Gå til innhold

Vennskap blitt litt rart etter vektnedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte du ikke på hvordan det kunne oppfattes i det hele tatt? Ikke merkelig at hun følte det som et spark rettet mot seg.

Anonymkode: 7f2b0...12f

Så du mener ts ikke kan være stolt av det hun har fått til? Hun kan ikke legge ut bilder av sine resultat fordi venninnen KAN bli fornermet? 
men venninnen kan legge ut masse bilder av hvor slank hun har blitt.. skal ts da bli fornermet og sur fordi hun ikke har operert og blitt tynn? 

Anonymkode: dc31e...147

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener ts ikke kan være stolt av det hun har fått til? Hun kan ikke legge ut bilder av sine resultat fordi venninnen KAN bli fornermet? 
men venninnen kan legge ut masse bilder av hvor slank hun har blitt.. skal ts da bli fornermet og sur fordi hun ikke har operert og blitt tynn? 

Anonymkode: dc31e...147

Det var ikke bildene som var problemet, men setningen «hardt arbeid gir resultater», som åpenbart kan spille på at venninna sine resultater ikke er etter hardt arbeid, men «juks» etter operasjon.

Anonymkode: 7f2b0...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke bildene som var problemet, men setningen «hardt arbeid gir resultater», som åpenbart kan spille på at venninna sine resultater ikke er etter hardt arbeid, men «juks» etter operasjon.

Anonymkode: 7f2b0...12f

Teksten "hardt arbeid gir resultater" er heller ikke problematisk, og dersom en blir krenket pga. dette bør en jobbe med seg selv. TS har ikke gjort noe feil. 

Anonymkode: 8daa6...712

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante har tatt operasjon nr.2 nå, første gangen gikk hun ned 70kg. Etter 2år var hun tilbake på samme vekt som start dessverre.

Skal man klare å endre vekt og livstil må man jobbe med det mentale. Er der nøkkelen sitter, endre forholdet du har til mat og næring. Når godteri blir kosen så har du tapt, uansett. Er den næringsrike maten i riktig mengde som skal være kosen din, ikke søppelmaten som er designet for å trigge de riktige reseptorene i hjernen din.

Selv kan jeg mye om vektnedgang, kosthold og trenig. Ønsket å hjelpe min tante da hun er i familie med meg. Men ble alltid møtt med sinne og hat når jeg påpekte dette, uansett hvor vennlig jeg forklarte henne dette.

Det er mange skrekkhistorier med kroniske problemer etter slankeoperasjoner, så ikke kall det en enkel løsning. Trist at man tilbyr denne behandling.

Anonymkode: 7b3ad...8a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett gir jeg mer kred til noen som har klart dette på riktig måte, kostholdet. Og trening da, gå turer etc. Start gjerne med styrketrening 2-3 ganger i uka.

Anonymkode: 7b3ad...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men reaksjonen til venninnen hennes er urimelig, så hvorfor skal TS tenke seg om to ganger? Skal hun virkelig ikke få lov til å skrive at det har vært hardt arbeid å gå ned i vekt pga. av at en venninne har tatt slankeoperasjon? Høres helt idiotisk ut. 

Tja, kanskje TS har utelatt et par detaljer i historien sin, hvem vet? Vi hører alt fra en side her, ikke sikkert det er sannheten som kommer fram. Ja, reaksjonen er urimelig, samtidig kan det ligge mer under her som vi ikke vet noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke TS har noe å beklage, hun har ikke gjort noe galt, hun har ikke gjort noe for å være slem, og hun har ikke gjort noe som har handlet om noen andre.

 

Anonymkode: 72359...7b9

Grunn eller ikke grunn til å beklage. Jeg synes alltid at man kan beklage hvis man har såret noen, uansett. Si at det var ikke meningen, men at man beklager om det var sårende, for det var slett ikke ment sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lirah skrev:

Hva pokker slags ting er det å si? Nei, hun kan ikke bare si det, undergrave sin egen suksess og stille seg i skyggen av andre mennesker. Om man har den holdningen til livet så får man det utrolig tungt! 

Jeg er veldig uenig med deg der, og mener det motsatte. Jeg tror man får det veldig tungt og vanskelig med seg selv om man ikke kan være åpenhjertelig og si at man beklager hvis man gjorde noe som såret noen andre.

Det er ikke å stille seg i skyggen av andre mennesker. Tvert imot, det er å vise storhet og vise at man bryr seg, at man vil det beste.

Det handler ikke om å undergrave sin egen suksess. Jeg ville sagt at jeg var stolt over det jeg hadde fått til, men mente ikke at hun skulle føle seg trakket på av den grunn.  Det er slett ikke å undergrave in egen suksess.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, exictence skrev:

Kan du ikke bare si at du beklager, at det var dumt gjort av deg. Jeg mente/tenkte ikke på noen måte at det skulle vise til at jeg var bedre. Jeg tar det gjerne vekk igjen. Ville ikke såre deg over hodet. 

Jeg synes ts bør late som ingen ting. Beklager hun seg så oppfatter venninnen som at ts faktisk gjorde noe dumt - som hun faktisk ikke gjorde. Ikke legg deg paddeflat ts, det er ikke ditt problem at venninnen din er krenket.

Anonymkode: 17b8f...be4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
14 minutter siden, exictence skrev:

Jeg er veldig uenig med deg der, og mener det motsatte. Jeg tror man får det veldig tungt og vanskelig med seg selv om man ikke kan være åpenhjertelig og si at man beklager hvis man gjorde noe som såret noen andre.

Det er ikke å stille seg i skyggen av andre mennesker. Tvert imot, det er å vise storhet og vise at man bryr seg, at man vil det beste.

Det handler ikke om å undergrave sin egen suksess. Jeg ville sagt at jeg var stolt over det jeg hadde fått til, men mente ikke at hun skulle føle seg trakket på av den grunn.  Det er slett ikke å undergrave in egen suksess.

Ok, jeg mener at man ikke skal beklage for ting som man ikke har grunn til å beklage for. Trådstarter sine intensjoner var ikke å såre venninnen sin. Hun kan selvfølgelig si til venninnen sin at hun beklager at hun ble såret av det, men forklart at det ikke handlet om henne, men om trådstarter selv. Men den unnskyldningen blir sannsynligvis ikke godtatt ettersom venninnen trolig fortsatt føler seg såra og mener at hun skal fjerne både bilde og tekst, noe som er veldig urimelig.

Problemstillingen her er jo at venninnen tror at dette bildet med den teksten er myntet KUN PÅ HENNE, og at hun ikke har arbeidet hardt for å gå ned i vekt og at hun er svak i forhold til venninnen sin. Hun responderer i tillegg med å blokkere henne på sosiale medier og spre kvalme i vennegjengen. Jeg vet ikke hvem som har oppført seg verst - trådstarter som har lagt ut et bilde med en tekst om seg selv, eller venninnen som lager scener ut av noe som ikke har med henne å gjøre i det hele tatt? 

Ts, har du prata med henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teksten "hardt arbeid gir resultater" er heller ikke problematisk, og dersom en blir krenket pga. dette bør en jobbe med seg selv. TS har ikke gjort noe feil. 

Anonymkode: 8daa6...712

Alt jeg gjør er å forklare hvordan dette etter alt å dømme har vært for venninnen. Selvsagt er det ikke problematisk i seg selv, men om venninnen og felles venner setter det i sammenheng med bildene venninna har lagt ut, så er det lett å tolke det som et stikk. TS trenger ikke beklage da det ikke var tilsiktet, men bør forstå at det kunne oppfattes slik.

Anonymkode: 7f2b0...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært venninna di, hadde jeg også følt meg bittelitt såra og lei meg. Nå er ikke jeg slankeoperert, men er av de som jobber beinhardt for å gå ned mine 60 ekstra kilo, men som ikke har gått ned en eneste en av dem likevel, og det er sårt, vanskelig og leit. Og ærlig talt er det en smule urettferdig også, at noen går ned og noen ikke gjør det når de jobber like hardt. Men forskjellen på ts sin venninne og meg, er at jeg ser at det ikke er noen andre sitt problem - det er mine vanskelige følelser og de er det min jobb å sitte med og håndtere på best mulig måte og jeg har ingen rett til å tråkke andre ned for å få meg selv til å føle meg bedre.  Ingen andre bør la være å glede seg over sin fremgang og sine seire, ingen andre bør skamme seg over hvordan de har kjempet seg til et bedre liv og ingen andres kropp, helse, hobbyer, hverdagsliv eller følelser skal måtte gjemmes bort på en slik måte for å skjerme meg mot såre følelser. Min dårlige selvtillitt og mine problemer med egen helse er mine problemer - ingen andres. Jeg setter pris på at folk ikke angriper meg personlig for min vekt eller innsats, at de ikke gnir ting inn direkte og på frekke måter - da står jeg gjerne opp for meg selv eller bare trekker meg unna, men det ts gjorde var ikke det. Hun la ut på sin facebook sin "historie" om sitt liv, akkurat som hennes venninne hadde gjort om sitt liv gjentatte ganger. 

Så ts, vær stolt av innsatsen og resultatet ditt. Fortsett å respektere din venninnes innsats og resultat også (slik det virker som du hele tiden har gjort), men oppførselen hennes nå behøver du ikke å svelge eller respektere. Hun har det opplagt vanskelig og kjenner antagelig på skam rundt slankeoperasjonen, men det gir henne ikke rett til å oppføre seg som en dritt mot deg. Si gjerne at du beklager at hun ble så såret dersom du føler det er riktig, men jeg synes ikke du bør unnskylde det du skrev på facebook for du gjorde rett og slett ikke noe galt. Er det noen som bør be om unnskyldning er det i såfall venninna di. 

Anonymkode: 17957...781

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å ringe henne i går. Tenkte jeg skulle leke litt dum, og late som jeg ikke har fått med meg at hun har blokkert meg. Men hun avviste bare samtalen. Så det et vanskelig å prate med noen som ikke vil prate, og jeg orker heller ikke krype for noen når jeg mener jeg ikke har gjort noe galt.. 
 

Jeg ser mange henger seg opp i ordvalget mitt, om at jeg tilsynelatende tror jeg jobber så mye hardere enn alle andre, og det tror jeg ikke, alle har sine demoner og sine kamper, og man kan ikke rangere sånt. Men jeg har i egen målestokk jobbet hardt for å gjøre meg selv en prioritet i eget liv. Jeg skrev senest 17. mai da hun la ut bilde av fullført virtuelt løp at hardt arbeid har gitt resultater (for henne), så jeg vil jo påstå at jeg virkelig har anerkjent hennes innsats og arbeid også (hun har jo gått ned mye mer enn meg og, så skjønner ikke at dette skal være en konkurranse.)

Nå føler jeg at jeg har gjort mitt for å oppklare eller snakke ut, men når hun ikke er interessert så får jeg ikke gjort noe mer. Jeg kommer ikke til å adressere «problemet» på veggen min eller endre eller fjerne posten min. Og jeg håper vi fortsatt kan være venner når vi(hun) får dette på avstand. 

Anonymkode: 59e7b...ed9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spm er: får du like mye skryt for din jobb som du gir henne for hennes vektnedgang?
min erfaring er at slankeopererte blir litt rare i oppførselen..... Klapp deg selv på skuldra og vær fornøyd med jobben du har gjort! 

Anonymkode: dae4e...6e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forsøkte å ringe henne i går. Tenkte jeg skulle leke litt dum, og late som jeg ikke har fått med meg at hun har blokkert meg. Men hun avviste bare samtalen. Så det et vanskelig å prate med noen som ikke vil prate, og jeg orker heller ikke krype for noen når jeg mener jeg ikke har gjort noe galt.. 
 

Jeg ser mange henger seg opp i ordvalget mitt, om at jeg tilsynelatende tror jeg jobber så mye hardere enn alle andre, og det tror jeg ikke, alle har sine demoner og sine kamper, og man kan ikke rangere sånt. Men jeg har i egen målestokk jobbet hardt for å gjøre meg selv en prioritet i eget liv. Jeg skrev senest 17. mai da hun la ut bilde av fullført virtuelt løp at hardt arbeid har gitt resultater (for henne), så jeg vil jo påstå at jeg virkelig har anerkjent hennes innsats og arbeid også (hun har jo gått ned mye mer enn meg og, så skjønner ikke at dette skal være en konkurranse.)

Nå føler jeg at jeg har gjort mitt for å oppklare eller snakke ut, men når hun ikke er interessert så får jeg ikke gjort noe mer. Jeg kommer ikke til å adressere «problemet» på veggen min eller endre eller fjerne posten min. Og jeg håper vi fortsatt kan være venner når vi(hun) får dette på avstand. 

Anonymkode: 59e7b...ed9

"Hei xxx! Vet du, jeg synes det er kjedelig at vi skal bli uvenner over noe som ikke gir mening. Jeg støtter deg i både hardt arbeid og slankeoperasjon. Hallo, du gjør jo en kjempeomvendig og får det til!! Er jo stolt av deg! Jeg er også overvektig, det vet du jo så godt, og det du har gjort har inspirert meg til å gjøre en innsats også. Og nå har jeg fått til endel jeg også, og er stolt over det. Hadde håpet du kunne støttet meg slik jeg støtter deg..!? For meg så passet det jo ikke med noen operasjon, og måtte prøve uten. Og både jeg og du jobber jo hardt og trener nå for å få resultatene til å bli værende på lang sikt. Det er synd at du blir såret over at jeg også forsøker å gjøre noe med min situasjon, jeg også, og det var ikke ment vondt i din retning fra min side. Kan vi ikke heller snakke litt, og bli venner igjen, -vi kunne jo satset på å bli turvenner og slanke-søstre oppi det hele!? Støtte hverandre og gi hverandre en klem (vi kommer jo nærmere hverandre nå når magene begynner å bli borte, lol). Savner deg allerede. Snakk med meg! Klem"

Anonymkode: 35635...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døforstår jeg deg riktig, så har venninnen din også fortsatt med hardt arbeid? 

Synes hun er barnslig. 

Anonymkode: cfb84...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Lirah skrev:

Hun kan selvfølgelig si til venninnen sin at hun beklager at hun ble såret av det, men forklart at det ikke handlet om henne, men om trådstarter selv. 

Da er vi enig på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøkte å ringe henne i går. Tenkte jeg skulle leke litt dum, og late som jeg ikke har fått med meg at hun har blokkert meg. Men hun avviste bare samtalen. Så det et vanskelig å prate med noen som ikke vil prate, og jeg orker heller ikke krype for noen når jeg mener jeg ikke har gjort noe galt.. 
 

Jeg ser mange henger seg opp i ordvalget mitt, om at jeg tilsynelatende tror jeg jobber så mye hardere enn alle andre, og det tror jeg ikke, alle har sine demoner og sine kamper, og man kan ikke rangere sånt. Men jeg har i egen målestokk jobbet hardt for å gjøre meg selv en prioritet i eget liv. Jeg skrev senest 17. mai da hun la ut bilde av fullført virtuelt løp at hardt arbeid har gitt resultater (for henne), så jeg vil jo påstå at jeg virkelig har anerkjent hennes innsats og arbeid også (hun har jo gått ned mye mer enn meg og, så skjønner ikke at dette skal være en konkurranse.)

Nå føler jeg at jeg har gjort mitt for å oppklare eller snakke ut, men når hun ikke er interessert så får jeg ikke gjort noe mer. Jeg kommer ikke til å adressere «problemet» på veggen min eller endre eller fjerne posten min. Og jeg håper vi fortsatt kan være venner når vi(hun) får dette på avstand. 

Anonymkode: 59e7b...ed9

Du har gjort det du kan. Får bare vente til hun kommer til deg, men når hun oppfører seg så barnslig og umodent så hadde jeg faktisk ikke orka komme med en beklagelse heller. Høres nesten ut som hun ønsker denne dramatikken.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke bildene som var problemet, men setningen «hardt arbeid gir resultater», som åpenbart kan spille på at venninna sine resultater ikke er etter hardt arbeid, men «juks» etter operasjon.

Anonymkode: 7f2b0...12f

Da kan jo venninna legge ut bilde av seg selv med "operasjon og streng diett gir også resultater!" 

Det er ikke noe å bli sur for detta. TA DERE SAMMEN.

Anonymkode: fdeb5...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt henne ut, hadde ikke gidde å unnskylde at jeg hadde gått ned i vekt eller var stolt av det. 

Anonymkode: ffefe...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...