Gå til innhold

Kjøpe ny bil nå eller vente?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nyhetene er fulle om at nybilsalget har stupt. Så har prisene gått opp grunna svak krona. Og ned igjen grunna lav etterspørsel. Whoa. Vi trenger en ny bil snart. Er det et lurt tidspunkt å prøve å forhandle seg frem til en god pris? Eller ville dere ha ventet?

Anonymkode: e2a17...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, prt90 skrev:

Det er strengt tatt aldri lurt å kjøpe ny bil

🤪

....så la meg omformulere, er det relativt sett mindre idiotisk å kjøpe ny bil nå, eller burde man vente til senere?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🤪

....så la meg omformulere, er det relativt sett mindre idiotisk å kjøpe ny bil nå, eller burde man vente til senere?

Jeg tror du er for sent ute, du burde kjøpt for en måned siden før alle satte opp prisene sine pga kronekursen. 

De som kjøpte ny tesla for en måned siden, før prisene ble satt opp med nesten 20% kom nok mindre dårlig ut av det enn mange andre bilkjøp 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du ha helt ny eller nyere brukt? 
Sjansen for et kupp er gjerne større på en brukt i disse permisjons og oppsigelsestider. 

Anonymkode: a8d80...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker enda. Vi har en bensinbil som nepper klarer EU kontroll og som er verdt 15000 kr på det meste. Vi kunne tenke oss en elbil med lang rekkevidde, eller en hybrid som er gunstig. Ca 300.000 kr, familie på fire, hytte 200km unna. En del hverdagskjøring, ca. 300 km/uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, prt90 skrev:

Jeg tror du er for sent ute, du burde kjøpt for en måned siden før alle satte opp prisene sine pga kronekursen. 

De som kjøpte ny tesla for en måned siden, før prisene ble satt opp med nesten 20% kom nok mindre dårlig ut av det enn mange andre bilkjøp 😕

Ja, og de som kjøpte S og X før Tesla skrudde ned prisene i forrige uke har tapt tilsvarende. Takk Musk!

Anonymkode: 73111...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fabrikkny bil bør du ikke bestille nå som euroen ikke er rolig iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør fokusere på bruktmarkedet, med relativt nye brukte biler. Vil tro utvalget vil øke i takt med at nordmenn får dårligere råd grunnet permitteringer og generelt mørk fremtidsutsikt. På toppen av det hele slipper du verditapet når bilen ruller over garasjeporten til bilbutikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...