Gå til innhold

Hvorfor er hvite menn over 50 den eneste gruppen det er akseptabelt å hetse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2020 er det nærmest politisk korrekt å disse hvite menn over 50, det er en ev samtidens hyppigst brukte hersketeknikker. Hvorfor er det greit å skjære alle hvite menn over 50 over samme kam? Slikt er det fy fy å behandle andre grupper, det være seg f.eks. muslimer eller homofile, men hvite menn over 50 er som vi alle vet en ensartet gruppe.

Anonymkode: ced92...2f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noe tull. 

Anonymkode: 5d001...867

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk elsker å bli krenka på andres vegne og lage spetakkel. Men disse her driter kanskje i alt oppstyret. 

Anonymkode: 0f42b...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke den eneste gruppen det er greit å ta. Det er fullt akseptabelt å hetse røykerne også. Men fra spøk til alvor, dette tror jeg er en hevn mot den gruppen som tradisjonelt har vært den sterkeste, mektigste og mest privilegerte av alle. De har til tider opptrådt nokså arrogant, men nå er det fritt frem for å stille dem i et kritisk lys, og mange har nok irritert seg over dem og ventet på den dagen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg noe sted at menn over 50 blir hetset? Så hvor skjer dette?

Her inne er det spesielt uføre som blir hetset, så er det enslige mødre og innvandrere. Og må jo ikke glemme kvinne hatet som kommer her i perioder.

Anonymkode: 0355a...6ed

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke fått med meg noe sted at menn over 50 blir hetset? Så hvor skjer dette?

Her inne er det spesielt uføre som blir hetset, så er det enslige mødre og innvandrere. Og må jo ikke glemme kvinne hatet som kommer her i perioder.

Anonymkode: 0355a...6ed

Da har du vel ikke fått med deg mye, Selv for fem år siden ble menn som pusher 50 utsatt for hetsing.

Det samme gjelder på mange scener hvor utallige artister tar det opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er akseptert å sparke oppover, ikke nedover.

Anonymkode: ddccd...ea4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er akseptert å sparke oppover, ikke nedover.

Anonymkode: ddccd...ea4

Alle hvite menn over 50 sitter ikke øvest ved bordet. Langt derifra. Rart hvordan akkurat denne gruppetenkningen er akseptabel i dette tilfellet. Ellers er det fy fy.

Anonymkode: ced92...2f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også sosialt akseptert å hetse personer som velger å trene i tettsittende treningstøy og hundeeiere. Like idiotisk det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Illuminatum said:

Da har du vel ikke fått med deg mye, Selv for fem år siden ble menn som pusher 50 utsatt for hetsing.

Det samme gjelder på mange scener hvor utallige artister tar det opp.

Du har virkelig ikke skjønt budskapet i sangen.....

Anonymkode: 65eb7...65a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle hvite menn over 50 sitter ikke øvest ved bordet. Langt derifra. Rart hvordan akkurat denne gruppetenkningen er akseptabel i dette tilfellet. Ellers er det fy fy.

Anonymkode: ced92...2f2

Er da nesten kun hvite menn som har styrt mesteparten av verden de siste århundrene.. slik USA ble til, slik koloniene i resten av verden ble til..

Er kun de siste årene at kvinner fikk rettigheter og nå endelig rasisme blir tatt (slavetiden ble opphevet og USA fikk en svart president, dette hadde ALDRI skjedd for hundre år siden). Så jo, hvite menn som pusher 50 er definitivt på toppen av «næringskjeden»

Anonymkode: 65eb7...65a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da nesten kun hvite menn som har styrt mesteparten av verden de siste århundrene.. slik USA ble til, slik koloniene i resten av verden ble til..

Er kun de siste årene at kvinner fikk rettigheter og nå endelig rasisme blir tatt (slavetiden ble opphevet og USA fikk en svart president, dette hadde ALDRI skjedd for hundre år siden). Så jo, hvite menn som pusher 50 er definitivt på toppen av «næringskjeden»

Anonymkode: 65eb7...65a

Du forstår åpenbart ikke poenget her.

Lykke til videre.

Anonymkode: ced92...2f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, youcancallmejune skrev:

Nei, de er ikke den eneste gruppen det er greit å ta. Det er fullt akseptabelt å hetse røykerne også. Men fra spøk til alvor, dette tror jeg er en hevn mot den gruppen som tradisjonelt har vært den sterkeste, mektigste og mest privilegerte av alle. De har til tider opptrådt nokså arrogant, men nå er det fritt frem for å stille dem i et kritisk lys, og mange har nok irritert seg over dem og ventet på den dagen.

Her finner du svaret på mye, Ts. Det er litt sånn "endelig er dagen kommet". Selv bruker jeg ikke denne hersketeknikken, men ler stille for meg selv av det innimellom. Synes ikke noe om at det skal være helt i orden, men synes ikke det er totalt uforståelig heller. Det er litt sånn oppgjør med det hvite gubbeveldet, selv om jeg er helt enig i at ikka elle hvite menn over femti er privilegerte. Men de er i hvert fall ikke historisk sett og i stort og strukturelt, samt vitenskapelig omfang blitt hetset og diskriminert verken for hudfarge eller for kjønnet deres. Det er rett og slett hevn, selv om man ikke bør drive med det. Nå hetses for øvrig mange flere grupper på dette forumet, og i verden ellers.

Anonymkode: 6f159...917

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår åpenbart ikke poenget her.

Lykke til videre.

Anonymkode: ced92...2f2

Kanskje du kan forklare det da, i stedet for å komme med sånne kommentarer som ikke bidrar med noen ting til debatten. 

Anonymkode: 16479...6d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da nesten kun hvite menn som har styrt mesteparten av verden de siste århundrene.. slik USA ble til, slik koloniene i resten av verden ble til..

Er kun de siste årene at kvinner fikk rettigheter og nå endelig rasisme blir tatt (slavetiden ble opphevet og USA fikk en svart president, dette hadde ALDRI skjedd for hundre år siden). Så jo, hvite menn som pusher 50 er definitivt på toppen av «næringskjeden»

Anonymkode: 65eb7...65a

Sant, men de vi snakker om da er fortsatt ikke ALLE hvite menn over 50.

En haug av hvite menn over 50 som aldri har vært i næheten av å ha noe makt, og også har vært på "bunn" i samfunnet. I USA snakker man gjerne om de 1% som sitter med mesteparten av makten og kapitalen i landet. Men det er da absolutt flere enn 1% som er hvite, menn og middelaldrende eller eldre. Og i Norge er det jo også sånn. Selv om gruppen som sitter på kapitalen og i lederjobber osv i hovedsak er hvite menn så betyr jo ikke det på noen som helst måte at flesteparten av hvite menn sitter i disse posisjonene. Vi snakker fortsatt om en liten gruppe.

Og i diskusjoner om "hvite menn over 50" så undergraves ofte det faktum at denne gruppen man sikter til faktisk er de som ofte har høyest utdanning i sin generasjon (og har hatt kontakter osv). Selvfølgelig er det trist at ikke fler fikk det da, men det er et samfunnsproblem, ikke den enkelte mann alene sin skyld, og vi burde ikke undergrave kunnskapen og erfaringen denne gruppen nå engang sitter på. Vi må jo bare fortsette å jobbe for at flere skal ha mulighet til å få den utdanningen og jobbene de ønsker, jobbe for å heve statusen på andre yrker, jobbe videre for at alle skal være respektert og bli sett som det mennesket de er med så lite fordommer som mulig og uten å hetse mennesker fordi de faller inn i en eller annen gruppe.

Forøvrig så er det fordommer mot alle mulige grupper. Røykere, hundeeiere, småbarnsforeldre, lavt utdannede, høyt utdannede, andre etnisiteter enn norsk, nordmenn, svensker, dansker osv osv. Fordommene er mange der ute. Men ja, opplever at voksne, hvite menn er det ingen som ser stygt på deg om du sier noe nedsettende om. Og det er jo like lite greit som hvis det var unge kvinner/"utlendinger"/samer eller en annen gruppe man snakket om.

Og jeg er for øvrig kvinne, 29.

Anonymkode: 67e04...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo poste teksten til den derre Karpe-låta da, siden det er flere som ikke har fått med seg hva den handler om.

Latterkick, hele veien ned til DNB.
De hater vestkantsvartinga, dem om det.
Merca i garasjen, flyr Ryanair.
Vi har hatt vaskejobb for dette, vi er renovert.
Skjer'a, Theodor? Det var oss to, man.
Så måtte faren din sende deg på kostskole.
Oh, du husker ikke oss, okay.
Du digger ikke meg? Du digger lacrosse, okay.
Hjertet mitt blør for deg, Theo.
Fått deg sjåfør eller, Theo?
Hva skjedde med Lyn-gutt, hei, hei – hei – hei, hei, hei, Theo?
Skyss til Montebello, er det for mye å be om?
Jeg er et fyrverkeri av byråkrati.
Jeg er så hvit jeg kunne vært på et frimerke på ski.
Men jeg har fått det til i Norge da, det får'n si.
Mista religion og morsmål, roper bånnski.
Med noen hvite menn som pusher 50.
Jeg fucker med noen hvite menn som pusher 50.
Verden styres av noen hvite menn som pusher 50.
Så du ser meg med noen hvite menn som pusher 50.
Og de sa:
 
Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.
Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.

OMG, jeg kan'ke tro det.
Jeg bor i banken, bank i bordet.
Putta penga mine i aksjer.
Og porteføljen grodde som om pengene var plaster.
Ah, det har vært en lang kamp hit
Fra asfalt til Pascal til NASDAQ-tid.
Hvor mange har capen bak-fram og snakke arabisk?
Men er i bank som: Nils, takk for sist.
Hassan til kasse ni, jeg så Hassan ta masteren sin.
Hassan burde ha ansatt Nils.
Eller bedt han ta litt avstand fra alt arisk.
Eller svartmalt Nils.
Eller spurt ham om han kan ta en pils.
Før han banka opp Nils.
Helt ansvarsfritt, som alle hvite menn som pusher 50.
Jeg fucker med noen hvite menn som pusher 50.
Jeg hater alle hvite menn som pusher 50.
Jeg elsker alle hvite menn som pusher 50.
Og de sa:

Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.
Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.

Og du ser meg i (krokodiller, polospiller).
Og du ser meg i (krokodiller, polospiller).
Og du ser meg i (krokodiller, polospiller).

Jeg digger, digger at de står i kursiv
Hos de aller største bankene i landet, mann, jeg, mann.
Jeg digger, digger at de står i kursiv
Hos de aller største bankene i landet, mann, jeg, mann.
Jeg digger, digger at de står i kursiv
Hos de aller største bankene i landet, mann, jeg, mann.
Jeg digger, digger at de står i kursiv, yeah, yeah, yeah.
Og de sa:

Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.
Heisann, Montebello-neger.
Heisann, Montebello.

Anonymkode: 69b07...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi dere er så priviligerte,og mange sjalu mennesker tenker det er greit å hakke på de som «aldri» har vært utstøtt på noe vis. Men alt annet er enten diskriminering eller rasisme. Klassisk feminist logikk. 🤮

Anonymkode: 9a26f...5c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere er så priviligerte,og mange sjalu mennesker tenker det er greit å hakke på de som «aldri» har vært utstøtt på noe vis. Men alt annet er enten diskriminering eller rasisme. Klassisk feminist logikk. 🤮

Anonymkode: 9a26f...5c3

Det eskalerte fort.

Anonymkode: 6f159...917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og flere andre her har åpenbart gått glipp av noe vesentlig. Det er ikke "alle hvite menn", men "arrogante og privilegerte hvite menn". Og det er ikke snakk om å hetse dem, men om å vise hvor latterlig det er at de ikke selv forstår hvor heldige de er når de rakker ned på og ikke vil dele av godene sine med mindre heldig stilte.

Anonymkode: 7096d...a5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. 

Anonymkode: 5d001...867

Jaha? Hvor ofte hører du egentlig frasen "Menn som pusher 50" i en positiv kontekst?

Anonymkode: 8e2f7...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...