Gå til innhold

Hvorfor er hvite menn over 50 den eneste gruppen det er akseptabelt å hetse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, så privilegerte er de jo ikke, de har begge utenlandsk opprinnelse og det er ikke alltid bare bare. De er født og oppvokst i Norge, men ikke alle er enige i at de er norske for det. 

Anonymkode: f9887...d25

De blir hørt av media, har muligheten til å enkelt få ut budskapet sitt og de har godt med penger antar jeg. De er blandt den gruppen personer i Norge som er meget priviligerte.

Anonymkode: 55dd7...463

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er akseptert å sparke oppover, ikke nedover.

Anonymkode: ddccd...ea4

Sparke til himmels da eller siden det er flest voksne menn som tar livet av seg her i landet på grunn av en uutholdelig livssituasjon?

 

Anonymkode: 28df7...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene som føler seg truffet av dette - DERE er problemet..
Sier seg selv at det ikke gjelder alle hvite menn, men en viss type - og det er som regel disse som føler seg truffet her også.
Også har det litt med dette "det er lov å sparke oppover, ikke nedover".

Hilsen mann som ikke føler seg truffet, for jeg vet det ikke gjelder meg.

Anonymkode: b491a...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparke til himmels da eller siden det er flest voksne menn som tar livet av seg her i landet på grunn av en uutholdelig livssituasjon?

 

Anonymkode: 28df7...74a

Man må ta ansvar for egen lykke, og søke hjelp om man sliter. Man kan ikke ksylde på at vi har det vanskelig (vi har det lettest), vi er bare ikke vandt til normal motgang kanskje og takler det dårlig?

Anonymkode: b491a...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stusset på det samme selv, alternativt "hvite, heterofile menn", og hvordan det å avfeie eller komme med hatefulle utsagn basert på kjønn, etnisitet og legning virker akseptert så lenge det rammer denne gruppen. 

Noen nevnte det å "sparke oppover", og jeg tror nok det ligger mye i at en slik oppfatning er relativt utbredt. Selv om det virker som en veldig lite fornuftig måte å se samfunnet på, de færreste hvite heterofile menn sitter på "toppen" og det er flere av disse på "bunnen" tror jeg først og fremst en må ta det som et kompliment. Mens en må være veldig forsiktig med hvordan en omtaler andre grupper og det nærmest forventes at de ikke tåler det, har en tilsynelatende veldig mye høyere forventninger til "hvite, heterofile menn" og en anser disse som "oppover", mens fargede, homofile eller kvinner vil være "nedover". Sånn sett kan en si at en slik inkonsekvens først og fremst er temmelig nedlatende mot de andre gruppene en mener ikke vil tåle samme behandling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, youcancallmejune said:

Nei, de er ikke den eneste gruppen det er greit å ta. Det er fullt akseptabelt å hetse røykerne også. Men fra spøk til alvor, dette tror jeg er en hevn mot den gruppen som tradisjonelt har vært den sterkeste, mektigste og mest privilegerte av alle. De har til tider opptrådt nokså arrogant, men nå er det fritt frem for å stille dem i et kritisk lys, og mange har nok irritert seg over dem og ventet på den dagen.

🤔

Anonymkode: 8f1f7...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...