Gå til innhold

Graviditetstest og p stav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, umm.. jeg har fått p stav får 3 måneder siden:) og i dag tok jeg meg to graviditetstest Tester.. tror de er svak positive... man ser strekene godt, men De er svakere enn kontroll streken. 
 

jeg vet ikke om det er noe feil med de testene eller om jeg faktisk er gravid, tok den med kvelds urin da🤔 hva tenker dere, kan det ha vært falskt? Jeg vet ikke hva jeg skal tenke nå. 
 

har veldig vondt i underlivet og ryggen, og har en ekstrem trøtthet om dagen.. tenkte jeg var syk, men er så redd for å bli gravid så måtte sjekke. 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om innlegge skal hitt, men vet ikke hvor jeg skule ha skrevet dette://

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Clearblue. Der står det om den er positiv fremfor at du må tyde streker. Og så må du naturligvis få deg en legetime og forklare at du har P-stav dersom clearblue er positiv, for da vil jeg tro du får time veldig raskt for å få fjernet P-staven. Og så får du snakke med legen om veien videre.

Anonymkode: db807...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøp Clearblue. Der står det om den er positiv fremfor at du må tyde streker. Og så må du naturligvis få deg en legetime og forklare at du har P-stav dersom clearblue er positiv, for da vil jeg tro du får time veldig raskt for å få fjernet P-staven. Og så får du snakke med legen om veien videre.

Anonymkode: db807...a31

Du mener digitalen, sant? Tenker å kjøpe den snart... men er redd for å hva som kommer opp

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er ganske sikker den er positiv, begge 2 ble sånn. Men digital hadde ikke skadet 

 

ts 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen prevansjonsmiddel er 100% sikre, så den lille promillen av sannsynlighet for å bli gravid kan ha hendt deg. Sjekk igjen og få en legetime om den er usikker, så vet du helt sikkert. 

Anonymkode: 36e80...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener digitalen, sant? Tenker å kjøpe den snart... men er redd for å hva som kommer opp

Anonymkode: 2d323...9b6

Ja den digitale. Nei, for all del kan du jo bare vente til du føder barnet om du er redd for hva som kommer opp. Men det er veldig dumt siden man skal slutte på hormonprevensjon hvis man finner ut at man er gravid. 

Anonymkode: db807...a31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den digitale. Nei, for all del kan du jo bare vente til du føder barnet om du er redd for hva som kommer opp. Men det er veldig dumt siden man skal slutte på hormonprevensjon hvis man finner ut at man er gravid. 

Anonymkode: db807...a31

Neii, jeg er ikke uansvarlig person. Så skal rett til legen å ta en test der og ta det der ifra:) 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neii, jeg er ikke uansvarlig person. Så skal rett til legen å ta en test der og ta det der ifra:) 

Anonymkode: 2d323...9b6

Hadde nok kjøpt en digital test ja, evt bare reist innom legen og tatt en graviditetstest der og evt blodprøve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå vet jeg 100% at jeg er gravid. 
 

hva bør jeg tenke på nå? Er livredd, var ikke meningen å bli gravid nå.. 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå vet jeg 100% at jeg er gravid. 
 

hva bør jeg tenke på nå? Er livredd, var ikke meningen å bli gravid nå.. 

Anonymkode: 2d323...9b6

Ring fastlegekontoret du hører til og forklar situasjonen. At du er gravid og har p-stav. Dersom du er veldig redd sier du det også og ber om å få time så fort som mulig, og helst i dag. Hvis du ønsker å ta abort kan du si det med en gang også. Du vil nok få time hos fastlegen enten i dag eller i morgen. Dette går fint, og du kommer til å få den hjelpen du trenger og ønsker 💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Noldi skrev:

Ring fastlegekontoret du hører til og forklar situasjonen. At du er gravid og har p-stav. Dersom du er veldig redd sier du det også og ber om å få time så fort som mulig, og helst i dag. Hvis du ønsker å ta abort kan du si det med en gang også. Du vil nok få time hos fastlegen enten i dag eller i morgen. Dette går fint, og du kommer til å få den hjelpen du trenger og ønsker 💕

Takk for svar, er 6 uker på vei og skal ta p staven på mandag så har jeg tid til å tenke om jeg vil beholde.. selv om jeg er ikke sikker.

tror jeg vil beholde, men hva burde jeg tenke på? 
Har blitt  21 nå🤔 Og føler det er altfor tidlig til å ha barn, det vet jeg. Men vil ikke ta abort 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, er 6 uker på vei og skal ta p staven på mandag så har jeg tid til å tenke om jeg vil beholde.. selv om jeg er ikke sikker.

tror jeg vil beholde, men hva burde jeg tenke på? 
Har blitt  21 nå🤔 Og føler det er altfor tidlig til å ha barn, det vet jeg. Men vil ikke ta abort 

Anonymkode: 2d323...9b6

Det klarer dessverre ikke jeg å svare på. Har ikke barn selv og har aldri vært gravid heller så har ingen erfaring å dele. Ville kanskje begynt å tenke på hva som føles riktig, og ikke minst hvilken situasjon du er i selv- både økonomisk, sosialt og mentalt. Kanskje snakke med noen som står deg nærme, eller så kan du nok også diskutere dette med legen til mandag.

Lykke til😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Noldi skrev:

Det klarer dessverre ikke jeg å svare på. Har ikke barn selv og har aldri vært gravid heller så har ingen erfaring å dele. Ville kanskje begynt å tenke på hva som føles riktig, og ikke minst hvilken situasjon du er i selv- både økonomisk, sosialt og mentalt. Kanskje snakke med noen som står deg nærme, eller så kan du nok også diskutere dette med legen til mandag.

Lykke til😊

Tusen takk, skal snakke med legen på mandag også har tenkt nå:) så vet hva jeg vil 

Anonymkode: 2d323...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...