Gå til innhold

Når legger din 5- åring seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sovner ikke før 20.30, og ofte seinere. Jeg synes det er alt for sent.

Anonymkode: 81d16...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min og. Har dessverre ingen tips.

Anonymkode: 3e168...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også, synes ikke det er for sent? Han våkner slik at vi rekker barnehagen fint før 9.

Anonymkode: 61635...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 19 - 1930. I dag ble det sent, 20. Sover i kjelleren ettersom at det ikke blir mørkt nok oppe. 

Anonymkode: 20155...b6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stelling rundt 19, sovner ofte mellom 1930-1945. I helgene og feriene er vi ikke så nøye, avhenger av om han er ute i gata med venner eller om det er innetid. Legger seg nærmere 21/22 i helgene og ferier 🙂 

Anonymkode: b9548...c77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å legge barnet kl 19:00, men føler ofte det er umulig. Av og til er ikke barnet i sengen før 21:00 (om sommeren). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Dette høres sent ut. Treåringen her sover ca. 19:15.+ og åtteåringen legger seg ca. kl. 20. Litt forskjellig når han sovner sa, men trodde dette var greie tider for begge 😮

Anonymkode: 0314c...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barnet mitt akkurat fylt 6 men lite har endret seg de siste 2 årene. I seng mellom 19-19.30. Sovner ca 22. Må vekkes HVER ENESTE MORGEN! Vi har på alarm 7 for å vekke men sovner uansett ikke tidligere. Noen bare er sånn. 

Anonymkode: 80f08...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kenelz said:

Prøver å legge barnet kl 19:00, men føler ofte det er umulig. Av og til er ikke barnet i sengen før 21:00 (om sommeren). 

Samme her. Leggetid starter kl 19, men han sover aldri før kl er 21. Han har alltid vært sånn.

Anonymkode: 8b38e...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6. Sovner 20.00-20.30

Anonymkode: e09fb...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Dette høres sent ut. Treåringen her sover ca. 19:15.+ og åtteåringen legger seg ca. kl. 20. Litt forskjellig når han sovner sa, men trodde dette var greie tider for begge 😮

Anonymkode: 0314c...a49

Det høres absolutt ut som greie leggetider 🙂 Problemet her er at han ikke sovner før tidligst 20.30. Begynner leggingen mye tidligere, men han er bare ikke trøtt nok til å sovne før. 

Ts. 

Anonymkode: 81d16...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er like forskjellige som voksne. Døgnrytme er langt på vei «medfødt». Jeg har mange barn. Ingen av dem har våknet før 6 om morgenen med mindre det er sykdom. De er som meg og mannen b-mennesker. Og siden vi lever i en verden som er lagt opp etter a-mennesker så er det jo den døgnrytmen vi prøver å tvinge oss inn i. Barna mine vil helst sove lenge om morgenen og legge seg sent, sånn har de alltid vært. 
Men jeg har venner og familie med barn som er ferdige når kl er 18-19 og som synes kl 5 er morgen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine er i seng til klokken 19😊 De er 5 og 2.5 år gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en jente på snart 5 år som går i sengen ca 19:00 og sovner ca 19:45. Vi leser, forteller litt fra dagen og synger før hun sovner. Av og til kan hun bli lagt noe senere, typisk hvis vi har hatt besøk/vært på besøk. Hun er mer enn klar nok til å sove når klokka nærmer seg 19:30 :) Står opp ganske nøyaktig 06:30 hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner legging 18:30. I seng og klar for å sove mellom 19.00-19.15. Sovner vanligvis i løpet av 10-15 minutter. Våkner og står opp av seg selv 06:30. 

Anonymkode: 64ea8...217

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun leger seg klokke 23 . Men ville aldri sove. Noenganger hun får lov å være oppe. Sover ganske mye etter barnehage. 

Anonymkode: 2a596...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi blir 6 i høst, blir stelt og er i seng til kl. 20:15. Hun sovner nesten aldri før 21:30, uansett hvor mye hun prøver. Ligger i senga og synger eller prater med seg selv og dukkene sine 😅 Hun våkner uthvilt og klar for barnehagen hver morgen, så hun trenger bare ikke så mye søvn :)  Vi har prøvd stort sett alle tips og triks for å få henne til å sovne tidligere, men ingenting fungerer :) 

Anonymkode: fd220...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovner kl 20.30, våkner kl 7.30. Blir 5 år om 5 dager. Er det for lite søvn, tro? Virker opplagt og sover aldri på dagen.

Anonymkode: 36eb5...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger seg 19, sovner ca 1915. Våkner tidligst kl 07, senest 09.

Anonymkode: 94d1f...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...