Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt jobb som barnehageassistent, men har aldri hatt en slik jobb før. Hvordan synes dere det er? Ser for meg at det er veldig mentalt tungt når man hele tiden har bråk rundt seg, og alltid må være "på vakt" og følge med på ungene. Er det mest fokus på lek eller læring? Og blir man tildelt en bestemt avdeling som man alltid kommer til å jobbe i, eller kan man bytte på? Takk for svar 🙂 

Anonymkode: 117ea...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.  Først vil jeg si ingen barnehager  er like.   I min første barnehage jbbet jeg som assistent,  der var det dyktige pedagoger og brne og ungdomsarbeidere.   Jeg var vikar  men stort sett på samme avdeling.   Syns det gikk veldig greit,  en kommer inn i det  etterhvert.    dagene er gjerne delt opp litt .  feks tidligvakt mellomvakt og seinvakt.   Tidlig vakt åpner  og gjerne starter med frokost i det nr 2 kommer på jobb.    Etter frokost bruker det gjerne å være en aktivitet som er organisert.   enten i grupper eller sammen.  Gjerne delt etter alder.  Det kan være forskning,  forming ,  Mattematikk   eller tur eller noe.  Så er det  lunsj  og   mange går ut etter lunsj.  Noen er ute hele tiden.  Mye er lekende læring og lærende lek :)

Får du fast jobb er det nok stort sett på samme gruppe :) 

Husk at  en viktig  ting du kan gjøre som assistent  det er  å si til foreldre hva deres barn har gjort på i dag og ikke  hva vi har gjort på,  Det viser at  du følger med på enkelt barnet og det viser at  du har sett deres barn :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet en del i barnehage. Det var kjekt og lærerikt, men ble lei til slutt. Dagene er veldig lange og stort sett helt like. Arbeidsmiljøet kan også være så som så, litt mye baksnakking og slikt for min smak (jeg er en mann). Når det er sagt så var det helt fantastisk å tilbringe tiden med barna, å finne på mye morsomt med dem og veilede dem i sine viktigste leveår. Som vikar ble jeg kastet fra avdeling til avdeling, men stort sett var jeg på en avdeling. Likte egentlig best å jobbe litt på begge avdelingene, da det er både positive og negative sider med begge. Litt mye bråk til tider, men generelt lite stressende jobb 😊

Anonymkode: a0729...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet en del i barnehage. Det var kjekt og lærerikt, men ble lei til slutt. Dagene er veldig lange og stort sett helt like. Arbeidsmiljøet kan også være så som så, litt mye baksnakking og slikt for min smak (jeg er en mann). Når det er sagt så var det helt fantastisk å tilbringe tiden med barna, å finne på mye morsomt med dem og veilede dem i sine viktigste leveår. Som vikar ble jeg kastet fra avdeling til avdeling, men stort sett var jeg på en avdeling. Likte egentlig best å jobbe litt på begge avdelingene, da det er både positive og negative sider med begge. Litt mye bråk til tider, men generelt lite stressende jobb 😊

Anonymkode: a0729...80d

Så trist og kjedelig at det er en del baksnakking, skulle jo ønske og tro at folk som jobber med barn ikke driver med baksnakking. Jeg er så lei av slike slike miljøer. Er student og har jobbet en del på sykehus i ulike avdelinger og det er alltid mye baksnakking, dessverre. 

Anonymkode: b8dfd...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig, men gørrkjedelig i lengden. 

Anonymkode: 5126a...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet en del i barnehage. Det var kjekt og lærerikt, men ble lei til slutt. Dagene er veldig lange og stort sett helt like. Arbeidsmiljøet kan også være så som så, litt mye baksnakking og slikt for min smak (jeg er en mann). Når det er sagt så var det helt fantastisk å tilbringe tiden med barna, å finne på mye morsomt med dem og veilede dem i sine viktigste leveår. Som vikar ble jeg kastet fra avdeling til avdeling, men stort sett var jeg på en avdeling. Likte egentlig best å jobbe litt på begge avdelingene, da det er både positive og negative sider med begge. Litt mye bråk til tider, men generelt lite stressende jobb 😊

Anonymkode: a0729...80d

Dette er nøyaktig min opplevelse (og jeg er kvinne). Barna er topp, men alt i alt blir det kjedelig på sikt. 

Anonymkode: 5126a...87d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å leke og herje og er et omsorgsmenneske, så er det fint. Men det er så mange mennesker som jobber der som kanskje ikke skulle ha jobbet med barn. Så om du liker å leke og gi barna omsorg, kan du fort ende opp med å være den eneste som leker med barna og koser de, mens de andre står rundt og er sjeleglad for at noen faktisk gjør det. Så er det ofte en skjult krig mellom pedleder og assistenter. Fordi pedledere elsker å sitte på kontoret og assistenter føler de tar mer ansvar enda så lite pedagogisk utdannelse de har. Og pedledere elsker å sette personlige preg på avdeling uten å spørre hva assistentene kunne tenke seg å bidra med. Så skal man huske på å hva alle enkelt barn har gjort i løpet av en dag for at foreldre skal være fornøyd og føle at ansatte i bhg ser og anerkjenner deres barn. Dette er egentlig bare en treningssak.. 
Man må forholde seg til ganske mange forskjellige barn og foreldre og kollegaer. Så man må kanskje være veldig tilpasningsdyktig for å trives. Bare smisk med de fleste så går det som regel bra. Men vær genuint intr i barna 😊❤️

Anonymkode: 4ad16...e28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Så om du liker å leke og gi barna omsorg, kan du fort ende opp med å være den eneste som leker med barna og koser de, mens de andre står rundt og er sjeleglad for at noen faktisk gjør det

Dette. Jeg ble fortalt at jeg var veeeldig flink i jobben osv. Bare fordi jeg faktisk var den eneste som lekte og tullet med barna, mens alle de andre stod rundt og drakk kaffe 🙃 jeg gjorde jo bare jobben min liksom 🤷

Anonymkode: a0729...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du liker å leke og herje og er et omsorgsmenneske, så er det fint. Men det er så mange mennesker som jobber der som kanskje ikke skulle ha jobbet med barn. Så om du liker å leke og gi barna omsorg, kan du fort ende opp med å være den eneste som leker med barna og koser de, mens de andre står rundt og er sjeleglad for at noen faktisk gjør det. Så er det ofte en skjult krig mellom pedleder og assistenter. Fordi pedledere elsker å sitte på kontoret og assistenter føler de tar mer ansvar enda så lite pedagogisk utdannelse de har. Og pedledere elsker å sette personlige preg på avdeling uten å spørre hva assistentene kunne tenke seg å bidra med. Så skal man huske på å hva alle enkelt barn har gjort i løpet av en dag for at foreldre skal være fornøyd og føle at ansatte i bhg ser og anerkjenner deres barn. Dette er egentlig bare en treningssak.. 
Man må forholde seg til ganske mange forskjellige barn og foreldre og kollegaer. Så man må kanskje være veldig tilpasningsdyktig for å trives. Bare smisk med de fleste så går det som regel bra. Men vær genuint intr i barna 😊❤️

Anonymkode: 4ad16...e28

Det er sant at det ofte er "krig" mellom ped.ledere og fagarbeidere/assistenter. I mitt tilfelle vil jeg si det er pga ped.ledere er mer opptatt av å ha plantid enn å være på gulvet med oss andre, og at mange av de ser ned på oss fordi vi ikke har høyskoleutdannelse. Når det er sagt gjelder ikke dette alle ped.ledere. En annen ting er at assistenter har kanskje ikke en pedagogisk utdannelse, men fagarbeiderene har faktisk det! 

 

Å jobbe i barnehage er en kjempetakknemlig og herlig jobb som jeg stortrives i! Barna er herlige, dagene er varierte, vi er mye ute og får leke og kose mye. Samtidig er det slitsomt både psykisk med alle lydene, alle oppgavene vi har og fysisk med mye løfting om man er på småbarn. 

Om du får jobb i barnehage så husk å være blid mot alle, presentere deg for foreldrene, fortell hva barnet deres har gjort, vær blid og positiv mot barn og voksne. Det kan være lurt å la barna ta initiativet til å komme til deg framfor å buse på de, mange barn kan være sjenerte og må få lov til å bli kjent med andre på egne premisser. Ta initiativ til å gjøre oppgaver du ser må gjøres, og spør om du lurer på noe. Lykke til! :)

Anonymkode: 3ca55...36d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du liker å leke og herje og er et omsorgsmenneske, så er det fint. Men det er så mange mennesker som jobber der som kanskje ikke skulle ha jobbet med barn. Så om du liker å leke og gi barna omsorg, kan du fort ende opp med å være den eneste som leker med barna og koser de, mens de andre står rundt og er sjeleglad for at noen faktisk gjør det. Så er det ofte en skjult krig mellom pedleder og assistenter. Fordi pedledere elsker å sitte på kontoret og assistenter føler de tar mer ansvar enda så lite pedagogisk utdannelse de har. Og pedledere elsker å sette personlige preg på avdeling uten å spørre hva assistentene kunne tenke seg å bidra med. Så skal man huske på å hva alle enkelt barn har gjort i løpet av en dag for at foreldre skal være fornøyd og føle at ansatte i bhg ser og anerkjenner deres barn. Dette er egentlig bare en treningssak.. 
Man må forholde seg til ganske mange forskjellige barn og foreldre og kollegaer. Så man må kanskje være veldig tilpasningsdyktig for å trives. Bare smisk med de fleste så går det som regel bra. Men vær genuint intr i barna 😊❤️

Anonymkode: 4ad16...e28

Som pedagog i barnehage syns jeg var ganske ugrei å lese. Å si at alle pedagoger oppfører seg sånn har du null nada grunnlag for å si! 

At vi ser ned på assistenter, drikker kaffe og elsker å sitte på kontoret. Tror du det er derfor jeg ble førskolelærer? Virkelig? 

Jeg jor jobbet i bhg i 14 år, 7 av de som ped.leder. Å involvere assistenten/e er veldig viktig for meg. Jeg har vært assistent i mange år selv, og det å kunne ha sitt eget prosjekt, ha en mening, være med på diskusjoner og bli inkludert var grunnen til at jeg fortsatte og etterhvert utdannet med over 4 år på deltid. 

Ja, møter er møter. Jeg liker møter fordi de er nyttige i mitt arbeid med barna.

Jeg drikker hverken kaffe eller er sjeleglad for de som leker og gir omsorg til barna. Jeg sier alltid hei til barn som kommer, stryker de over håret, har de på fanget, lærer de å balansere, fakta om verden, trøster, kler på, legger til rette for god lek og læring, er på PPT møter, samarbeider tett med foreldre osv. 

 

Når alt det er sagt (for å svare på spm til TS), så har jeg alltid elsket å jobbe i bhg. Spesielt de første 9-10 årene kunne jeg virkelig ikke tenke meg noe annet - alt som hadde vært slitsomt den dagen var borte da jeg gikk ut av porten. 

Jeg hadde gode relasjoner med ansatte, foreldre og barn og fikk gode tilbakemeldinger. Etter snart 14 år i yrket er jeg rimelig lei. Lei av systemet, lei av å aldri ha tid til det som er viktig - være der for barna. Jeg er lei støy, for mange barn på for få voksne, stressa påkledning, syke ansatte (sjelden, men skjer), logistikk over det ene og det andre.

Piffen har gått ut av meg etter årene som pedagog. Lei av ha et yrke som blir «sett ned på» og ikke bli tatt på alvor av politikerne. Lei av å være alene 1,5 t på morran med 13 unger, og alene på ettermiddagen med 10 når jeg skal både rydde, passe barn og informere foreldre. 

 

Supert som asssitent - meget lei nå. 

Jeg har en lønn på ca 530.000, så det klager jeg ikke over nå. Det

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Magenta81 skrev:

Som pedagog i barnehage syns jeg var ganske ugrei å lese. Å si at alle pedagoger oppfører seg sånn har du null nada grunnlag for å si! 

At vi ser ned på assistenter, drikker kaffe og elsker å sitte på kontoret. Tror du det er derfor jeg ble førskolelærer? Virkelig? 

Jeg jor jobbet i bhg i 14 år, 7 av de som ped.leder. Å involvere assistenten/e er veldig viktig for meg. Jeg har vært assistent i mange år selv, og det å kunne ha sitt eget prosjekt, ha en mening, være med på diskusjoner og bli inkludert var grunnen til at jeg fortsatte og etterhvert utdannet med over 4 år på deltid. 

Ja, møter er møter. Jeg liker møter fordi de er nyttige i mitt arbeid med barna.

Jeg drikker hverken kaffe eller er sjeleglad for de som leker og gir omsorg til barna. Jeg sier alltid hei til barn som kommer, stryker de over håret, har de på fanget, lærer de å balansere, fakta om verden, trøster, kler på, legger til rette for god lek og læring, er på PPT møter, samarbeider tett med foreldre osv. 

 

Når alt det er sagt (for å svare på spm til TS), så har jeg alltid elsket å jobbe i bhg. Spesielt de første 9-10 årene kunne jeg virkelig ikke tenke meg noe annet - alt som hadde vært slitsomt den dagen var borte da jeg gikk ut av porten. 

Jeg hadde gode relasjoner med ansatte, foreldre og barn og fikk gode tilbakemeldinger. Etter snart 14 år i yrket er jeg rimelig lei. Lei av systemet, lei av å aldri ha tid til det som er viktig - være der for barna. Jeg er lei støy, for mange barn på for få voksne, stressa påkledning, syke ansatte (sjelden, men skjer), logistikk over det ene og det andre.

Piffen har gått ut av meg etter årene som pedagog. Lei av ha et yrke som blir «sett ned på» og ikke bli tatt på alvor av politikerne. Lei av å være alene 1,5 t på morran med 13 unger, og alene på ettermiddagen med 10 når jeg skal både rydde, passe barn og informere foreldre. 

 

Supert som asssitent - meget lei nå. 

Jeg har en lønn på ca 530.000, så det klager jeg ikke over nå. Det

Hvor skrev jeg om kaffe? Ikke bli fornærmet over hva en skriver her inne. Jeg sier ikke om jeg er assistent eller fagarbeider eller barnehagelærer. Dette er en observasjon jeg har sett. Om du liker å involvere de under deg så er vel det vel og bra. Da vet du også kanskje at du ikke trenger å bli fornærmet over noe som du ikke kan kjenne deg igjen i. Jeg ser det jo på idébroen på fb også. Assistenter som klager på at bhglærer aldri er tilstede. Bhglærere som klager på at de under er sure og klagete. Den stille krigen foregår. Men jeg er helt enig i at barnehage som institusjon begynner å bli helt feil. Vi får hele tiden høre at det ikke er budsjett nok til vikarer for langtidssykmeldte som ender opp med at vi ikke kan gi barna et tilbud med kvalitet som igjen gjør at ansatte blir slitne av dårlig samvittighet og følelsen av å ikke strekke til fordi det er så mange barn pr voksen. Det er noe dritt. 

Anonymkode: 4ad16...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jobbe i barnehage er tøft, spennende, lærerikt, givende, prøvende, slitsomt og gøy. Å være assistent gjør at du slipper overordnet ansvar, som krever mye psykisk og mentalt av en person. Pedagogene har en rammeplan å forholde seg til, møter å være på, lage turnuser, være involvert i saker hvis barnevern/ppt/familievernkontoret/logopeder/andre instanser er inne i bildet for ett eller flere barn. Jeg syns det er synd at jeg som pedagog skal få dårlig samvittighet for at vi er mer borte fra barna enn assistentene. Men det assistenter ofte ikke merker, er at pedagoger jobber MYE og HARDT i kulissene for å få avdelingen til å gå rundt. Det er en kveldsjobbing feks som andre ikke ser, og det er kjedelig å lese at andre over her mener at de bare sitter i møter og drikker kaffe (koser seg?) mens assistentene sitter igjen med "drittjobben" (være med barna som bråker?). Å være assistent innebærer å være med barna hele dagen, skjære frukt, rydde, snakke med foreldre ved henting og levering, plastre knær, tørke tårer, og kose seg med barna. Når dagen er over, er den over. Det er ikke noe arbeid å ta med hjem. Ikke noe å tenke på når dagen er slutt. Sånn sett syns jeg faktisk at det er lettere og bedre å være assistent. Jeg foretrekker å være pedagog, da jeg liker de ekstra oppgavene jeg har i løpet av dagen, men skjønner det ikke er for alle. Du kommer nok til å kose deg i barnehagen, og bare husk at det tar ofte litt tid å vende seg til den hverdagen som er i en barnehage. I starten er det tøft, men når man blir kjent med barn, foreldre, rutinene og kollegaer, vil du merke at dagene flyr avgårde. 

Anonymkode: ab2bf...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor slitsomt for meg. Blir psykisk sliten av barn i så mange timer. I tillegg følte jeg meg ikke godt mottatt blant kollegaene.

Anonymkode: 6eadc...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skrev jeg om kaffe? Ikke bli fornærmet over hva en skriver her inne. Jeg sier ikke om jeg er assistent eller fagarbeider eller barnehagelærer. Dette er en observasjon jeg har sett. Om du liker å involvere de under deg så er vel det vel og bra. Da vet du også kanskje at du ikke trenger å bli fornærmet over noe som du ikke kan kjenne deg igjen i. Jeg ser det jo på idébroen på fb også. Assistenter som klager på at bhglærer aldri er tilstede. Bhglærere som klager på at de under er sure og klagete. Den stille krigen foregår. Men jeg er helt enig i at barnehage som institusjon begynner å bli helt feil. Vi får hele tiden høre at det ikke er budsjett nok til vikarer for langtidssykmeldte som ender opp med at vi ikke kan gi barna et tilbud med kvalitet som igjen gjør at ansatte blir slitne av dårlig samvittighet og følelsen av å ikke strekke til fordi det er så mange barn pr voksen. Det er noe dritt. 

Anonymkode: 4ad16...e28

Du er definitivt fagarbeider eller assistent. Du avslører deg når du snakker om at du blir sett ned på. 

Møkklei av at dere skal klage over våre arbeidsoppgaver. Hvis det er så lukrativt er det bare å ta utdannelsen. Skal ønske deg velkommen til en arbeidshverdag hvor foreldrene klager, medarbeiderne klager, styrer klager. De eneste som ikke klarer, er barna, som man gjerne vil tilbringe mer tid med, men som ikke er gjennomførbart pga rammene. 

Reflekter gjerne litt rundt det faktum at pedagoger holder kortere i yrket enn fagarb/assistenter, og er mer sykmeldt. Det er ikke fordi vi har ræva arbeidsmoral

Anonymkode: 6fcbb...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Magenta81 skrev:

Som pedagog i barnehage syns jeg var ganske ugrei å lese. Å si at alle pedagoger oppfører seg sånn har du null nada grunnlag for å si! 

At vi ser ned på assistenter, drikker kaffe og elsker å sitte på kontoret. Tror du det er derfor jeg ble førskolelærer? Virkelig? 

Jeg jor jobbet i bhg i 14 år, 7 av de som ped.leder. Å involvere assistenten/e er veldig viktig for meg. Jeg har vært assistent i mange år selv, og det å kunne ha sitt eget prosjekt, ha en mening, være med på diskusjoner og bli inkludert var grunnen til at jeg fortsatte og etterhvert utdannet med over 4 år på deltid. 

Ja, møter er møter. Jeg liker møter fordi de er nyttige i mitt arbeid med barna.

Jeg drikker hverken kaffe eller er sjeleglad for de som leker og gir omsorg til barna. Jeg sier alltid hei til barn som kommer, stryker de over håret, har de på fanget, lærer de å balansere, fakta om verden, trøster, kler på, legger til rette for god lek og læring, er på PPT møter, samarbeider tett med foreldre osv. 

 

Når alt det er sagt (for å svare på spm til TS), så har jeg alltid elsket å jobbe i bhg. Spesielt de første 9-10 årene kunne jeg virkelig ikke tenke meg noe annet - alt som hadde vært slitsomt den dagen var borte da jeg gikk ut av porten. 

Jeg hadde gode relasjoner med ansatte, foreldre og barn og fikk gode tilbakemeldinger. Etter snart 14 år i yrket er jeg rimelig lei. Lei av systemet, lei av å aldri ha tid til det som er viktig - være der for barna. Jeg er lei støy, for mange barn på for få voksne, stressa påkledning, syke ansatte (sjelden, men skjer), logistikk over det ene og det andre.

Piffen har gått ut av meg etter årene som pedagog. Lei av ha et yrke som blir «sett ned på» og ikke bli tatt på alvor av politikerne. Lei av å være alene 1,5 t på morran med 13 unger, og alene på ettermiddagen med 10 når jeg skal både rydde, passe barn og informere foreldre. 

 

Supert som asssitent - meget lei nå. 

Jeg har en lønn på ca 530.000, så det klager jeg ikke over nå. Det

Du høres ut som en drømmeførskolelærer, vil du vær så snill å komme og jobbe hos meg? Vi trenger slike som deg! 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å jobbe i barnehage er tøft, spennende, lærerikt, givende, prøvende, slitsomt og gøy. Å være assistent gjør at du slipper overordnet ansvar, som krever mye psykisk og mentalt av en person. Pedagogene har en rammeplan å forholde seg til, møter å være på, lage turnuser, være involvert i saker hvis barnevern/ppt/familievernkontoret/logopeder/andre instanser er inne i bildet for ett eller flere barn. Jeg syns det er synd at jeg som pedagog skal få dårlig samvittighet for at vi er mer borte fra barna enn assistentene. Men det assistenter ofte ikke merker, er at pedagoger jobber MYE og HARDT i kulissene for å få avdelingen til å gå rundt. Det er en kveldsjobbing feks som andre ikke ser, og det er kjedelig å lese at andre over her mener at de bare sitter i møter og drikker kaffe (koser seg?) mens assistentene sitter igjen med "drittjobben" (være med barna som bråker?). Å være assistent innebærer å være med barna hele dagen, skjære frukt, rydde, snakke med foreldre ved henting og levering, plastre knær, tørke tårer, og kose seg med barna. Når dagen er over, er den over. Det er ikke noe arbeid å ta med hjem. Ikke noe å tenke på når dagen er slutt. Sånn sett syns jeg faktisk at det er lettere og bedre å være assistent. Jeg foretrekker å være pedagog, da jeg liker de ekstra oppgavene jeg har i løpet av dagen, men skjønner det ikke er for alle. Du kommer nok til å kose deg i barnehagen, og bare husk at det tar ofte litt tid å vende seg til den hverdagen som er i en barnehage. I starten er det tøft, men når man blir kjent med barn, foreldre, rutinene og kollegaer, vil du merke at dagene flyr avgårde. 

Anonymkode: ab2bf...71a

Vi fagarbeidere og assistenter har også rammeplanen og mange andre ting å forholde oss til. Det er så lett å glemme at vi også er involverte, om vi får lov av førskolelæreren da. Jeg vet mange ped.ledere gjør mye hjemme, men jeg vet også at ikke alle gjør det. Hos oss er det f.eks flere ganger de har plantid på jobben hvor de sitter og snakker tull sammen. Selv ped.lederen min har sagt det ikke alltid er noe hun trenger pølantiden på jobb til ,men hun har fått streng beskjed fra styrer å ta all plantiden selv om hun behøves på avdelingen hos oss og mye heller ville vært der. 

Det er ikke drittjobb å være sammen med barna, jeg vil mye heller være sammen med barna enn å ha plantid og møter. Det er derfor jeg er fagarbeider og ikke ped.leder. Men mange ped.ledere klager over stressende hverdag med barna når de store deler av dagen sitter på møter og plantid og knapt er innom avdelingen. Det er ingen som tenker på at det er slitsomt for oss som er på avdeling hele tiden og som er færre voksne store deler av dagen pga plantid og møter. 

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er definitivt fagarbeider eller assistent. Du avslører deg når du snakker om at du blir sett ned på. 

Møkklei av at dere skal klage over våre arbeidsoppgaver. Hvis det er så lukrativt er det bare å ta utdannelsen. Skal ønske deg velkommen til en arbeidshverdag hvor foreldrene klager, medarbeiderne klager, styrer klager. De eneste som ikke klarer, er barna, som man gjerne vil tilbringe mer tid med, men som ikke er gjennomførbart pga rammene. 

Reflekter gjerne litt rundt det faktum at pedagoger holder kortere i yrket enn fagarb/assistenter, og er mer sykmeldt. Det er ikke fordi vi har ræva arbeidsmoral

Anonymkode: 6fcbb...25b

Jeg skjønner at du er møkkalei av assistenter og fagarbeidere klager over ped.ledernes arbeidsoppgaver, men det er går vel begge veier? Det er ingen som tenker på alt vi må gjøre, og at vi er for få mennesker når ped.lederne er på plantid og har møter.  Vi opplever også at foreldre klager, medarbeiderene klager og styrer lager. 

Det er nok ikke slik over alt, men hos oss er det skremmende mange med dårlig arbeidsmoral. Folk som ringer inn syk jevnlig, hinter om at man har vondt i halsen på mandag og ringer inn syk på tirsdag støtt og stadig. Sier de er syke men legger ut om hyttetur på FB og lignende. En annen ting som gjør at fagarbeidere/assistenter ikke bytter jobb er at det er veldig vanskelig for oss å få ny jobb. 

Anonymkode: 3ca55...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt og kjedelig. Har jobbet to år i barnehage.

Anonymkode: d5f6b...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du er møkkalei av assistenter og fagarbeidere klager over ped.ledernes arbeidsoppgaver, men det er går vel begge veier? Det er ingen som tenker på alt vi må gjøre, og at vi er for få mennesker når ped.lederne er på plantid og har møter.  Vi opplever også at foreldre klager, medarbeiderene klager og styrer lager. 

1. Vi er fullste dog klar over deres oppgaver, vi står jo i de samme oppgavene hver eneste dag. 

2. Dere får kanskje klager,men hvem sender dere de videre til? Jo, pedagogene. 

Anonymkode: 6fcbb...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det varierer litt etter hvilken barnehage du er i.

Da jeg var lærling var  jeg ofte alene i avdelingen med assistenten som var der og barna da pedagogene ofte var vekke på møter, avspaserte eller var syke. Det ble så ille etter hvert at vi gikk mer enn 3 måneder uten fast rutine og samlinger. Min egen instruktør ga dessuten blaffen i meg, noe som ikke akkurat hjalp min motivasjon for læring. Vikarer var det hver dag, til tross for at det bare er en barnehage på to avdelinger og ikke store personalet. I tillegg til dette og det faktum at en ga beskjeder, så forble hyller og skap (fra 2m x 2mx brede og høye) usikret og veiledning minimal til nulleksistens.

 

 

 

Anonymkode: cdd5c...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...