Gå til innhold

Hennie, Juni, Iben eller Constance?

LinnLockWood

Anbefalte innlegg

Hei, hva synes dere om navnene Hennie, Juni, Iben og Constance? Liker litt uvanlige navn. Har også tenkt på Sienna, Simone, Leonora og Lucia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, LinnLockWood said:

Hei, hva synes dere om navnene Hennie, Juni, Iben og Constance? Liker litt uvanlige navn. Har også tenkt på Sienna, Simone, Leonora og Lucia. 

Constance er ok, de andre har jeg ikke sans for. Spesielt ikke Iben, det fremstår så androgynt. Leonora og Lucia likte jeg. 

Anonymkode: 5057d...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlige navn i 1.-4. klasse her, bare Leonora jeg ikke kjenner i mine barns omgangskrets. Styr unna Sienna. Hennie og Iben er de mest jordnære av disse. Hva med Lucy? Caspara? 

Anonymkode: 2c819...5c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hennie er vel først og fremst et etternavn her i Norge? Hadde aldri sett på dette som et jentenavn. Henny kanskje, men ikke Hennie. 

Sienna er et motenavn nå, og har vært det noen år. Styr unna. 

Anonymkode: c2a68...537

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, LinnLockWood skrev:

Jeg synes Hennie og Sienna er koselig, men vet om mange som heter det, så din datter blir kanskje ikke alene om disse. Juni ville jeg nok ikke gitt min datter om det ikke var vanlig siden det også er en måned, men om barna vet om at det er et navn, vil det nok ikke føre til mobbing. Iben tenker jeg er helt ok, men jeg trodde kanskje det var et guttenavn? Konstanse liker jeg, men jeg liker at barna får de bokstavene som lyden tilsier, og dermed ville jeg heller ikke valgt Lucia. Leonora synes jeg er koselig, for jeg så på Sesam stasjon da jeg var liten :) 

Anonymkode: 9d594...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konstanse liker jeg godt. Hennie og sonen er blitt veldig vanlig, i hvert fall ikke «sjeldent». 

Anonymkode: f7570...5b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Hennie er finest, men tror jeg ville ha skrevet det Henny. 

Iben synes jeg er veldig androgynt, liker det ikke. 

Juni og Constance er helt greie navn. Om man vil ha et kort navn så er Juni et fint navn, ikke så vanlig, men feminint og pent.

Anonymkode: 3abc5...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Henny (ikke Hennie) og Leonora. Juni er heller ikke verst. Iben er litt oppbrukt (iallfall her jeg bor), og Sienna heter Miller til etternavn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vurderte selv Hennie til min datter, og liker også Louvise godt😊 evt en kombinasjon av de to. 

Anonymkode: 587f9...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Leonora eller Juni (evt June)

Hva med Juni Leonora? Passer jo fint sammen.

Anonymkode: 8bfba...da2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville valgt Henny eller Konstanse (begge skrevet slik) av disse. Hennie er et etternavn i Norge. Leonora er vel også OK, selv om det ikke er helt min smak. Resten er ganske fæle.

Anonymkode: cfa4f...fb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...