Gå til innhold

Er så flau fikk 2 på eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nettopp tilbake min første eksamen på Universitetet. En E, så nå er drømmen om master knust, må ha C for å komme inn.

Anonymkode: 97621...359

Du må ha C i gjennomsnitt. Knekk eksamenskoden, og gjør det bedre de neste to årene, så går det helt fint!

Jeg strøk i to eksamener på universitetet. Hadde lest - mye - men fikk jernteppe på muntlig eksamen. Gikk helt fint, tok dem på nytt og fikk god karakter!

 

Anonymkode: 9f116...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strøk ifjor på matte p1 -_-, min egen feil..
Pc'en kortsluttet ett par dager før eksamen og jeg hadde ikke råd til å kjøpe ny =/

Har to 2'ere i Engelsk og Historie...
Engelsken skulle jeg forklare om urfolk, greit nok, det gikk kjempebra! Del 2 skulle jeg forklare og analysere en serie jeg nylig har sett... Og jeg...Klarte ikke å komme på noen serier :fnise: De spurte om jeg kunne analysere en sang jeg liker veldig godt...Men jeg kom ikke på noen sang! -_-  Så fikk 2.
Historie fikk jeg 1. verdenskrig og jeg blandet om tidsperioden..

Jeg blir kjempestresset av muntlige eksamener 😕 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra grunnskolen og VGS har jeg 5 og 6 i absolutt alle fag, unntatt gym. Der var det stryk. Værste av alt, jeg var ikke lat, jeg prøvde faktisk, men neida 😂 er det mulig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to 2ere på eksamen i VG3, i fag jeg hadde 5 i standpunkt. Var sikker på at jeg hadde gjort det bra på begge eksamnene, men må jo ha misforstått totalt.. var så flau at jeg ikke orket be om begrunnelse, bare lukket vitnemålene og gikk videre med livet. 

Aldri har noen spurt om disse karakterene, og jeg har godt betalt jobb i dag og alltid hatt flust av jobbtilbud. Påvirket snittet mitt noe, men det gikk også fint. 

 

Anonymkode: 26d36...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Jeg stod da i det minste .. 

jeg har oversett et kapittel (ikke med vilje) fikk selvfølgelig sp om dette .. jeg ble helt satt ut. Dette var helt nytt for meg 

jeg trodde at første del ville bære meg til en 3.  Men nei da gitt! Det trakk meg veldig ned å ikke kunne noe fra del 2
(privatist) 

Satser på at jeg kommer inn på høyere utdanning 

Noen andre som har bommet stygt på eksamen ? 😅

Anonymkode: ff246...c97

Hvilket fag var det?

Du kan bare ta opp faget som privatist til høsten, og ta eksamen på nytt... Det er jo ikke over-og-ut, dere ungdommer burde få mer info ang ALT av utdanning og jobb, det finnes så mye. Det er ikke eneste sjanse når man går på vgs første gang... 

Jeg er 27 år og har tatt opp flere eksamener pga dårlige karakterer på videregående. Jeg fikk bare 5 og 6.

 

Edit: Jeg ser nå at du tar privatist.. Du kan klage på karakteren, men da kan du få stryk :) jeg ville bare tatt den eksamen på nytt kjære ;) 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Rosatoast said:

Hvilket fag var det?

Du kan bare ta opp faget som privatist til høsten, og ta eksamen på nytt... Det er jo ikke over-og-ut, dere ungdommer burde få mer info ang ALT av utdanning og jobb, det finnes så mye. Det er ikke eneste sjanse når man går på vgs første gang... 

Jeg er 27 år og har tatt opp flere eksamener pga dårlige karakterer på videregående. Jeg fikk bare 5 og 6.

 

Edit: Jeg ser nå at du tar privatist.. Du kan klage på karakteren, men da kan du få stryk :) jeg ville bare tatt den eksamen på nytt kjære ;) 

Jeg forventer å ikke få en hurra karakter fra matten også, men det visste jeg om.. venter på sensuren :) 

var norsk muntlig..  hvis jeg ikke kommer inn til høsten, så må jeg jo ta det på ny. 
men håper jeg slipper å vente et år til. 

Jeg er allerede noen år bak, fikk en skade fra bilulykke som satt skole på vent.

Anonymkode: ff246...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det ALDRI bra på muntlig eksamen. Samma hvor godt forberedet jeg er :( Jeg er den personen som LETT kan snakke meg fra en B til en E om jeg skal forsvare karakteren muntlig :(  

Anonymkode: f2949...7a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått 2, det var i gym og geologi - og det verste var at jeg ikke var uforberedt, men jeg blir veldig nervøs i forkant av eksamen og fått jernteppe, husker ingenting og begynner å stamme. Det er veldig flaut og dette er ikke noe jeg har fortalt til noen, og jeg tror de fleste ville blitt veldig sjokkert hvis de hadde fått vite om disse karakterene. Jeg vet jo selv at jeg er flink, men jeg gjør det så dårlig på muntlig eksamen. 

I fjor var jeg heldig med eksaminator som forsto hvor tøft det er å få jernteppe, slik at hun stilte meg masse spørsmål, fra hele pensum, og selv om jeg stammet, svarte jeg tydeligvis bra nok og endte opp med å få en sekser. 

Anonymkode: 606e2...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chizue skrev:

Strøk ifjor på matte p1 -_-, min egen feil..
Pc'en kortsluttet ett par dager før eksamen og jeg hadde ikke råd til å kjøpe ny =/

Har to 2'ere i Engelsk og Historie...
Engelsken skulle jeg forklare om urfolk, greit nok, det gikk kjempebra! Del 2 skulle jeg forklare og analysere en serie jeg nylig har sett... Og jeg...Klarte ikke å komme på noen serier :fnise: De spurte om jeg kunne analysere en sang jeg liker veldig godt...Men jeg kom ikke på noen sang! -_-  Så fikk 2.
Historie fikk jeg 1. verdenskrig og jeg blandet om tidsperioden..

Jeg blir kjempestresset av muntlige eksamener 😕 

Det er helt forferdelig å slite sånn på muntlig eksamen. Jeg skulle ønske at alle eksamener var skriftlig. Muntlig er helt forferdelig, jeg har opplevd å få jernteppe og det gjør meg bare mer stresset for neste muntlige eksamen, er redd for at det skal skje igjen. Jeg mener jo selv at jeg er ganske flink, men noen av karakterene på vitnemålet er virkelig dårlig på grunn av jernteppe og nerver i forbindelse med muntlige eksamener. 

Anonymkode: 606e2...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nettopp tilbake min første eksamen på Universitetet. En E, så nå er drømmen om master knust, må ha C for å komme inn.

Anonymkode: 97621...359

Ved alle guder, er drømmen om master knust fordi du fikk en E som første karakter? Svært mange dritter seg ut på en og annen eksamen, spesielt ferskinger. Hva gjør man da? Man konter, eller tar faget opp igjen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer å ikke få en hurra karakter fra matten også, men det visste jeg om.. venter på sensuren :) 

var norsk muntlig..  hvis jeg ikke kommer inn til høsten, så må jeg jo ta det på ny. 
men håper jeg slipper å vente et år til. 

Jeg er allerede noen år bak, fikk en skade fra bilulykke som satt skole på vent.

Anonymkode: ff246...c97

Norsk muntlig, ja. Da ville jeg garantert tatt den på nytt, vet ikke hvordan du ligger an i det faget. Men er rimelig enkelt å få 6 i Norsk. (syntes jeg)

Og det er jo den/de karakterene som er viktigst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosatoast said:

Norsk muntlig, ja. Da ville jeg garantert tatt den på nytt, vet ikke hvordan du ligger an i det faget. Men er rimelig enkelt å få 6 i Norsk. (syntes jeg)

Og det er jo den/de karakterene som er viktigst også.

Men hvis jeg skal ta den på ny, må jeg vente et år på å studere. Kommer ikke til å ta den på ny hvis jeg kommer inn på studie nå :) 

De ser jo på snittet ikke hvilken karakter hvor, skal ikke inn på lærer studie :) 

Anonymkode: ff246...c97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kombinert matte og fysikkeksamen. I forkant hadde vi regnet med radianer i et annet fag og jeg glemte å stille kalkulatoren min tilbake til grader til eksamen. 
 

det resulterte i at selv helt enkle trekant-beregninger med cosinus ble helt feil, og jeg klarte ikke å skjønne hvorfor. Alle andre ganger hadde jeg skjønt det med en gang, men ikke i dette stresset. Så jeg strøyk med glans 😆

Anonymkode: f8609...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strøk på matteeksamen da jeg gikk på lærerutdanningen i Oslo for 10-12 år siden. Ble veldig overrasket da jeg følte jeg hadde svart veldig mye rett, utenom et tema som jeg aldri før eller siden har vært borte i. Skjønte det rett og slett ikke. Måtte ta ny eksamen til høsten, og den var helt lik. Denne gangen hadde jeg lært meg å løse den oppgaven jeg ikke fikk til. Jeg fikk en B på eksamen, og kan ikke skjønne hvorfor jeg strøk første gangen. Helt merkelig. Men uansett, veldig fornøyd med å ha en B på avsluttende eksamen i matematikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...