Tiit Skrevet 30. juni 2005 #1 Del Skrevet 30. juni 2005 Er veldig i funderinger på om ikke jeg egentlig har lyst på et barn til. Har hatt sånne funderinger før, og nå må jeg/vi snart bestemme oss. Argumenter for: -Det er lite med to barn. Få søsken nå og senere i livet. -Jeg savner å ha en baby. -yngste er 5 år. om d skal bli noe så er det på tide nå. -Jeg liker å være gravid. -vi klarer å ta oss av ett barn til. -mannen min er en super pappa -jeg er ikke så verst mamma -har lyst på permisjon fra jobben -barna har lyst på et søsken -har alltid syns 3 barn er passe -kanskje jeg kan få samtidig med mine søstre (jada, kanskje) -det er så koselig med selve prosessen :oops: Argumenter mot: -Er egentlig ferdig med småbarnstida -Deilig med "store" barn - større frihet -Kan bli veldig kvalm -Kan bli tvillinger -litt liten plass i huset -vi har det veldig bra som vi har det -mindre tid til de to som vi har allerede -mister litt tråden på jobb -tung jobb å gå tilbake til med litebarn hjemme Helsike... Det er så vanskelig å bestemme seg. Har bedt om å få et tegn fra oven. Flere gode argumenter for eller imot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. juni 2005 #2 Del Skrevet 30. juni 2005 Vent til etter nyttår så får dere barn sammen alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigi Skrevet 30. juni 2005 #3 Del Skrevet 30. juni 2005 Hva med å ta deg permisjon fra jobben et år for å gjøre noe annet? Og evt involvere deg i noe omkring småbabyer for å "tilfredsstille" babylysten? At dere er gode foreldre er jo bra for de dere har, men betyr ikke at dere bør ha flere. Og to barn er ikke lite. Synes også at 5 års aldersforskjell er en del.. Tror de andre barna vil ha ganske mange år igjen før de vil sette pris på det ekstra familiemedlemmet.. Men alt jeg har skrevet her er jo veldig farget av at jeg mener 2 barn er mest passe.. for meg.. Lykke til med avgjørelsen.. Its a big one!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 30. juni 2005 #4 Del Skrevet 30. juni 2005 Valget kan bare dere ta. Hva synes mannen din? Det kan være tungt å gå "tilbake" til småbarnstida når du har såpass store barn, men du kan også oppleve at du koser deg mer enn før. Jeg må vel innrømme at min stemme er for baby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. juni 2005 #5 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg må bare kommentere noen av de argumentene som du hadde for å få et barn til. -Det er lite med to barn. Få søsken nå og senere i livet. 2 er ikke lite. -Jeg savner å ha en baby. Dårlig argument. Babyer vokser fort og blir snart en trassig 3 åring f.eks. --Jeg liker å være gravid. Bør ikke være det som er utslagsgivende. Etter graviditeten har du ansvar for et barn i minst 18 år. -har lyst på permisjon fra jobben Bør absolutt ikke være noen god grunn for å få barn. Det er viktig å ikke bare tenke på at det er koselig med en baby. Klart det er koselig med en baby men det er også mye slit. Når du har to fra før så er det krevende. Det er viktig å kunne følge opp alle barna skikkelig i mange, mange år framover. Men hvis dere føler at dere virkelig vil ha en baby og at dere har det som skal til. så sett i gang. Det er bare dere to i felleskap som kan finne ut om dere vil ha et barn til. Når det er sagt så synes jeg at 3 barn er helt perfekt Lykke til uansett hva dere velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg må bare kommentere noen av de argumentene som du hadde for å få et barn til. 2 er ikke lite. Dårlig argument. Babyer vokser fort og blir snart en trassig 3 åring f.eks. Bør ikke være det som er utslagsgivende. Etter graviditeten har du ansvar for et barn i minst 18 år. Bør absolutt ikke være noen god grunn for å få barn. Det er viktig å ikke bare tenke på at det er koselig med en baby. Klart det er koselig med en baby men det er også mye slit. Når du har to fra før så er det krevende. Det er viktig å kunne følge opp alle barna skikkelig i mange, mange år framover. Men hvis dere føler at dere virkelig vil ha en baby og at dere har det som skal til. så sett i gang. Det er bare dere to i felleskap som kan finne ut om dere vil ha et barn til. Når det er sagt så synes jeg at 3 barn er helt perfekt Lykke til uansett hva dere velger. Vel, nå har jeg ikke bedt noen om å vurdere mine egne tanker da, det er nå mine tanker om tingene uansett. Jeg synes 2 barn er lite. Jeg vet at en baby ikke er baby hele tiden. Unnskyld, jeg er nå ikke helt idiot heller. Jeg ville bare høre om det er andre som har tanker rundt det med å evnt få flere barn. Høre om noen kjenner seg igjen, og kanskje har lignende eller andre tanker om det. Mener ikke å henge ut deg, heller, men det er så ubehagelig å få egne tanker rundt det å få et barn vurdert som "gyldige" eller "ikke gyldige" tanker. Det var ikke det jeg ønsket med denne tråden. Men, kanskje man ikke alltid kan få ting som man ønsker her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. juni 2005 #7 Del Skrevet 30. juni 2005 Vel, nå har jeg ikke bedt noen om å vurdere mine egne tanker da, det er nå mine tanker om tingene uansett. Jeg synes 2 barn er lite. Jeg vet at en baby ikke er baby hele tiden. Unnskyld, jeg er nå ikke helt idiot heller. Jeg ville bare høre om det er andre som har tanker rundt det med å evnt få flere barn. Høre om noen kjenner seg igjen, og kanskje har lignende eller andre tanker om det. Mener ikke å henge ut deg, heller, men det er så ubehagelig å få egne tanker rundt det å få et barn vurdert som "gyldige" eller "ikke gyldige" tanker. Det var ikke det jeg ønsket med denne tråden. Men, kanskje man ikke alltid kan få ting som man ønsker her inne. Uffda, var ikke meningen å såre deg her, beklager det. Men når du vil høre argumenter for og imot så må du vel tåle at noen kommenterer det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 30. juni 2005 [ [quote Uffda, var ikke meningen å såre deg her, beklager det. Men når du vil høre argumenter for og imot så må du vel tåle at noen kommenterer det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. juni 2005 #9 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg overlever dine kommentarer, Hannen :oops: Godt det da. Jeg tror jeg får ta kvelden snart. Nå er jeg såpass trøtt at jeg visst sårer mer enn jeg er til hjelp :oops: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 30. juni 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2005 :dagensrose: Mente det ikke sånn. Godnatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thei Skrevet 1. juli 2005 #11 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har det litt på samme måte som deg... Vurderer også det tredje barnet. Men mine to andre er bare 4 og 1 år enda da.. vi skulle egentlig kun ha to men nå som vi skal være ferdige så vil jeg ha ett til. Tenkte og vente jaffal ett år til... Men må overtale mannen litt først... Tror han også heller mot ett til, vi er ganske unge enda og har masse tid til å være "over " småbarnstiden etterpå!! Føler det er nå i løpet av et par år eller aldri!! Selv om det er mye slit så er det sannelig mye moro også og de store barna kan veldig godt hjelpe til og kose seg masse med bebisen!! Huff det er vanskelig å det er en stor avgjørelse ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 1. juli 2005 #12 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har det litt på samme måte som deg... Vurderer også det tredje barnet. Men mine to andre er bare 4 og 1 år enda da.. vi skulle egentlig kun ha to men nå som vi skal være ferdige så vil jeg ha ett til. Tenkte og vente jaffal ett år til... Men må overtale mannen litt først... Tror han også heller mot ett til, vi er ganske unge enda og har masse tid til å være "over " småbarnstiden etterpå!! Føler det er nå i løpet av et par år eller aldri!! Selv om det er mye slit så er det sannelig mye moro også og de store barna kan veldig godt hjelpe til og kose seg masse med bebisen!! Huff det er vanskelig å det er en stor avgjørelse ja!! Synes ikke kan kan forvente at barna man allerede har skal hjelpe til med babyen. Det er de voksne som får barn, ikke de små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thei Skrevet 1. juli 2005 #13 Del Skrevet 1. juli 2005 Hi Hi... mente jo mest for kosen sin skyld. dattera mi på 4 syns det er stor stas å være "barnepike " for hu minste. KUn imens jeg er på do, støvsuger o.l og at hun får mate henne å leke med henne imens jeg gjør div. husarbeid o.l. Det skal jo være lystbetont- noe det ofte er!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. juli 2005 #14 Del Skrevet 1. juli 2005 Dersom du synes to er få, så er to få, for deg. Selv om det for andre ikke er få. Jeg har bare en bror, og da vi vokste opp syntes jeg det var nok, men jeg hadde ikke hatt noe mot å ha flere søsken hverken da eller nå. Jeg ønsket meg søsken da jeg var 10-12 år jeg (vi kan vel si det sånn at babysyken min begynte tidelig, og ikke har gitt seg enda, men nå vil jeg heller at JEG skal få barn enn at mamma skal gjøre det da...) Tror nok at jeg gjerne vil ha tre barn selv. (men vi har ikke begynt å prøve på den første enda engang, kanskje jeg ombestemmer meg..) Uansett er nok dette noe dere to og ingen andre kan finne ut av hva som passer for DERE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 1. juli 2005 #15 Del Skrevet 1. juli 2005 Skjønner godt probelmestillingen, Tilt. Tenker mye på det samme selv. Noen her sier at fem år er mye i aldersforskjell. Det er jeg uenig i. Jeg tror søsken har mye glede av hverandre uansett alder - det er mer hvor gode familiebånd man har innad i familien som avgjør slikt, synes jeg. Jeg har eldre søsken, bla. en bror som er 8 år eldre enn meg. Helt flott det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tvillingmamma Skrevet 1. juli 2005 #16 Del Skrevet 1. juli 2005 Vi skulle "bare" ha en til... og på UL i uke 12 var det TO små hoder der inne!! :o Det er det smarteste jeg noen sinne har gjort i mitt liv! ALDRI angret, koser meg glugg. Og følelsen av at "nå er det gjort" er dyp og tilfredsstillende. Jeg kommer aldri til å sitte og føle at "noe mangler" mer. Eller spekulere på hvordan og åssen og hvisomatte. (vi har fire nå) Men det var vel ikke svar på spørsmålet ditt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 1. juli 2005 #17 Del Skrevet 1. juli 2005 en venninne av meg skulle "bare" ha den 3. lille jenta, det ble til 3 vilte gutter. Hun har nå 5 sønner, noe som jeg tror hun er glad for, men jeg vet at det er veldig stress. Det har ihvertfall fått meg fra å tenke at jeg skal ha en til (+ at jeg ikke kunne gå under graviditetene pga bekkenløsning). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 1. juli 2005 #18 Del Skrevet 1. juli 2005 babyer er så kos, så her får du ingen argumenter mot :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 1. juli 2005 #19 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har fem år mellom mine sønner og jeg synes det er en helt ypperlig aldersforskjell. Kan med hånden på hjertet si at mine gutter aldri har kranglet en eneste gang - faktisk så tror jeg at man slipper mye krangling hvis man har litt år mellom barna. Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med å være mor til 2 - kunne ikke tenkt meg flere barn nå. Hadde litt lyst på en baby en liten stund - men nå er mine unger så store at jeg får vente til jeg blir farmor. Jeg skaffet meg heller en liten valp får ikke permisjon da, men masse andre gleder. Dette er det bare du og mannen som kan avgjøre - det som stoppet meg var at jeg ikke ville gi slipp på friheten ved å ha store barn som klarer seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 1. juli 2005 #20 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har eldre søsken, bla. en bror som er 8 år eldre enn meg. Helt flott det! Jeg har også en bror som er 8 år eldre enn meg. Og av naturlige grunner fikk ikke vi den helt store kontakten før jeg ble en 14-15 og han hadde flyttet ut. Når jeg var 8 var han 16, og lite interessert i å være med den irriterende lillesøsteren sin. I dag er jeg 20, og vi har et kjempeflott og nært forhold. Men som sagt, det kom med årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå