinger» der. Det nevnte jeg jo. Det er heller ikke mye uro der på kveldstid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en fin leilighet som jeg vurdere å kjøpe sånn typ borettslag

Anonymkode: b6b1c...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uro kan det forresten være blant etniske nordmenn også... Men vet ikke hvor du har det fra at det er så mye «uro» i Kolbotn-området. Du tenker kanskje på Holmlia, som ligger tett opp til Kolbotn. Der er det jo en del kriminalitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.6.2020 den 16.17, AnonymBruker skrev:

Trollåsen/Kolbotn ja, men er det mye uro på kveldstid? Tenkte på at det er Mange utlendinger der..

Anonymkode: b6b1c...4ff

Hvor har du det fra at det er mange utlendinger der? Og det er fredelige boligområder, jeg bor rett i nærheten og har aldri opplevd bråk.

Anonymkode: fa7e3...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...