Gå til innhold

Alenetid på barsel vs besøk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig usympatisk av samboeren din, tenker jeg også. Her tok jordmor i kommunen opp dette på den siste kontrollen før første fødsel, som mannen også var med på, og hun anbefalte å ikke ta imot besøk på barsel. Hun sa at tiden man får der nå er knapp, og man trenger ofte å bruke den på å hvile, komme seg til hektene og bli kjent med babyen. Vi tok imot litt besøk likevel, fordi jeg hadde en lett fødsel og babyen bare sov. Støtter å ta ham med på en time med jordmor som forhåpentligvis kan forklare han et og annet. 

Anonymkode: e68c4...c5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig usympatisk av din mann. Såvidt jeg vet åpnes det bare for besøk av far, ingen andre.

Jeg ville faktisk ha sagt dette til de på barsel. Kanskje du kan få være der noen dager ekstra og få litt oppfølging mtp amming osv. Føler virkelig med deg. Forferdelig å slite etter fødsel og samtidig bli rent ned av besøkende.

Jeg fødte midt i der verste covidstyret, og lå ærlig innrømme at det var behagelig å slippe mas og bare kunne være helt i fred denne gangen. Der har ført til at jeg faktisk klarer å amme denne gangen

Anonymkode: 649cc...1bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei han gjør tydeligvis ikke det...:( han ble skikkelig sint, gidder ikke la meg forklare engang.. tenker bare på sin familie(foreldre, sine søsken og deres barn osv).. 

jeg vet ikke hva jeg skal si og hvordan han skal forstå. 

Anonymkode: 48e3f...dff

Så lenge du ikke gjør forskjell på din familie og hans så har han ingenting å bli sint for. Ungen er jo 50% hans. Så han har jo 50% å si han å. Men om du ekskluderer alle så er det jo greit. 

Anonymkode: 49ae8...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke gjør forskjell på din familie og hans så har han ingenting å bli sint for. Ungen er jo 50% hans. Så han har jo 50% å si han å. Men om du ekskluderer alle så er det jo greit. 

Anonymkode: 49ae8...277

Vet du, det er faktisk mor som er innlagt på sykehus. Så det er mor som bestemmer hvem hun vil ha besøk av. Om mor kun klarer å få besøk av sin egen mor så bør faktisk det være helt ok. Om samboer blir innlagt på sykehus så må det være opp til han hvem han orker å ha på besøk. Men nå er det mor. 

Anonymkode: 88ade...d16

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke gjør forskjell på din familie og hans så har han ingenting å bli sint for. Ungen er jo 50% hans. Så han har jo 50% å si han å. Men om du ekskluderer alle så er det jo greit. 

Anonymkode: 49ae8...277

Helt uenig i dette. Hvem man vil ha besøk av når blodet renner, man ikke får sove, brystvortene er sprukket opp, man har smerter og en liten nyfødt å ta vare på de dagene på barsel er kvinnen vitterlig ene og alene om å bestemme. Den dagen menn trykker ut barn og går gjennom den smerten, de følelsene og alt etterpå skal de selvfølgelig få velge. Er lei av dette likestillingspreiket når det kommer til ting som overhodet ikke kan likestilles. Mannen bidrar med sperm og noen timer i en stol mens kvinnen føder. Han kan pent vente til dama hans er klar før han prakker på henne besøk. 

Anonymkode: efbbe...e0e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til å unngå besøk på barsel er jo hvis noen dere får besøk av plutselig har covid-19 og potensielt har smittet hele sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det blir noe problem, for tror det blir lenge til de åpner for at andre enn partner får komme på besøk. Det er heller ikke lov å ta babyen ut av avdelingen før hjemreise. Så da kan heller alle spente besteforeldre vente til dere er kommet hjem. Og selv der er det lov å si nei til besøk. Og om han ikke skjønner det og inviterer hele slekta på besøk likevel, er det fullt lov å ta med babyen på soverommet for å amme...så kanskje han tar et hint. Hadde aldri godtatt dette av mannen. Fortalte han om dette og han bare rista på hodet over at noen vil bestemme dette. (Men så har han erfaring fra 6 fødsler da, og vet hvor sliten man er om den f.eks ødelegger en hel natts søvn...)

Anonymkode: aaba7...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille at han er så lite forståelsesfull! Tror likevel koronasituasjonen vil løse problemet for deg.

Når det er sagt, ser jeg i alle fall én fordel ved å få besøk på sykehuset kontra å få besøk hjemme. På sykehuset er det ikke hjemmekoselig, du risikerer ikke at de slår seg ned i timevis og ikke drar igjen. Ikke trenger du å lette på rumpa heller, fikse kaffe og kake og rydde etter at gjestene har dratt. Ved siste fødsel ba jeg folk komme og se på nurket mens vi fremdeles var på sykehuset, og så hadde vi null besøk hele den første uka hjemme. Bare en tanke.

Anonymkode: db081...720

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...