Gå til innhold

Gravid på spiral, vet ikke hva jeg skal gjøre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satte inn hormonspiral for ca. 1 år siden som har fungert bra. Den siste tiden har jeg likevel kjent noe rart med kroppen og har tatt graviditetstester nesten hver dag bare for å utelukke det (jeg har jo spiral så kan ikke bli gravid tenkte jeg jo...). Men i dag lyste det plutselig en tjukk rød strek mot meg nesten før jeg rakk å vete testen. Har 2 barn fra før og samboeren har vært tydelig på at han ikke ønsker ikke fler barn, men det gjør jeg. Vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til han. Vet at han kommer til å bli sint om jeg ikke tar abort, men det vil jeg ikke:( noen råd og trøstende ord?

Anonymkode: d47d7...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vell, det første du skal gjøre er å komme deg til lege/gynekolog og få ut spiralen. Det er også en viss sjanse for at du kan være gravid utenfor livmoren. Ville tenkt på alt annet ETTER du har fått orden på dette.... Klem. 

Anonymkode: 17e04...bee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også bestill en legetime så snart som mulig, så kan du både få sjekket at det ikke er svangerskap utenfor livmoren og snakket om omstendighetene rundt. Og ellers sender jeg en klem. Akkurat dette er jeg redd for selv, da vi har to barn og mannen definitivt ikke vil ha flere. Hormonspiral skal jo være blant de tryggeste prevensjonsmidlene. 

Anonymkode: 36173...ede

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør forberede deg på å bli alenemor til 3 om du velger å beholde. Tar du abort bør du forberede deg på å bli alenemor til 2. 

Anonymkode: acfa4...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Vell, det første du skal gjøre er å komme deg til lege/gynekolog og få ut spiralen. Det er også en viss sjanse for at du kan være gravid utenfor livmoren. Ville tenkt på alt annet ETTER du har fått orden på dette.... Klem. 

Anonymkode: 17e04...bee

Komme seg til lege er jeg enig i, men ta ut spiralen må legen avgjøre. Mange som må gå hele graviditeten med spiral fordi det er risiko ved å fjerne.

Anonymkode: 60144...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hastetime hos privat gynekolog hadde jeg gått for. For å sjekke at det ikke er noe farlig.

Mtp abort må du vurdere hva som er viktigst for deg. Du vet hva du har, en familie som fungerer og en mann du elsker. Beholder du barnet, blir du sannsynligvis alenemor til 3. Tar du abort kan du risikere å bli bitter, og dermed alenemor til 2. Men samtidig, det kan du velge litt selv hvordan du evt vil forholde deg til aborten.

At mannen din vil bli sint fordi du er gravid er jo helt urimelig. Da må han sterilisere seg da, for å være helt sikker. Men personlig hadde jeg ikke bært fram barnet dersom vi ikke var enige.

Anonymkode: 04913...6e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok i første omgang sagt det til samboer, for alt vi vet kan det hende at han vil ha det barnet.. er mange av de som over hodet ikke vil ha flere barn, men endrer mening når en først står oppe i det:)

Anonymkode: a49f6...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hastetime hos privat gynekolog hadde jeg gått for. For å sjekke at det ikke er noe farlig.

Mtp abort må du vurdere hva som er viktigst for deg. Du vet hva du har, en familie som fungerer og en mann du elsker. Beholder du barnet, blir du sannsynligvis alenemor til 3. Tar du abort kan du risikere å bli bitter, og dermed alenemor til 2. Men samtidig, det kan du velge litt selv hvordan du evt vil forholde deg til aborten.

At mannen din vil bli sint fordi du er gravid er jo helt urimelig. Da må han sterilisere seg da, for å være helt sikker. Men personlig hadde jeg ikke bært fram barnet dersom vi ikke var enige.

Anonymkode: 04913...6e2

Og til og med det hjelper ikke alltid. Ei venninne av meg ble gravid med sterilisert mann. (Ja, det er han som er faren). Han ble ikke sint da, for det hadde han jo heller ingen grunn til. Konsekvensene av sex er begges ansvar uansett.

Jeg er absolutt ikke imot abort, men det skal kun skje om kvinnen ønsker det. Så ts: ikke gjør det om det føles feil!

Men ellers enig med de som sier at du bør til legen raskt. For å ta ut spiral og sjekke ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Har bestilt time hos legen i morgen så får jeg se hva de sier! Jeg ser egentlig ikke abort som noen alternativ så da får jeg bare se hvor veien tar. Synes det er ganske sårt at samboeren ikke ønsker fler barn.. Har ikke fortalt det enda og kjenner at jeg rett og slett gruer meg til å gjøre det :(

Anonymkode: d47d7...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg. Men det vet jo faktisk ikke helt sikkert hvordan han reagerer. Kanskje må han summe seg litt og så går det greit likevel? Det kan godt skje. 

Uansett, ikke ta abort om du ikke vil det selv! Isåfall kommer forholdet til å gå dukken uansett. 

Lykke til ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Har bestilt time hos legen i morgen så får jeg se hva de sier! Jeg ser egentlig ikke abort som noen alternativ så da får jeg bare se hvor veien tar. Synes det er ganske sårt at samboeren ikke ønsker fler barn.. Har ikke fortalt det enda og kjenner at jeg rett og slett gruer meg til å gjøre det :(

Anonymkode: d47d7...480

Lykke til ❤️Jeg føler virkelig med deg fordi jeg nettopp har satt inn spiral selv, og vi også har det sånn at jeg gjerne skulle hatt et barn til, mens det er uaktuelt for mannen. Hvis prevensjonen skulle sviktet nå, hadde det blitt veldig tøft. Håper samboeren din tar det bedre enn du frykter, og at dere får til å finne ut av dette sammen. 

Anonymkode: 36173...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hastetime hos privat gynekolog hadde jeg gått for. For å sjekke at det ikke er noe farlig.

Mtp abort må du vurdere hva som er viktigst for deg. Du vet hva du har, en familie som fungerer og en mann du elsker. Beholder du barnet, blir du sannsynligvis alenemor til 3. Tar du abort kan du risikere å bli bitter, og dermed alenemor til 2. Men samtidig, det kan du velge litt selv hvordan du evt vil forholde deg til aborten.

At mannen din vil bli sint fordi du er gravid er jo helt urimelig. Da må han sterilisere seg da, for å være helt sikker. Men personlig hadde jeg ikke bært fram barnet dersom vi ikke var enige.

Anonymkode: 04913...6e2

Blir han sint dersom hun ikke tar abort, er han ikke en bra mann... Alle vet at all prevensjon kan svikte. Ingen mann har noen som helst rett til å presse sin kone eller kjæreste eller hvem han enn har gjort gravid, til abort. Og elsker han ts virkelig, forlater han henne ikke pga noe slikt. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...