Gå til innhold

Hvorfor er hvite menn over 50 den eneste gruppen det er akseptabelt å hetse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Hvor ofte hører du egentlig frasen "Menn som pusher 50" i en positiv kontekst?

Anonymkode: 8e2f7...8e8

Sjeldent, men som sagt: Innimellom så tenker jeg også det. Det er stygt kanskje. Innimellom så tenker jeg: Menn som pusher trettifem også, eller tidligere. I utgangspunktet snakker man snakker om en viss type menn, ikke om alle, men enig i at det kan være uheldig. Men nå kjenner jeg mange menn som ikke lar seg affisere av det i det hele tatt også, akkurat som jeg ikke lar meg affisere når en del afroamerikanere for eksempel snakker om white priviligie. For at jeg skulle tatt meg nær av det, måtte jeg hatt en dyp følelse i meg som resonnerte med det - en følelse av at dette var en del av en større og mer strukturell diskriminering av meg som hvit. Men det gjør jeg ikke. Har ingen følelse av at jeg er diskriminert som hviting. I mange tilfeller tenker jeg at de har rett, selv om jeg ikke gjør noe knefall for sånne kommenterer og jeg unnskylder meg ikke for at jeg er hvit. Man kan jo prøve å tenke litt over hvorfor man får slike kommentarer, spørre seg om de har rett i noe av det. Jeg gjør det hvert fall.

Anonymkode: 6f159...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det eskalerte fort.

Anonymkode: 6f159...917

Neon tåler bare ikke sannheten ;) 

Anonymkode: 9a26f...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neon tåler bare ikke sannheten ;)

Anonymkode: 9a26f...5c3

Noen*

Anonymkode: 9a26f...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da nesten kun hvite menn som har styrt mesteparten av verden de siste århundrene.. slik USA ble til, slik koloniene i resten av verden ble til..

Er kun de siste årene at kvinner fikk rettigheter og nå endelig rasisme blir tatt (slavetiden ble opphevet og USA fikk en svart president, dette hadde ALDRI skjedd for hundre år siden). Så jo, hvite menn som pusher 50 er definitivt på toppen av «næringskjeden»

Anonymkode: 65eb7...65a

så hvem skal klandres for det liksom? Er ikke naturen brutal uansett? Visste du at mennesker er pattedyr, som selv vil førge for egen overlevelse?

 

Jeg skjønner ikke denne tankegangen å klande mennesker for hvordan dem var 100 - 1000 år siden...

 

Anonymkode: 21b96...b41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør man vel også være sint for alle vitenskapelige oppfunnene.

F.eks internett, vaksine osv...

 

Man kan ikke bare cherrypicke.

Anonymkode: 21b96...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Hvor ofte hører du egentlig frasen "Menn som pusher 50" i en positiv kontekst?

Anonymkode: 8e2f7...8e8

Ikke frasen, men hvis man ser på lønnsstatestikk kommer de godt ut. Taletid og synlighet i media, offentlig debatt, innen forskning, innen næringsliv, innen politikk og foreningsliv, i alt av lederposisjoner. Det er det med å sparke oppover, birken-løperne tåler det.

Anonymkode: 2aa99...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neon tåler bare ikke sannheten ;)

Anonymkode: 9a26f...5c3

Det er ikke et argument, men må være veldig deilig å tro at man sitter på den hele og fulle sannhet hele tiden. 

Anonymkode: 6f159...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser slikt så tenker jeg egentlig på dette

 

Its all about me.

Men altså baitere og slikt. Uansett hvis du vil mobbe slike folk som gjør slikt for penger. Bare mobb hvite liberale i USA og kall de det og at de bruker minoriteter som brikkespill i deres politiske ideologisk hat teknikk mot folk som ikke tenker som en marxist. Eller marxist kultur.

Anonymkode: 45100...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke frasen, men hvis man ser på lønnsstatestikk kommer de godt ut. Taletid og synlighet i media, offentlig debatt, innen forskning, innen næringsliv, innen politikk og foreningsliv, i alt av lederposisjoner. Det er det med å sparke oppover, birken-løperne tåler det.

Anonymkode: 2aa99...ec5

Så var det dette med å skjære alle over samme kam da. Mange hvite menn over 50 er upriviligerte fattige tapere uten taletid og synlighet i media.

Anonymkode: ced92...2f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I 2020 er det nærmest politisk korrekt å disse hvite menn over 50, det er en ev samtidens hyppigst brukte hersketeknikker. Hvorfor er det greit å skjære alle hvite menn over 50 over samme kam? Slikt er det fy fy å behandle andre grupper, det være seg f.eks. muslimer eller homofile, men hvite menn over 50 er som vi alle vet en ensartet gruppe.

Anonymkode: ced92...2f2

Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull, det er akseptert å hetse menn i alle aldre. Heldigvis gjelder det ikke barn, enn så lenge.

Anonymkode: 84448...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Hvor har du dette fra?

Den offentlige debatt.

Anonymkode: ced92...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et argument, men må være veldig deilig å tro at man sitter på den hele og fulle sannhet hele tiden. 

Anonymkode: 6f159...917

Det har jeg ikke påstått. Alt for mange saker å forholde seg til. Ingen har den hele og fulle sannheten hele tiden. Men det jeg sa om feminismen er sant.

Anonymkode: 9a26f...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke påstått. Alt for mange saker å forholde seg til. Ingen har den hele og fulle sannheten hele tiden. Men det jeg sa om feminismen er sant.

Anonymkode: 9a26f...5c3

Nei. Her drar du jo alle over en kam, selv, slik som Ts mener man gjør når man snakker om menn som pusher femti. Du må gjerne være sur på noen av feministene for min del, men å si at feminisme er sånn, er overgeneralisering.

Anonymkode: 6f159...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den offentlige debatt.

Anonymkode: ced92...2f2

Det skjer mye i den offentlige debatt.

Anonymkode: 6f159...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karpe Diem kaster jo stein i glasshus så det ljomer etter. De burde jo ihvertfall være de aller siste som babler om hvite menn over 50. De er så priviligerte at det er helt utrolig at ikke alarmen i hodene deres går når de synger/rapper tekstene sine. Noen må snarest gi de et speil.

Anonymkode: 55dd7...463

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karpe Diem kaster jo stein i glasshus så det ljomer etter. De burde jo ihvertfall være de aller siste som babler om hvite menn over 50. De er så priviligerte at det er helt utrolig at ikke alarmen i hodene deres går når de synger/rapper tekstene sine. Noen må snarest gi de et speil.

Anonymkode: 55dd7...463

Nåja, så privilegerte er de jo ikke, de har begge utenlandsk opprinnelse og det er ikke alltid bare bare. De er født og oppvokst i Norge, men ikke alle er enige i at de er norske for det. 

Anonymkode: f9887...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er akseptert å sparke oppover, ikke nedover.

Anonymkode: ddccd...ea4

Feil, man skal behandle alle med respekt! 

Anonymkode: 563af...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, så privilegerte er de jo ikke, de har begge utenlandsk opprinnelse og det er ikke alltid bare bare. De er født og oppvokst i Norge, men ikke alle er enige i at de er norske for det. 

Anonymkode: f9887...d25

De har mer penger enn de fleste i Norge, så er dem ikke privilgerte?

Anonymkode: 21b96...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...