Gå til innhold

Sex etter fødsel

*Heidi*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man bør i alle fall vente til man har sluttet å blø...

Men jeg har også hørt 6 uker som en tommelfinger-regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 6 uker vi fikk høre og, men ikke alle klarer å vente så lenge. For min sin del tok det 8 mnd :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 20 år siden var det 12 uker nu er de 6 men det er vel også mere hvad man selv føler for nogen kan næsten med det samme ander har ikke ork i det, så mye spænden med ny baby og alt, men har man ikke ork til at ha sex, kan man glæde sin partner lidt med lidt kos for de mænd er jo ved at gå ud af sit gode skind, for ofte orker man heller ikke i graviditeten, for mit vedkommende kunne jeg ikke ved sidste graviditet fordi jeg blødte så inge af os turde, men det blev mye håndarbejde på de månder, syntes det var synd på ham hvis han skulle klare det selv, og jeg koste mig vel også havede jeg selv lyst men kunne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

vi ventet til jeg sluttet å blø, ca 5 uker.. men vi var nok litt for rask, for jeg begynte å blø igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanten min var inne på 6 ukers kontrollen (dette var for 14 år siden), og legen spurte om hun hadde holdt seg unna samleie disse ukene. Tanten min svarte at det hadde hun gjort. Legen begynte vistnok å le for urinprøvene hennes viste at hun var gravid igjen. Tanten min ble så flau (over det faktum at hun sto og løy til legen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min var inne på 6 ukers kontrollen (dette var for 14 år siden), og legen spurte om hun hadde holdt seg unna samleie disse ukene. Tanten min svarte at det hadde hun gjort. Legen begynte vistnok å le for urinprøvene hennes viste at hun var gravid igjen. Tanten min ble så flau (over det faktum at hun sto og løy til legen)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi ventet tre uker denne gangen jeg. Jeg hadde sluttet å blø, og hadde en forholdsvis lett fødsel som gjorde liten skade nedentil. Hoss oss sa de at man kan ha sex når man føler det er godt og man har lyst, og at vi ikke trengte å vente seks uker. Vi brukte imidlertid kondom, for å unngå for mye bakterier den første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, om man bruker kondom for å unngå infeksjoner, så kan man i teorien ha sex dagen etter fødselen - om man har lyst.

For min del var lysten tilbake etter et par uker, men jeg var litt redd for eventuelle smerter (ble klippet og sydd 3 utvendige sting, og 1 innvndig)

Etter 3 uker "holdt jeg ikke ut" lengre, og jeg måtte bare prøve - med kondom.

Heldigvis uten smerter eller andre "problemer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kålungen

Ventet i ca 4 mnd jeg, og enda da hadde jeg ikke lyst. :oops:

Men gjorde det for å være litt barmhjertig mot den stakkars mannen min :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Men tar det ikke litt tid før man blir "hel" igjen der nede da? Jeg spør fordi det ikke var en aktuell problemstilling for meg den gangen, var "singel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ta litt tid ja, men ikke nødvendigvis. Første gangen var jeg helt ødelagt etter en hard setefødsel, klipping og en masse sting. Da jeg fikk beskjed om å ta et speil å se meg selv der nede ble jeg helt skremt så ut som om jeg var mishandlet med kniv. Det tok vel sikkert fire måneder før mannen i det hele tatt fikk ta på meg der tror jeg.

Siste fødsel var over på fire timer, og jeg pressa han ut på ti minutter. Det ble sydd et par sting, men det virket mer som det var for å ha litt syforening enn at det var nødvendig. i allefall var jeg helt fin etter tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan ha sex akkurat når man føler for det etter fødselen. Tidligste vi har hatt samleie etter fødsel er 5 dager etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex 2 uker etter forrige fødsel. Det gikk helt fint, enda jeg var blitt sydd 5-6 sting.

Men noen har ikke sex før etter mange mnd, fordi de ikke føler for det. Alt er vel like "normalt". Å ha sex for gubben sin del, bør man ikke gjøre. Han kan ta saken i egne hender :ler: hvis han må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...