Gå til innhold

Hvordan vite om kjæresten er seriøs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet de vanlige tegnene. Har vært igjennom flere runder med felles venner, svigerforeldre og var tom vært gift. Men det funka ikke, da. 

Nå har jeg vært sammen med en ny mann nesten ett år. Han er flott og spesiell. Vi har mye likt syn på hva vi vil i livet, bortsett fra at jeg er mer sosial enn ham. Vi har truffet lite av hverandre nettverk pga han synes det er for tidlig.

Jeg synes han har prioritert jobb over meg, men kanskje han må pga økonomi? Jeg har brukt tid på jobb og studier, mrn har nok forklart mer hvorfor. Jeg synes at å sees 1-2 ganger pr uke er lite. Vi snakker imidlertid om saka og har også snakka om å flytte sammen- på sikt. Jeg er ikke så naiv at jeg tror han jobber mindre da. Men vi kunne kanskje fått flere middager sammen. Planlagt bedre. Jeg lengter etter å planlegge ferie sammen men han lever mer i nuet. Han klarer å planlegge noen ting, har lelighet, utdanning og jobb. Han er ikke sånn som tar med blomster eller sier Jeg elsker deg. Han hjelper meg praktisk, da.

Han er annerledes enn menn jeg har data før. Trenger mye aleinetid, mer enn meg (har pleid å være motsatt i mine forhold). Men når vi er sammen er det veldig fint. Jeg skulle ønske jeg bare hadde is i magen. Jeg synes vi vokser som par og kan f.eks håndtere konflikter men jeg har samtidig et behov for mer trygghet. Og det er nesten skumlere nå som jeg har fått litt dypere følelser for ham.  

Jeg bare tenker at 1- max 1,5 år er det jeg har å bruke max på denne mannen, uten å vite mer om hva han tenker om framtida. Menn jeg har vært med før har fridd etter et år, snakka om barn eller minimum presentert meg for storfamilien. Jeg har vært hjemme hos ham og har møtt noen løse kompiser. Ikke de gifte vennene med barn eller familien hans. Han har møtt søstera mi, men ikke familie og venner. Ikke at han ser sin egen familie så ofte heller. Men søstra hans bor i vår by. Familien min bor også her. 

Jeg tror at hvis jeg sa at jeg blir usikker på ham, hadde han ikke skjønt noe og blitt forvirra og kanskje lei seg. Men jeg tenker mye på om han kommer til å gå fra meg eller aldri ta forholdet videre. Det gjør vondt. Jeg tror vi kan komme til å ha en del konflikter rundt dette. Jeg blir ikke yngre heller.

Jeg kjenner at sommeren blir en test for oss. At om han ikke prioriterer oss mer eller viser at han vil ta ting videre etter 1-årsdagen vår, vet jeg ikke om jeg vil dette forholdet noe mer. Et brudd er absolutt ikke noe han vil, det vet jeg. Men jeg er ikke fornøyd sånn som ting er nå. Sjøl om mye i forholdet er fint, blir jeg flau når venner spør når de kan få se kjæresten min og jeg ikke har noe godt svar. 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste måten å komme nærmere et svar er å snakke med han. 

Har du spurt han hva han vil, eller tanker om fremtiden og hvordan han ønsker at et forhold skal være? Kanskje han er fornøyd med hvordan dere har det nå. Han kan jo ikke lese tankene dine og bare plutselig endre atferd av seg selv over sommeren?

Anonymkode: 58660...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man var seriøs når man var blitt kjærester. 🙈🙈🙈så lite jeg vet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bente1234 skrev:

Trodde man var seriøs når man var blitt kjærester.

Jeg har vært i det jeg trodde var seriøse forhold før, og blitt dumpa.

Det siste den siste eksen sa før han dro var..."Jeg var egentlig aldri seriøs med deg". Tror han sa det bare for å være kald så jeg skulle kunne komme over ham fort, men det henger i. 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg at man aldri kan ta en mann seriøst da...takk for opplysningen..er greit at kjærester slår opp hvis ting ikke funker, men at noen er sammen med deg uten å være seriøs..det er sykt altså... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bente1234 skrev:

Da skjønner jeg at man aldri kan ta en mann seriøst da...takk for opplysningen..er greit at kjærester slår opp hvis ting ikke funker, men at noen er sammen med deg uten å være seriøs..det er sykt altså... 

Der er ingen "opplysning". Det er mine gamle sår som slår opp i møte med denne mannen som ikke har det travelt med å planlegge framtida. 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan jo ikke lese tankene dine og bare plutselig endre atferd av seg selv over sommeren?

Anonymkode: 58660...c66

 Jeg bør nok være mer aktiv på banen i forhold til hva jeg ønsker meg. Men det er litt vanskelig. Jeg var tydelig overfor eksen og han dumpa meg. Ingen skjønte noen ting, aller minst jeg. Det er vanskelig å stole på det jeg ser og opplever etter det. 

Anonymkode: e0864...d3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Nå har vi vært sammen i over halvtannet år.Det var faktisk han som bemerka det, at vi hadde ca 1,5-årsdag. 

Jeg synes liksom han hinter til barn og samboerskap hele tida. Det har dukka opp en ny tannbørste i glasset på badet. Han er oftere hos meg. Er opptatt av hunden min som om den er hans. Hjelper meg med ting jeg trenger. Kjøpte kjempefin bursdagsgave til meg. Betror meg masse ting, er veldig lugn med meg. Vi "gjør" ikke så mye, men det er jo Corona. Han sier mye fine ting til meg, at jeg er drømmedama hans og slikt. Jeg ser på ham at han mener det. Det er så fint at det nesten gjør vondt 🥰 Vi var frivillige på en festival sammen i sommer. Vi planla å gjøre en felles hobby, det ble avlyst pga Corona. 

Jeg har stussa på at jeg ikke møter familien hans. Har skjønt at det er litt komplisert, ut fra ting han forteller. Og jeg har lyst til at det skal være hans initiativ, ikke jeg som presser på. Han har fortsatt ikke møtt vennene mine, men det har jo nesten ikke jeg heller, pga Corona 😄 Jeg er spent på hva han tenker om sommerferie. Men det blir kanskje ikke normalt i år, det heller. Det er jo litt sånn overlevelsesmodus 2021. Men han er veldig sånn...vi. Han sier ordet vi mye. Det jeg merka meg ved eksen rett før han slo opp, var at han prata mye om jeg. 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han bare har deg på gress til han finner den han ønsker å dele livet med dessverre. Hadde en sånn eks selv. Han hadde utallige unnskyldinger for hvorfor jeg ikke kunne møte omgangskretsen hans, familie, ikke ville møtes oftere osv. Viste seg at han var usikker på oss hele veien, og mente vi var for forskjellige til å fungere som et par i hverdagen. Men var glad i meg og hadde det fint med meg de gangene vi møttes. Han ønsket visst egentlig heller ikke noe forhold i det hele tatt. Dette fikk jeg først vite lenge etterpå. Tok opp ting gjentatte ganger mens vi traff hverandre, men var bortforklaringer hele veien. Man må se på hva de gjør og ikke hva de sier. Fortell hvordan du vil ha det, og at om dere ikke blir mer seriøse og involvert i hverandres liv, er det best å gå hvert til sitt, siden du ønsker et seriøst forhold. Og om det ikke skjer noe, så går du! Et forhold skal gå begge veier, og ikke ta mer enn det gir. 
 

Du er ikke interessert i å holde han varm mens han venter på jenta han egentlig vil ha. Og om man ikke setter grenser og lar seg behandle som en dørmatte, så blir man dårlig behandlet, og får ikke respekt.  
 

Og joda det er nok mange menn som er i forhold med en de egentlig ikke er så kjempeinteressert i, for å få oppmerksomhet, kos og lett tilgjengelig sex når de ønsker.  De syns det er greit å ha en fast å treffe, men det er ikke dama de ønsker å dele livet med. De ønsker kanskje ikke noe veldig seriøst heller. Derfor må man se på oppførselen deres. Etter å kjent hverandre rundt et år burde man ha møtt familie og venner for lengst mener jeg. Tror dessverre ikke han ser på deg som en kjæreste dessverre. Man er ikke kjærester bare fordi man sier det, det er noe man er. Han behandler deg jo ikke som en kjæreste. Hadde han sett på deg som en kjæreste hadde han stolt og gladelig presentert deg for både familie og venner. Og han hadde brydd seg om dine følelser, behov og ønsker. 
 

Livet er for kort til å kaste bort tiden sin på sånne fjotter. Jo lengre tid det går, jo vanskeligere blir det også. Det er jo i begynnelsen man ønsker å treffe hverandre så mye som mulig og er nyforelska. Når de er så usikre helt fra starten av så tror jeg dessverre ikke det er liv laga. Man merker når en fyr virkelig er interessert, gjør man ikke? Da behøver man ikke å lure. Det skal ikke være sånn i et forhold.  

Anonymkode: 0962b...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er nok en mann som bare vil ha det komfortabelt inntil det han vil ha dukker opp. Dessverre mange sånne der ute.

Anonymkode: 25fa3...c86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

...Man må se på hva de gjør og ikke hva de sier. Fortell hvordan du vil ha det, og at om dere ikke blir mer seriøse og involvert i hverandres liv, er det best å gå hvert til sitt, siden du ønsker et seriøst forhold. Og om det ikke skjer noe, så går du! Et forhold skal gå begge veier, og ikke ta mer enn det gir. 

Du er ikke interessert i å holde han varm mens han venter på jenta han egentlig vil ha. Og om man ikke setter grenser og lar seg behandle som en dørmatte, så blir man dårlig behandlet, og får ikke respekt. 

Og joda det er nok mange menn som er i forhold med en de egentlig ikke er så kjempeinteressert i, for å få oppmerksomhet, kos og lett tilgjengelig sex når de ønsker.  De syns det er greit å ha en fast å treffe, men det er ikke dama de ønsker å dele livet med. De ønsker kanskje ikke noe veldig seriøst heller. Derfor må man se på oppførselen deres. Etter å kjent hverandre rundt et år burde man ha møtt familie og venner for lengst mener jeg. Tror dessverre ikke han ser på deg som en kjæreste dessverre. Man er ikke kjærester bare fordi man sier det, det er noe man er. Han behandler deg jo ikke som en kjæreste. Hadde han sett på deg som en kjæreste hadde han stolt og gladelig presentert deg for både familie og venner. 

Anonymkode: 0962b...329

Jeg også synes det er altfor tidlig å bli samboer eller få barn etter bare 1,5 år sammen. Særlig siden jeg har opplevd brudd før. Jeg har spurt om å bli introdusert for vennene hans, da sa han at han ikke egentlig har så mange venner her i byen. Han drar liksom ikke på middag med vennene sine, av og til møter han venner i andre byer eller de kommer hit. Han trener aleine. Han jobber mye (jeg vet det stemmer, for han snapper mye fra jobb). De eneste hobbyene han gjør med andre, har vi gjort sammen, altså før Corona. Han skjemmes ikke for å bli sett med meg. Det er gjerne han som tar handa mi når vi er ute. Bør kanskje legge til at de fleste i hans familie bor i andre byer. Det er bare to i familien jeg kan møte her i byen. Han har nesten ikke besøkt resten av familien heller pga Corona. Han sa at da han besøkte familie noen dager i sommer, hadde de erta ham med meg. 

Eksen var snar til å introdusere meg til familie og venner. Traff alle i løpet av 6 mnd. Bekjente, nære venner, mor og søsken, fjerne fetre og tante Olga. Ble særlig glad i ene svoger og svigerinne. Det eneste han da oppnådde var å såre også de andre, ikke bare meg, da han slo opp. De hadde rukket å bli glad i meg og ville ha meg i familien. Så det er kanskje noe sånt nåværende vil unngå? 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja dette er nok en mann som bare vil ha det komfortabelt inntil det han vil ha dukker opp. 

Anonymkode: 25fa3...c86

Alt er mulig. Men han påtar seg mye i mitt liv for å bare ville ha det komfortabelt. 

Anonymkode: e0864...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...