Jump to content
Sign in to follow this  
Yoshi1987

Veien min ned i vekt - en personlig reise.

Recommended Posts

Yoshi1987

Var så deilig med en overskyet dag, for da hadde jeg ork til en gåtur. Kroppen føltes lett ut i dag, og fullførte min faste rute 5min kjappere enn normalt. Klarte også å jogge store deler av veien, noe som er en seier i seg selv. Havna på ca. 3200 kcal forbrent, og 1600kcal fortært. Helt ok det! Merker jeg må drikke mer vann, så prøver å skjerpe meg på det. Har fått dilla på noe godt å spise: varme en proteinbar i mikroen i 10 sekunder, slik at den blir myyyk og digg! Sykt godt med litt lett-iskrem ved siden av 😋😋😋

Fortsetter under...

Yoshi1987

Nå har gått noen dager, og tenkte å stikke innom her for å oppdatere litt. Dagene har gått bra i det siste, og jeg føler at jeg ikke har noe sug enda, men merker jeg syns det kan være litt tøft når det er sjokolade, vafler og is på pauserommet hver eneste dag nå på jobb..Men jeg står i det, og velger heller sunne alternativer. Tydelig har det gitt uttelling, for gikk på vekta i dag, og den var 80,4 kilo 😃 Nå er det bare 500gram igjen til mitt første delmål!! Har ikke sett 7-tallet på vekta på leeenge, så gleder meg! 

Å trene er en utfordring i varmen, men prøver å få til minst tre dage treningsøkter i uka. 

addict

@Yoshi1987Heia deg 😍😍 og under 80 er en fantastisk følelse! Det klarer du den neste uka 😎

Edited by addict

Yoshi1987
1 time siden, addict skrev:

@Yoshi1987Heia deg 😍😍 og under 80 er en fantastisk følelse! Det klarer du den neste uka 😎

Takk for heiing!! Håper så inderlig å klare delmålet innen 6 dager, for det var datoen jeg satte meg. Tror jaggu jeg klarer det! Ååhh, det er sååå deilig å endelig være i prosessen, se at det fungerer, og at jeg får tilbake livet mitt 😁😁

addict
19 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Takk for heiing!! Håper så inderlig å klare delmålet innen 6 dager, for det var datoen jeg satte meg. Tror jaggu jeg klarer det! Ååhh, det er sååå deilig å endelig være i prosessen, se at det fungerer, og at jeg får tilbake livet mitt 😁😁

Husk på denne gode følelsen når det butter imot, for DETTE klarer du! 

Yoshi1987

I dag, mandag, fikk jeg gått 80% av mitt daglige mål på jobb, siden det ikke var så varmt i dag. Takk og lov 🤭 er det lov å si at jeg elsker overskya vær og 18 grader? Da jeg kom hjem, ble det middag og en gåtur. Jeg skulle kjøpe sommergave til ei kollega, så tenkte jeg kunne gå til senteret med ryggsekk og handle der, og gå hjem igjen. Bestemte meg for å jogge store deler av turen, og kroppen var kjempelett i dag! Bare synd jeg fikk så veldig vondt i magen, som nå flere timer etter turen ikke har sluppet taket helt enda. Magesmerter på tross, fikk jeg i meg litt kveldsmat. Gikk faktisk 1700kcal i minus i dag! Må begynne å huske på at de dagene jeg trener kan/må jeg spise mer mat gjennom dagen 😬 for jeg forbrant faktisk 940kcal på turen, og endte på 3300kcal forbrent totalt i dag. 

Er inne i en veldig god fase for tiden. Gruer meg nesten å gå ut i ferie, for da får jeg ikke mine 10-12 000 skritt som jeg pleier å få på jobb. Så føler jeg får mye "gratis" vektnedgang ved å være på jobb 🤔 Er liksom ikke bare bare å ta igjen så mye når man er hjemme. Får ta med ungene på flere turer på dagtid for å bøte på 😄

Edited by Yoshi1987

Annonse

Yoshi1987

For tre uker siden fikk jeg en arbeidsbukse jeg hadde bestilt usett, og den satt som et pølseskinn, skar seg inn i magen og i sidene, og jeg tenkte at "uff, nei, denne kommer til å bli liggende i skuffen". Og det var synd, for det er en veldig god bukse sånn egentlig. Tok den på i dag, og den er faktisk litt løs over magen!!! Jippi!! Må huske på sånne "non-scale-victories"! 

Snapchat-934261401.jpg

Yoshi1987

Uff, har hatt så vondt i magen de siste dagene, og både mat og drikke forverrer det. Smertene sitter helt øverst i magen, og blir også verre ved trening. Jeg har så lyst til å trene, men orker ikke sånn som det er nå. Blir så sliten i hele kroppen ved å ha noe som er ubehagelig hele tiden! Men til gjengjeld spiser jeg mindre da 🙈 

Skal ringe legen på mandag om det ikke gir seg da. Tok en sniktitt på vekta i dag morges, og gjett a!! 79,9 kilo!!! Det er LENGE siden jeg har sett 7-tallet 😃😃 Er sååå glad for det!! Har egentlig 79,5kilo som mål innen imårra, så får se da 🤪

Yoshi1987

Hadde satt mitt første delmål til 79,5 kg, og det skulle nåes innen 02.07.20, for da hadde jeg holdt på akkurat i én mnd. I går veide jeg inn til 79,9kg, så tenkte at "hei, jaja, det er ihvertfall på 7-tallet" og ble oppriktig glad for det. For jeg har som skrevet i forrige innlegg slitt med magesmerter, og jeg har ikke hatt matlyst og får vondt i magen av å trene og å spise. Og i går tenkte jeg "skitt au, kanskje jeg blir bedre av å spise meg skikkelig mett?" Spiste så litt lettiskrem, et skolebrød (lurt...), en porsjon med lasagne og hvitløkssmør, to skjeer med peanøttsmør og sjokoladepålegg, og sikkert noe mer, da jeg kom hjem fra jobb. Var så stappmett i går da jeg la meg, og jeg følte jeg gikk opp 2 kilo. Magesmertene var uforandret, så planen min gikk i vasken, haha. Men i natt fikk jeg en god natts søvn og tenkte at "jaja, jeg kan jo alltids veie meg, da det er veiedag i dag selv om jeg tok en sniktitt i går". Og herrefred, dere!! Der stod det jaggu 79,5 kilo, som nøyaktig var delmålet mitt! For en boost!! Selv etter å ha skeid ut og ikke fått gått på do, så stod målet mitt og lyste mot meg! Åååhh 😃😃😃