Gå til innhold

Du er en RASIST uansett hva du gjør


Lundii

Anbefalte innlegg

Jeg er enig, ts. Vi kan ikke gjøre dette riktig, så det er like greit å bare sitte stille i båten. Selv oppfører jeg meg som jeg alltid har gjort (det vil si at jeg viser fargede samme respekt som jeg viser andre), og sier minst mulig i BLM-debatten, så får de nå bare ta meg for det hvis de vil. Jeg synes det  er bedre enn at de skal snu og vende på hver ord jeg ytrer. Jeg kommer aldri til å underkaste meg, ta på meg skyld for at noen hvite er rasister eller be om unnskyldning for at jeg er hvit. Bare så det er sagt, jeg ser selvfølgelig heller ingen grunn til at fargede skal underkaste seg eller gjøre botsøvelser på grunn av dumme ting andre fargede har gjort opp gjennom tidene. Ei heller til at alle muslimer skal skamme seg for det terrorister gjør. 

Jeg stiller meg hoderystende til de som mener statuer av Churchill skal fjernes fordi han hadde rasistiske meninger. Det var nå engang sånn verden var da han levde. Han hadde ikke høye tanker om kvinners evner heller. Mente blant annet at vi ikke burde få stemmerett fordi vi ikke skjønte stort og ikke burde bry se søte små hodene våre med den slags. Det har likevel aldri falt meg inn å få han revet ned fra sokkelen og slettet fra historiebøkene. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får følelsen av at en slags sekt har overtatt alt av medier, bare uten en levende leder. Istedenfor har man en martyr, en narkoman raner fra USA. 

Og nå er plutselig hele Norge rasistisk. Nå holder det ikke bare å holde kjeft og la de holde på. Om man ikke aktivt støtter et budskap om at man selv er en rasistisk jævel med priviliger på løpende bånd, er man nettopp det. 

Misforstå meg rett. Kampen mot rasisme er ekte, og noe som må bekjempes hver eneste dag. Det er bare noe ved det når kollektivet tenker, så flyr fornuften ut vinduet. 

Så er det bare det at døgnfluer forsvinner. Som metoo, hvor hysteriet gikk over en grense, og ettermælet er mildt sagt mindre flatterende, spesielt i enkelte land. 

Jeg vil tro enhver trakasserende mannsjåvinst bare lå lavt noen måneder, og ventet på at stormen skulle gi seg. Samme vil en hver rasist gjøre nå. Og så vil det sikkert gå for langt igjen, og feil vil bli gjort. Du vil ikke overbevise en rasist om at rasisme er galt ved å rive statuer, plyndre forretninger og brenne biler, men du vil helt sikkert skape deg mange nye fiender på veien.

Vi som jobber mot rasisme hver uke ser dette. Barn og unge ser svarte mennesker på TV som brenner biler og plyndrer sine egne nabolag. Om har rasistiske holdninger, er det gjerne i en kombinasjon med å ha hatt en del egne vansker i livet sitt. Da hjelper det gjerne ikke å få beskjed om at man er priviligert fordi man har hvit hudfarge. 

Du føler deg neppe særlig priviligert som hvit norsk, ung mann om du har vokst opp med vold, rus og psykiatri. I det ene øyeblikket er du priviligert fordi du er mann, og i det neste fordi du er hvit. Veldig priviligert. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har nå ytre venstre pushet på for mye så folk flest endelig begynner å våkne opp, før det er for sent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Jegern Puahate said:

Forhåpentligvis har nå ytre venstre pushet på for mye så folk flest endelig begynner å våkne opp, før det er for sent.

ytterste "venstre" som jeg vil kalle ideologisk motsigelse-bevegelse har kommet inn via bakdøren i alle institusjoner i Norge, i feminismen skjedde dette i 2000-2005 der de mest aggressive feministene kastet ut rasjonelle feminister.

Lignende stilstander skjedde i AP, venstre og helt sikkert andre partier, ikke nok med det ekstrem ideologer i media har gjort det helt umulig å ha faktiske nyheter uten vinkling. Der dagbladet viser daglig irrasjonell hat mot Trump og fiktive høyre ekstreme i Norge.

Gjøre noe med dette problemet kommer til å knuse disse plassene der disse "venstre" personene jobber for. Om man i dag fjerner ekstreme lederne av feminisme i Norge så vil det tilsi 95% av dem og media kommer skrike mord. Jeg forestiller meg at man faktisk bryte opp ideologiske rettinger i akademia og gå til bake 1900 tallet form av undervisning, for rette det verste og ha debatter om sosialisme og kommunisme for å lære befolkningen om skadene slike systemer har.                     

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
1 time siden, Sml2 skrev:

Shit; igjen slike som du gjør at jeg holder skiltene under prostanten ennda høyere og min stemme blir ennda tydeligere, ennda større og jeg kommer til å gå i 100000000 demonstrasjoner fordi slike som du mener det du gjør.

 

 

Men igjen vi er enig om om å være uenig.

Folk har ofret mye, mistet jobben sin, virksomheten sin, sine kjære. Folk som har bygd opp landet vårt slik at vi kan leve i den velferden vi nå gjør, får ikke se sine familier, dør alene osv. Så klart er det provoserende når 15000 mennesker samles på et sted for å demonstrere for noe som skjer i USA. Det som skjer i USA er vel ikke akkurat så mye viktigere enn ditt eget land akkurat nå? I tillegg, forstår de egentlig hva som skjer i USA? 

Det med barer og at folk møtes er regulert og kalkulert for etter beste evne for å spre smitten gradvis. Det var ikke inkl denne demonstrasjonen. 

Vi er alle mer eller mindre priviligerte over å bo i Norge, uansett hudfarge. Vi må alle behandle hverandre med respekt og det gjelder ALLE, og denne demonstrasjonen er det helt motsatte og fører med seg alt annet enn respekt. De aller fleste har opplevd diskriminering, vonde hendelser, mobbing etc. Ikke misbruk ordet rasisme. Skal man demonstrere for rasisme i Norge så kan det enten gjøres på en annen måte enn å samle flere tusener av mennesker under en pandemi eller på et senere tidspunkt. 

Ja, vi har ytringsfrihet i Norge, og bra er det. Men ikke misbruk den. Bruk den fornuftig så budskapet kommer bedre frem. Akkurat nå har veldig mange demonstranter, både i Norge og andre land tråkket i salaten og samtidig mener at hvite ikke respekterer mørkhudede. Ser du hvor dumt det i grunn er? Fortsetter det slik er jeg redd rasisme kommer til å blomstre opp her i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

ytterste "venstre" som jeg vil kalle ideologisk motsigelse-bevegelse har kommet inn via bakdøren i alle institusjoner i Norge, i feminismen skjedde dette i 2000-2005 der de mest aggressive feministene kastet ut rasjonelle feminister.

Lignende stilstander skjedde i AP, venstre og helt sikkert andre partier, ikke nok med det ekstrem ideologer i media har gjort det helt umulig å ha faktiske nyheter uten vinkling. Der dagbladet viser daglig irrasjonell hat mot Trump og fiktive høyre ekstreme i Norge.

Gjøre noe med dette problemet kommer til å knuse disse plassene der disse "venstre" personene jobber for. Om man i dag fjerner ekstreme lederne av feminisme i Norge så vil det tilsi 95% av dem og media kommer skrike mord. Jeg forestiller meg at man faktisk bryte opp ideologiske rettinger i akademia og gå til bake 1900 tallet form av undervisning, for rette det verste og ha debatter om sosialisme og kommunisme for å lære befolkningen om skadene slike systemer har.                     

Jepp, og dette har skjedd i hele vesten mens folk har vært travelt opptatt med reality-tv, fotball og fasadejag så har disse fått holde på uten særlig motstand. Nå kan de sette dagsordren selvom den består av psykotiske tvangstanker.

På et punkt vil uansett sosial indoktrinering og primære overlevelsesinstinkter møtes til dyst, og sannheter har en lei tendens med å kommer frem. Den som lever for se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Lundii skrev:

Nå har dråpen rent over mitt beger. I kjølvannet rundt BLM krever man at folk skal lese seg opp om historien rundt svarte mennesker. "Educate yourself! Educate yourself!" Vel, nå har jeg "educata" meg sjæl både her og der og trykka meg inn på lenker som disse superduper antirasistene poster. Og veit dere hva? Uansett hva faen du gjør, så blir noen krenka. 

Du kan ikke kritisere demonstrasjonene som har pågått (corona er ikke god nok grunn), du kan ikke kritisere BLM-bevegelsen eller stille kritiske spørsmål, du kan ikke poste noe om BLM uten at folk klager på at du ikke gjør nok, du kan ikke unngå å poste for da er du en del av problemet, du kan ikke si "all lives matter", du kan ikke stemme Frp, du kan ikke være Plan-fadder og ta bilder sammen med afrikanske barn, du kan ikke spørre folk om opphav, du kan ikke bruke ord som "eksotisk", du kan ikke gi komplimenter for hverken hår eller utseende, du kan heller ikke si at du ikke bryr deg om hudfarge for da undergraver du svart historie, du kan ikke kle deg ut som noen mørke, ikke engang ditt største idol, du kan ikke fortelle noen som helst vitser som handler om svarte (spiller ingen rolle om de er "milde" eller ikke), du kan ikke synge hele sanger som inneholder "N-ordet" for det er det nemlig bare svarte som kan si, du kan ikke flette håret ditt eller kjøre på med en sveis som er mye brukt av svarte mennesker. 

Hvis du gjør noe av dette så er du rasist. Hvis du er kritisk og stiller kritiske spørsmål til noe av dette så er du en rasist. 

Fy faen så provosert jeg blir. Er liksom dette måten å bekjempe rasisme på?! At vi skal undergrave oss sjøl, skrike "rasisme her, rasisme der" forskjellsbehandle og rævsleike til de grader og følge saueflokken?! Mye av dette strider mot mine meninger og mine verdier.

Jeg syns alle er like mye verdt og bør få lov til å både synge og ha håret sitt akkurat som de vil. Men fordi jeg er hvit, så får jeg ikke lov. Det at jeg ser på alle mennesker med samme syn betyr ingenting, nei det betyr faktisk tvert om! For jeg kan faktisk ikke si "All life matter" for da er det såkalt "hverdagsrasisme" og gudene veit hva!! 

 

Så egentlig så kan man bare sette seg i båten og holde kjeft. Nei vent! Det kan du heller ikke fordi "Silence is violence!" 

Bra sagt!

 

Jeg synes  det er direkte skremmende at ytre venstre overhodet ikke får det snev av saklig motstand/spørsmål fra såkalt mainstream mediene i Norge. En god del av påstandene ytre venstre kommer med er jo helt sinnssyke.  At de formidles uimotsagt gjør så jeg mister all respekt for norske medier.

Det var en ny afroamerikaner som hadde blitt skutt nå. Han sov beruset i en bil utenfor en restaurant. Han motsatte seg arrestasjon, reagerte ikke på å bli tazet, slåss mot politiet og fikk tak i politiet sin tazer som han så siktet på politiet med, før de da skjøt han. Nå har de brent restauranten ned og demonstrerer med økt styrke... Altså ? Det er ikke et jævla land i verden hvor det er frivillig om man ønsker å bli pågrepet i eller ikke. Åssen i all verden skal det gå om alle som skal pågripes skal kunne sloss med politiet og fysisk motsette seg arrestasjon ?? 

 

Hele grupperingen har fått for seg at de har fasiten på alt, og alle som er uenige /kritiske, de er rasister og kan bare holde kjeft. Det er selvfølgelig kjennetegnet på enhver god bevegelse, gjerne kombinert med utøvelse vold og skadeverk som de også gjør - IRONI !!! 

Siste dråpen for min del var hun #### Zara Larsson 😂 som hadde postet ACAB !!  Alle politifolk er svin/ drittsekker. Det er da sånt som gjerne tunge kriminelle har tatovert over magen, og som man finner skravert inn på de fleste glattceller. Velkommen til opplyste 2020 🎉🎉 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Bra sagt!

 

Jeg synes  det er direkte skremmende at ytre venstre overhodet ikke får det snev av saklig motstand/spørsmål fra såkalt mainstream mediene i Norge. En god del av påstandene ytre venstre kommer med er jo helt sinnssyke.  At de formidles uimotsagt gjør så jeg mister all respekt for norske medier.

Det var en ny afroamerikaner som hadde blitt skutt nå. Han sov beruset i en bil utenfor en restaurant. Han motsatte seg arrestasjon, reagerte ikke på å bli tazet, slåss mot politiet og fikk tak i politiet sin tazer som han så siktet på politiet med, før de da skjøt han. Nå har de brent restauranten ned og demonstrerer med økt styrke... Altså ? Det er ikke et jævla land i verden hvor det er frivillig om man ønsker å bli pågrepet i eller ikke. Åssen i all verden skal det gå om alle som skal pågripes skal kunne sloss med politiet og fysisk motsette seg arrestasjon ?? 

 

Hele grupperingen har fått for seg at de har fasiten på alt, og alle som er uenige /kritiske, de er rasister og kan bare holde kjeft. Det er selvfølgelig kjennetegnet på enhver god bevegelse, gjerne kombinert med utøvelse vold og skadeverk som de også gjør - IRONI !!! 

Siste dråpen for min del var hun #### Zara Larsson 😂 som hadde postet ACAB !!  Alle politifolk er svin/ drittsekker. Det er da sånt som gjerne tunge kriminelle har tatovert over magen, og som man finner skravert inn på de fleste glattceller. Velkommen til opplyste 2020 🎉🎉 

 

Latterlig.. Og antirasistene fremstår nå for meg som en sekt der medlemmene ikke har lov til å tenke sjøl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sml2 skrev:

Det er vi absolut🙂 og jeg er glad for mitt syn på saken, på at jeg har demonstrert, har fått sagt noe i en så betent sak, er glad jeg har vist meg fysisk, gjort "opprør", vist hvor jeg står, fått hevet stemen min i en så ekstremt viktig sak... du er gla du ble hjemme og skjønner ikke greien... Det er helt greit i grunn.

Jeg er ikke forbanna/sur/irritert/sinna for at ikke alle forstår, eller var demonstrant...Det er greit å være uenige. Men i en så utrolig viktig sak ville jeg ha en røst...

"They came first for the Communists, and I didn't speak up because I wasn't a Communist. Then they came for the Jews, and I didn't speak up because I wasn't a Jew. Then they came for the trade unionists, and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist. Then they came for the Catholics, and I didn't speak up because I was a Protestant. Then they came for me, and by that time no one was left to speak up."

jeg er så utrolig glad i meg selv, mime venner for at vi har demonstrert...

 

men la oss være enig i å være uenig🙂

 

10 timer siden, Sml2 skrev:

På hvilken planet tror du at jeg vare bryr meg om Norge? Som om at et annet menneske utenfor grensen har det mindre vondt bate fordi de ikke er i Norge?.

Nei jeg bryr meg om mennesker om de befinner seg i India, Pakistan USA osv. . Den holdningen der er ikke min...

Og jeg jobber på bar og ser hva hvite 40 + menn og kvinner gjør i arbeidstiden min ok... tro meg det er mer smitte på en bar både på en stille mandag og en hektisk fredag enn på fredelig demonstrasjoner.

Da håper jeg for din del at empatien er gjengjeldt. At dersom det noen gang er kollektiv fare for norske liv at afro-amerikanere og andre minioritetsgrupper med fargede mennesker  bryr seg om deg og dine hvite medmennesker. Det har for øvrig aldri skjedd før men vi kan jo leve i håpet. 

10 timer siden, tussi84 skrev:

Absolutt sant. Det dras rasisme kortet hvis man er skeptisk til innvandring, hvis man er kritisk til noen aksepter ved islam, og hvis man for all del skulle glemme seg å kalle noen for svart/sort i stedet for mørkhudet så er du rasist. Stemmer du Frp er du også rasist, og støtter du ikke alle forandringene som blir gjort/har blitt gjort for å inkludere alle folkeslag så er du også rasist. 

Takk - dette er selvsagt helt riktig. I Sverige er det enda verre, er du kritisk til ståa der og ytrer deg offentlig kan du miste jobben. Igjen vil jo assosieres med rasister (skjønt kommunister og vestre-radikale er helt OK): 

https://www.vg.no/sport/i/501oKm/svensk-stjernespiller-varslet-boikott-etter-twitter-innlegg-naa-er-tv4-profil-sparket

10 timer siden, Helgeline skrev:

Dette frykter jeg også. Tror de ekstreme på venstresida vil dytte folk i den retningen, særlig når det kommer tullete utspill som å kappe hodet av statuen av Cristopher Columbus og de hjemlige forslagene om å fjerne/ødelegge statuer av Winston Churchill og Ludvig Holberg. 
 

Det kan det hende at de gjør og jeg skulle ønske vi var noen som kunne ytre motstand eller svare dersom et slik angrep skulle skje. Jeg vil ikke oppfordre til vold, men jeg orker ikke tanken på å forholde meg passivt til dette. Kan noen ta til gatene og benytte statuene? Eller kan de skjermes fysisk slik som de har gjort i London? 

Endret av EnKoppTe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, EnKoppTe skrev:

Da håper jeg for din del at empatien er gjengjeldt. At dersom det noen gang er kollektiv fare for norske liv at afro-amerikanere og andre minioritetsgrupper med fargede mennesker  bryr seg om deg. Det har for øvrig aldri skjedd før men vi kan jo leve i håpet.

Jeg kjenner til et konkret eksempel, jeg. For mange år siden ble en (norsk) venn av meg strandet i Harare pga noe rot med flyrutene i Afrika. Dette skjedde på samme tid som Robert Mugabe hadde oppildnet og væpnet en mobb av tilhengere for å angripe hvite i Zimbabwe. Mobben hans var en klar minoritet av de svarte i landet. Men det var mobben som hadde våpnene. Situasjonen var nettopp brutt ut, og min venn undervurderte voldspotensialet. Lokale forstod derimot at han som hvit var i livsfare. Han ble reddet ut av en drosjesjåfør i siste liten og ble hjulpet over grensen til Mosambik - til tryggheten. Han fikk oppleve et tilfelle av at svarte afrikanere reddet en hvit mann fra en lynsjemobb av svarte afrikanere ute på oppdrag fra selve statslederen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klossmajor skrev:

Jeg kjenner til et konkret eksempel, jeg. For mange år siden ble en (norsk) venn av meg strandet i Harare pga noe rot med flyrutene i Afrika. Dette skjedde på samme tid som Robert Mugabe hadde oppildnet og væpnet en mobb av tilhengere for å angripe hvite i Zimbabwe. Mobben hans var en klar minoritet av de svarte i landet. Men det var mobben som hadde våpnene. Situasjonen var nettopp brutt ut, og min venn undervurderte voldspotensialet. Lokale forstod derimot at han som hvit var i livsfare. Han ble reddet ut av en drosjesjåfør i siste liten og ble hjulpet over grensen til Mosambik - til tryggheten. Han fikk oppleve et tilfelle av at svarte afrikanere reddet en hvit mann fra en lynsjemobb av svarte afrikanere ute på oppdrag fra selve statslederen.

Rørende. Men jeg snakker ikke om enkelt-tilfeller her. Jeg snakker i større drag. Har vi noen bevegelser i den tredje verden eller fargede minoriteter i vesten som ønsker å sikre hvite menneskers velferd? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EnKoppTe skrev:

Rørende. Men jeg snakker ikke om enkelt-tilfeller her. Jeg snakker i større drag. Har vi noen bevegelser i den tredje verden eller fargede minoriteter i vesten som ønsker å sikre hvite menneskers velferd? 

Da må du passe på å presisere hva du mener, hvis du mente noe annet enn hva du skrev. Men....nei. Jeg kan ikke huske å ha hørt om noen slike bevegelser/organisasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klossmajor skrev:

Da må du passe på å presisere hva du mener, hvis du mente noe annet enn hva du skrev. Men....nei. Jeg kan ikke huske å ha hørt om noen slike bevegelser/organisasjoner.

"At dersom det noen gang er kollektiv fare for norske liv at afro-amerikanere og andre minioritetsgrupper med fargede mennesker  bryr seg om deg og dine hvite medmennesker. Det har for øvrig aldri skjedd før men vi kan jo leve i håpet." 

Det er bare å lese. Jeg tror jeg gjorde det kanskje klart at jeg er ute etter generaliseringer og større drag i samfunnet heller enn enkelt-hendelser og individer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, EnKoppTe skrev:

"At dersom det noen gang er kollektiv fare for norske liv at afro-amerikanere og andre minioritetsgrupper med fargede mennesker  bryr seg om deg og dine hvite medmennesker. Det har for øvrig aldri skjedd før men vi kan jo leve i håpet." 

Det er bare å lese. Jeg tror jeg gjorde det kanskje klart at jeg er ute etter generaliseringer og større drag i samfunnet heller enn enkelt-hendelser og individer. 

Ordlyden av det utspillet gir ingen indikasjon på en bestemt størrelse eller organisering av grupper. Du legger det helt åpent for å trekke fram enkelthendelser der nordmenn har vært i kollektiv fare og blitt hjulpet av en minoritetsgruppe av fargede personer. Han ble imidlertid ikke hjulpet av individer tilhørende en minoritetsgruppe, da. Du siktet vel egentlig til situasjoner i Vesten, tipper jeg. I så fall var ikke eksemplet mitt så relevant.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jegern Puahate skrev:

Forhåpentligvis har nå ytre venstre pushet på for mye så folk flest endelig begynner å våkne opp, før det er for sent.

Vi kan alltids håpe. Det som skremmer meg er den yngre generasjonens manglende evne til å tenke kritisk og vurdere sine kilder grundig. Jeg har f.eks. sett flere argumentere utenfor denne diskusjonen med "fakta" fra YouTube. Dersom man i fullt alvor tror at YouTube representerer et slags bibliotek eller et leksikon, er vi ille ute. Sosiale medier er ei søppelkasse, lite annet. 

8 timer siden, Jegern Puahate skrev:

Jepp, og dette har skjedd i hele vesten mens folk har vært travelt opptatt med reality-tv, fotball og fasadejag så har disse fått holde på uten særlig motstand. Nå kan de sette dagsordren selvom den består av psykotiske tvangstanker.

På et punkt vil uansett sosial indoktrinering og primære overlevelsesinstinkter møtes til dyst, og sannheter har en lei tendens med å kommer frem. Den som lever for se.

Du har helt rett. Den vestlige verden er åndssvak i ordets rette forstand. Vi har ingen tenkere lengre, fordi det føles feil og vi blir krenket. 

3 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Bra sagt!

Jeg synes  det er direkte skremmende at ytre venstre overhodet ikke får det snev av saklig motstand/spørsmål fra såkalt mainstream mediene i Norge. En god del av påstandene ytre venstre kommer med er jo helt sinnssyke.  At de formidles uimotsagt gjør så jeg mister all respekt for norske medier.

Det var en ny afroamerikaner som hadde blitt skutt nå. Han sov beruset i en bil utenfor en restaurant. Han motsatte seg arrestasjon, reagerte ikke på å bli tazet, slåss mot politiet og fikk tak i politiet sin tazer som han så siktet på politiet med, før de da skjøt han. Nå har de brent restauranten ned og demonstrerer med økt styrke... Altså ? Det er ikke et jævla land i verden hvor det er frivillig om man ønsker å bli pågrepet i eller ikke. Åssen i all verden skal det gå om alle som skal pågripes skal kunne sloss med politiet og fysisk motsette seg arrestasjon ?? 

Hele grupperingen har fått for seg at de har fasiten på alt, og alle som er uenige /kritiske, de er rasister og kan bare holde kjeft. Det er selvfølgelig kjennetegnet på enhver god bevegelse, gjerne kombinert med utøvelse vold og skadeverk som de også gjør - IRONI !!! 

Siste dråpen for min del var hun #### Zara Larsson 😂 som hadde postet ACAB !!  Alle politifolk er svin/ drittsekker. Det er da sånt som gjerne tunge kriminelle har tatovert over magen, og som man finner skravert inn på de fleste glattceller. Velkommen til opplyste 2020 🎉🎉 

 

Du har selvsagt helt rett. Alle ideologier må absolutt gjennombores av kritikk og vurderinger før de kan iverksettes i praksis. Dette er både feminisme og resten av fantasiene til venstresiden unnskyldt for. Jeg forstår ikke helt hvorfor? 

Og det du skriver om politiets pågripelser. Det er da ikke den kriminelle som skal forhandle eller vurdere om h*n skal blir pågrepet eller ikke? Hva er da vitsen med et politi? Er folk virkelig så åndssvake at de ikke skjønner dette? G. Floyd fortjente ikke å bli drept, men han valgte selv å bli kriminell. At vi nå har en bevegelse, også i Norge, som åpenlyst hyller kriminelle er høyst kritikkverdig. 

19 minutter siden, Klossmajor skrev:

Ordlyden av det utspillet gir ingen indikasjon på en bestemt størrelse eller organisering av grupper. Du legger det helt åpent for å trekke fram enkelthendelser der nordmenn har vært i kollektiv fare og blitt hjulpet av en minoritetsgruppe av fargede personer. Han ble imidlertid ikke hjulpet av individer tilhørende en minoritetsgruppe, da. Du siktet vel egentlig til situasjoner i Vesten, tipper jeg. I så fall var ikke eksemplet mitt så relevant.

Det er mulig mitt innlegg kan tolkes slik du gjorde. Men jeg tenker litt på større hendelser i Europa der  rase/etnisitet spiller en rolle og hvor "ingen" har reagert. Da muslimske innvandrere organiserte "seksuell jihad" nyttårsaften 2015/2016 i flere land i Europa, var det ingen som reagerte. Ingen i USA eller Afrika og heller ingen feminister i Europa. Eller på alle terrorangrepene i Europa fra IS. Ingen i USA gikk i tog for det. Når pakistanske kriminelle opprettet et egen ped-nettverk og misbrukte tenåringer over lav sko i Storbritania reagerte heller ingen, heller ikke der det foregikk. Jeg syns dette er rart og det er "noe" som ikke henger helt på greip her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Klossmajor skrev:

Andelen hvite i USA er en god del høyere enn 55%. Det er særlig andelen med opphav fra Latin-Amerika som øker i USA. Men en veldig høy andel av latin-amerikanerne er også helt eller hovedsakelig europeiske av avstamning - dvs hvite.

white american er 60% herfra https://en.wikipedia.org/wiki/White_Americans

Riktig at det har vært mye innvandring fra latinamerika, men hvorvidt en vil definere dem som hvit på samme måte som avkommerne fra europerne som bosatte seg i USA og har bodd der i generasjoner er en annen diskusjon.

Men før 1965, bestod innvandringen av USA primært av europere, slik er det ikke nå. Basert på en lov som ikke skulle ha så stor effekt i følge myndighetene på den tiden https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_Nationality_Act_of_1965#Long-term_effectPB-1965Act-F2-transparent_0.PNG.bda7819d33291159c561befc3091fb14.PNG

bilde fra: https://www.migrationpolicy.org/article/fifty-years-1965-immigration-and-nationality-act-continues-reshape-united-states

Dessuten, hvis en ser på aldersfordelingen internt i befolkningen, så er de hvite betydelig eldre enn minoritetene, så det er en pågående aldersbølge. Når den bølgen er over om noen ti-år, så vil endringen ha skjedd ganske så drastisk mtp statistikken

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/07/30/most-common-age-among-us-racial-ethnic-groups/

^hvite amerikanerne vanligste alder er 58, diverse minoriteter er omtrent 25. I alle vest-europeiske land finnes det tilsvarende aldersbølger, så å si at vi er x % hvit, så "dette går fint" ignorerer det faktum at når dagens gamle (99% hvite) dør, så vil x%-hvit-tallet endre seg drastisk og fort. Du kan google """vest-europeisk land"" birth rate" og se selv. Siden 1980-tallet er det, så vidt jeg er kjent, ingen vestlig nasjon som har hatt over 2.1 unger, som er det som kreves for å bare ha en stabil befolkning. Følgelig har all befolkningsvekst de siste 40 årene bare vært pga vi blir eldre og får flere innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du nå søker på google world war leaders, vil du se at Winston Churchill er uten bilde ved siden av Hitler, Stalin og Mussolini med bilde.

Den nye antirasismen er blitt latterlig populistisk😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fotosyntesen skrev:

Hvis du nå søker på google world war leaders, vil du se at Winston Churchill er uten bilde ved siden av Hitler, Stalin og Mussolini med bilde.

Den nye antirasismen er blitt latterlig populistisk😂😂

Sjekket det, og det stemmer! Hvorfor er det ikke bilde av Winston? Skjønner ikke.... er han liksom verre nå enn Stalin og Hitler? 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er John Cleese om ekstremisme. https://www.youtube.com/watch?v=HLNhPMQnWu4 En snutt han lagde for 30 år siden og som han la ut igjen på sin egen side for 2 dager siden da en episode av Fawtly towers ble sensuret og så satt inn igjen i BBC arkiv.

Det er en ironisk tale om fordelene ved ekstremisme. Ekstremisme er bra fordi det gjør så godt innvending. Et skikkelig ballespark til de gruppene av antirasistene som nå drar sin sak alfor langt fordi de tror de gjør noe godt, og det føles så himla godt å være på den moralske riktige siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ole olafsen skrev:

white american er 60% herfra https://en.wikipedia.org/wiki/White_Americans

Riktig at det har vært mye innvandring fra latinamerika, men hvorvidt en vil definere dem som hvit på samme måte som avkommerne fra europerne som bosatte seg i USA og har bodd der i generasjoner er en annen diskusjon.

Men før 1965, bestod innvandringen av USA primært av europere, slik er det ikke nå. Basert på en lov som ikke skulle ha så stor effekt i følge myndighetene på den tiden https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_Nationality_Act_of_1965#Long-term_effectPB-1965Act-F2-transparent_0.PNG.bda7819d33291159c561befc3091fb14.PNG

bilde fra: https://www.migrationpolicy.org/article/fifty-years-1965-immigration-and-nationality-act-continues-reshape-united-states

Dessuten, hvis en ser på aldersfordelingen internt i befolkningen, så er de hvite betydelig eldre enn minoritetene, så det er en pågående aldersbølge. Når den bølgen er over om noen ti-år, så vil endringen ha skjedd ganske så drastisk mtp statistikken

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/07/30/most-common-age-among-us-racial-ethnic-groups/

^hvite amerikanerne vanligste alder er 58, diverse minoriteter er omtrent 25. I alle vest-europeiske land finnes det tilsvarende aldersbølger, så å si at vi er x % hvit, så "dette går fint" ignorerer det faktum at når dagens gamle (99% hvite) dør, så vil x%-hvit-tallet endre seg drastisk og fort. Du kan google """vest-europeisk land"" birth rate" og se selv. Siden 1980-tallet er det, så vidt jeg er kjent, ingen vestlig nasjon som har hatt over 2.1 unger, som er det som kreves for å bare ha en stabil befolkning. Følgelig har all befolkningsvekst de siste 40 årene bare vært pga vi blir eldre og får flere innvandrere.

Jeg er ikke uenig i hva du skriver her bortsett fra definisjonen du legger til grunn for hvem som er hvite amerikanere. Amerikanerne har en veldig spesiell demografiske inndeling av befolkningen. Som det kommer fram av kilden din viser tallene fra 2017 at Non-Hispanic White population utgjorde 60,73%, mens white population utgjorde 76,64%. Man er likefullt hvit om man er av kun europeisk opphav og har ankommet USA fra Latin-Amerika som hvis man har kommet direkte fra Europa. Så tallet 60% hvite i USA blir en smule misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...