Gå til innhold

Når koronatiltakene kommer i klinsj med folks grunnleggende sivile rettigheter


Example

Anbefalte innlegg

Synes disse veldig tydelige 'antirasistene' er creepy. De har en eller agenda. Nå har media vist bilde av de 4 av de andre politbetjente som ikke var hvite, og de reagerer tydeligivs helt i sjokk pågrunn av det fordi media fokuserte bare på at han ene var hvit.  ''But... theyre not white...'' og når man ser skilt i SVERIGE som sier ''White silence is violence'' når de fleste mennesker prøver bare å leve livet sitt, dag til dag. Som om de skal ha skyld i Lloyd sitt drap?

De opptrer seg ikke som normale mennesker. De fleste hater ikke mennesker eller ønsker å gjøre noe mot noen basert på noens hudfarge. Dem som skriker høyest (hvite rike ultra liberale ) kompenserer nok for et eller annet... Mon tro hva det er.

 

Dem eneste dette angår er afroamerkanere i USA, der er det vel delte meninger om hele BLM. Så hvorfor skal disse hvite rike svenskesossene snakke for dem?

Ser ikke at dem står opp for diskriminering som foregår i Kina eller noe annet.

 

Anonymkode: 4c8b3...8f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Example skrev:

Myndighetene skal sikre frie meningsutvekslinger. Skal vi la sosiale medier være ansvarlige for å sikre dette i Norge? 

Responsen til opptøyene i USA viser jo at demonstrasjoner i gatene fortsatt er effektivt. Det er noe enhver tyrann vil frykte. 

Aviser. Ytringsfrihet er for øvrig ikke at man skal få utbasunere sine meninger når og hvor som helst. Ytringsfrihet er at myndighetene ikke straffer deg for det du mener offentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er det pr i dag så lite smitte, og tallene har gått nedover selv etter påska og folks villmannsshopping, ergo er det ikke stor sjanse for å bli smittet, og dermed tror jeg at man burde se igjennom fingrene om det blir demonstrasjoner i Norge.

Derimot, etter å ha sett denne vurderingen av hvem som er bak urolighetene evt drapet på George Floyd, så tenker jeg det kan være lurt å holde seg hjemme. Særlig i de områdene i verden med mye smitte og særlig når det viser seg at minoriteter er særlig utsatt for risiko.

 

 

Anonymkode: c1292...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Guile said:

Du tuller? Demo i Norge? Hvor da? 

Hvor er folk så tette at de tror det er en god idé nå? 

https://www.facebook.com/events/3719232014770692/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGnvBb/troebbel-for-george-floyd-demonstrasjoner?fbclid=IwAR1kXnLlTTOYHcYqeZD4Pvd1P3c0NhJQgQkd4gzVydYgF0enEDpUADW6TK4

Åjoda... Folk as 🤦‍♀️ Ikke rart man må bli fortalt hva man bør gjøre til enhver tid når så mange ikke vet bedre.
Det er helt utrolig

Anonymkode: 37f62...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"We can't breath" hadde nok blitt slagordet på neste demonstrasjon også til ære og rettferdighet for de potensielt døde/respirator-liggende familiemedlemmene i risikogruppa til de mange tusen som i fullt alvor faktisk hadde tenkt til å møte opp i flokk i Oslo i morgen 🙄

Endret av Nebel86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nebel86 skrev:

"We can't breath" hadde nok blitt slagordet på neste demonstrasjon også til ære og rettferdighet for de potensielt døde/respirator-liggende familiemedlemmene i risikogruppa til de mange tusen som i fullt alvor faktisk hadde tenkt til å møte opp i flokk i Oslo i morgen 🙄

Ironisk er det ikke... 

Anonymkode: 4c8b3...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudd på sivile rettigheter i overskriften - trodde jeg skulle komme inn i en tråd der folk ble nektet mat i magen og tak over hodet i disse koronatider. Men neida. Det var retten til å gå i tog og demonstrere for whatever bullshit som måtte være på agendaen den uken.... det kaller du altså "grunnleggende sivile rettigheter". Å demonstrere i en tid der vi har pandemi og folk kan smittes i sine demonstrasjonsforsamlinger og siden dø av det - eller de smitter folk som dør av det.

Jaja. Jeg sier ikke mer.

Anonymkode: eeae6...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brudd på sivile rettigheter i overskriften - trodde jeg skulle komme inn i en tråd der folk ble nektet mat i magen og tak over hodet i disse koronatider. Men neida. Det var retten til å gå i tog og demonstrere for whatever bullshit som måtte være på agendaen den uken.... det kaller du altså "grunnleggende sivile rettigheter". Å demonstrere i en tid der vi har pandemi og folk kan smittes i sine demonstrasjonsforsamlinger og siden dø av det - eller de smitter folk som dør av det.

Jaja. Jeg sier ikke mer.

Anonymkode: eeae6...e46

Og igjen drar man pandemi-kortet. Gjesp. 

Anonymkode: d04b5...589

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brudd på sivile rettigheter i overskriften - trodde jeg skulle komme inn i en tråd der folk ble nektet mat i magen og tak over hodet i disse koronatider. Men neida. Det var retten til å gå i tog og demonstrere for whatever bullshit som måtte være på agendaen den uken.... det kaller du altså "grunnleggende sivile rettigheter". Å demonstrere i en tid der vi har pandemi og folk kan smittes i sine demonstrasjonsforsamlinger og siden dø av det - eller de smitter folk som dør av det.

Jaja. Jeg sier ikke mer.

Anonymkode: eeae6...e46

I og med at det er nedfelt i menneskerettighetene så er det jo en grunnleggende rettighet. 
Det samme gjelder en hel del andre menneskerettigheter som har måttet vike de siste månedene. 

Hvem er forresten du til å bestemme hva som er viktig? Har du bestemmelsesretten over hva alle andre skal mene er en viktig rettighet? Er du diktator?

For min del er det ikke denne spesifikke rettigheten i seg selv som er problemet, det er bare den som pr. nå er mest synlig. Det største problemet er at menneskerettigheter og strukturen på demokratiet ble endret og tilsidesatt "over natta", og alle bare "det er jo så sykt greit da. Hvem trenger menneskerettigheter og demokrati, lissom? Vi bor jo tross alt i Norge, det er ikke akkurat som at noe fælt kan skje med oss!"

Anonymkode: f416e...ca1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

I og med at det er nedfelt i menneskerettighetene så er det jo en grunnleggende rettighet. 
Det samme gjelder en hel del andre menneskerettigheter som har måttet vike de siste månedene. 

Hvem er forresten du til å bestemme hva som er viktig? Har du bestemmelsesretten over hva alle andre skal mene er en viktig rettighet? Er du diktator?

For min del er det ikke denne spesifikke rettigheten i seg selv som er problemet, det er bare den som pr. nå er mest synlig. Det største problemet er at menneskerettigheter og strukturen på demokratiet ble endret og tilsidesatt "over natta", og alle bare "det er jo så sykt greit da. Hvem trenger menneskerettigheter og demokrati, lissom? Vi bor jo tross alt i Norge, det er ikke akkurat som at noe fælt kan skje med oss!"

Anonymkode: f416e...ca1

Du kan ta disse konspirasjonteoretiske meningene dine og trykke dem ett visst sted. Jeg eller tusenvis av andre er ikke interessert i at smitten kan blusse opp igjen fordi noen skal leke rebeller som ikke lar seg kneble av staten! Det er ikke det det dreier seg om! Men at man skal forhindre dødsfall og en ny "lockdown". Om faren min som er i risikogruppa må i respirator eller dør/eller titusenvis av andre i dette landet pga du og dine likesinnede skal leke tøffe på gata blant mange tusen så håper jeg koroanen tar deg først. Men det er vel kanskje brudd på ytringsfriheten din det også og staten sin feil? Neste år kan dere demonstrere så mye dere vil (om folk bare slutter å være så idioter) så skal jeg også være med på den viktige demontrasjonen, men nå? Det viser bare hvor korttenkt og hjernevasket du er...

Anonymkode: 37f62...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta disse konspirasjonteoretiske meningene dine og trykke dem ett visst sted. Jeg eller tusenvis av andre er ikke interessert i at smitten kan blusse opp igjen fordi noen skal leke rebeller som ikke lar seg kneble av staten! Det er ikke det det dreier seg om! Men at man skal forhindre dødsfall og en ny "lockdown". Om faren min som er i risikogruppa må i respirator eller dør/eller titusenvis av andre i dette landet pga du og dine likesinnede skal leke tøffe på gata blant mange tusen så håper jeg koroanen tar deg først. Men det er vel kanskje brudd på ytringsfriheten din det også og staten sin feil? Neste år kan dere demonstrere så mye dere vil (om folk bare slutter å være så idioter) så skal jeg også være med på den viktige demontrasjonen, men nå? Det viser bare hvor korttenkt og hjernevasket du er...

Anonymkode: 37f62...57e

Jeg har ikke tenkt å være med på denne idiotiske demonstrasjonen. 
Jeg driter en lang marsj i hele demonstrasjonen og for meg personlig er det helt greit at de ikke får tillatelse til å demonstrere fordi jeg ser på demonstrasjonen som latterlig. Men det er ikke det det handler om. Det handler om at grunnleggende rettigheter er fratatt oss på ubestemt tid. Retten til forsamling er ikke den eneste retten vi har blitt fratatt. 

Vi ble fratatt rettigheter uten noen som helst form for diskusjon. Demokratiet vårt gjennomgikk en stor forandring "over natta" og "ingen" ser ut til å se at dette er problematisk. 🤷‍♀️

Anonymkode: f416e...ca1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

Myndighetene skal sikre frie meningsutvekslinger. Skal vi la sosiale medier være ansvarlige for å sikre dette i Norge? 

Responsen til opptøyene i USA viser jo at demonstrasjoner i gatene fortsatt er effektivt. Det er noe enhver tyrann vil frykte. 

Fredelige demonstrasjoner er jo overhodet ikke noe å frykte. Voldelige destruktive opptøyer derimot er selvsagt det. Men det er jo ikke lov uansett om det er pandemi eller ikke.

Anonymkode: 842f5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes disse veldig tydelige 'antirasistene' er creepy. De har en eller agenda. Nå har media vist bilde av de 4 av de andre politbetjente som ikke var hvite, og de reagerer tydeligivs helt i sjokk pågrunn av det fordi media fokuserte bare på at han ene var hvit.  ''But... theyre not white...'' og når man ser skilt i SVERIGE som sier ''White silence is violence'' når de fleste mennesker prøver bare å leve livet sitt, dag til dag. Som om de skal ha skyld i Lloyd sitt drap?

De opptrer seg ikke som normale mennesker. De fleste hater ikke mennesker eller ønsker å gjøre noe mot noen basert på noens hudfarge. Dem som skriker høyest (hvite rike ultra liberale ) kompenserer nok for et eller annet... Mon tro hva det er.

 

Dem eneste dette angår er afroamerkanere i USA, der er det vel delte meninger om hele BLM. Så hvorfor skal disse hvite rike svenskesossene snakke for dem?

Ser ikke at dem står opp for diskriminering som foregår i Kina eller noe annet.

 

Anonymkode: 4c8b3...8f2

Helt enig.
Ja, det eksisterer rasisme (her også) men problemet er av en helt annen karakter i USA. Tror ikke noen av oss greier å sette seg inn i hvor betent det er der borte. Det er også et problem med politiet der som ikke kan sammenlignes med her i Skandinavia. Utdannelsen til amerikanske politifolk er ikke på topp. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Example skrev:

Myndighetene skal sikre frie meningsutvekslinger. Skal vi la sosiale medier være ansvarlige for å sikre dette i Norge? 

Responsen til opptøyene i USA viser jo at demonstrasjoner i gatene fortsatt er effektivt. Det er noe enhver tyrann vil frykte. 

Man har ikke oppnådd noe som helst.

Anonymkode: 8c92b...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Alle svarene er jo bare "jeg ønsker retten til å demonstrere! Men ikke denne demonstrasjonen fordi den er tullete og rasisme eksisterer ikke i Norge." 🙄Typisk

Anonymkode: 3b9c8...ef0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan nekte meg å gå ned i sentrum med en plakat i veska i morgen. Blir for dumt å forby oss å demonstrerte, når det er lov å stå som sild i tønne på bussen, ligger tett i tett på stranda og parken, og koooose seg på kjøpesenteret. 

Anonymkode: 35d88...1f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artig tråd. Alle svarene er jo bare "jeg ønsker retten til å demonstrere! Men ikke denne demonstrasjonen fordi den er tullete og rasisme eksisterer ikke i Norge." 🙄Typisk

Anonymkode: 3b9c8...ef0

Vel, jeg ønsker meg retten til selvbestemt abort, selv om jeg aldri kunne ha tatt en. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. 

Anonymkode: d04b5...589

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helgeline skrev:

Helt enig.
Ja, det eksisterer rasisme (her også) men problemet er av en helt annen karakter i USA. Tror ikke noen av oss greier å sette seg inn i hvor betent det er der borte. Det er også et problem med politiet der som ikke kan sammenlignes med her i Skandinavia. Utdannelsen til amerikanske politifolk er ikke på topp. 
 

Og dette landet er Europa avhengig av for millitær beskyttelse? 

Snart trekker dem vel seg ut av Europa, og vi får nye problmer...

 

Men er ikke dette nettopp problemet med USA? Dårlig utdannelse i mange yrker? Hvis det tok 3 år å bli politi der også, så hadde det sikkert blitt bedre...  men hvem vet.. .vi kan jo bare sitte her å synse nyttestløst

Anonymkode: 4c8b3...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan nekte meg å gå ned i sentrum med en plakat i veska i morgen. Blir for dumt å forby oss å demonstrerte, når det er lov å stå som sild i tønne på bussen, ligger tett i tett på stranda og parken, og koooose seg på kjøpesenteret. 

Anonymkode: 35d88...1f3

Jeg har ikke gjort noen av de tingene du oppsummerer de siste månedene.

Anonymkode: 4c8b3...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artig tråd. Alle svarene er jo bare "jeg ønsker retten til å demonstrere! Men ikke denne demonstrasjonen fordi den er tullete og rasisme eksisterer ikke i Norge." 🙄Typisk

Anonymkode: 3b9c8...ef0

Hvem har sagt dem ønsker å demonstrere her?!  Bare spar deg med den dumme himle emojien.

Anonymkode: 4c8b3...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...