Gå til innhold

Hva er det med den katta som alltid skal sitte å irritere hunden min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svær perserkatte som går inn i hagen vår og setter seg alltid slik til at hunden vår ser h*n. Han bjeffer og det hører katten. Hunden min lager mye lyd når katten er i her, tror han bare vi hilse på alt som kommer inn i hans hage; men kan ikke slippe han etter heller😅 høres helt sykt ut men virker som katten liker å erte. Kan sitte sånn i en hel time å bare se på han. Flytter seg ikke en mm. Jeg blir gæren snart. Hvordan kvitter jg meg med katten??? Går ikke an å jage den heller den bare sitter der å ser dumt på meg .

Anonymkode: abd75...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slipp hunden ut i hagen ?

Anonymkode: e528d...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff langline slik at du kan slippe hunden i hagen 

Anonymkode: f222e...115

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil vise makt. Katta altså.

Anonymkode: 2c145...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil vise makt. Katta altså.

Anonymkode: 2c145...c95

For noe tull 😂😂 

Anonymkode: f222e...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er jo velkjent for å være litt drittsekker av og til.

Min søsters katt hadde bjelle på halsbåndet. Hun fant frem til en måte å gå på slik at den var stille. HELT til hun var i sluttspurten til naboens hage så hun kunne erte bikkja mest mulig. Selvmordsbjella kalte vi den. Til slutt måtte min søster bare fjerne bjella for bikkja klikka i vinkel hver gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumme hunder er. Skjønner godt at katten holder på slik, når hunden er så dum at den ikke slutter. Siden hunden ikke skjønner bedre... 

Anonymkode: b1682...8bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå kontrollert ut i hagen med hunden noen ganger når den kommer slik at katta skjønner at bikkja kan faktisk komme ut også. Da vil den skjønne at det ikke alltid er så trygt å bare sitte der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett hunden i langline, og katten vil få en overraskelse😂

Dersom du er helt sikker på at hunden ikke vil skade katten🙈

Anonymkode: 0c6ea...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Gå kontrollert ut i hagen med hunden noen ganger når den kommer slik at katta skjønner at bikkja kan faktisk komme ut også. Da vil den skjønne at det ikke alltid er så trygt å bare sitte der. 

Enig i denne. Jeg hadde vært alt for nysgjerrig til å bare sitte og se på. Hadde tatt med meg hunden ut i bånd for å se hvordan katta reagerte. Vil den fortsatt være helt avslappa? Vil den søke kontakt? Enn om de blir venner 😍

Katta mi brukte å erte hunden som eksen min hadde. De gikk overens, men hun brukte å sitte i trappa og prøve å fange halen hans. Sitte over han og glo på han når han sov, tråkke på hodet hans når han spiste mat. Mye rart. Men om han ble irritert ga hun seg. Han var jo løs inne, og dobbelt så stor :)

Anonymkode: 8b071...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene her erter hunden vår. Du kan godt sette hunden ut i langline, men da vil katten sette seg akkurat så langt unna hunden at den akkurat ikke når bort. Det driver pusene her med nemlig. 🤪😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare slipper ut hunden i hagen? Katta rekker å komme seg vekk. Forhåpentligvis blir han så skremt at han ikke gjør det samme igjen. 

Anonymkode: f7ee8...76b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at kråkene i nabolaget gjør akkurat det samme mot katten.

Anonymkode: 1fda8...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også tatt hunden i bånd og gått ut for å hilse på. Hvis hunden er vennlig og katten ikke er redd kan det hende de blir venner, og da er det ikke sikkert hunden blir så trigget når han ser den. Bare vær litt forsiktig til å begynne med så de ikke skader hverandre.

Anonymkode: 30338...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare slipper ut hunden i hagen? Katta rekker å komme seg vekk. Forhåpentligvis blir han så skremt at han ikke gjør det samme igjen. 

Anonymkode: f7ee8...76b

Fordi alle har inngjerdet hage tror du? 

Anonymkode: f222e...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alle har inngjerdet hage tror du? 

Anonymkode: f222e...115

Nei hvis ikke får eieren løpe ut sammen med hunden da, ha på et ekstra langt bånd eller noe. Et eller annet for å skremme vekk det dyret. Pluss at jeg hadde vært nysgjerrig på reaksjonen til katta:p

Anonymkode: f7ee8...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dere virkelig at katten tenker nå skal jeg sette meg der borte og erte hunden? 

Anonymkode: a671d...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah for en tråd.

Katter er rolige dyr. De sitter gjerne stille, noen ganger i opp til en time, og bare observerer verden rundt seg. Kanskje ser denne katten på hunden som bjeffer, men den tar nok også inn mange inntrykk fra alt det andre den hører/ser/lukter. Den sitter nok og bare tar inn verden. :) Noen ganger sovner de sittende også... 

Anonymkode: 42ce6...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde lignende der jeg bodde før. En svart katt gikk ofte rundt i nabolaget. Når den så hunden min (som jager katter og blir hysterisk) så gikk den liksom sakte og viste seg fram. Og når vi kom nær nok så hoppet den opp på en høy mur eller lignende. Akkurat som katten forstod at min hund var i bånd og aldri hadde hatt mulighet til å ta den. 

En annen katt stilte seg faktisk midt i veien noen ganger når vi kom. Først ruslet den kanskje sakte rundt eller var i hagen like ved. Men når den så oss så gikk den midt i veien og satt seg. Jeg stoppet som regel opp og ventet, men katten rikket seg ikke. Gikk nærmere og nærmere. Katten gikk ikke vekk før vi var 2m fra. 

Jeg er sikker på at disse to kattene bare var ute etter å terge og irritere hunden min (og meg forsåvidt). 

Anonymkode: 9707e...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 9.40, Emmelise skrev:

Katter er jo velkjent for å være litt drittsekker av og til.

Min søsters katt hadde bjelle på halsbåndet. Hun fant frem til en måte å gå på slik at den var stille. HELT til hun var i sluttspurten til naboens hage så hun kunne erte bikkja mest mulig. Selvmordsbjella kalte vi den. Til slutt måtte min søster bare fjerne bjella for bikkja klikka i vinkel hver gang. 

Herregud. Katter skal ikke ha bjeller. Katten opplevde mer tortur som måtte gå rundt med en bjelle rundt halsen hver dag, hele tiden. Hadde søsteren din likt å høre lyden av en bjelle hele tiden? Sette noe sånt på en katt er dyremishandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...