Gå til innhold

Ett barn til..?

Tiit

Anbefalte innlegg

Aldersforskjell tror jeg ikke du skal tenke på i allefall. Alle aldersforskjeller har fordeler og ulemper tror nå jeg. Jeg tror foreksempel det er veldig mye stress med en på to og en nyfødt. Men på en annen side kan de få mye glede av hverandre. Vi har to gutter med fem år imellom, var veldig vanskelig de første månedene når babyen bare var kjedelig, men nå er han snart 8 måneder og de elsker hverandre. I små drypp selvfølgelig, men jeg ser at dette nye søskenet har gjort han godt.

Noen av oss blir veldig kvalme.... Men det er jo verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en mor

Jeg venter nr fire og kan ut fra egen situasjon ikke skjønne at det er noe å lure på :-)

Da nr tre kom ble det IKKE mer arbeid. Han gled rett inn i flokken og rutinene, og det hele var meget greit. Satser på at det blir like lett denne gangen.

Da vi fikk nr tre (planlagt) bodde vi på 50 kvm. Bor større nå, men poenget mitt er: Sånne hensyn bør komme i annen rekke. Få de barna du øsnker når du ønsker det, det vil du aldri angre på.

(forøvrig er jeg enig i at to barn er lite, selv om jeg er en av to selv. Syns det ser stusslig ut :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mor

Jeg venter nr fire og kan ut fra egen situasjon ikke skjønne at det er noe å lure på :-)

Da nr tre kom ble det IKKE mer arbeid. Han gled rett inn i flokken og rutinene, og det hele var meget greit. Satser på at det blir like lett denne gangen.

Da vi fikk nr tre (planlagt) bodde vi på 50 kvm. Bor større nå, men poenget mitt er: Sånne hensyn bør komme i annen rekke. Få de barna du øsnker når du ønsker det, det vil du aldri angre på.

(forøvrig er jeg enig i at to barn er lite, selv om jeg er en av to selv. Syns det ser stusslig ut :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan jo bare sige at jeg har gjort det 2 gange med små barn fik med min første mand 3 jenter og da jeg så efter mange år fik mig ny kæreste så fik vi lyst på børn vi og og nu er nr 6 på vej og jeg er fyldt de 40 og den ældste datter er 20 jeg kan kun sige at det er dejligt at ha små rollinger igen selvom man må op om natten, har unger der ikke vil i tøjet brødkrummer overdet hele, og til og med de stor unger synes det er koseligt med de små søskene selvom de synes det er lidt pinligt at sige at mor skal ha nr 6 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

For min del vil babysyken aldri gå over, jeg kommer alltid til å ha lyst til å gå gravid en gang til. Å ha en liten baby - det er ren forelskelse, det!

Men en ny unge som kaster maten rundt seg, som tar av seg bæsjebleia sjøl for å hjelpe til, som legger seg ned og hylgriner på handleturen, som skal ha hjelp med lekser, som skal dras opp og trues i seng som tenåring... Tror ikke det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bankboks
Jeg venter nr fire og kan ut fra egen situasjon ikke skjønne at det er noe å lure på  :-)

Det var da veldig så lite tankevirksomhet du mener man skal legge i det å ta en av livets største valg.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos tegn fra oven: I går var jeg nærmest omringet av foreldrene med små babyer, overalt hvor jeg gikk eller satt. Merkelig. Enten er det et tegn, eller så er jeg overfokusert på babyer. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mor

Du skrev til meg:

------------

Det var da veldig så lite tankevirksomhet du mener man skal legge i det å ta en av livets største valg..

-----------

Misforstår du med vilje eller hur?

Jeg har aldri sagt man IKKE skal legge tankevirksomhet i et sånt valg - men selv får jeg altså snart nr fire og utfra MEG SELV (som jeg skrev), skjønner jeg ikke at det skal være noe pes å få nr tre. Skjønner? Budskapet er: Det er ikke masse med tre barn, det er ikke mer pes enn to, ro dere ned og fåå de barna dere ønsker.

Capisj?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel egentlig bare du og din mann som kan finne ut av om dere skal ha flere barn eller ikke.

Her i huset er det 18, ja du leste riktig, 18 år mellom eldste og minste. Og midt i mellom er det to gutter med tyve mnd i mellom.

Jeg var der du er nå, for ca to tre år siden. Ene dagen ville jeg ha fler, dagen etter skulle jeg ihvertfall ikke ha flere.

Da jeg fant ut at jeg var gravid, ikke planlagt, begynte jeg og gråte. Var kjempefortvilet. Men etter for og imot før jeg kom til legen, hadde vi bestemt oss for og bli foreldre til en attpåklatt.

Og du for et slit.........våkenetter som jeg fint kunne vært uten, tidlige morgener, du er bundet på nytt det meste av døgnet..........jeg kunne ha ramset opp en hel masse som er et slit, men når minstemann får fire fem mennesker rundt middagsbordet til å le og smile, han sjarmerer og han hermer.

Vi smelter alle sammen og hver eneste dag takker jeg skjebnen for at jeg (åtte år etter det jeg trodde var mitt siste barn) faktisk får gleden av og oppleve dette enda en gang.

Jeg har en helt annen ro i dag enn for åtte år siden, jeg trives bedre og er helt klart en bedre mor for de to eldste også. Vi har masse av tid og vi kan ikke stresse rundt så lenge lillegutt skal i seng til fast tid.

Jeg kunne ramset opp mange MOT, men som du kanskje har skjønt, hos meg er det mest FOR. Men det er helt klart et valg du må tenke godt igjennom.

Men aldersforskjellen...ikke det største problemet.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...