Gå til innhold

Kort lutealfase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke løsninger finnes for kort lutealfase?

Får stort sett mens 10-11dpo.

Anonymkode: d7fef...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du nok tidligere eggløsning enn du tror.

Anonymkode: bda4c...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du nok tidligere eggløsning enn du tror.

Anonymkode: bda4c...6f3

Trenger aldeles ikke å være sikkert. Defekt lutealfase er en tilstand, som flere kvinner opplever.

Jeg har selv vært helt på grenseland med lutealfase på 10 dager. Tok både EL-tester og tempet, så visste nøyaktig når EL forekom.

Til TS: det finnes hjelp for lutealfasen. Om du ikke vil gå til en gynekolog med det samme så kan du forsøke litt vitaminer og urter. Ren B6-vitamin og Wild yam sies å være bra for lutealfasen - jeg selv har hatt god effekt av det. Eller så kan du få medisinsk hjelp. Lunitus som nevnt over her, eller Crinone. Sistnevnte har jeg også brukt. Det er progresteronstøtte som bidrar til at forholdene blir bedre etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv tilskudd av vit B6(pyridoksin) noen mnd. har alltid fått dreis på lutealfasen ved tilskudd av det.

Kan også forebygge svangerskapskvalme. Jeg har ikke vært kvalm i de svangerskapene der jeg har tatt B6 i forkant. De to gangen jeg ikke tok B6 var jeg kvalm døgnet rundt i første trimester.

Før ene av svangerskapene mine kombinerte jeg B6 og Vitex(så usikkert hvilke av de som faktisk hadde effekt). Men vet ikke om det er mulig å få tak i Norge lenger eller hvor lett det er å få Vitex til landet nå med de nye tollreglene.

Anonymkode: 85e7d...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper og måler El med digitaltest, og El er alltid på dag 14.

Takk for tips!

 

ts

Anonymkode: d7fef...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde også diverse naturpreparater etc, men det ble ikke graviditet før jeg fikk resept på crinone. De andre greie hjalp meg opp far en 8-9 dager til kanskje 10-11, men med crinone var det 14 dager hver syklus og da ble det to barn etter diverse kjemiske graviditeter til tross. 

Men jeg møtte masse godvilje hos fastlege som henviste til gynekolog etc utifra grafene etter tempingen, så den metoden ble fullt ut anerkjent som en god måte å få informasjon om syklus og hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, våren14 skrev:

Jeg prøvde også diverse naturpreparater etc, men det ble ikke graviditet før jeg fikk resept på crinone. De andre greie hjalp meg opp far en 8-9 dager til kanskje 10-11, men med crinone var det 14 dager hver syklus og da ble det to barn etter diverse kjemiske graviditeter til tross. 

Men jeg møtte masse godvilje hos fastlege som henviste til gynekolog etc utifra grafene etter tempingen, så den metoden ble fullt ut anerkjent som en god måte å få informasjon om syklus og hormoner.

Hvordan teller man dagene mellom eggløsning og mens? Er selve eggløsningsdagen dag 1 eller dag 0? Jeg har 11 dager fra positiv test til mens (hvis en teller med selve testdagen). Men når testen er positiv har jo ikke eggløsningen skjedd ennå. Så jeg lurer på om jeg har for kort lutealfase.

Anonymkode: bcfcc...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan teller man dagene mellom eggløsning og mens? Er selve eggløsningsdagen dag 1 eller dag 0? Jeg har 11 dager fra positiv test til mens (hvis en teller med selve testdagen). Men når testen er positiv har jo ikke eggløsningen skjedd ennå. Så jeg lurer på om jeg har for kort lutealfase.

Anonymkode: bcfcc...92f

Dagen etter eggløsning er dag 1. Jeg fikk mensen på 13dpo nå sist, som betyr at jeg hadde en lutealfase på 12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...