Gå til innhold

Hvorfor er det så mye opptøyer blant svarte afroamerikanere?


Susanne23

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men det hjelper ikke med sinne og aggresjon for å kjempe mot rasisme, da gjør man bare vondt verre. 

Nettopp... Tipper at dette faktisk kan ha en motsatt effekt, iallefall slik disse protestene holder på , ødelegger for folk som allerede sliter med å det til å gå rundt pga corona, angriper tilfeldige folk osv...

 

Dette kan faktisk føre til at Trump blir valgt igjen, fordi dem ser at venstresiden er jo helt gal.  Og sånn går det...

 

MEd det sagt, støtter jeg at svarte i USA skal ha absolutt samme rettigheter. Jeg har ikke skrevet noe annet heller.

Anonymkode: c618a...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siviliserte og ordnede demonstrasjoner er helt greit og jeg kan skjønne hvorfor de demonstrerer, men det styrker ikke saken når flesteparten av de som som ødelegger butikker og stjeler er svarte. Det bekrefter jo bare påstandene om at 13% av befolkningen står bak 50% av kriminaliteten, statistikken kommer ikke til å se bedre ut etter dette.  

Anonymkode: 8eae1...b97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siviliserte og ordnede demonstrasjoner er helt greit og jeg kan skjønne hvorfor de demonstrerer, men det styrker ikke saken når flesteparten av de som som ødelegger butikker og stjeler er svarte. Det bekrefter jo bare påstandene om at 13% av befolkningen står bak 50% av kriminaliteten, statistikken kommer ikke til å se bedre ut etter dette.  

Anonymkode: 8eae1...b97

Hadde jo vært bedre om dem ventet litt også , f.eks 5 måneder fra nå med protestene? De kunne skrevet ned en dato, også ta det da. Men virker som følelser tok overhånd.

Virker som hele verden har glemt at det enda ikke er over med koronavirus...  blir ikke bedre for noen om vi må igjennom enda en kjempebølge..

Anonymkode: c618a...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 22.16, Tarmegenbolle skrev:

Er du av den mening at ikke alle menneskeliv betyr noe?

Du misforstår. Det er en selvfølge at alle liv betyr noe. Black lives matter bevegelsen handler om den systematiske undertrykkelsen av afro-amerikanere. Ved å begynne å blande inn «all lives matter» i denne konteksten tar man bort fokuset fra det det dreier seg om. Undertrykkelsen av afro-amerikanere, som jo er det denne bevegelsen handler om. Det blir som å gå på en demonstrasjon mot barnemishandling å rope «mishandling mot voksne er viktig også». Det er da en absolutt selvfølge! Men ikke det nevnte demonstrasjon handler om, get It?

Endret av moroklompen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jo vært bedre om dem ventet litt også , f.eks 5 måneder fra nå med protestene? De kunne skrevet ned en dato, også ta det da. Men virker som følelser tok overhånd.

Virker som hele verden har glemt at det enda ikke er over med koronavirus...  blir ikke bedre for noen om vi må igjennom enda en kjempebølge..

Anonymkode: c618a...71e

Følelsene tar overhånd? Altså. Det er da virkelig på tide. Nok er nok. Om du hadde vært mer personlig berørt av problematikken hadde du nok hatt problemer med «å skrive ned en dato og tatt det da».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, moroklompen skrev:

Du misforstår. Det er en selvfølge at alle liv betyr noe. Black lives matter bevegelsen handler om den systematiske undertrykkelsen av afro-amerikanere. Ved å begynne å blande inn «all lives matter» i denne konteksten tar man bort fokuset fra det det dreier seg om. Undertrykkelsen av afro-amerikanere, som jo er det denne bevegelsen handler om. Det blir som å gå på en demonstrasjon mot barnemishandling å rope «mishandling mot voksne er viktig også». Det er da en absolutt selvfølge! Men ikke det nevnte demonstrasjon handler om, get It?

Hva mener du jeg misforstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siviliserte og ordnede demonstrasjoner er helt greit og jeg kan skjønne hvorfor de demonstrerer, men det styrker ikke saken når flesteparten av de som som ødelegger butikker og stjeler er svarte. Det bekrefter jo bare påstandene om at 13% av befolkningen står bak 50% av kriminaliteten, statistikken kommer ikke til å se bedre ut etter dette.  

Anonymkode: 8eae1...b97

Altså, demonstrasjonene er både infiltrert Av grupperinger som ønsker at nettopp du skal sitte å si det du gjør nå om afro-amerikanere og det er ett betydelig antall hvite som driver hærverk. Forøvrig handler ikke alle alltid riktig i raseri. Jeg tror ikke du skjønner hvor rasende folk er. Se på denne videoen forresten, hvilken hudfarge har de hun snakker til? I tillegg til ett utall andre opptak og egne erfaringer er det laaaaangt fra bare svarte som utnytter opptøyene.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, moroklompen skrev:

Følelsene tar overhånd? Altså. Det er da virkelig på tide. Nok er nok. Om du hadde vært mer personlig berørt av problematikken hadde du nok hatt problemer med «å skrive ned en dato og tatt det da».

mange  har ikke vært i stand til å gå i begravelse til familiemedlemmer pga corona da og du skriver dette? Husker du han italienske mannen som måtte være i flere dager på rommet med sin døde søster pga de ikke hadde kapasitet til å ta hun ut?

 

Anonymkode: c618a...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Hva mener du jeg misforstår?

At noen insinuerer at ikke alle liv betyr noe. For min del er det nettopp endel av problemet at selv ikke denne bevegelsen kan afro-amerikanere ha i fred uten at noen må statuere at «alle liv betyr noe».7ACABB60-BCA1-4724-A669-746197059A0E.jpeg.19b94a03f1db313e2b7ad36a8979b8b2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

mange  har ikke vært i stand til å gå i begravelse til familiemedlemmer pga corona da og du skriver dette? Husker du han italienske mannen som måtte være i flere dager på rommet med sin døde søster pga de ikke hadde kapasitet til å ta hun ut?

 

Anonymkode: c618a...71e

Hva slags sammenligning er dette? Det var en umulighet for ambulansen å hente ett lik, det er da ikke en umulighet for folk å demonstrere i gatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, moroklompen skrev:

At noen insinuerer at ikke alle liv betyr noe. For min del er det nettopp endel av problemet at selv ikke denne bevegelsen kan afro-amerikanere ha i fred uten at noen må statuere at «alle liv betyr noe».7ACABB60-BCA1-4724-A669-746197059A0E.jpeg.19b94a03f1db313e2b7ad36a8979b8b2.jpeg

Og jeg spør igjen. Hva misforstår jeg? Det svarte du nemlig ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Hva slags sammenligning er dette? Det var en umulighet for ambulansen å hente ett lik, det er da ikke en umulighet for folk å demonstrere i gatene?

Ja, det kommer til å føre til flere slike hendelser om vi får en ny massiv bølge.

 

De demonstrerer i land som Nederland.... Nederland har fortsatt masse korona. Nå har Nederland åpnet for reise fra Norge..

Norge har nesten 0 tilfeller nå... Økonomien går heller ikke bra pga dette om vi må ha en ny lockdown. Så rart at hele koronaen er glemt liksom

 

 

Anonymkode: c618a...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en fin, barnevennlig video som forklarer systematisk rasisme til de som måtte trenge det.

Black lives matter. 

 

  

Anonymkode: 744fb...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, moroklompen skrev:

Hva slags sammenligning er dette? Det var en umulighet for ambulansen å hente ett lik, det er da ikke en umulighet for folk å demonstrere i gatene?

Nei, per nå kan man være hele 50 personer i en demonstrasjon i Norge. Det er en ganske stor menneskemengde det, syns du ikke? Vi har inntil nylig faktisk ikke hatt muligheten til å demonstrere lovlig i Norge, nå kan vi demonstrere lovlig, men med maks 50 personer. 

Anonymkode: 079d3...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 22.16, Tarmegenbolle skrev:

Er du av den mening at ikke alle menneskeliv betyr noe?

Dette var din respons til en som skrev til deg at hun regnet med at du var en av dem som sa all lives matter. Om du må ha det inn med t-skje så skrev jeg da at du misforstår om du tror black lives matter betyr at ikke all liv betyr noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, per nå kan man være hele 50 personer i en demonstrasjon i Norge. Det er en ganske stor menneskemengde det, syns du ikke? Vi har inntil nylig faktisk ikke hatt muligheten til å demonstrere lovlig i Norge, nå kan vi demonstrere lovlig, men med maks 50 personer. 

Anonymkode: 079d3...d35

Vel, de demonsterte med mye mye flere mennesker i Nederland. Og de åpner nå for reise til Norge. Bare å forberede seg på en ny sommer/høst sånn som i mars.

Anonymkode: c618a...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

https://nltimes.nl/2020/06/01/roughly-5000-join-black-lives-matter-protest-dam-square-work

https://nltimes.nl/2020/06/02/healthcare-staff-horrified-amsterdam-protest-154-covid-19-remain-icu

 

Europa, hvorfor? Vi hadde dette under kontroll...  har bare lyst å gråte av dette marerittet.

Dere kunne gjort dette på en annen måte!!211121

Anonymkode: c618a...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, moroklompen skrev:

Dette var din respons til en som skrev til deg at hun regnet med at du var en av dem som sa all lives matter. Om du må ha det inn med t-skje så skrev jeg da at du misforstår om du tror black lives matter betyr at ikke all liv betyr noe. 

Men det har jeg da ikke påstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvorfor skal jeg bry meg om dette når dere ikke bryr dere om min familie som er i risikosonen?

 

😡 Jeg bryr meg faktisk om familien min, i motsetning til dere som ønsker å ofre familien deres og bestemora for noe som skjedde i USA og dere kunne vist støtte på andre måter enn å møte opp flere tusen, f.eks donere på nettet eller noe.

 

Ja, bare kom med det , hvor ond jeg er !

https://nltimes.nl/2020/06/02/healthcare-staff-horrified-amsterdam-protest-154-covid-19-remain-icu

 

Når helsevesenet bruker ord som ''horrified'' var det en god ide? å møte 5000 ?

Anonymkode: c618a...71e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...