Gå til innhold

Religiøse mennesker er mindre intelligente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men de finner mer mening i tilværelsen og finner trøst i troen når vonde ting skjer, som f.eks dødsfall. Vi som ikke tror på noe finner det helt meningsløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de mektigste mest suksessfulle og rikeste menneskene i verden er religiøse.. Så Tja.. 

Anonymkode: 1b5d7...7ac

Mja  hvilken  ? Donald Trump? 

Rik , men ikke særlig smart. 

Anonymkode: 5b6be...f45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Expandable86 said:

Men de finner mer mening i tilværelsen og finner trøst i troen når vonde ting skjer, som f.eks dødsfall. Vi som ikke tror på noe finner det helt meningsløst. 

Mja. Enkelte av oss innser at det er en del av livet, og at man ikke alt har "mening". Ting skjer, folk er idioter, tilfeldigheter inntreffer ol, og sånn er verden. Jeg finner ikke slikt meningsløst, men mer som en naturlig del av hvordan vi lever, og hvordan samfunnet er, samt hvordan kroppene våre fungerer (og ikke fungerer alltid).

Har ikke noe behov for å se en overordnet "mening" med det.

Anonymkode: 8d705...2f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Mange av de mektigste mest suksessfulle og rikeste menneskene i verden er religiøse.. Så Tja.. 

Anonymkode: 1b5d7...7ac

Joda, men hva så?

Epstein var også ansett som ekstremt suksessfull og rik. Det gjør han ikke akkurat til noe forbilde eller noe å se opp til av den grunn.

Anonymkode: 8d705...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo flere forskningsrapporter som støtter dette.

https://forskning.no/filosofiske-fag-religion-overtro/sammenheng-mellom-religios-tro-og-lavere-intelligens/615145

https://www.klikk.no/side3/religiose-er-dummere-enn-ikke-troende-4129157

https://illvit.no/kultur/religion/derfor-er-ateister-mer-intelligente-enn-religiose-mennesker

 For meg er det helt sykt å tenke på at mange mennesker faktisk tror at det er en Gud som skapte verden, og alle de andre tullehistoriene som finnes. Synes det er ganske sykt at vi i 2020 ikke har kommet lenger enn dette. 

Anonymkode: 67a11...ed6

Ok

Skal levere inn Mensa mdl kortet mitt med en gang.

Anonymkode: 69afa...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde det eksistert ateister hvis Gud ikke eksisterte?

 

Anonymkode: 6675c...343

 

Ja, og nei gud eksisterer ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

The missing link, det eneste beviset vi trenger. Evolusjonsteorien er en halvferdig teori lagd i bakrus som seriøse voksne ikke tror på, kun et lite mindretall lavsstående ateister tror på denne.

Anonymkode: 0322d...423

The missing link er en myte, det vil si det er ikke noe missing link. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_link_(human_evolution)

 

Hva med at du går i dyp bønn og ber guden din om at du skal fremstå mindre uvitende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 000VF000 skrev:

The missing link er en myte, det vil si det er ikke noe missing link. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_link_(human_evolution)

 

Hva med at du går i dyp bønn og ber guden din om at du skal fremstå mindre uvitende?

Feil, the missing link eksisterer, og har aldri blitt bevist: Noe som også står i wikipedia lenken du kom med. Du får spørre en voksen om hjelp til å oversette lille ateist.

Anonymkode: 0322d...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil, the missing link eksisterer, og har aldri blitt bevist: Noe som også står i wikipedia lenken du kom med. Du får spørre en voksen om hjelp til å oversette lille ateist.

Anonymkode: 0322d...423

Sånne kommentarer er tydelig tegn på manglende intelligens  blant religiøse 

Anonymkode: 5b6be...f45

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne kommentarer er tydelig tegn på manglende intelligens  blant religiøse 

Anonymkode: 5b6be...f45

Fordi jeg faktisk lest hva som stod i artikkelen er jeg mindre intelligent enn deg som ikke gjorde det og brukte det som "bevis" på en ufullstendig teori? OK:lol:

Anonymkode: 0322d...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg faktisk lest hva som stod i artikkelen er jeg mindre intelligent enn deg som ikke gjorde det og brukte det som "bevis" på en ufullstendig teori? OK:lol:

Anonymkode: 0322d...423

Siktet ikke til artikkelen , men den siste kommentar  om " lille ateist " som om det skal overbevise  voksne folk at du skal fremstå som  intelligent relegiøst  menneske. 

Venter fortsatt i spenning  på at du skal komme med troverdige kilder  som motvekt til evolusjonsteorien.

Anonymkode: 5b6be...f45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så idiotisk å bruke slike hersketeknikker. Jeg har helt ok iq  😜som mange andre som tror har. Jeg tror så absolutt på noe bedre enn mennesker.

Men jeg tror ikke Gud er bare "god"i vår forstand av ordet "god"  Jeg tror han er mye "hardere" og grensesettende enn folk liker å tro. Men han sender ingen til helvetet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så idiotisk å bruke slike hersketeknikker. Jeg har helt ok iq  😜som mange andre som tror har. Jeg tror så absolutt på noe bedre enn mennesker.

Men jeg tror ikke Gud er bare "god"i vår forstand av ordet "god"  Jeg tror han er mye "hardere" og grensesettende enn folk liker å tro. Men han sender ingen til helvetet 🙂

Selvfølgelig gjør han det.

Anonymkode: e7de4...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør han det.

Anonymkode: e7de4...426

Hva er helvete da? Er du katolikk så går du gjennom skjærsilden og  får en ny sjanse. Trodde alle fikk det?  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ateister liker å tro, at de er mer intelligente og generelt har høyere utdannelse enn troende. Jeg har bodd to forskjellige steder, og begge stedene var det bare høyt utdannede folk i menighetsrådet. Leger, sivilingeniører, forskere, lærere etc. Rart gitt...

Anonymkode: 8dbd1...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør han det.

Anonymkode: e7de4...426

Helvete er fravær av Gud, så forsåvidt er det rett. Dør man og ikke er skikkelig kristen blir man værende død fremfor å få gjenoppstå.

Anonymkode: 0322d...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ateister liker å tro, at de er mer intelligente og generelt har høyere utdannelse enn troende. Jeg har bodd to forskjellige steder, og begge stedene var det bare høyt utdannede folk i menighetsrådet. Leger, sivilingeniører, forskere, lærere etc. Rart gitt...

Anonymkode: 8dbd1...bbc

Kynisme er mangel på følelser. Noen forveksler det med intelligens (??) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe som ateister liker å tro, at de er mer intelligente og generelt har høyere utdannelse enn troende. Jeg har bodd to forskjellige steder, og begge stedene var det bare høyt utdannede folk i menighetsrådet. Leger, sivilingeniører, forskere, lærere etc. Rart gitt...

Anonymkode: 8dbd1...bbc

Det er stor forskjell på skoleflink og høy intelligens. Personer med høy intelligens kan fort falle ut av skolen pga de ligger langt foran og kjeder seg på skolen med mindre de får tilpasset skolegang, som f.eks noen skoler i Danmark. https://forskning.no/skole-og-utdanning-universitetet-i-oslo-partner/evnerike-elever-er-ikke-alltid-skoleflinke/1223250

Jeg har en målt iq på 137 hos psykolog både som barn og voksen. Aldri vært skoleflink, kjedet meg enormt på skolen og begynte å dagdrømmer om alt mulig annet. Ufattelig kjedelig med gjentagende læring. Hodet mitt går på høygir konstant. Bestod så vidt i fagene jeg hadde. Fikk mer tilpasset skolepensum på privatskole da den ene læreren oppdaget at jeg lærte ufattelig raskt og kunne løse blant annet mattestykker langt over min alder. Med mye vanskeligere stoff, hurtigere læring og fikk toppkarakterer i mange fag. Men har i dag kun en bachelor grad, og kjeder meg ufattelig fort i jobb. 

Nå er det ikke sånn at det ikke finnes høyt intelligente eller skoleflinke blant troende, men generelt er intelligensen høyere blant ateister enn troende. Tenker det har noe med evnen til å tenke kritisk og logisk. 

Anonymkode: f8ae5...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en målt iq på 137

Riiiight, alle AB på internett har vel det:ler:

Anonymkode: 0322d...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2020 den 12.52, AnonymBruker skrev:

De som påstår at andre er mindre intelligente er nok mindre intelligente selv.

Anonymkode: e7de4...426

En ubegripelig naiv påstand.

Anonymkode: 6307d...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...