Gå til innhold

Mens 7 dager for sen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Mensen er nå 7 dager for sen og jeg tok en test med morgenurin for to dager siden.(negativ :( ) 

Er det normalt at mensen er 7 dager for sen? Pleier alltid og få den til samme tid, så har veldig stabil syklus.
Jeg stresser ikke, er hjemmeværende akkurat nå av private grunner.. 

Ha en fin dag! :) 

 

Anonymkode: b6b9c...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste får positiv test den dagen man forventer mens. Noen får det ikke, men det er langt sjeldnere. Så mest sannsynlig er du ikke gravid. Selvom man har stabile sykluser, så vil man som regel oppleve noen ustabile en gang i blant, uten at man verken er gravid eller det er noe annet galt. Vent noen dager til på mens, og kommer den ikke så ta en test til hvis du fortsatt mistenker graviditet. 

Anonymkode: ba715...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen. Da kan de ta blodprøve

Anonymkode: eac5e...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vår2020

Opplevd dette et par ganger før. Særlig når man går å venter. Psyken kan spille hele kroppen et puss, og mensen blir forsinka. Jeg har aldri vært gravid. Hvis du vet sikkert når du hadde eggløsning, så burde en graviditetstest slått ut nå ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vår2020 skrev:

Opplevd dette et par ganger før. Særlig når man går å venter. Psyken kan spille hele kroppen et puss, og mensen blir forsinka. Jeg har aldri vært gravid. Hvis du vet sikkert når du hadde eggløsning, så burde en graviditetstest slått ut nå ihvertfall. 

Prøver ikke å bli gravid akkurat nå 🙂 
Men hadde samleie da det var mulighet for graviditet, så har jo tenkt litt på det, men er i et fint og trygt forhold over 5.5 år snart, så hadde ikke gjort noe. 
Synes bare det er spesielt at den ikke kommer😅

Endret av Camillaslr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Camillaslr skrev:

Prøver ikke å bli gravid akkurat nå 🙂 
Men hadde samleie da det var mulighet for graviditet, så har jo tenkt litt på det, men er i et fint og trygt forhold over 5.5 år snart, så hadde ikke gjort noe. 
Synes bare det er spesielt at den ikke kommer😅

Du må slutte med disse trådene dine. Hadde du vært gravid hadde det slått ut på en test nå. Du har ikke hatt El når du tror du har hatt El. 

Anonymkode: 81971...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må slutte med disse trådene dine. Hadde du vært gravid hadde det slått ut på en test nå. Du har ikke hatt El når du tror du har hatt El. 

Anonymkode: 81971...934

Unnskyld meg, er nok flere enn meg som har lagt ut innlegg. 
Jeg har lagt ut to innlegg her, jeg har spurt om det er normalt med at mensen er 7 dager for sen, og hva som er normalt og gi til søsteren sin da hun skal passe kattene våre. Slutt å beskyld meg for å ha lagt ut alle innlegg, har jo just funnet ut av hva KG er for noe.

Anonymkode: b6b9c...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg en gang i en prøve-periode.. mensen kom aldri .. var sikker på at jeg var gravid så var veldig skuffende at testen ble negativ. Dro til gynekolog og fikk da se på innvendig ultralyd at el var forsinket med en hel måned. Skikkelig kjipt når slikt skjer.. da er det faktisk bedre å få mensen.. da kan man hvertfall starte på ny prøveperiode

Anonymkode: 89225...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du er i ferd med å komme i overgangsalderen. Da vil syklusene ofte bli lengre enn vanlig.

Anonymkode: a04ea...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...