Gå til innhold

Kan man stole på Google sin aktivitetslogg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste nylig et innlegg om ei som ble anklagd for å snoke på mannens ipad. Her kommer mine undringer rundt samme problem... 

Jeg har grunn til å tro at mannen jevnlig snoker på nettbrettet mitt. Jeg har fersket han i snoking før, og han har innrømt at han har gjort det til slutt etter en lang stund på forhånd der han nekter for alt. Dette er lenge siden men jeg har likevel problemer med å stole på han. 

Nylig sjekket jeg aktiviteten på Google og ser at nettbrettet mitt har vært i bruk selvom jeg ikke har brukt det selv på år og dag. Vi har heller ingen barn og nettbrettet ligger for det meste i en skuff og blir ladet opp de gangene jeg kommer på det. 

Jeg har konfrontert mannen min og spurt om han har snoket, men han brånekter og ble denne gangen oppriktig lei seg for at jeg i det hele tatt anklagde han. Likevel ser jeg aktivitetsloggen og tenker at han tross alt har nektet før. 

Det er ikke det at det er så farlig. Jeg har ingenting å skjule, men han får ikke lov til å ta seg til rette på den måten! Mine samtaler er tross alt private, og det kan godt være at jeg sier ting til venninner som jeg ikke nødvendigvis ønsker at han skal lese.

Jeg har bestemt meg for å la det gå, men lurer på om aktivitetsloggen virkelig kan være feil? Den virker ganske korrekt spør du meg...og hva om mannen min ljuger? Jeg vet ikke om jeg orker å ta den kranglerunden med han enda en gang over noe som strengt tatt ikke er så viktig. Han er ellers en super mann og kjæreste. Jeg liker bare ikke at han ljuger når jeg fersker han. Han har generelt tendenser til småløgner. Han sier ja til at han har gjort noe før han har gjort det, drar ofte innom butikken for å kjøpe lunsj til seg selv når vi har blitt enige om at han burde la være etc... 

Tips og erfaringer? 

Anonymkode: 2c918...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syk syk mann det der. Jeg forstår ikke hva vitsen med å engang prøve å elske noen man ikke klarer å stole på. Da er løpet dessverre kjørt.

Anonymkode: db322...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syk syk mann det der. Jeg forstår ikke hva vitsen med å engang prøve å elske noen man ikke klarer å stole på. Da er løpet dessverre kjørt.

Anonymkode: db322...dd8

Jeg stoler på han sånn ellers. Dette handler utelukkende om han sjekker nettbrettet eller ikke. Han stoler også på meg, og han lar meg leve som jeg vil uten å begrense meg. 

Kan ikke kalle han for en syk, syk mann akkurat... 

Anonymkode: 2c918...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan stole på loggen. 

Anonymkode: 70456...d1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lyger ja, men du får si til han at du kvitter deg med det fordi det da enten må være noen som bryter seg inn i huset for å snoke på iPaden din eller at iPaden blir hacket. Han er kanskje ikke særlig villig til å miste den mest tilgjengelige måten å overvåke deg på.

Anonymkode: 15e22...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han lyger ja, men du får si til han at du kvitter deg med det fordi det da enten må være noen som bryter seg inn i huset for å snoke på iPaden din eller at iPaden blir hacket. Han er kanskje ikke særlig villig til å miste den mest tilgjengelige måten å overvåke deg på.

Anonymkode: 15e22...8af

Hvis TS kjører Android på nettbrettet, så vil Google vise at nettbrettet er/har vært aktiv når den lades eller Google appen oppdateres hvis du kjører iPad/Android. Så ikke nødvendigvis. 

Endret av Vhgj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg vet ikke hva jeg skal tro... Jeg sa til han igår før vi sovnet at det er enklere for meg å stole på loggen enn det han sier, og han reagerte veldig negativt på det. Han hentet nettbrettet og ba meg om å logge ut av alt hvis jeg ikke stolte på han. Han virket ikke særlig stressa over å miste tilgangen til alt. Jeg logget ut av alt. 

Han sa at han skjønner at jeg blir skeptisk og at jeg har vanskeligheter med å stole på han, men at han ikke har gjort noe galt denne gangen og mener at vi tross alt har blitt et stødigere par siden sist gang jeg fersket han. Jeg er enig i det, men hvis han har ljugd tidligere så kan han vel like greit ljuge nå? 

Ingen god stemning her idag. Han har dratt på jobb allerede og sa verken hei eller hadet, noe som er typisk han å gjøre når han er sur på meg... Jeg har bare loggen å vise til og kan jo ikke med sikkerhet vite om han faktisk har brukt den. Jeg ser jo at folk opplever at loggen viser aktivitet selvom den tilsynelatende ikke har vært i bruk. Mulig jeg har tynt grunnlag å anklage han for snoking. Dette er vanskelig... 

Anonymkode: 2c918...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et provoserende innlegg! Du skriver først at du tenker å la det gå, men likevel fortsetter du å beskylde han før dere sovner. Hadde jeg vært han hadde jeg blitt dritsur.

Det finnes en veldig grei løsning på det hele, en løsning som du har gjort allerede. Logg deg ut av alt personlig på nettbrettet! Hvis du ikke vil han skal se dine private ting så slå det helt enkelt bare av. Vi har en ipad som hele familien bruker. Den er i utgangspunktet min, men siden den ligger fremme og brukes av alle så har jeg logget ut og slettet alle personlige ting. Anbefaler deg å gjøre det samme. 

La oss si at han ljuger. Ikke greit selvfølgelig, men er det virkelig så viktig? Jeg hadde selv blitt sur altså, men jeg hadde ALDRI beskyldt typen for det samme med mindre jeg fysisk så at han satt og snoket. En logg hadde ikke vært nok bevis for meg. Hadde jeg sett ukjent aktivitet hadde jeg tenkt mitt, men jeg hadde bare fjernet alt privat og vært ferdig med det uten å involvere typen i den prosessen. 

Hvis han virker rolig og selv oppfordret deg til å slette alt så er jo det et bevis på at det ikke er viktig for han å sjekke dine private ting. Ikke heng deg opp i det, særlig når du selv sier at det egentlig ikke er så viktig!!!

Jeg syns derimot at du virker veldig "på" han. Du nevner at han ljuger om å gjøre ting, at han sier ja før han har gjort dem. Whats the big deal? Han gjør jo tydeligvis det han skal gjøre, og at du stadig sjekker han er vel ikke så kult for han? Kan man virkelig være i et forhold uten å ta en hvit løgn innimellom? 

Jeg hadde forresten også nektet om jeg hadde sjekket typens some og ble "ferska" av loggen hans. Jeg kan ikke tenke meg en flauere situasjon. Hadde ikke du også? 

Anonymkode: 6e279...961

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For et provoserende innlegg! Du skriver først at du tenker å la det gå, men likevel fortsetter du å beskylde han før dere sovner. Hadde jeg vært han hadde jeg blitt dritsur.

Det finnes en veldig grei løsning på det hele, en løsning som du har gjort allerede. Logg deg ut av alt personlig på nettbrettet! Hvis du ikke vil han skal se dine private ting så slå det helt enkelt bare av. Vi har en ipad som hele familien bruker. Den er i utgangspunktet min, men siden den ligger fremme og brukes av alle så har jeg logget ut og slettet alle personlige ting. Anbefaler deg å gjøre det samme. 

La oss si at han ljuger. Ikke greit selvfølgelig, men er det virkelig så viktig? Jeg hadde selv blitt sur altså, men jeg hadde ALDRI beskyldt typen for det samme med mindre jeg fysisk så at han satt og snoket. En logg hadde ikke vært nok bevis for meg. Hadde jeg sett ukjent aktivitet hadde jeg tenkt mitt, men jeg hadde bare fjernet alt privat og vært ferdig med det uten å involvere typen i den prosessen. 

Hvis han virker rolig og selv oppfordret deg til å slette alt så er jo det et bevis på at det ikke er viktig for han å sjekke dine private ting. Ikke heng deg opp i det, særlig når du selv sier at det egentlig ikke er så viktig!!!

Jeg syns derimot at du virker veldig "på" han. Du nevner at han ljuger om å gjøre ting, at han sier ja før han har gjort dem. Whats the big deal? Han gjør jo tydeligvis det han skal gjøre, og at du stadig sjekker han er vel ikke så kult for han? Kan man virkelig være i et forhold uten å ta en hvit løgn innimellom? 

Jeg hadde forresten også nektet om jeg hadde sjekket typens some og ble "ferska" av loggen hans. Jeg kan ikke tenke meg en flauere situasjon. Hadde ikke du også? 

Anonymkode: 6e279...961

Du og jeg har nok ulike syns på ting. Jeg er ikke ok med løgner. Hvorfor ikke bare si sannheten?

Jeg skal derimot ikke være så bastant på at loggen er riktig. Jeg sjekket igjen i dag og så faktisk at en enhet var aktiv etter en automatisk oppdatering. Dette betyr at jeg har bestemt meg for å be om unnskyldning, forbli avlogget på enhetene han har tilgang til og la det gå. Jeg er enig i at loggen ikke er nok bevis. 

TS

Anonymkode: 2c918...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare lage en ny kode sånn at han ikke kommer inn?

Anonymkode: 9ef3b...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffår bry seg, hvis ein ikje har någe å skjula!? Min mann sjekke tlf min ofte, i dont give a fuck! Hvis dt betrygge han, så be my guest!

Eg sa til han sist "siden du sjekke min tlf nå, så kan jo eg få din" , så du kan vel prøve den metoden!? Min blei litt weird når eg gjor dt, men ga meg tlf uten prob! 😹 men då får de se litt selv, at dt hele bare e unødvendig 😅 

Skrive venner/venniner någe privat, så fjerne eg dt etter eg har lest å svart! 

Anonymkode: f391b...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrive venner/venniner någe privat, så fjerne eg dt etter eg har lest å svart! 

Anonymkode: f391b...7a3

Da gir du jo ham ikke egentlig tilgang til noe som helst....Du redigerer loggen din og han vet ikke hvor mye. 

Anonymkode: 54385...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

For et provoserende innlegg! Du skriver først at du tenker å la det gå, men likevel fortsetter du å beskylde han før dere sovner. Hadde jeg vært han hadde jeg blitt dritsur.

Det finnes en veldig grei løsning på det hele, en løsning som du har gjort allerede. Logg deg ut av alt personlig på nettbrettet! Hvis du ikke vil han skal se dine private ting så slå det helt enkelt bare av. Vi har en ipad som hele familien bruker. Den er i utgangspunktet min, men siden den ligger fremme og brukes av alle så har jeg logget ut og slettet alle personlige ting. Anbefaler deg å gjøre det samme. 

La oss si at han ljuger. Ikke greit selvfølgelig, men er det virkelig så viktig? Jeg hadde selv blitt sur altså, men jeg hadde ALDRI beskyldt typen for det samme med mindre jeg fysisk så at han satt og snoket. En logg hadde ikke vært nok bevis for meg. Hadde jeg sett ukjent aktivitet hadde jeg tenkt mitt, men jeg hadde bare fjernet alt privat og vært ferdig med det uten å involvere typen i den prosessen. 

Hvis han virker rolig og selv oppfordret deg til å slette alt så er jo det et bevis på at det ikke er viktig for han å sjekke dine private ting. Ikke heng deg opp i det, særlig når du selv sier at det egentlig ikke er så viktig!!!

Jeg syns derimot at du virker veldig "på" han. Du nevner at han ljuger om å gjøre ting, at han sier ja før han har gjort dem. Whats the big deal? Han gjør jo tydeligvis det han skal gjøre, og at du stadig sjekker han er vel ikke så kult for han? Kan man virkelig være i et forhold uten å ta en hvit løgn innimellom? 

Jeg hadde forresten også nektet om jeg hadde sjekket typens some og ble "ferska" av loggen hans. Jeg kan ikke tenke meg en flauere situasjon. Hadde ikke du også? 

Anonymkode: 6e279...961

Kan ikke forstå hvorfor denne har fått to likes..

Anonymkode: 44de2...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...