Gå til innhold

Har pirket på mannen hver dag i 2-3 uker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tro meg, han kommer til å miste lysten på deg hvis du fortsetter pirkinga. Da hjelper det ikke om du byr deg fram aldri så mye.

Anonymkode: 9a68b...f2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts fikk ikke den støtten og rosen hun forventet å få. :fnise:

Verken jeg eller samboer hadde orket å vært sammen med en som hakket dag inn dag ut. Når han itillegg sier han føler han gjør alt galt, burde virkelig ikke du få ut fra det at du er så bra, for det er du ikke. 

Du er ikke bra kjæreste når du får din kjæreste til å føle seg dårlig. 

Om du føler du gjør så mye, så la være å gjøre det da. Problemet løst. Ta deg sammen, klapp igjen med all gneldringa, ta deg selv ned fra den høye hesten din, hvis ikke ryker forholdet ditt på null komma niks. 

Anonymkode: a8bd0...9be

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje d er en idé å ikke være sammen hele tiden? Finn på noe med venninner? Man blir jo irritert av alt når man er mye hjemme  oppå hverandre ??

Anonymkode: 0575d...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere hatt hjemmekontor kanskje? Gått mye oppå hverandre? Men enig i det andre sier her at du har en strategi som etter hvert kveler varmen hans for deg.

å stadig bli kritisert er vondt. Jada, du er sikkert flink og organisert- og ja, det er irriterende å være den som er «navet» i husholdet. Men tror du ikke det ville være mer fruktbart å ta en ordentlig prat om dette, om de små huslige tingene, om dine forventninger? Han er ikke tankeleser! Det er sikkert ikke onde hensikter bak noe av dette.. parterapi er supert for å løse opp uenigheter og pirk. Å snakke om hva du trenger for å bli sett! Og hva han trenger!

Regner med du vil ha kred for alt du gjør, men dette får ham ikke til å se deg noe mer- tvert i mot! det hjelper ikke å pirke på ham daglig .. da vil han trekke seg unna deg!! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det var uhøflig å bare legge mat på egen tallerken og så gå og sette seg (jeg legger alltid på begge, med mindre jeg spør han om å fikse sin selv når det trengs) 

Hva legges egentlig i dette? At maten står på kjøkkenbenken og at han forsyner seg, og så setter seg?

Jeg hadde virkelig ikke brydd meg om å kommentere dette.

Anonymkode: 3785b...5b2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Har han bedt om alt dette? Kanskje han ønsker at dere gjør mer sammen, er mer som et team?
Jeg kan selvsagt ta veldig feil her, men ut fra HI får jeg litt følelsen at det er TS som bestemmer rammene for forholdet.

Det er fint å bli satt på en pidestall, men man vil også gjerne bli beundret for egenskaper som en selv setter høyt og ønsker å leve opp til. Dette til refleksjon for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser slike tråder så skjønner jeg at vi kommer til å få en eksplosjon av skilsmisser etter denne Koronatiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke overasket av at du ikke skjønner at han indirekte klager på deg når han sier at han føler at alt han gjør er feil. Du hakker jo og tar fra han mandommen. Han våger jo ikke engang å si det direkte stakkars. 

Han vil være mann og så er det akkurat det du ikke lar han være. Ser du ikke det så vil du knuse ethvert forhold. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er samboere, vært sammen et par år. Syns vi har hatt det kjempeflott, snakker godt, kjærtegner, ler. Aldri sagt eller gjort noe stygt mot hverandre. Samarbeider veldig bra om alt. 

Nå er vi i en rar fase. Jeg pirker på minst én ting hver dag, som har med hans adferd å gjøre. 

Eksempler på ting jeg pirker på:

- Å legge klær i skittentøyskurv

- det var uhøflig å bare legge mat på egen tallerken og så gå og sette seg (jeg legger alltid på begge, med mindre jeg spør han om å fikse sin selv når det trengs) 

- han glemmer å være gentleman (det er visst viktig for han å bære poser, holde oppe døra, bære tungt, mannearbeid osv), så jeg gjør det selv og han enser det ikke en gang

- diverse intime greier som vi endelig har ordnet opp i for et par dager siden (angående kosing og sex) 

- at han glemmer å si når han har tenkt seg hjem fra jobb (han bestemmer timer selv, er meningen han skal si fra hver ettermiddag sånn at maten er klar), så jeg må alltid sende sms

- At jeg finner regninger som går ut, og betaler dem fordi han glemmer de bare (han er god på de faste utgiftene så han er ikke et totalt økonomisk mehe) 

Osv osv

Vil bare påpeke at jeg ikke syter og klager, tar alltid ting opp i en normal tone. 

Han ble litt lei seg for et par dager siden da jeg beklaget for å ha pirket så mye i det siste. Han sa at han føler han gjør så mye galt og gjør meg misfornøyd, og han hater å gjøre det spesielt siden jeg aldri har irritert eller gjort han lei seg. 

Og da ble jeg litt sånn, oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste. Han har ingenting å klage på. Tar han og hjemmet vårt seriøst, er omtenksom, står alltid på. 

Jeg har hatt en irritasjonsfølelse i magen etter det. Tror han har falt av pidestallen jeg satte han på. 

Vi har hatt så mange prater om forholdet vårt og hvem vi vil være. Han vil være Mannen, liksom. Som tar seg av ting. Men han gjør det jo ikke!! 

Ville bare lufte litt... 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Ikke rart du er irritert. Du gjør alt fordi han ikke gidder. Litt av en mann du. Vil han være mann og ta seg av ting, så må ha GJØRE det SELV!

Anonymkode: affba...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått noen korreksjoner.... Han klager ikke på noe, skrev jeg jo. Han er skuffet over seg selv. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Det er vel fordi han velger sine kamper. Det burde du og gjøre..

Anonymkode: 60e5c...528

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Hvorfor skal vi drite i det? Flere av oss synes jo synd på han. Hvorfor gidde å starte et innlegg når du ikke tåler andres syn og meninger

Anonymkode: 60e5c...528

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og samboeren min lager hjemmelaget mat til hverandre, serverer kroppene våre på gullfat. Og mye mer. Men vi tar selv på fatet det vi vil spise, og vi deler på bæreposene, og lukker opp dørene selv. Uansett hvor snille vi er med hverandre, så gir det ingen av oss rett til å hakke på hverandre.

Anonymkode: 69a0b...316

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe han ikke er på KG og leser de utallige utroskapstrådene her inne. Når det blir listet opp ting å se etter for å avdekke utroskap er stadig og plutselig kritikk og pirking for den minste ting er stort varselflagg. Neida, jeg har ingen grunn til å tro at TS er utro eller vil ut av forholdet, men ville bare nevne det.
Personlig ville jeg vurdert forholdet om min kone hadde pirket slik på meg. Selvsagt hadde jeg tatt kritikken om jeg ikke maktet å legge skittentøyet i kurven, men mye av det TS skriver er helt unødvendig å få pes for...   etter min mening. Det hjelper ikke det minste å "servere" kroppen sin på et sølvfat for samboer når dette er så turn-off.

Anonymkode: 708a0...07a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen ts. Dette er jo bare småpirk. Hvis dette er det eneste du har å pirke på ja da har du virkelig funnet deg en bra mann. 

Aldri i verden om jeg hadde brydd meg om å kommentere de tingene du nevnte. Det er jo døds-slitsomt! Stakkars mannen må jo kjenne på det konstante presset om å være perfekt 24/7.

Anonymkode: c4068...7b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen ts. Dette er jo bare småpirk. Hvis dette er det eneste du har å pirke på ja da har du virkelig funnet deg en bra mann. 

Aldri i verden om jeg hadde brydd meg om å kommentere de tingene du nevnte. Det er jo døds-slitsomt! Stakkars mannen må jo kjenne på det konstante presset om å være perfekt 24/7.

Anonymkode: c4068...7b9

Ja, det er småpirk. Han er en kjempegod mann. Målet mitt med tråden var egentlig å forstå hvorfor jeg er så kontrollerende i det siste, men det var sent og det ble bare rot av innlegget mitt. Og så ble jeg irritert på alle som svarte i halvsøvne😂 

Sendte han en melding og takket han for å alltid være der for meg hver dag. Det satte han pris på❤️

Vi har det veldig fint altså, pirkinga er en kommentar til dagen, og ikke noe jeg drar ut og gnager på. Og det er bare de siste ukene, og ikke noe vi har for vane. 

Jeg har likevel irritasjon inni meg. Det kommer sikkert av et nyoppstått kontrollbehov, men jeg vet ikke hvor kontrollbehovet kommer fra. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er småpirk. Han er en kjempegod mann. Målet mitt med tråden var egentlig å forstå hvorfor jeg er så kontrollerende i det siste, men det var sent og det ble bare rot av innlegget mitt. Og så ble jeg irritert på alle som svarte i halvsøvne😂 

Sendte han en melding og takket han for å alltid være der for meg hver dag. Det satte han pris på❤️

Vi har det veldig fint altså, pirkinga er en kommentar til dagen, og ikke noe jeg drar ut og gnager på. Og det er bare de siste ukene, og ikke noe vi har for vane. 

Jeg har likevel irritasjon inni meg. Det kommer sikkert av et nyoppstått kontrollbehov, men jeg vet ikke hvor kontrollbehovet kommer fra. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Synes du fikk mye pepper, typisk KG. «Stakkars mannen din» «jeg hadde ikke holdt ut med en sånn dame». 
Tviler på disse folka sitter i perfekte forhold der de aldri irriterer seg over noe. 
 

Det er naturlig å irritere seg over ting når man lever tett oppå noen. Å si at du bare skal slutte å pirke er det samme som å si at du skal gi f i det du føler og det er jeg ikke enig i. Finn ut hva som irriterer deg mest. Ha en avtalt dag i uka eller måneden hvor dere prater om forholdet, hvor det er lov for begge å ta opp ting man irriterer seg over og hva den andre kan forbedre seg på. Ikke en lang liste men kanskje maks 2 ting om gangen. Fortell hvorfor dette betyr mye for dere. Gi hverandre også rikelig med ros og komplimenter. Hvis dere bryr dere om hverandre så vil dere begge prøve å forbedre seg for den andre. Et forhold må jobbes med kontinuerlig og kommunikasjon er viktig. Det vil føles fint når han prøver for deg og du prøver for han og dere begge får det slik dere vil ha det. Ros hverandre for fremgang. Og spar kritikk til neste gang dere tar opp ting som plager dere. Så slipper dere begge daglig pirking. Det var bare noen råd, lykke til ❤️

Anonymkode: 3a8db...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Han ble litt lei seg for et par dager siden da jeg beklaget for å ha pirket så mye i det siste. Han sa at han føler han gjør så mye galt og gjør meg misfornøyd, og han hater å gjøre det spesielt siden jeg aldri har irritert eller gjort han lei seg. 

Og da ble jeg litt sånn, oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste. Han har ingenting å klage på. Tar han og hjemmet vårt seriøst, er omtenksom, står alltid på. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Han forteller deg at DIN konstante pirking gjør HAN lei seg og misfornøyd, og du tolker det dithen at du er en "himla god kjæreste"?

Lider du av vrangforestillinger, ts? :klo: 

Du beskriver en stykk rævva kjæreste som han burde dumpe så fort det er råd og komme seg videre her i livet med noen som er et ok menneske. (i tilfelle forvirring er du den "rævva kjæresten")

Anonymkode: 5eeca...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slik er litt min mann også. Jeg er litt sånn hygienefreak og vil ha dolokket ned etter å ha gjort fra seg. Dette tok han såpass seriøst at etter å ha gjort nr.2 så tok han ikke lokket opp igjen for å se etter resten. Jeg kom noen timer senere til dritt på doveggen og bremsespor. 

Han tror at doruller han legger i vasken forsvinner av seg selv og bestikk og fat han har brukt også bare på magisk vis ender opp i vaskemaskinen av seg selv når han legger det i vasken. 
Også mange andre historier det jeg pirker og maser og er irriterende.
 

Men slik er det å bo med andre. Du får ikke det slik du vil ha 100%. Jeg har sagt mye unnskyld når jeg hae klaget og innsett at jeg er en masekjerring. Og når han klager på meg så sier jeg bare beklager og blir bedre på det han vil jeg skal bli bedre på.

Anonymkode: 174bc...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette med å velge kampene sine. Konstant gnål er ikke den beste metoden for å få et forhold til å funke. Tror du må slappe litt av, alle irriterer seg litt over småting med partneren, men det fører ikke til noe godt å gå rundt og nebbe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...