Gå til innhold

Har first price produkter tapt seg ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig alltid brukt en del first price produkter. I det siste har jeg vært ganske uheldig med både kyllingfileter, egg og frossen laksefilet. Bein, vann og dårlig smak og egg på størrelse med en ert sammenliknet ned egg fra prior, kort fortalt. 

Er det blitt (enda) dårligere kvalitet på FP, eller har jeg vare vært uheldig ? 

Anonymkode: 66ffa...c84

AnonymBruker
Skrevet

Eggene er for små ja. Ørretfillene har bein i seg, og kylling fileten er kiip. Ja synes enkelte produkter har talt seg. 

Anonymkode: f5139...212

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sånn at kvalitetskontrollen på ferskvare fp produkter er litt lavere. type b-vare. Produktene kommer ofte fra samme fabrikk som "merkevarene", men er blitt sortert ut noe tenker jeg. Så kvaliteten kan variere noe fra batch til batch

Anonymkode: 370fd...f34

• Liker 4
Skrevet

fp kylling filet har aldri vært god. De sprøyter inn vann i kjøttet. 😱

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Røkt laks var dårlig en periode. Tydelig mye rester som ble pakket inn. Klaget, og nå er den bedre. Jeg foretrekker Rema 1000 sine produkter, men bruker FP pasta, fårepølse og kyllingkjøttdeig.

Jeg tror det hjelper å sende klage. Får de tilstrekkelig med negative tilbakemeldinger, så må de gjøre forbedrende tiltak.

Anonymkode: 4df50...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har begynt å få Coops billigegg? De pleide å være knøttsmå før, men nå har de blitt litt større. Uansett pleier jeg alltid å åpne og sjekke før jeg kjøper.

Anonymkode: 590d4...f80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,synes det! Så jeg kjøper kun first price kjøttdeig,den er god! Alt det andre gjør meg kvalm 🤢

Anonymkode: c0ad9...19e

• Liker 1
Gjest HegeMarie
Skrevet

Det er mer ujevn kvalitet på First Price enn andre produktet, siden det er "annensortering".

Når produsentene har for mye av en vare hender det at du får nøyaktig det samme produktet som om du kjøper merkevaren, men det er du aldri garantert å få.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, 334 skrev:

fp kylling filet har aldri vært god. De sprøyter inn vann i kjøttet. 😱

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet: 

det gjøres i de aller fleste kjøttprodukter som ikke er farse. Kjøtt, fugl og fisk. Har ingenting med first price å gjøre. 
Koteletter, grillribber, kyllingfileer, laksesider, skinker..

Det er ikke for å øke vekta slik mange tror men for å øke holdbarheten slik at mindre mat kastes. Det er lakeblanding som sprøytes inn. 

Anonymkode: de33c...808

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det nok! First price er en hedersvare! 

Anonymkode: 5602e...ae3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at  folk kjøper first price i utgangspunktet, alt ser bare ekkelt ut . kjøtt, ost osv. Grusomt, ville aldir hverken kjøpt eller spist .

Anonymkode: 4fe74...335

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttstykkene de selger er helt opp, 150g pakkene til 33kr. Sørg for å se på pakken du tar, å hold deg til de som er norske. Ikke fra namibia.

Anonymkode: 48d67...191

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet: 

det gjøres i de aller fleste kjøttprodukter som ikke er farse. Kjøtt, fugl og fisk. Har ingenting med first price å gjøre. 
Koteletter, grillribber, kyllingfileer, laksesider, skinker..

Det er ikke for å øke vekta slik mange tror men for å øke holdbarheten slik at mindre mat kastes. Det er lakeblanding som sprøytes inn. 

Anonymkode: de33c...808

Jeg mener dette er litt unyansert.

Billigmerker (f.eks Gilde Stjernebacon) sprøytes mye mer enn f.eks tørrsaltet bacon (som kun saltes). Så kan dumme forbrukere glede seg over bacon til 19,90 og tro de har gjort et kjempekjøp, inntil de forstår at de har betalt for 50% lake som fordamper i stekepannen uansett. 

Samme gjelder mange andre billigprodukter. Kjøttet koster omtrent det samme fra bonden uansett, så variabelen handler mye om hvor mye saltvann du greier å sprøyte inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig uenig at First Price er dårligere en andre produkt, den er bare presentert med embalasje som er kjip.

Jeg har mange flere ganger kjøpt dårlig kyllingfilet fra Prior en fra First Price. Baguetter og tortilla til FirstPrice er på høyde med og ofte bedre/umulig  å skille fra sammenlignbare produkt. 

Gang etter gang scorer også First Price høyt på tester, og har flere testvinnere.

En så lenge har jeg ikke hatt et produkt fra First Price som hat vært direkte dårlig.

https://kiwi.no/tema/Student/Lavpris-alternativene-som-er-testvinnere/

https://www.tv2.no/a/10327226/

Anonymkode: d4346...719

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...