Gå til innhold

Har pirket på mannen hver dag i 2-3 uker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er samboere, vært sammen et par år. Syns vi har hatt det kjempeflott, snakker godt, kjærtegner, ler. Aldri sagt eller gjort noe stygt mot hverandre. Samarbeider veldig bra om alt. 

Nå er vi i en rar fase. Jeg pirker på minst én ting hver dag, som har med hans adferd å gjøre. 

Eksempler på ting jeg pirker på:

- Å legge klær i skittentøyskurv

- det var uhøflig å bare legge mat på egen tallerken og så gå og sette seg (jeg legger alltid på begge, med mindre jeg spør han om å fikse sin selv når det trengs) 

- han glemmer å være gentleman (det er visst viktig for han å bære poser, holde oppe døra, bære tungt, mannearbeid osv), så jeg gjør det selv og han enser det ikke en gang

- diverse intime greier som vi endelig har ordnet opp i for et par dager siden (angående kosing og sex) 

- at han glemmer å si når han har tenkt seg hjem fra jobb (han bestemmer timer selv, er meningen han skal si fra hver ettermiddag sånn at maten er klar), så jeg må alltid sende sms

- At jeg finner regninger som går ut, og betaler dem fordi han glemmer de bare (han er god på de faste utgiftene så han er ikke et totalt økonomisk mehe) 

Osv osv

Vil bare påpeke at jeg ikke syter og klager, tar alltid ting opp i en normal tone. 

Han ble litt lei seg for et par dager siden da jeg beklaget for å ha pirket så mye i det siste. Han sa at han føler han gjør så mye galt og gjør meg misfornøyd, og han hater å gjøre det spesielt siden jeg aldri har irritert eller gjort han lei seg. 

Og da ble jeg litt sånn, oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste. Han har ingenting å klage på. Tar han og hjemmet vårt seriøst, er omtenksom, står alltid på. 

Jeg har hatt en irritasjonsfølelse i magen etter det. Tror han har falt av pidestallen jeg satte han på. 

Vi har hatt så mange prater om forholdet vårt og hvem vi vil være. Han vil være Mannen, liksom. Som tar seg av ting. Men han gjør det jo ikke!! 

Ville bare lufte litt... 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du pirker og gnager på ham, men tåler jo ingen korreksjon tilbake. 

Den du virker som du har satt på en pidestall er deg selv : " oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste "

Se deg selv litt,og prøv å høre hans tilbakemeldinger.

Anonymkode: b0f35...4b4

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du pirker og gnager på ham, men tåler jo ingen korreksjon tilbake. 

Den du virker som du har satt på en pidestall er deg selv : " oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste "

Se deg selv litt,og prøv å høre hans tilbakemeldinger.

Anonymkode: b0f35...4b4

Jeg har ikke fått noen korreksjoner.... Han klager ikke på noe, skrev jeg jo. Han er skuffet over seg selv. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Han ble litt lei seg for et par dager siden da jeg beklaget for å ha pirket så mye i det siste. Han sa at han føler han gjør så mye galt og gjør meg misfornøyd, og han hater å gjøre det spesielt siden jeg aldri har irritert eller gjort han le

Han gir deg tilbakemelding her, han føler at han gjør så mye galt......

Anonymkode: b0f35...4b4

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å pirke på han! Det er drepen for forhold!!

Anonymkode: 69a0b...316

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva man ønsker å være, hva man tror man er, og hva man faktisk er, er tre vidt forskjellige ting. Ens verdier ligger i handlingene man foretar seg. Du må se på hva han gjør, og legge forventningene på det nivået, ikke etter hva han sier. Så kan dere sammen jobbe, over lang, lang tid, for å bli bedre mennesker (i deres egne øyne). 

Anonymkode: b9cd7...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Stakkars mann. Du må bygge han opp, ikke trykke ned!

Anonymkode: cf61e...35f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende at han ikke er like flink i hjemmet og ikke like organisert som deg. Det må han bli bedre på. Men å pirke hele tiden kommer til å ødelegge forholdet. Du vil etterhvert få han til å miste all selvtillit, han vil miste følelsen av maskulinitet om du pirker på han for hver minste ting. 
Du burde heller prøve å motivere og bygge han opp. En god blanding. Ellers kommer det til å gå fryktelig galt. Prøv å ikke pirke HVER dag. Ta en prat her og der hvor du heller oppsummerer ting. Og kanskje også oppsummerer bra ting han har gjort. Så det blir litt av begge deler. 
lykke til🤍
 

Anonymkode: 92396...b7e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av denne lista synes jeg det er helt utrolig å pirke på. Det blir ganske ulevelig for han etterhvert hvis du skal ha alt på din måte, i stedet for å akseptere hans vaner, og finne gode løsninger. Hvis du ikke endrer denne uvanen tror jeg begeret blir fullt hos han etterhvert. 

Enkelte av tingene du nevner kjenner jeg igjen fra eget forhold, uten at vi noen gang har laget en sak ut av det. Håpløs på ad-hoc rot og regninger (han), jeg fikser bare, han gjør jo veldig mye ellers, og er jeg som ønsker å ha slikt på stell. Fleksitid, og glemme å si fra når de kommer hjem (jeg) - null stress, middag lager vi i 19-20 tiden, og tiden frem til det disponerer vi fritt med mindre vi har en felles avtale. Og slik kunne jeg fortsatt med resten av lista de også, ville ikke laget en sak ut av noe av dette. 

Anonymkode: a95e7...529

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde havnet i kategorien Masekjerring her i hus, kanskje på tide å roe seg litt ned. At du selv må åpne en dør eller bære en handlepose er veldig sært å klage over!

Hvis han glemmer å si ifra når han kommer hjem er det vel bare å lage maten når han kommer, sende en melding og spørre eller spise alene og så spiser han når han kommer hjem? 

Anonymkode: cc4d9...728

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

What? Hvor kom dette fra? Tror du må tenke litt gjennom reaksjonen din.

Men hvorfor har du begynt å pirke på mannen nå? Noe spesielt  som har skjedd som gjør at du har begynt å reagere?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Oi. Jeg så ikke denne da jeg svarte første gang.

Du virker jo virkelig trivelig å være i hus med. Offerrollen i kombinasjon med bitch. Det er ikke slik at fordi du lager maten, skal han stå på pine og melde når han kommer, og servere deg når han serverer seg selv - det er jo et terrorregime på hjemmebane. La maten når han dukker opp, eller lag maten når han skulle ha dukket opp og spis den alene, verre er det ikke. 

Senk skuldrene, ti hakk. Slutt å gjøre alt dette. Og slutt å pirke på han for småting. Så vil dere få det mye bedre, begge to. 

Anonymkode: a95e7...529

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann! Håper han dumper deg snart.

Anonymkode: 9a68b...f2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Kroppen din på et sølvfat høres slett ikke dumt ut, men hvis jeg må holde ut all masinga, står jeg over

Anonymkode: 9a68b...f2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er frustrerende at han ikke er like flink i hjemmet og ikke like organisert som deg. Det må han bli bedre på. Men å pirke hele tiden kommer til å ødelegge forholdet. Du vil etterhvert få han til å miste all selvtillit, han vil miste følelsen av maskulinitet om du pirker på han for hver minste ting. 
Du burde heller prøve å motivere og bygge han opp. En god blanding. Ellers kommer det til å gå fryktelig galt. Prøv å ikke pirke HVER dag. Ta en prat her og der hvor du heller oppsummerer ting. Og kanskje også oppsummerer bra ting han har gjort. Så det blir litt av begge deler. 
lykke til🤍
 

Anonymkode: 92396...b7e

Seriøst? Skal kvinner "ta vare på" maskuliniteten til mannfolka? Jeg tviler på at det blir skrevet så mye om femininiteten til kvinner på et diskusjonsforum med utelukkende menn, at de må "bygge oppunder femininiteten til dama". 

Anonymkode: a87b6...44b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare drite i å synes synd på ham. Han får hjemmelaget mat hver dag, masse ros og støtte, gode samtaler, kroppen min på et sølvfat, massasje. Men så fort han får motgang der han ikke strekker til, så er jeg ei heks og han en stakkars forslått valp. Jeez for en gjeng. 

Anonymkode: 0c43e...fc2

Men ser du ikke oppførselen din selv? Alt er bra med deg og han er strålende fornøgd så lenge han ikke hakker/pirker? Så lenge han ikke sier noe så er du perfekt? Selvinnsikt og evne til refleksjon rundt egen oppførsel er en fin og viktig ting i et forhold! 

Anonymkode: cf61e...35f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du pirker og gnager på ham, men tåler jo ingen korreksjon tilbake. 

Den du virker som du har satt på en pidestall er deg selv : " oi, jeg er faktisk en himla god kjæreste "

Se deg selv litt,og prøv å høre hans tilbakemeldinger.

Anonymkode: b0f35...4b4

Det er typisk at det er kvinnen i et forhold som har enerett på både det å gi kritikk og det å kunne bli sur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er menn. Det hjelper ikke å pirke. Du må sette hardt mot hardt ifht kjøreregler og spør direkte om han vil være med på din visjon «perfekt».

Anonymkode: 9dbf9...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...