Gå til innhold

Høygravid, mann invitert på bryllup uten følge som følge av korona?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et vennepar av meg og mannen sendte plutselig en melding om at de skal gifte seg i sommer. De begrunner at pga korona situasjonen så kan de ikke invitere med følge, så følge er ikke invitert i bryllupet. Mannen reagerte ikke noe på det, men jeg synes det virker frekt? Jeg er høygravid for tiden og dette innebærer at han må fly ned for å være med på et bryllup uten meg. Han ser ikke noe problem. Er jeg urimelig som synes det er rart å ikke invitere med meg? 

Anonymkode: c0d5b...bb5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er jævlig rart om han reiser iallefall. 

Anonymkode: 2babd...803

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og syns det er merkelig, om bryllupsfesten er så viktig for paret så utsetter de det til det er trygt

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er du på vei da? Du kunne kanskje ikke tatt fly uansett? Skjønner at de må følge coronaregler og da blir det jo dessverre færre gjester. 

Anonymkode: cd6ae...9e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de naturlig nok er mer opptatt av å få gjennomført bryllupet sitt enn å tenke over hvordan det blir for gjestene å bli bedt uten følge. For de aller fleste vil jo det være uproblematisk. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler det ville vært bedre for deg som høygravid å være med på reisen og bryllupet enn å slappe av hjemme?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med at du ikke er invitert. Bryllup er ikke like viktig for alle, og jeg kunne fint gjort noe sånn som mannen din sine venner gjør, selv, corona eller ei.

Problemet blir jo evt om du er fødeklar og han risikerer å gå glipp av fødselen. Men det har jo sånn sett ikke noe med bryllupet å gjøre. 

Anonymkode: 337dc...6ae

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker er du på vei da? Du kunne kanskje ikke tatt fly uansett? Skjønner at de må følge coronaregler og da blir det jo dessverre færre gjester. 

Anonymkode: cd6ae...9e5

Det står ganske tydelig at ts er høygravid for tiden (som betyr nå) 

Anonymkode: e87a4...cfc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker er du på vei da? Du kunne kanskje ikke tatt fly uansett? Skjønner at de må følge coronaregler og da blir det jo dessverre færre gjester. 

Anonymkode: cd6ae...9e5

Jeg er godt innenfor ukene hvor det er tillat å reise så det er ingen problem med tanke på det..

1 minutt siden, Heisenberg skrev:

Tipper de naturlig nok er mer opptatt av å få gjennomført bryllupet sitt enn å tenke over hvordan det blir for gjestene å bli bedt uten følge. For de aller fleste vil jo det være uproblematisk. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler det ville vært bedre for deg som høygravid å være med på reisen og bryllupet enn å slappe av hjemme?

Det skulle i utgangspunktet ikke være noe bryllupp i år, så deg var litt rart å varsle kompisene et par uker før bryllupet at det blir i år og ikke inviter følge... jeg slapper av nok hjemme og min mann er på jobbreiser 24/7 så tilbringer nok tid alene og hadde gledet meg til å kunne sosialisere meg litt med andre og møte venner osv.. så må si meg at jeg blir såret av at han skal dra og at jeg ikke er invitert, mulig det bare er gravidhormonene som surrer med meg 🤷‍♀️

Anonymkode: c0d5b...bb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke problemet med at du ikke er invitert. Bryllup er ikke like viktig for alle, og jeg kunne fint gjort noe sånn som mannen din sine venner gjør, selv, corona eller ei.

Problemet blir jo evt om du er fødeklar og han risikerer å gå glipp av fødselen. Men det har jo sånn sett ikke noe med bryllupet å gjøre. 

Anonymkode: 337dc...6ae

Neida det er nok godt innenfor før jeg skal føde så jeg er ikke bekymret for det, enn så lenge 🤷‍♀️😅 men det er godt å lese at det kanskje ikke er en grunn for å sutre over... 😅

Anonymkode: c0d5b...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt innenfor ukene hvor det er tillat å reise så det er ingen problem med tanke på det..

Det skulle i utgangspunktet ikke være noe bryllupp i år, så deg var litt rart å varsle kompisene et par uker før bryllupet at det blir i år og ikke inviter følge... jeg slapper av nok hjemme og min mann er på jobbreiser 24/7 så tilbringer nok tid alene og hadde gledet meg til å kunne sosialisere meg litt med andre og møte venner osv.. så må si meg at jeg blir såret av at han skal dra og at jeg ikke er invitert, mulig det bare er gravidhormonene som surrer med meg 🤷‍♀️

Anonymkode: c0d5b...bb5

Du kan jo ikke være høygravid om.du er godt innenfor de ukene det er OK å fly, og bryllupet er til sommeren? 

Da burde du jo være rett oppunder termin når bryllupet står, om du nettopp har gått innunder definisjonen høygravid nå. 

 

Forøvrig merkelig. Men så er jeg av sorten som aldri kunne invitert uten følge. Det blir bare frekt, syns jeg. 

Anonymkode: e4cb5...aa7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt innenfor ukene hvor det er tillat å reise så det er ingen problem med tanke på det..

Det skulle i utgangspunktet ikke være noe bryllupp i år, så deg var litt rart å varsle kompisene et par uker før bryllupet at det blir i år og ikke inviter følge... jeg slapper av nok hjemme og min mann er på jobbreiser 24/7 så tilbringer nok tid alene og hadde gledet meg til å kunne sosialisere meg litt med andre og møte venner osv.. så må si meg at jeg blir såret av at han skal dra og at jeg ikke er invitert, mulig det bare er gravidhormonene som surrer med meg 🤷‍♀️

Anonymkode: c0d5b...bb5

Det tror jeg det er. Skjønner at det kan oppleves kjipt men du har ingen grunn til å ta det personlig. Har du egne venner kan du jo planlegge å gjøre noe hyggelig med dem den helgen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selv gifte meg i år, og hadde aldri falt meg inn å invitere uten følge,  da hadde vi heller utsatt. Men man kan jo ikke bli sur om noen prioriterer annerledes. Man kan synes det er sært/merkelig,  men folk må jo få feire sitt bryllup som de ønsker.

Du kan jo utmerket sosialisere selv om det ikke blir bryllup, du har vel andre venner eller du og mannen kan invitere noen en annen helg?

Men ja,  hormoner er noe dritt når man er gravid. Jeg både gråt og ble satt ut av ting jeg ikke ville reagert på ellers 😛

Anonymkode: 08e55...f15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja,  hormoner er noe dritt når man er gravid. Jeg både gråt og ble satt ut av ting jeg ikke ville reagert på ellers 😛

Anonymkode: 08e55...f15

For å statuere et eksempel på hvor ille det kan bli kan jeg fortelle at når jeg var gravid på sluttet av 90 tallet kjøpte samboeren min ny videospiller. Jeg gråt sammenhengende i 2 timer fordi jeg ikke forsto den nye fjernkontrollen og syntes han var ufølsom som hadde kjøpt en ny jeg ikke forsto...

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inviterer ikke uten følge, det er regelrett frekt. Da er det bedre å ikke be.

Sykt rart om mannen din drar, spess i denne tiden. rart å bruke penger på å feire andres kjærlighet, men så gidder man ikke engang be gjestenes kjærlighet?

Anonymkode: 048d0...ccd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rimelig egoistisk å bare tenke på seg selv i en sånn situasjon. Det er to personer som skal gifte seg, og de vil ha med seg sine venner. Det innebærer altså ikke følget deres. Er man virkelig helt avhengig av å være med partneren sin på ALT? Til og med når det er korona? 

Så var det uflaks at du er høygravid akkurat når det er, men det får jo være en sak mellom deg og mannen din. Skulle de latt være å invitere mannen din fordi du er gravid? Det er jo en avgjørelse dere må ta dere i mellom. 

Jeg ville synes det var merkelig om jeg skulle blitt prioritert i bryllupet til noen venner av min samboer, hvis det var plass til få, og jeg ikke var en selvskreven gjest selv. Da hadde han heller fått kose seg alene. Bryllup handler om at to personer skal bli familie og gi hverandre sitt ja, ikke at ALLE gjestene skal ha en kjærlighetsfest. 

Anonymkode: 151a0...d2d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man inviterer ikke uten følge, det er regelrett frekt. Da er det bedre å ikke be.

Sykt rart om mannen din drar, spess i denne tiden. rart å bruke penger på å feire andres kjærlighet, men så gidder man ikke engang be gjestenes kjærlighet?

Anonymkode: 048d0...ccd

Normalt er det ikke greit, men nå er det på grunn av smittevernreglene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Brunello skrev:

Normalt er det ikke greit, men nå er det på grunn av smittevernreglene. 

Da utsetter man heller, det har vi gjort

Anonymkode: 048d0...ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er rimelig egoistisk å bare tenke på seg selv i en sånn situasjon. Det er to personer som skal gifte seg, og de vil ha med seg sine venner. Det innebærer altså ikke følget deres. Er man virkelig helt avhengig av å være med partneren sin på ALT? Til og med når det er korona? 

Så var det uflaks at du er høygravid akkurat når det er, men det får jo være en sak mellom deg og mannen din. Skulle de latt være å invitere mannen din fordi du er gravid? Det er jo en avgjørelse dere må ta dere i mellom. 

Jeg ville synes det var merkelig om jeg skulle blitt prioritert i bryllupet til noen venner av min samboer, hvis det var plass til få, og jeg ikke var en selvskreven gjest selv. Da hadde han heller fått kose seg alene. Bryllup handler om at to personer skal bli familie og gi hverandre sitt ja, ikke at ALLE gjestene skal ha en kjærlighetsfest. 

Anonymkode: 151a0...d2d

Det er og blir egoistisk. Sier sitt når de faktisk velger å gjenomføre et stort bryllup i disse tider.. Enter ber man med følge, ellers ber man ikke. Hvis det viktigste var at de ble gift kunne de hatt en iintim sermoni kun dem + familie

Anonymkode: 048d0...ccd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er og blir egoistisk. Sier sitt når de faktisk velger å gjenomføre et stort bryllup i disse tider.. Enter ber man med følge, ellers ber man ikke. Hvis det viktigste var at de ble gift kunne de hatt en iintim sermoni kun dem + familie

Anonymkode: 048d0...ccd

Så det er viktigere at alle par får dra på fest sammen enn at brudeparet får ha vennene sine med seg? Hva slags logikk er det? Jeg er glad jeg evner å ha det gøy uten partneren min. Syns det er helt merkelig at det er så mye press på at ikke par kan gjøre noe som helst uten hverandre.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...