Gå til innhold

Noen som kan forklare meg hva som skjer i kroppen ved bruk av Letrozol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, hva skjer i kroppen egentlig? Når kan jeg forvente eggløsning etter en tablettkur på 1 x 5?

Anonymkode: cfaae...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Letrozol er vel en hemmer for østrogenproduksjonen, som fører til at kroppen produserer mer av hormonene som skal stimulere eggstokkene.

Jeg fikk beskjed om å ta tablettene fra syklusdag 3-7 og å forvente mulig eggløsning dag 12-17. Men har lest at mange kan få eggløsning senere enn dag 17. Ikke så lett å vite om man har hatt EL da, men en måte å få vite om man har reagert på tablettene er å ta blodprøve for å måle progesteron. Men har ikke legen din snakket med deg om dette?

https://www.ivf1.com/letrozole-femara-infertility/

Anonymkode: 561cb...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Letrozol er vel en hemmer for østrogenproduksjonen, som fører til at kroppen produserer mer av hormonene som skal stimulere eggstokkene.

Jeg fikk beskjed om å ta tablettene fra syklusdag 3-7 og å forvente mulig eggløsning dag 12-17. Men har lest at mange kan få eggløsning senere enn dag 17. Ikke så lett å vite om man har hatt EL da, men en måte å få vite om man har reagert på tablettene er å ta blodprøve for å måle progesteron. Men har ikke legen din snakket med deg om dette?

https://www.ivf1.com/letrozole-femara-infertility/

Anonymkode: 561cb...bd4

Jo litt, men jeg har ikke fått mensen på en stund og slimhinnen min er for tynn til at egg kan feste seg. Skulle derfor begynne på disse og ha ul om 2 uker. Men har egentlig ikke helt skjønt det. Synes det er forvirrende. 

Anonymkode: cfaae...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...