Gå til innhold

Det er først nå det begynner...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, så smittsomt er ikke koronaviruset. Og ingen har så stor omgangskrets at det oppveier for det.

Greit, da bekreftet du at du ikke har hørt om eksponentiell vekst, da må du lære om det først, så kan vi diskutere etterpå, ja :-)

Anonymkode: 23c93...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du glemmer at Covid-19 smittet fritt i 6mnd i europa før vi visste vi hadde viruset. Det er neppe så smittsomt. Selv nå når alle møtes er det døende. 

Folk forstår ikke logikk.

Anonymkode: 94ee7...650

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at Covid-19 smittet fritt i 6mnd i europa før vi visste vi hadde viruset. Det er neppe så smittsomt. Selv nå når alle møtes er det døende. 

Folk forstår ikke logikk.

Anonymkode: 94ee7...650

Så kom demonstrasjonene på 5000 i Nederland, Tyskland og Sverige denne uken...

Nå er det bare å vente!, fordi disse smitteterroistene (det dem er faktisk) kommer nok til å smitte oss alle og vi får en ny Italia situasjon et eller annet sted

Anonymkode: 9d1d8...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vR5vq/bjorn-olsen-om-demonstrationerna-hal-i-huvudet

 

Vet ikke om skal gråte eller hva... Men dette er nabolandet vårt altså...

 

Håper nordmenn er mer rasjonelle enn dette, vær så snill.. Dere har faktisk vært ganske flinke hittil, selvom mange flyktet til hyttene sine i påsken, synes jeg ikke det kan sammenlignes med folk som står i store grupper som dette og vet godt risikoen det nå vil utgjøre i flere uker...

Jeg vet ikke hvilke arrangementer Sverige har hatt åpent de siste ukene, men tipper at samlinger på flere tusen ikke har vært greit...

Anonymkode: 9d1d8...748

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Du glemmer at Covid-19 smittet fritt i 6mnd i europa før vi visste vi hadde viruset. Det er neppe så smittsomt. Selv nå når alle møtes er det døende. 

Folk forstår ikke logikk.

Anonymkode: 94ee7...650

Hvis man har litt logisk sans trenger man bare se på statistikken over innleggelser i europeiske sykehus for å skjønne at det ikke stemmer.

Anonymkode: e2210...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit, da bekreftet du at du ikke har hørt om eksponentiell vekst, da må du lære om det først, så kan vi diskutere etterpå, ja 🙂

Anonymkode: 23c93...85b

Joda, jeg har hørt om eksponensiell vekst. Du bør kanskje heller svare på spørsmålet i innlegget rett foran ditt.

Anonymkode: 28e5d...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er den smitten enn i Norge? Her jeg bor har det vært kun 15 nye smittende siden 20 april. Det er i snitt 1 person per tredje dag omtrent, og jeg bor kun 20 min fra Oslo. Skulle ikke dette viruset eksplodere da barnehage åpnet, når skole åpnet, når kiropraktor/frisører/hudleger/terapeuter etc åpnet? Og i alle fall etter påske skulle det eksplodere helt!

Alle tall viser at det bare går nedover. Du skal være ekstremt uheldig om du møter på noen som er corona smittet, siden det er så få nå. Ingenting av smitte eksplosjon har skjedd. Det har gått motsatt vei nå i over 2 mnd og fortsetter å synke. Det vil bli få tilfeller igjen til slutt.

Kanskje det kommer tilbake til høsten ja men før det vil det bli ytterligere redusert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemmer at Covid-19 smittet fritt i 6mnd i europa før vi visste vi hadde viruset. Det er neppe så smittsomt. Selv nå når alle møtes er det døende. 

Folk forstår ikke logikk.

Anonymkode: 94ee7...650

Vi hadde det i Norge lenge før mars.  Folk reiste jo masse i jula osv.  Mange som har hatt det og som allerede er immune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tussi84 skrev:

Hvor er den smitten enn i Norge? Her jeg bor har det vært kun 15 nye smittende siden 20 april. Det er i snitt 1 person per tredje dag omtrent, og jeg bor kun 20 min fra Oslo. Skulle ikke dette viruset eksplodere da barnehage åpnet, når skole åpnet, når kiropraktor/frisører/hudleger/terapeuter etc åpnet? Og i alle fall etter påske skulle det eksplodere helt!

Alle tall viser at det bare går nedover. Du skal være ekstremt uheldig om du møter på noen som er corona smittet, siden det er så få nå. Ingenting av smitte eksplosjon har skjedd. Det har gått motsatt vei nå i over 2 mnd og fortsetter å synke. Det vil bli få tilfeller igjen til slutt.

Kanskje det kommer tilbake til høsten ja men før det vil det bli ytterligere redusert. 

Ifølge dagsrapport fra fhi var det 16 tilfeller i Oslo 2/6! Høres ut som er utbrudd spør du meg

Anonymkode: 81c55...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge dagsrapport fra fhi var det 16 tilfeller i Oslo 2/6! Høres ut som er utbrudd spør du meg

Anonymkode: 81c55...7b3

Dette er forhåpentligvis ironi...?

Anonymkode: 28e5d...d8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, tussi84 said:

Alle tall viser at det bare går nedover. Du skal være ekstremt uheldig om du møter på noen som er corona smittet, siden det er så få nå. Ingenting av smitte eksplosjon har skjedd. Det har gått motsatt vei nå i over 2 mnd og fortsetter å synke. Det vil bli få tilfeller igjen til slutt.

Det går nedover så lenge nesten alle følger rådene om 1 meters avstand, vaske hendene, flest mulig har hjemmekontor, og selvfølgeligheter som å dekke munnen når man hoster. På et tidspunkt var det bare en person i verden som var smittet, så hvor uheldig måtte man ikke være for å møte den personen? Likevel ble det en global pandemi på kort tid.

Anonymkode: e2210...7b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer Pål Riise: "E du nettekspert på pandemi, søk dæ heller jobb hos FHI" 

 

Anonymkode: b9a8e...819

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 21.03, Expandable86 skrev:

Vi kommer ikke til å stenge ned igjen på samme måte som sist. En ny virusbølge kommer nok heller ikke før til høsten, da viruset trives best under kjøligere forhold.

Kilde?? Dette tror jeg ikke på. 

Anonymkode: f8820...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde?? Dette tror jeg ikke på. 

Anonymkode: f8820...d7c

11 grader sier de er optimalt for viruset.

Anonymkode: d9b2c...e94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er forhåpentligvis ironi...?

Anonymkode: 28e5d...d8b

nei..? Den siste uka har det vært sånn typ 6-8 tilfeller på landsbasis. og så er det plutsleig 16 i oslo. Da er jo det et tegn på at det blusser opp et utbrudd igjen?

Anonymkode: 81c55...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei..? Den siste uka har det vært sånn typ 6-8 tilfeller på landsbasis. og så er det plutsleig 16 i oslo. Da er jo det et tegn på at det blusser opp et utbrudd igjen?

Anonymkode: 81c55...7b3

Antall tilfeller en enkelt dag har da svært liten betydning, Små tall gir gjerne store variasjoner i prosent. Det kan også godt være oppsamlet etterslep etter pinsen.

Anonymkode: 28e5d...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antall tilfeller en enkelt dag har da svært liten betydning, Små tall gir gjerne store variasjoner i prosent. Det kan også godt være oppsamlet etterslep etter pinsen.

Anonymkode: 28e5d...d8b

Nå er det andre dag på rad med stor økning i antall smitta (landsbasis). I et par uker har det rundt 10 om dagen, siste døgn 27.. så det øker igjen nå:(

Anonymkode: 81c55...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det andre dag på rad med stor økning i antall smitta (landsbasis). I et par uker har det rundt 10 om dagen, siste døgn 27.. så det øker igjen nå:(

Anonymkode: 81c55...7b3

I går var det kun 1, så nei. 

At det svinger er naturlig. 

Uansett må man regne med at flere blir smittede. Når et virus eller bakterie først har kommet blir man ikke kvitt det. Alle andre virus enn koppervirus er i sirkulasjon. 

Anonymkode: 5e234...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Greit, da bekreftet du at du ikke har hørt om eksponentiell vekst, da må du lære om det først, så kan vi diskutere etterpå, ja 🙂

Anonymkode: 23c93...85b

Rart hvordan mange plutselig har blitt smitteverneksperter over natten 🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Rart hvordan mange plutselig har blitt smitteverneksperter over natten 🤣🤣🤣🤣

Ja, folk burde heller stole på smittevernseksperter som Tegnell

Anonymkode: 9d1d8...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...