Gå til innhold

Venninne som ikke forstår sammenhengen med vekt og høyde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi veier like mye, men hun er 165 og jeg er nesten 20 cm lenger og er tett oppunder 180 høy.
Hun mener vi er like overvektige begge to siden vi veier det samme.

Men det stemmer ikke. Vi veier begge 75 kg. Jeg ser mye slankere ut med min høyde og er egentlig lei av at hun drar dette opp hele tiden. Jeg er fornøyd med vekten min og ønsker ikke å slanke meg, men hun maser hele tiden på at vi må slanke oss.
Hvordan skal jeg få henne til å forstå dette?

Anonymkode: 04762...891

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk. Hvis hun ikke forstår det innen nå, så tror jeg løpet av kjørt gitt.

Anonymkode: aaa05...960

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nesten litt komisk 😂 dere får heller sammenligne BMI neste gang.. 

Anonymkode: a2b83...fb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være to for å slanke seg?

Anonymkode: 78087...552

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun oppfordrer deg til å få et usunt syn på kroppen din? Nei, dette er ikke en venninne. Du er IKKE overvektig! Ville snakket ordentlig med henne og sagt hvis hun ikke skjerper seg så vil du ikke omgås henne. Du kan jo ende opp med spiseproblemer pga dette neket

Anonymkode: 960fb...841

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be henne kontakte fastlege, for så å be om henvisning til nevropsykologisk avd. Er nok ikke dumt med en kartlegging av hennes intelligens.

Neida.. den var litt på kanten.  

Hun er nok såpass oppegående at hun kjenner til BMI, men greia er at hun er "big boned", eller har mye mere muskelmasse enn deg... og dermed er dere altså "likestilt". 😂

Selvinnsikt er en fin ting 😁

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm not fat, I'm just big boned!

Anonymkode: aaa05...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun oppfordrer deg til å få et usunt syn på kroppen din? Nei, dette er ikke en venninne. Du er IKKE overvektig! Ville snakket ordentlig med henne og sagt hvis hun ikke skjerper seg så vil du ikke omgås henne. Du kan jo ende opp med spiseproblemer pga dette neket

Anonymkode: 960fb...841

Dette var nesten like komisk som HI.

Anonymkode: f7aec...d0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var nesten like komisk som HI.

Anonymkode: f7aec...d0e

Er du morsom? Det er ikke sånn venner skal snakke til hverandre. Du er vel en sånn en? Som skal trykke andre ned og få dem til å få komplekser for egen kropp og utvikle problemer dem ikke har? Idiot

Anonymkode: 960fb...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis henne målene deres i en sånn body visualizer

Anonymkode: c6008...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? Det er ikke sånn venner skal snakke til hverandre. Du er vel en sånn en? Som skal trykke andre ned og få dem til å få komplekser for egen kropp og utvikle problemer dem ikke har? Idiot

Anonymkode: 960fb...841

Men det mest sannsynlige her er jo absolutt at Ts venninne helt oppriktig ikke forstår at to personer som begge veier 75 kilo ikke begge enten er feite eller slanke. 

Det nytter ikke å komme med «så dum er ikke folk uten at de er lettere psykisk utviklingshemmede»: 63 millioner amerikanere stemte Trump ved forrige valg og 400 000 stemte FrP i forrige valg i Norge. De er alle vesentlig dummere enn en må være for å tro at 75 kg ikke relaterer seg til vekt.

Anonymkode: 8aebd...fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vise ved knipe magevalkendin vs hennes? Hun har sannsynligvis mye større, fordi hun har mindre kropp å fordele kiloene på. Ellers så må du nesten bare akseptere at hun er litt "enkel" eller mindre begavet...

Anonymkode: e8cc1...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette måtte jeg forklare en venninne av meg faktisk(og hun er smart, men var litt nedfor). Hun er ganske høy(rundt 185). Jeg er 160. Hun sa hun er så inderlig feit med sine 70 kilo. Jeg sa da at hun overhode ikke var feit. Det er det samme som at jeg skulle veie 45 kilo. Da åpna hun øyene litt😅

Anonymkode: 045ca...0ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et sidespor, men hvis hun er 165 høy, og du er "tett oppunder 180", så er du ikke nesten 20 cm høyere. Du er knapt 15 cm høyere ;)

Anonymkode: 67398...313

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også ei som ikke skjønner det der. Hun er bitteliten og trillrund mens jeg er 1.75 og slank. Hun er skikkelig fornøyd fordi hun veier ca det samme som meg, for da er hun også slank. Jeg har prøvd å antyde at det skiller rundt 20 cm mellom oss, men hun skjønner det rett og slett ikke, så jeg lar henne tro det. Hun er nesten rørende fornøyd med at vi er så like 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? Det er ikke sånn venner skal snakke til hverandre. Du er vel en sånn en? Som skal trykke andre ned og få dem til å få komplekser for egen kropp og utvikle problemer dem ikke har? Idiot

Anonymkode: 960fb...841

Det var ikke saken her. Du er helt på villspor. TS står ikke i fare for å utvikle spiseforstyrrelser, hun har en venninne som strever med matematikk og kanskje å innse realiteter.

Kanskje du også skal se på hvordan du selv snakker til andre?

Anonymkode: f7aec...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne sjekke bmien sin også spør du om hun kan sjekke din etterpå. Kanskje hun får en aha opplevelse.

Anonymkode: 151ba...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg kjenner også ei som ikke skjønner det der. Hun er bitteliten og trillrund mens jeg er 1.75 og slank. Hun er skikkelig fornøyd fordi hun veier ca det samme som meg, for da er hun også slank. Jeg har prøvd å antyde at det skiller rundt 20 cm mellom oss, men hun skjønner det rett og slett ikke, så jeg lar henne tro det. Hun er nesten rørende fornøyd med at vi er så like 😂

Men hun høres vel egentlig irriterende dum ut ...? Eller er det akkurat kun på dette ene området at evnene hennes svikter?

Anonymkode: b817e...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...