Gå til innhold

Vektnedgang - hvordan motivere seg til drittkjedelig trening og sultfølelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke all trening utenfor senter som trenger å være kjedelig og lett. Hva slags øvelser tar du nå? Jeg får motivasjon av å se på treningsvideoer på YouTube og følge folk som driver med ulik trening. Jeg fikk selv en krise når treningssenteret ble stengt, men etter å ha lett på YouTube fant jeg ut at ringer kunne være noe for meg. Da kan man gjøre veldig tunge øvelser for overkropp. Når det gjelder nedre del av kropp er det ett-beinsøvelser som er hardest naturlig nok. Kanskje jobbe strategisk mot å klare pistol squat I framtiden?

Når det gjelder å spise lite har jeg få gode tips. Lag kalorifattig mat som man kan spise mengder av i stedet for å spise en kvart hamburger. Kanskje du kan sjekke opp om dette men å innføre spisevindu er noe for deg? Det er nok også lurt å ha cheat days av og til hvis du skal holde på motivasjonen lenge.

Anonymkode: bc749...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 10 kilo for mye. Det setter seg på magen og under brystene, og litt på lårene. Måtte gå mye på steroidmedisin i det siste grunnet astma og fare for corona, pluss at jeg har lavt stoffskifte. Stoffskiftet har jeg gitt opp for lengst, det eneste man får, er levaxin som jeg går opp i vekt av, og som ikke regulerer stoffskiftet nok. 

Det eneste som fungerer er rett og slett kaloriunderskudd og trening med tunge vekter. Har ikke tilgang på tunge vekter nå, siden treningssenteret er stengt. Så her må man gå rundt med sultfølelse og utføre kjedelig trening dag etter dag, som er gå tur alene/jogge alene og trene med lettere vekter, men mange flere repetisjoner. Jeg blir skrubbsulten av å ha kaloriunderskudd, men det er det eneste som fungerer. 

Så, hvordan motivere seg? Jeg vil jo se bra ut, både for meg selv og samboer, jeg vil være stolt av kroppen min. Men bakdelene med kjedelig trening som jeg hater og sult oppveier fordelene, ihvertfall gjort det til nå.   

Og før noen sier noe om lavkarbo, det passer ikke meg grunnet helsemessige årsaker. Så her må det kaloriunderskudd til. 

Anonymkode: f21ca...02a

Det aller første du må gjøre er å enten bytte fastlege eller gå privat for å få hjelp til medisinering og regulere stoffskiftet ditt. Det kan være at du trenger T3, I tillegg til t4 for et optimalt stoffskifte.

Å begynne å trene og slanke seg når stoffskifte ikke er optimalt er ikke bra på noen som helst måte, da møter du fort veggen og er mot sin hensikt . http://thyroidea.no/praktisk/problemstillinger/trening-og-stoffskiftesykdom/

Så kan du spise mest mulig rene råvarer, kutte ned/ut på sukker, meieriprodukter og ferdigprodukter. Veldig mange med LS har god effekt av dette i tillegg til regulert stoffskifte. 

Bare å være optimalt medisinert hjelper masse på vektnedgang, motivasjon og energi. Ikke rart det er et ork og vanskelig for deg å gå ned når det ikke er optimalt. 

Masse lykke til. 

Anonymkode: bd965...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det aller første du må gjøre er å enten bytte fastlege eller gå privat for å få hjelp til medisinering og regulere stoffskiftet ditt. Det kan være at du trenger T3, I tillegg til t4 for et optimalt stoffskifte.

Å begynne å trene og slanke seg når stoffskifte ikke er optimalt er ikke bra på noen som helst måte, da møter du fort veggen og er mot sin hensikt . http://thyroidea.no/praktisk/problemstillinger/trening-og-stoffskiftesykdom/

Så kan du spise mest mulig rene råvarer, kutte ned/ut på sukker, meieriprodukter og ferdigprodukter. Veldig mange med LS har god effekt av dette i tillegg til regulert stoffskifte. 

Bare å være optimalt medisinert hjelper masse på vektnedgang, motivasjon og energi. Ikke rart det er et ork og vanskelig for deg å gå ned når det ikke er optimalt. 

Masse lykke til. 

Anonymkode: bd965...3bc

Har hatt oppfølging av spesialist, og får levaxin likevel. Det er vel det eneste man får i Norge, og da kan man like gjerne la være - jeg får mange bivirkninger av den og går opp i vekt. Av medisinen altså. Er allerede overvektig, så mer opp i vekt vil jeg ikke - da blir man disponert for andre sykdommer i tillegg. Og takk for tips om kosthold. Spiser allerede svært lite brød og nesten ikke melk. 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hatt oppfølging av spesialist, og får levaxin likevel. Det er vel det eneste man får i Norge, og da kan man like gjerne la være - jeg får mange bivirkninger av den og går opp i vekt. Av medisinen altså. Er allerede overvektig, så mer opp i vekt vil jeg ikke - da blir man disponert for andre sykdommer i tillegg. Og takk for tips om kosthold. Spiser allerede svært lite brød og nesten ikke melk. 

Anonymkode: f21ca...02a

Nei, det er absolutt ikke den eneste medisinen man får i Norge. Jeg går på erfa i tillegg til en liten dose levaxin. 

Finnes mange andre medisiner. Anbefaler deg å melde deg inn i lavt stoffskifte grupper på Facebook. Masse nyttig info og erfaringer det. 

Man går ned i vekt ved riktig medisinering, ikke opp. Så du er ikke optimalt medisinert. Du må komme deg til en lege som kan stoffskifte godt og ikke bare setter deg på levaxin. 

Anonymkode: bd965...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lavt stoffskifte og lavkarbo fungerer ikke for meg heller. Merker veldig stor endring i energinivå når jeg spiser mer karbohydrater, til og med når karbohydratene er dårlige (som fint brød). Personlig spiser jeg plantebasert og jeg har gradvis mistet vekt etter at jeg begynte på medisinene. Jeg hadde kun ca 5kg overflødig fett. Så allerede før medisiner var jeg relativt tynn selv om jeg gikk i flere år med udiagnostisert stoffskifte. Så det kostholdet har fungert veldig bra for det for meg. Jeg trener tung styrke, enn så lenge ingen kondisjon (siden jeg fortsatt holder på å bli frisk og energinivået er ustabilt)

Hva ligger TSH-en din på? Den skal helst ligge ned mot 1 for de som er syke. Noen leger slutter å medisinere når du er innenfor normal, noe som kan være for høyt for mange (kan ligge mellom 2-4)

En annen ting du kan prøve, er å ta T3 som hjelper å ta opp T4. Ikke alle konverterer levaxine like bra og noen trenger den ekstra medisinen. 

Tar du medisinen på tom mage når du våkner? Unngår du mat og drikke den første timen etter? Unngår du kosttilskudd ca 4 timer etter du har tat medisinen? Disse kan påvirke hvor godt du tar opp medisinen

Når det gjelder vejktoppgang av levaxin, så kan det være midlertidig mens hormonene i kroppen stabiliserer seg. Personlig fikk jeg noen merkelige menstruasjonsfortyrrelser jeg aldri hatt hatt før, men de virker å være borte nå. Jeg ville tatt medisin til du får TSH nivå rundt 1 og gått på den dosen i ytterlige 16 uker. Da burde den vekten du går opp ha stanset og du burde begynt å gå ned. Det tar lang tid og kanskje går du opp litt. Men når du tenker langsiktig vil det lønne seg for deg fordi du vil gå lettere ned når verdiene dine ligger på riktig nivå. Så etter den kjipe perioden der du finner riktig dose medisin (som kan ta flere månede), så vil resten av livet ditt bli mye enklere og du vil bli kvitt vektproblemet en gang for alle. 

Gå tilbake til legen det gjelder og ta en ny samtale. Om personen ikke er lydhør- bytt. Du trenger ikke lide på denne måten, det finnes alternativer og bedre hjelp. Dessverre går mange av oss i årevis før vi får skikkelig hjelp og det ødelegger my av livskvalitet og livsplaner. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lavt stoffskifte og lavkarbo fungerer ikke for meg heller. Merker veldig stor endring i energinivå når jeg spiser mer karbohydrater, til og med når karbohydratene er dårlige (som fint brød). Personlig spiser jeg plantebasert og jeg har gradvis mistet vekt etter at jeg begynte på medisinene. Jeg hadde kun ca 5kg overflødig fett. Så allerede før medisiner var jeg relativt tynn selv om jeg gikk i flere år med udiagnostisert stoffskifte. Så det kostholdet har fungert veldig bra for det for meg. Jeg trener tung styrke, enn så lenge ingen kondisjon (siden jeg fortsatt holder på å bli frisk og energinivået er ustabilt)

Hva ligger TSH-en din på? Den skal helst ligge ned mot 1 for de som er syke. Noen leger slutter å medisinere når du er innenfor normal, noe som kan være for høyt for mange (kan ligge mellom 2-4)

En annen ting du kan prøve, er å ta T3 som hjelper å ta opp T4. Ikke alle konverterer levaxine like bra og noen trenger den ekstra medisinen. 

Tar du medisinen på tom mage når du våkner? Unngår du mat og drikke den første timen etter? Unngår du kosttilskudd ca 4 timer etter du har tat medisinen? Disse kan påvirke hvor godt du tar opp medisinen

Når det gjelder vejktoppgang av levaxin, så kan det være midlertidig mens hormonene i kroppen stabiliserer seg. Personlig fikk jeg noen merkelige menstruasjonsfortyrrelser jeg aldri hatt hatt før, men de virker å være borte nå. Jeg ville tatt medisin til du får TSH nivå rundt 1 og gått på den dosen i ytterlige 16 uker. Da burde den vekten du går opp ha stanset og du burde begynt å gå ned. Det tar lang tid og kanskje går du opp litt. Men når du tenker langsiktig vil det lønne seg for deg fordi du vil gå lettere ned når verdiene dine ligger på riktig nivå. Så etter den kjipe perioden der du finner riktig dose medisin (som kan ta flere månede), så vil resten av livet ditt bli mye enklere og du vil bli kvitt vektproblemet en gang for alle. 

Gå tilbake til legen det gjelder og ta en ny samtale. Om personen ikke er lydhør- bytt. Du trenger ikke lide på denne måten, det finnes alternativer og bedre hjelp. Dessverre går mange av oss i årevis før vi får skikkelig hjelp og det ødelegger my av livskvalitet og livsplaner. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

Har vært hos forskjellige leger i 10 år, det eneste de gjør er å justere dosen av levaxin. Jeg prøver å formidle at jeg ikke tar opp levaxinen noe særlig, men det avfeier de bare. 

Ja, jeg passer på å ta medisinen på tom mage og ikke spise noe den første timen. Vann må jeg jo drikke den timen, men unngår mat. 

Jeg har også alltid vært tynn, selv om jeg alltid har hatt lavt stoffskifte. Var undervektig før jeg fylte rundt 28, selv om jeg fikk to barn før den alderen. Så begynte jeg å legge på meg, og etter at jeg begynte på kortison så gikk jeg opp 7 kilo på 3 måneder. Og de sitter som støpt. Fra å ha bmi på 17,5 har jeg nå bmi på 26 og er derfor overvektig. Så noe mer vektoppgang tåler jeg ikke. 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært hos forskjellige leger i 10 år, det eneste de gjør er å justere dosen av levaxin. Jeg prøver å formidle at jeg ikke tar opp levaxinen noe særlig, men det avfeier de bare. 

Ja, jeg passer på å ta medisinen på tom mage og ikke spise noe den første timen. Vann må jeg jo drikke den timen, men unngår mat. 

Jeg har også alltid vært tynn, selv om jeg alltid har hatt lavt stoffskifte. Var undervektig før jeg fylte rundt 28, selv om jeg fikk to barn før den alderen. Så begynte jeg å legge på meg, og etter at jeg begynte på kortison så gikk jeg opp 7 kilo på 3 måneder. Og de sitter som støpt. Fra å ha bmi på 17,5 har jeg nå bmi på 26 og er derfor overvektig. Så noe mer vektoppgang tåler jeg ikke. 

Anonymkode: f21ca...02a

Gå tilbake til legen og mas. Dessverre må du ofte mase og kjempe for å få riktig behandling. Jeg gikk syk i nesten et tiår fordi jeg stolte på legen som sa han ikke fant noe. Man må bestille timer og fortsette gå tilbake til legen til de har funnet en løsning.

Hva er TSH din på?

Hva er verst? Gå opp 10 kg i 6 mnd og bli kvitt dette problemet for alltid? Eller være overvektig resten av livet fordi du ikke får nok medisiner? Det er fritt for deg om du vil velge å ikke ta mer medisin, men da velger du også å plages hver eneste dag resten av livet. Da er det et aktivt valg du tar for deg selv og det er ikke noe vi kan hjelpe deg med, dessverre. Noen ganger suger det å gjøre det som er best og riktig for en selv, vi har alle vært der. Men til syvende og sist må vi innse at dette er 6 mnd av livet som går over og når du kommer ut på den andre siden er du endelig ferdig med det. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå tilbake til legen og mas. Dessverre må du ofte mase og kjempe for å få riktig behandling. Jeg gikk syk i nesten et tiår fordi jeg stolte på legen som sa han ikke fant noe. Man må bestille timer og fortsette gå tilbake til legen til de har funnet en løsning.

Hva er TSH din på?

Hva er verst? Gå opp 10 kg i 6 mnd og bli kvitt dette problemet for alltid? Eller være overvektig resten av livet fordi du ikke får nok medisiner? Det er fritt for deg om du vil velge å ikke ta mer medisin, men da velger du også å plages hver eneste dag resten av livet. Da er det et aktivt valg du tar for deg selv og det er ikke noe vi kan hjelpe deg med, dessverre. Noen ganger suger det å gjøre det som er best og riktig for en selv, vi har alle vært der. Men til syvende og sist må vi innse at dette er 6 mnd av livet som går over og når du kommer ut på den andre siden er du endelig ferdig med det. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

Hvis jeg skal ytterligere gå opp 10 kilo, vil jeg jo ende med diabetes og andre livsstilssykdommer. Slik min mor gjorde da hun lå på seg. Jeg er predisponert for diabetes og tør derfor ikke å bli for mye overvektig. 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå tilbake til legen og mas. Dessverre må du ofte mase og kjempe for å få riktig behandling. Jeg gikk syk i nesten et tiår fordi jeg stolte på legen som sa han ikke fant noe. Man må bestille timer og fortsette gå tilbake til legen til de har funnet en løsning.

Hva er TSH din på?

Hva er verst? Gå opp 10 kg i 6 mnd og bli kvitt dette problemet for alltid? Eller være overvektig resten av livet fordi du ikke får nok medisiner? Det er fritt for deg om du vil velge å ikke ta mer medisin, men da velger du også å plages hver eneste dag resten av livet. Da er det et aktivt valg du tar for deg selv og det er ikke noe vi kan hjelpe deg med, dessverre. Noen ganger suger det å gjøre det som er best og riktig for en selv, vi har alle vært der. Men til syvende og sist må vi innse at dette er 6 mnd av livet som går over og når du kommer ut på den andre siden er du endelig ferdig med det. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

Og jeg vet ikke hva min TSH er på, får aldri beskjed om det, og de vil ikke vise meg prøveresultater. Argumentet er at jeg kommer til å mistolke det. 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg skal ytterligere gå opp 10 kilo, vil jeg jo ende med diabetes og andre livsstilssykdommer. Slik min mor gjorde da hun lå på seg. Jeg er predisponert for diabetes og tør derfor ikke å bli for mye overvektig. 

Anonymkode: f21ca...02a

Det kommer ikke til å skje deg om du går 6 måneder som overvektig så fremt du spiser sunt. Det kan jeg faktisk garantere deg.

Som andre har påpekt, så er det veldig tydelig at det er innstillingen din som er ditt største fiende. 

Anonymkode: 8ea8e...443

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å skje deg om du går 6 måneder som overvektig så fremt du spiser sunt. Det kan jeg faktisk garantere deg.

Som andre har påpekt, så er det veldig tydelig at det er innstillingen din som er ditt største fiende. 

Anonymkode: 8ea8e...443

Er det noe man kan gjøre for å ikke gå så mye opp etter oppstart av medisiner? 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg skal ytterligere gå opp 10 kilo, vil jeg jo ende med diabetes og andre livsstilssykdommer. Slik min mor gjorde da hun lå på seg. Jeg er predisponert for diabetes og tør derfor ikke å bli for mye overvektig. 

Anonymkode: f21ca...02a

Dette er følelsene dine som sier, ikke fornuften. Du vil ha høyere risiko for sykdommer om du er den nåværende vekten resten av livet, enn om du veier litt mer i ca 6 mnd. Følelsene dine har veldig sterke motfølelser mot å forsøke løse problemet. Noe som er naturlig, for det vil være kjipt og slitsomt og frustrerende. Men fornuften vet at det er midlertidig og belønningen på den andre siden vil være verdt det. Så spørs det om fornuften klarer overtale følelsene dine til å være med på dette og komme sterkere ut på den andre siden. 

Anonymkode: 11c6b...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd periodisk faste? 

Trene calistenics? Gå ut i skogen, klatre opp i et tre og ta pull ups fra en grein, heng opp ned i greina etter beina og ta sit ups. Slå hjul, stå på hendene, gjør wall climbs. Øv på å gå opp i bro, ta push ups når du står i bro.

drikk masse vann hver gang du er sulten. Finn på ting. Jeg blir sulten når jeg kjeder meg, og omtrent kun da, så inaktivitet blir et dobbelt problem (mindre aktiv pluss mye mer mat)

 

Anonymkode: f82c2...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe man kan gjøre for å ikke gå så mye opp etter oppstart av medisiner? 

Anonymkode: f21ca...02a

Vel, jeg går på medisiner man går opp i vekt av. Jeg har ikke gjort det, men startet med slanking med det samme jeg begynte. Har egentlig ikke gått noe ned, men siden mange legger på seg 30 kg av det jeg går på på er jeg fornøyd. Om man vet at det er en vanlig bivirkning så jobber man med det som utgangspunkt. Det er opp til deg. Fett på kroppen kommer jo av overskuddet av energi. Vann i kroppen blir en annen sak, men det er jo vanligvis et forbigående problem.

Anonymkode: db3ff...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos forskjellige leger i 10 år, det eneste de gjør er å justere dosen av levaxin. Jeg prøver å formidle at jeg ikke tar opp levaxinen noe særlig, men det avfeier de bare. 

Ja, jeg passer på å ta medisinen på tom mage og ikke spise noe den første timen. Vann må jeg jo drikke den timen, men unngår mat. 

Jeg har også alltid vært tynn, selv om jeg alltid har hatt lavt stoffskifte. Var undervektig før jeg fylte rundt 28, selv om jeg fikk to barn før den alderen. Så begynte jeg å legge på meg, og etter at jeg begynte på kortison så gikk jeg opp 7 kilo på 3 måneder. Og de sitter som støpt. Fra å ha bmi på 17,5 har jeg nå bmi på 26 og er derfor overvektig. Så noe mer vektoppgang tåler jeg ikke. 

Anonymkode: f21ca...02a

Da oppsøker du en privat lege som kan stoffskifte godt. Du har flere leger på Balder klinikken og dr. Omdal, Dr. Iversen I Sandvika +++ Som jeg skrev tidligere, mye bra hjelp å få på div Facebook grupper og søk på Google. Desverre er det slik at man må jobbe litt selv for å få den riktige behandlingen når man har LS og levaxin ikke fungerer. Det ser man er en gjenganger på disse gruppene også.  

Som sagt, å begynne å trene og slanke seg når stoffskifte ikke er optimalt kan ha motsatt effekt og stoffskiftet ditt kan bli langt verre og du kan ende med å gå mer opp i vekt. Les gjerne linken jeg la ved. 

Jeg gikk ned 10 kilo med nye medisiner og endring av kosthold på kort tid når jeg gikk privat. Nå kan jeg trene daglig og ha nok energi. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet ikke hva min TSH er på, får aldri beskjed om det, og de vil ikke vise meg prøveresultater. Argumentet er at jeg kommer til å mistolke det. 

Anonymkode: f21ca...02a

Du har krav på prøveresultatene dine. Det kan de ikke nekte deg, det er kun i enkelte tilfeller det er gjort unntak. Er prøvene sendt til Furst kan du logge inn der selv og sjekke svarene. https://www.furst.no/ta-prove-hos-oss/pasientweb/ det kan også hende at prøvesvar ene ligger på helsenorge.no. 

 

Anonymkode: bd965...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da oppsøker du en privat lege som kan stoffskifte godt. Du har flere leger på Balder klinikken og dr. Omdal, Dr. Iversen I Sandvika +++ Som jeg skrev tidligere, mye bra hjelp å få på div Facebook grupper og søk på Google. Desverre er det slik at man må jobbe litt selv for å få den riktige behandlingen når man har LS og levaxin ikke fungerer. Det ser man er en gjenganger på disse gruppene også.  

Som sagt, å begynne å trene og slanke seg når stoffskifte ikke er optimalt kan ha motsatt effekt og stoffskiftet ditt kan bli langt verre og du kan ende med å gå mer opp i vekt. Les gjerne linken jeg la ved. 

Jeg gikk ned 10 kilo med nye medisiner og endring av kosthold på kort tid når jeg gikk privat. Nå kan jeg trene daglig og ha nok energi. 

Du har krav på prøveresultatene dine. Det kan de ikke nekte deg, det er kun i enkelte tilfeller det er gjort unntak. Er prøvene sendt til Furst kan du logge inn der selv og sjekke svarene. https://www.furst.no/ta-prove-hos-oss/pasientweb/ det kan også hende at prøvesvar ene ligger på helsenorge.no. 

 

Anonymkode: bd965...3bc

De nekter meg faktisk å se prøveresultater. 

Når det gjelder privat lege, er den nærmeste 6 timer unna her, og jeg vet ikke om de har god kompetanse på stoffskifte. Balderklinikken og sånt er langt utenfor min rekkevidde, dessverre :( Men skal spørre legen neste gang hvor man kan få hjelp. 

Anonymkode: f21ca...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De nekter meg faktisk å se prøveresultater. 

Når det gjelder privat lege, er den nærmeste 6 timer unna her, og jeg vet ikke om de har god kompetanse på stoffskifte. Balderklinikken og sånt er langt utenfor min rekkevidde, dessverre :( Men skal spørre legen neste gang hvor man kan få hjelp. 

Anonymkode: f21ca...02a

Da henviser du til pasientjournal loven neste gang. Også sjekker du furst sin nettside om resultatene ligger der. 

Som sagt, spør på gruppene på Facebook om leger som er dyktige på stoffskifte der du bor. Tvilsomt at fastlegen din vil hjelpe deg der, og sender deg mer sannsynlig til en endokrinolog. Da er du oftes like langt. 

Vil også tro at Balder og andre kan hjelpe deg over nettet. Ta kontakt med de å hør. Prøv å se muligheter i stede for begrensninger 😊

Anonymkode: bd965...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er viktigste i livet, spesielt om du sliter med stoffskifte for eks. Så start med maten.

Det er lite kompetanse i det norske helsevesen når det gjelder stoffskifte, så søk gjerne på nettet.

Anonymkode: e0cee...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

De nekter meg faktisk å se prøveresultater. 

 

Anonymkode: f21ca...02a

Hvorfor det?

Anonymkode: 11c6b...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder å spise mindre, trening har lite å si for vektnedgang og ingenting å si for evt. løshud (noe jeg tipper ikke er så aktuelt uansett når du kun skal gå ned 10 kg). Trening gir ulvehunger hos veldig mange, og gjør det dermed vanskeligere å holde kaloriunderskuddet som fører til vektnedgang. Trening kan dermed hindre/forsinke vektnedgang. Vær heller i normal aktivitet med gåing/sykling, ta trappa osv., men blås i treninga.

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...