Gå til innhold

Du er en RASIST uansett hva du gjør


Lundii

Anbefalte innlegg

1 time siden, Sml2 skrev:

Du er jo tydeligvis krenka🙃🙄

Vær et godt menneske med gode institusjoner, ikke vær en rasist eller drittsekk!

Og ja i og med at du i dette innlegget så tydelig viser at du selv føler deg krenket pga protester så sier det mye om deg. 

Heia protester, heia demonstrasjoner og heia likestilling 🙌

Og til alle dere som mener noe annet enn at en skal være stille når urett er begått; 🖕

Ja jeg er krenka og hvis du hadde lest hele tråden her så hadde du fått med deg at jeg allerede har skrivi det👍

Ja jeg er enig, heia protester og demonstrasjoner, men IKKE når det er corona.. 

Grunnen til at jeg føler meg krenka er fordi jeg føler at det blir altfor mye fokus på feil ting. Folk sulter ihjel og blir drept for fargen sin, også er det fletter og sangtekster det blir mast om?! Nei, jeg er ikke rasist fordi jeg vil ha samme frisyre som deg! 

Å være antirasist høres kjempeflott ut, men når det innebærer at du ikke kan ha egne meninger, ikke kan få lov til å påpeke ting fra andre perspektiv og må undertrykke deg sjøl og dine verdier for å være en del av gjengen da melder jeg meg ut! 

Jeg blåser i alle disse fancy begrepene som har kommi nå i nyere tid. Jeg er et godt menneske, jeg mener at alle er like mye verdt. Men for en antirasist så blir jeg likevel satt i bås sammen med de som er ekle drittsekker av noen rasister, kun fordi jeg også vil synge sammen med Kanye West på en konsert. 

Endret av Lundii
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Lundii skrev:

Ja jeg er krenka og hvis du hadde lest hele tråden her så hadde du fått med deg at jeg allerede har skrivi det👍

Ja jeg er enig, heia protester og demonstrasjoner, men IKKE når det er corona.. 

Grunnen til at jeg føler meg krenka er fordi jeg føler at det blir altfor mye fokus på feil ting. Folk sulter ihjel og blir drept for fargen sin, også er det fletter og sangtekster det blir mast om?! Nei, jeg er ikke rasist fordi jeg vil ha samme frisyre som deg! 

Å være antirasist høres kjempeflott ut, men når det innebærer at du ikke kan ha egne meninger, ikke kan få lov til å påpeke ting fra andre perspektiv og må undertrykke deg sjøl og dine verdier for å være en del av gjengen da melder jeg meg ut! 

Jeg blåser i alle disse fancy begrepene som har kommi nå i nyere tid. Jeg er et godt menneske, jeg mener at alle er like mye verdt. Men for en antirasist så blir jeg likevel satt i bås sammen med de som er ekle drittsekker av noen rasister, kun fordi jeg også vil synge sammen med Kanye West på en konsert. 

Retten til å demonstrere står ovenfor korona i så og si alle land, den frie retten til å si hva vi mener, vi som en nasjon, som enkeltindivid er så lovfestet, så pass sikker at ingen koronalov som blir vedtatt står over den! Så ikke vær krenka.

Dessuten er det langt mer sjangse for å få korona virus på bar, eller i hvilken som helst annen plass, tro du meg.. du vil egentlig bare være et offer,  rasisme kan aldri bli godtatt, og det at det demonstreres mot det er da for f. Ikke "feile ting" som du sier. Om du mener det bør du virkelig ta et syn på deg deg selv i speilet... 

 

Fuck fancy begreper som du sier, skjønner ikke hvor du får dette fra. Men vi hadde all rett, både moralsk, lovlig og prinsipielt til å demonstrere. Alle som ikke gjorde det bør kanskje gå i seg selv litt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sml2 skrev:

Retten til å demonstrere står ovenfor korona i så og si alle land, den frie retten til å si hva vi mener, vi som en nasjon, som enkeltindivid er så lovfestet, så pass sikker at ingen koronalov som blir vedtatt står over den! Så ikke vær krenka.

Dessuten er det langt mer sjangse for å få korona virus på bar, eller i hvilken som helst annen plass, tro du meg.. du vil egentlig bare være et offer,  rasisme kan aldri bli godtatt, og det at det demonstreres mot det er da for f. Ikke "feile ting" som du sier. Om du mener det bør du virkelig ta et syn på deg deg selv i speilet... 

 

Fuck fancy begreper som du sier, skjønner ikke hvor du får dette fra. Men vi hadde all rett, både moralsk, lovlig og prinsipielt til å demonstrere. Alle som ikke gjorde det bør kanskje gå i seg selv litt...

Da får vi være enige om å være uenig👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lundii skrev:

Da får vi være enige om å være uenig👍

Det er vi absolut🙂 og jeg er glad for mitt syn på saken, på at jeg har demonstrert, har fått sagt noe i en så betent sak, er glad jeg har vist meg fysisk, gjort "opprør", vist hvor jeg står, fått hevet stemen min i en så ekstremt viktig sak... du er gla du ble hjemme og skjønner ikke greien... Det er helt greit i grunn.

Jeg er ikke forbanna/sur/irritert/sinna for at ikke alle forstår, eller var demonstrant...Det er greit å være uenige. Men i en så utrolig viktig sak ville jeg ha en røst...

 

 

"They came first for the Communists, and I didn't speak up because I wasn't a Communist. Then they came for the Jews, and I didn't speak up because I wasn't a Jew. Then they came for the trade unionists, and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist. Then they came for the Catholics, and I didn't speak up because I was a Protestant. Then they came for me, and by that time no one was left to speak up."

 

 

jeg er så utrolig glad i meg selv, mime venner for at vi har demonstrert...

 

men la oss være enig i å være uenig🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sml2 skrev:

Retten til å demonstrere står ovenfor korona i så og si alle land, den frie retten til å si hva vi mener, vi som en nasjon, som enkeltindivid er så lovfestet, så pass sikker at ingen koronalov som blir vedtatt står over den! Så ikke vær krenka.

Dessuten er det langt mer sjangse for å få korona virus på bar, eller i hvilken som helst annen plass, tro du meg.. du vil egentlig bare være et offer,  rasisme kan aldri bli godtatt, og det at det demonstreres mot det er da for f. Ikke "feile ting" som du sier. Om du mener det bør du virkelig ta et syn på deg deg selv i speilet... 

 

Fuck fancy begreper som du sier, skjønner ikke hvor du får dette fra. Men vi hadde all rett, både moralsk, lovlig og prinsipielt til å demonstrere. Alle som ikke gjorde det bør kanskje gå i seg selv litt...

Det er helt ok å demonstrere mot hva enn man vil. Likevel er ikke politivold et problem i Norge, og således ikke noe man trenger å demonstrere mot, i Norge. 

Hvilke kilder har du for å bygge oppunder påstanden om at det er større sjanse for å få koronaviruset på en bar, eller hvilken som helst annen plass, enn en demonstrasjon hvor 15 000 mennesker samles på en plass? Det har ikke vært samlet så mange mennesker på ett sted siden vi "stengte ned" samfunnet. 

Hvorfor bør de som ikke demonstrerte gå i seg selv? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosa blomst skrev:

Det er helt ok å demonstrere mot hva enn man vil. Likevel er ikke politivold et problem i Norge, og således ikke noe man trenger å demonstrere mot, i Norge. 

Hvilke kilder har du for å bygge oppunder påstanden om at det er større sjanse for å få koronaviruset på en bar, eller hvilken som helst annen plass, enn en demonstrasjon hvor 15 000 mennesker samles på en plass? Det har ikke vært samlet så mange mennesker på ett sted siden vi "stengte ned" samfunnet. 

Hvorfor bør de som ikke demonstrerte gå i seg selv? 

På hvilken planet tror du at jeg vare bryr meg om Norge? Som om at et annet menneske utenfor grensen har det mindre vondt bate fordi de ikke er i Norge?.

Nei jeg bryr meg om mennesker om de befinner seg i India, Pakistan USA osv. . Den holdningen der er ikke min...

 

 

Og jeg jobber på bar og ser hva hvite 40 + menn og kvinner gjør i arbeidstiden min ok... tro meg det er mer smitte på en bar både på en stille mandag og en hektisk fredag enn på fredelig demonstrasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sml2 skrev:

På hvilken planet tror du at jeg vare bryr meg om Norge? Som om at et annet menneske utenfor grensen har det mindre vondt bate fordi de ikke er i Norge?.

Nei jeg bryr meg om mennesker om de befinner seg i India, Pakistan USA osv. . Den holdningen der er ikke min...

Og jeg jobber på bar og ser hva hvite 40 + menn og kvinner gjør i arbeidstiden min ok... tro meg det er mer smitte på en bar både på en stille mandag og en hektisk fredag enn på fredelig demonstrasjoner.

Nei, de har det ikke mindre vondt selv om de ikke er i Norge, men det hjelper jo heller ikke å demonstrere mot politivold i USA i Norge. Det er jo bare tullete. 

Er det bare hvite folk som går på bar?
Og hvordan er det mer smitte der, når det ikke er på langt nær like mange mennesker på samme plass? 
For at man skal bli smittet må det nødvendigvis finnes en smittekilde. At det finnes en smittekilde blant 15 000 personer er veldig mye mer sannsynlig enn at det finnes en smittekilde blant 50 personer. En smittet person har også potensiale til å smitte veldig mange flere når han er en av 15 000 også, kontra en av 50. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående overskriften; det kan godt være at du er en rasist, men jeg er det ikke. Jeg har aldri blitt beskyldt for det heller. Hvis du derimot stadig får høre at du er rasist kan det være at det er noe i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosa blomst skrev:

Nei, de har det ikke mindre vondt selv om de ikke er i Norge, men det hjelper jo heller ikke å demonstrere mot politivold i USA i Norge. Det er jo bare tullete. 

Er det bare hvite folk som går på bar?
Og hvordan er det mer smitte der, når det ikke er på langt nær like mange mennesker på samme plass? 
For at man skal bli smittet må det nødvendigvis finnes en smittekilde. At det finnes en smittekilde blant 15 000 personer er veldig mye mer sannsynlig enn at det finnes en smittekilde blant 50 personer. En smittet person har også potensiale til å smitte veldig mange flere når han er en av 15 000 også, kontra en av 50. 

😄😅 plutselig handlet det mer om bar livet enn om svart/hvit, demonstrasjon og urettferdighet, folk som er jævlige og grunnene til ALT sammen..

 

Altså folk klemmer på jobben min, flytter på stoler, prøver å danse, skaffe seg en ons... kom igjen må jeg virkelig stave om alle de tingene folk gjør på en bar? Må jeg hente en teskje om hva som skjer etter en øl og 10?  Vi prøver å holde orden men vi kan ikke ha en vakt ved et hvert bord samt en vakt ved hvert toalett samt en vakt i utehagen... 🙄 idikker er det på en bar 100% av tiden.... Og det er heller ikke lovfestet at vi må ha en vakt alle disse plassene..

 

Jeg demonstrerer mot politivold (Det skjer i Norge også, du er rimelig både priviligert, naiv og dum om du ikke har innsett det), og jeg mener at et svart, brunt, griserosa, hvitt osv menneske betyr det samme verden over. Punktum... viss du ønsker å reise på ferie til USA, har en slektning der, har en venn som har tatt en ferie der og ikke mener at det som skjer er feil så er det noe seriøst galt med deg.

 

Rasisme, hverdagsrasisme, skjer hele tiden verden over og det er feil, galt og jeg har en stemme som kan si det! Høyt og tydelig! Og det har jeg absolutt ingen anger med...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sml2 skrev:

😄😅 plutselig handlet det mer om bar livet enn om svart/hvit, demonstrasjon og urettferdighet, folk som er jævlige og grunnene til ALT sammen..

Altså folk klemmer på jobben min, flytter på stoler, prøver å danse, skaffe seg en ons... kom igjen må jeg virkelig stave om alle de tingene folk gjør på en bar? Må jeg hente en teskje om hva som skjer etter en øl og 10?  Vi prøver å holde orden men vi kan ikke ha en vakt ved et hvert bord samt en vakt ved hvert toalett samt en vakt i utehagen... 🙄 idikker er det på en bar 100% av tiden.... Og det er heller ikke lovfestet at vi må ha en vakt alle disse plassene..

Jeg demonstrerer mot politivold (Det skjer i Norge også, du er rimelig både priviligert, naiv og dum om du ikke har innsett det), og jeg mener at et svart, brunt, griserosa, hvitt osv menneske betyr det samme verden over. Punktum... viss du ønsker å reise på ferie til USA, har en slektning der, har en venn som har tatt en ferie der og ikke mener at det som skjer er feil så er det noe seriøst galt med deg.

Rasisme, hverdagsrasisme, skjer hele tiden verden over og det er feil, galt og jeg har en stemme som kan si det! Høyt og tydelig! Og det har jeg absolutt ingen anger med...

Jeg vet da hva som foregår på en bar, jeg bare undrer angående påstanden din om at det er større sjanse for å bli smittet på en bar enn på en demonstrasjon. Skjønner heller ikke hvorfor du skrev "hvite 40 + menn og kvinner", er det bare de som går på bar, eller generaliserer du og mener at noen oppfører seg annerledes enn andre på grunn av deres hudfarge?

Politivold er et forsvinnende lite problem i Norge. Det som skjer i USA er en helt annen historie. Politiet der har for mye makt for for lite utdanning. 

Rasisme er selvfølgelig galt, men det skjer i alle land og de skandinaviske landene er blant de minst rasistiske landene i verden. Selv om vi har rasisme her og. Mye av det som registreres som rasisme er likevel ikke rasisme. Det kan være diskriminering og uvitenhet, men ikke rasisme. Noe er rasisme, men langt fra alt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosa blomst skrev:

Jeg vet da hva som foregår på en bar, jeg bare undrer angående påstanden din om at det er større sjanse for å bli smittet på en bar enn på en demonstrasjon. Skjønner heller ikke hvorfor du skrev "hvite 40 + menn og kvinner", er det bare de som går på bar, eller generaliserer du og mener at noen oppfører seg annerledes enn andre på grunn av deres hudfarge?

Politivold er et forsvinnende lite problem i Norge. Det som skjer i USA er en helt annen historie. Politiet der har for mye makt for for lite utdanning. 

Rasisme er selvfølgelig galt, men det skjer i alle land og de skandinaviske landene er blant de minst rasistiske landene i verden. Selv om vi har rasisme her og. Mye av det som registreres som rasisme er likevel ikke rasisme. Det kan være diskriminering og uvitenhet, men ikke rasisme. Noe er rasisme, men langt fra alt.

Absolutt sant. Det dras rasisme kortet hvis man er skeptisk til innvandring, hvis man er kritisk til noen aksepter ved islam, og hvis man for all del skulle glemme seg å kalle noen for svart/sort i stedet for mørkhudet så er du rasist. Stemmer du Frp er du også rasist, og støtter du ikke alle forandringene som blir gjort/har blitt gjort for å inkludere alle folkeslag så er du også rasist. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er tydelig du ikke aner hva som foregår på en bar og hvordan 40+ aldersgrupper oppfører seg så den lar jeg gå😁, du hadde skjønt det om du hadde jobbet på en bar i 7 år, men hey,... 

Om du virkelig ønsker å forstå hva som foregår på en bar og hvorfor jeg har mine greier med hvit 40+ kvinne/mann send meg en pm😄

Jeg bare velger nå og herifra og være såpas voksen som ts er og si at 

 

da får vi være enige om å være uenig 👍

 

bar livet mitt må du gjerne spørre om i en annen diskusjon, det er ikke greien her. Men jeg er glad på dine vegne at du er så pass priviligert at du aldri har opplevd diskremisjon, politivold, urettferdighet, unødvendige vold etc,  flott! Og det mener jeg... INGEN skal oppleve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tussi84 skrev:

Absolutt sant. Det dras rasisme kortet hvis man er skeptisk til innvandring, hvis man er kritisk til noen aksepter ved islam, og hvis man for all del skulle glemme seg å kalle noen for svart/sort i stedet for mørkhudet så er du rasist. Stemmer du Frp er du også rasist, og støtter du ikke alle forandringene som blir gjort/har blitt gjort for å inkludere alle folkeslag så er du også rasist. 

 

Islam har jo ingenting med dette å gjøre så hvorfor nevne det? Herlighet så dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, fotosyntesen skrev:

De går lei, men jeg er redd de hjelper til å dytte en stille majoritet som stadig får høre at de er rasister over til "høyresiden" Jeg skriver høyresiden i hermetegn fordi det egentlig ikke er høyresiden i en tradisjonell høyre-venstre akse politisk sett. Debatten blir såpass polarisert og skitten at denne gruppen ikke deltar offentlig i ordskifte men vil proteststemme til "høyre" i vestlige valg framover, aka brexit, Trump...og andre valgresultater som kommer som julekvelden på kjerringa, dvs de tradisjonelle mediene.

Dette frykter jeg også. Tror de ekstreme på venstresida vil dytte folk i den retningen, særlig når det kommer tullete utspill som å kappe hodet av statuen av Cristopher Columbus og de hjemlige forslagene om å fjerne/ødelegge statuer av Winston Churchill og Ludvig Holberg. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sml2 skrev:

Islam har jo ingenting med dette å gjøre så hvorfor nevne det? Herlighet så dumt...

Det kan du så mene, men å se på en religion eller en kultur som veldig underlegen er også en form rasisme ifg denne artikkelen. Gjelder ikke bare hudfarge lenger..

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rasisme

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sml2 skrev:

bar livet mitt må du gjerne spørre om i en annen diskusjon, det er ikke greien her. Men jeg er glad på dine vegne at du er så pass priviligert at du aldri har opplevd diskremisjon, politivold, urettferdighet, unødvendige vold etc,  flott! Og det mener jeg... INGEN skal oppleve det. 

Urettferdighet har jeg selvfølgelig opplevd. Diskriminering, nei, det tror jeg ikke. I så fall har det vært skjult. Har aldri vært i kontakt med politiet, har heller ikke hatt noe behov for det. Har heller ikke vært utsatt for vold, men jeg har blitt utsatt for trakassering. Delvis på grunn av hudfargen min, men mest på grunn av hvilket kjønn jeg er, vil jeg anta. Ligger det noe rasistisk bak denne trakasseringen? Ja, det tror jeg faktisk, all den tid veldig mange mener at norske jenter er "horer" og således fritt vilt. 

Endret av Rosa blomst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rosa blomst skrev:

Urettferdighet har jeg selvfølgelig opplevd. Diskriminering, nei, det tror jeg ikke. I så fall har det vært skjult. Har aldri vært i kontakt med politiet, har heller ikke hatt noe behov for det. Har heller ikke vært utsatt for vold, men jeg har blitt utsatt for trakassering. Delvis på grunn av hudfargen min, men mest på grunn av kjønnet mitt, vil jeg anta. Ligger det noe rasistisk bak denne trakasseringen? Ja, det tror jeg faktisk, all den tid veldig mange mener at norske jenter er "horer" og således fritt vilt. 

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, EnKoppTe skrev:

 

At norske innvandrere f.eks. mener seg utsatt for rasisme fordi de ikke får fast jobb i Oslo rett etter endt utdanning, at læreren motiverer de til "feil jobb" eller at de ikke finner mørk nok foundation på h&m er ikke noe jeg er villig til å ta seriøst. 


Det er ingen som «mener seg utsatt for rasisme». Det er bevist at diskriminering i arbeidslivet eksisterer, det forandrer seg ikke fordi du ikke tar det seriøst. For en håpløs og bakstreversk tankegang. 
 

https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Etnisitet/arbeidsliv/diskriminering_i_arbeidslivet/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lundii skrev:

Haha. Nå vrir vel folk seg i stolen av krenkelse😂 Folk må skjønne at det går an å spøke med ting uten at man er en dårlig person👍

Mer at jeg vrir meg i stolen av at man kan bli krenket av at andre folk opplever rasisme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tussi84 skrev:

Det kan du så mene, men å se på en religion eller en kultur som veldig underlegen er også en form rasisme ifg denne artikkelen. Gjelder ikke bare hudfarge lenger..

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Rasisme

 

Shit; igjen slike som du gjør at jeg holder skiltene under prostanten ennda høyere og min stemme blir ennda tydeligere, ennda større og jeg kommer til å gå i 100000000 demonstrasjoner fordi slike som du mener det du gjør.

 

 

Men igjen vi er enig om om å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...