AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Del Skrevet 11. juni 2020 Hvorfor gjør dere dette? Er det noe dere skal rekke, har dere dårlig tid eller hva er grunnen til at dere mener dere har rett til å bryte loven? Når jeg står der med min datter som snart begynner på skolen og lærer henne hvordan hun skal opptre langs trafikkert vei og dere bare kjører forbi når vi skal over veien på et gangfelt, hva skal jeg si til henne da? 🤔 Skal jeg bare si at verden er full av egoistiske idioter som dere? Anonymkode: 256e8...2c6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. juni 2020 #2 Del Skrevet 11. juni 2020 Nei, du skal si det er viktig å gi tydelig tegn og være sikker på at bilene stopper før man går over. Finnes forresten nok av idioter som står ved gangfeltet uten å skulle over. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Del Skrevet 11. juni 2020 Du og datteren din må lære at du skal ha øyekontakt med sjåføren før du går uti. Hvis sjåføren ikke ser deg så er det du som brekker nakken, ikke sjåføren inni bilen. Anonymkode: 383a2...314 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Del Skrevet 11. juni 2020 Noen ganger er det ikke så lett å forstå at folk skal over. Anonymkode: e2c5d...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Del Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du og datteren din må lære at du skal ha øyekontakt med sjåføren før du går uti. Hvis sjåføren ikke ser deg så er det du som brekker nakken, ikke sjåføren inni bilen. Anonymkode: 383a2...314 Men sjåføren er den som får all skyld. I tilleg skal en sjåfør ALLTID være oppmerksom på gangfelt. Anonymkode: 632fe...2bf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Del Skrevet 11. juni 2020 Å, vi gir tegn. Vi prøver å få kontakt med sjåføren. Det er de som IKKE GIDDER Å STOPPE TIL TROSS FOR DETTE JEG PRATER OM!!!! Ts. Anonymkode: 256e8...2c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Del Skrevet 11. juni 2020 De eneste jeg ikke stopper for i gangfelt er syklister som ikke triller sykkelen over veien. Anonymkode: 3362b...7eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Del Skrevet 11. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men sjåføren er den som får all skyld. I tilleg skal en sjåfør ALLTID være oppmerksom på gangfelt. Anonymkode: 632fe...2bf Helt feil fokus!!! Hvem er det som havner på Sunnaas,skadd for livet, du under bilen eller sjåføren inni? Anonymkode: 383a2...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 11. juni 2020 #9 Del Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste jeg ikke stopper for i gangfelt er syklister som ikke triller sykkelen over veien. Anonymkode: 3362b...7eb Så du kjører på dem? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Del Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste jeg ikke stopper for i gangfelt er syklister som ikke triller sykkelen over veien. Anonymkode: 3362b...7eb Den nyeste regelen sier at man skal stoppe for syklister også. Anonymkode: e2c5d...47c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Del Skrevet 11. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å, vi gir tegn. Vi prøver å få kontakt med sjåføren. Det er de som IKKE GIDDER Å STOPPE TIL TROSS FOR DETTE JEG PRATER OM!!!! Ts. Anonymkode: 256e8...2c6 Hvor stort problem er dette, egentlig? Jeg opplever sjelden at bilister ikke stopper når jeg har fått øyekontakt med dem. Anonymkode: 60eb2...629 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Del Skrevet 11. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Den nyeste regelen sier at man skal stoppe for syklister også. Anonymkode: e2c5d...47c Men reglen sier at de skal trille sykkelen i gangfelt. Anonymkode: 3362b...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 11. juni 2020 #13 Del Skrevet 11. juni 2020 Min erfaring når jeg går er at de aller fleste stopper. Det er derimot ikke alltid lett for bilister å vite om personen(e) har tenkt seg over gangfeltet eller om de står og henger. Har mange ganger stoppet ved gangfelt og opplevd at de som står der bare kikker dumt på meg og blir stående. Om de gående kunne gjort et tydelig tegn på at de har tenkt å krysse hadde det hjulpet mye. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Del Skrevet 11. juni 2020 Du skal lære datteren din å vente helt til hun er sikker på at bilføreren har sett henne, skjønner at hun skal over og har stoppet helt. Og at hun må se seg veldig godt for før hun går, selv om bilen har stoppet. Jeg har opplevd å bli forbikjørt da jeg stoppet for fotgjengere, han som kjørte forbi meg holdt på å kjøre ned de tre barna som var på vei over (jeg har ganske høy bil, så han så sannsynligvis ikke at det var barn foran bilen min, men skiltene og stripene burde jo ha gitt han et hint om hvorfor jeg stoppet...). Anonymkode: 4bb37...a62 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 11. juni 2020 #15 Del Skrevet 11. juni 2020 Dette er en fin lærdom for din datter: Hun lærer at hun må være helt sikker på at bilen stopper før hun går over. Selv om hun har loven på sin side, så er det dessverre mange uforsiktige sjåfører der ute - og hennes helse og trygghet er alltid viktigst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Del Skrevet 11. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du og datteren din må lære at du skal ha øyekontakt med sjåføren før du går uti. Hvis sjåføren ikke ser deg så er det du som brekker nakken, ikke sjåføren inni bilen. Anonymkode: 383a2...314 Det fungerer ikke med folk som later som de ikke ser deg. Anonymkode: 6ae75...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juni 2020 #17 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) Jeg lurer også litt på hvor ofte dette egentlig skjer - jeg ferdes i Oslo sentrum på daglig basis og synes de aller fleste stopper, selv i travleste rushtiden Men ja, du må lære henne at ikke alle stopper selv om de bør og skal og at hun må være sikker på at de faktisk har sett henne og bremser ned før hun går ut i veien. Akkurat som barn må lære om alt annet farlig som kan skje, selv om det egentlig ikke skal det... Endret 11. juni 2020 av Daria 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Del Skrevet 11. juni 2020 8 minutter siden, Sirah skrev: Min erfaring når jeg går er at de aller fleste stopper. Det er derimot ikke alltid lett for bilister å vite om personen(e) har tenkt seg over gangfeltet eller om de står og henger. Har mange ganger stoppet ved gangfelt og opplevd at de som står der bare kikker dumt på meg og blir stående. Om de gående kunne gjort et tydelig tegn på at de har tenkt å krysse hadde det hjulpet mye. Enig, mange kan se ut som de er på vei over, men så går de videre. Ellers så har vi de som kommer gående mot fotgjengerfeltet, og bare valser uti, selv om man som billist er på vei over før den gående har kommet frem til fotgjengerfeltet. Etter at jeg tok sertifikatet selv har jeg blitt oppmerksom på hvor viktig det er å gi tydelige tegn om hva man skal som gående. Ikke alle uten lappen er bevisst dette på samme måte Anonymkode: 0387f...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. juni 2020 #19 Del Skrevet 11. juni 2020 46 minutter siden, The Kitten skrev: Nei, du skal si det er viktig å gi tydelig tegn og være sikker på at bilene stopper før man går over. Finnes forresten nok av idioter som står ved gangfeltet uten å skulle over. Amen. Det å rekke ut hånden er og et greit tips. Går nesten ikke en dag uten at jeg er så heldig å stoppe for folk som står ved gangfelt og bare preiker sammen (gå noen meter vekk slik at en kan unngå misforståelser) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Del Skrevet 11. juni 2020 46 minutter siden, The Kitten said: Nei, du skal si det er viktig å gi tydelig tegn og være sikker på at bilene stopper før man går over. Finnes forresten nok av idioter som står ved gangfeltet uten å skulle over. Det er sant, men likevel så er det mitt ansvar å ta hensyn til de, og skulle de finne på å vandre ut i veien, så må jeg som bilfører alltid kunne stoppe. Vi har en egentlig litt sær regel i vegtrafikkloven, vi skal kunne stoppe omtrent uansett hva som skulle dukke opp rundt svingen. En litt umulig oppgave, men akkurat når det kommer til fotgjengeroverganger er det enkelt. At det står folk og jatter uten å gå over, er idiotisk, men du har stadig ikke lov til å ikke vise hensyn ovenfor dem. Jeg bremser ALLTID ned ved overganger, og det verste jeg vet er om det står kø i motsatt retning, slik at det plutselig kan komme en sjel rett foran meg som jeg ikke har sett pga. han gikk bak bilen som står i motsatt retning. Da kjører jeg enda litt mer forsiktig. Heldigvis går det veldig raskt å komme opp i 30/50 eller hva enn som er fartsgrensen, etter å ha passert. Det kan vi som sjåfører leve med. Anonymkode: ec63c...98c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå