Gå til innhold

hvilken høyde på kvinner foretrekker menn (155-185+)


AnonymBruker

Hvilken høyde er favoritten for menn på kvinnen?   

36 stemmer

  1. 1. Til menn: Hvilken høyde er din ideelle høyde på kvinner?

    • over 185
      1
    • 180-185
      8
    • 175-170
      8
    • 165-170
      7
    • 160-165
      5
    • 155-160
      7
    • under 155
      3


Anbefalte innlegg

Får lage en tråd med lave svaralternativer også ;).
 

Anonymkode: e4fe1...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man vet at det er sommer når høydetråd-sesongen er her igjen 😅

Anonymkode: 2b685...dcd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke er usikker på seg selv, har det ikke noe å si. 

Anonymkode: 65bb1...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who the fuck cares..

Anonymkode: 91e56...603

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil regne med at en slik poll lander et sted på snittet. Naturen har "innrettet" det slik, på samme måte som at kvinner jevnt over bare er litt lavere enn menn.

Jeg er selv 176 cm og jeg har vært sammen med menn som ikke bryr seg, som jeg tror mange heller ikke gjør - er hun pen, sjarmerende og intelligent så er høyden underordnet så lenge den er innenfor normalen. 

Nå er jeg sammen med en mann som utelukkende liker høye kvinner. Han synes høyde generelt er attraktivt, og gir et tydeligere nærvær, og at lange ben er veldig pent. Selv når vi ser kvinner på film så er det Nicole Kidman, Charlize Theron og Gwyneth Paltrow som han liker. 

 

Anonymkode: 6f7d4...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg

Hun kan ikke være kortere enn 175 cm.

Anonymkode: 293c0...d93

Vel jeg er over 175 men det betyr ikke at jeg ville ha data deg da... 

Anonymkode: 91e56...603

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jente på 174-175 cm og har alltid hatt kjærester som er litt høyere enn meg og opp til 184cm. 

Anonymkode: 91f3b...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at jeg er lav (1.58), menn blir på en måte mye «større og sterkere» enn meg og jeg syns det er feminint. Har opplevd at de jeg har vært sammen med har likt dette, men mennesker liker jo forskjellige ting :)

Anonymkode: f464e...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en på 177 cm så tror jeg at de fleste menn vil se på meg som for høy og mange menn mener jo at sånne som meg er maskuline osv fordi kvinner skal liksom være nette og søte..jeg kan på en måte forstå tankegangen men det er jo ikke slik at alle over 175cm plutselig ser ut som Brienne of fucking Tarth? Kroppsform har jo mye å si her. Seff vil en som er 177 og feit se mer mandig ut enn en som er tynn men at alle over 175 cm liksom er maskuline er noe jeg ikke kjøper.

Menn elsker å ta opp "problematikken" med høydepreferanser hos kvinner men de er jo sånn sett ikke bedre selv? Man kan feks lese at kvinner vil ha en som er høyere og ferdig med det ut en at de snakker stygt om lavere menn. Det er omvendt hos menn..De fleste klarer ikke å si at de vil ha en som er max x antall cm uten å legge til "høye jenter er maskuline,stygge,ser ut som menn,uattraktive" osv...

Faktisk så er høyden min en av grunnene til at jeg er litt redd for å date fordi jeg vet mange menn ikke liker sånne som meg. Jeg liker høyden min ellers og tenker ikke over at jeg er høy, men kommer det til menn så føler jeg at den er et hinder.

Det er det samme med utseende mitt. Jeg føler jeg er "helt grei" og liker å pynte meg osv men når det kommer til menn så føler jeg at utseende mitt fort ikke er bra nok for dem for alle vet jo at utseende er det viktigste og at menn generelt har ganske høye krav til utseendet på kvinner.

Hadde ikke menn vært så kritiske og "pirkete" så hadde jeg nok turt å begi meg ut på datingarenaen.

Anonymkode: a7c57...842

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på Kvinneguiden ts, 95 % av svarene du får i denne pollen vil være av kvinner, og de vil svare den høyden de selv er.

Dette er som en hvilken som helst annen tråd her inne ennten det er snakk om kilo, høyde, barbering, hodehår etc. Vi liker å enten fremsnakke oss selv eller gjøre oss til offer🙂 

Selv er jeg 1.50. Og ja det gjør at jeg ikke blir tatt like seriøst av og til, det gjør at jeg skal automatisk være "søt", og det gjør at hver gang jeg fremmer en kontroversiell mening som jeg har en lidenskap for så kan jeg være en "lemmen". Med andre ord så er jeg både søt og uskyldig og lemen og det ene og det andre. Slik kvinner på 1.80 får sine pass påskrevet kun og ene av høyden sin. 

Er det rettferdig? Nei selvsagt ikke. For ikke er jeg søt og ei veldig uskyldig, og ikke er jeg en hissig hamster som flyr oppe på fjellviddene, Slik disse høye kvinnene ikke trenger være verken maskuline eller annet.

 

Jeg får høre minst 10 ganger per dag at "åååå du er lav"🙄 og ja jeg har lyst å si "waww du har godt syn du," eller "ooii sier du det du, jøss jeg som trodde jeg var 1.80, vel nå kan jeg bare pga din observasjon gå å kjøpe bukser som passe rmeg, for jeg har alltid trodd jeg var høy jeg"...

Det blir nesten forventet av meg at jeg skal gå i høye heler, fordi jeg kan, noe de høye kvinnene *ikke kan*   (*bullshit)

Men jeg trives best i lave sko, betyr ikke at jeg ikke har høye sko, betyr bare at jeg ikke trives i de..

Jeg får stort sett av menn høre at høyden min er posetivt, men det betyr jo ikke dermed at det er det for alle menn og selv for de mennene som det er posetivt så er det noe med å være litt kritisk selv også *vil de bare ha en som er "liten å søt" vil se bate ha en som kan være en feminin fjott, osv...  noen både kvinner og menn er kritiske ril høyde spesifikt og jeg tenker at det må vi som er noen cm lavere/høyere bate godta sånn sett. Men værre er det når en setter spesefikke personkarakteriste emner ved høyde i seg selv;

-liten, søt, feminin, lemen,  lille my, et bittelite menneske med bitte små meninger og bittelite betydning etc

-stor, klumsete, maskulin, styringsrettet, etc...

Jeg tror virkelig ikke mannen min falt for 150 cm med "søt, nett og liten"...for det er faktisk ikke meg,  og jeg tror ikke menn faller for 180 + cm med butch maskulinitet heller. Så dum er vi vel ikke i 2020...

Anonymkode: d376e...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som en på 177 cm så tror jeg at de fleste menn vil se på meg som for høy og mange menn mener jo at sånne som meg er maskuline osv fordi kvinner skal liksom være nette og søte..jeg kan på en måte forstå tankegangen men det er jo ikke slik at alle over 175cm plutselig ser ut som Brienne of fucking Tarth? Kroppsform har jo mye å si her. Seff vil en som er 177 og feit se mer mandig ut enn en som er tynn men at alle over 175 cm liksom er maskuline er noe jeg ikke kjøper.

Menn elsker å ta opp "problematikken" med høydepreferanser hos kvinner men de er jo sånn sett ikke bedre selv? Man kan feks lese at kvinner vil ha en som er høyere og ferdig med det ut en at de snakker stygt om lavere menn. Det er omvendt hos menn..De fleste klarer ikke å si at de vil ha en som er max x antall cm uten å legge til "høye jenter er maskuline,stygge,ser ut som menn,uattraktive" osv...

Faktisk så er høyden min en av grunnene til at jeg er litt redd for å date fordi jeg vet mange menn ikke liker sånne som meg. Jeg liker høyden min ellers og tenker ikke over at jeg er høy, men kommer det til menn så føler jeg at den er et hinder.

Det er det samme med utseende mitt. Jeg føler jeg er "helt grei" og liker å pynte meg osv men når det kommer til menn så føler jeg at utseende mitt fort ikke er bra nok for dem for alle vet jo at utseende er det viktigste og at menn generelt har ganske høye krav til utseendet på kvinner.

Hadde ikke menn vært så kritiske og "pirkete" så hadde jeg nok turt å begi meg ut på datingarenaen.

Anonymkode: a7c57...842

Det er jo veldig stor forskjell på 177 og 191, som "Brienne" er da. 177 er jo ikke spesielt høyt i det hele tatt. Jeg er kvinne og er selv 178 og har aldri fått reaksjoner fra menn på høyden min. Min nåværende samboer er lavere enn meg, uten at det har vært tema overhode.

Anonymkode: 8baf8...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ganske åpenbart at de fleste menn ikke foretrekker en kvinne på 180-185. Det er også ganske åpenbart at kvinner flest ikke har svart høyden sin (som noen foreslår) da de fleste ikke er så høye. 

Nå er jeg kvinne selv på 165 cm, så det kan godt være at mitt syn på det er preget av å være helt gjennomsnittlig. Jeg opplever at menn bryr seg lite om kvinners høyde. Det er klart at det er noen som synes det er finere å være litt høyere eller litt lavere enn gjennomsnittet, men generelt spiller det liten rolle. Jeg er ikke opptatt av menns høyde og har aldri spurt eller lagt noe særlig merke til det. Jeg har fått spørsmål to ganger fra menn på Tinder om hvor høy jeg er. Den ene gangen var fordi han var 165 cm høy og hadde nok litt komplekser for egen høyde. Den andre gangen vet jeg egentlig ikke hvorfor han spurte. Han sa at jeg virket veldig høy på et bilde jeg hadde, men han har vært sammen med høye kvinner før uten at det har brydd han i det hele tatt. 

Det eneste jeg opplever er at mange menn gjerne tenner på å ha en liten, slank dame som de kan løfte rundt på i senga som de vil akkurat som kvinner gjerne tenner på en kraftigere mann som kan ta dem og løfte dem rundt. Men det spiller jo liten rolle i det store bildet og er ikke akkurat noe man prioriterer når man skal date noen. 

Dette ble litt babbel fra en som ikke er i målgruppen for tråden, men jeg reagerte bare litt på svarene på pollen. Tenker at det her er noen som har hatt det litt gøy med å trykke (selv om jeg selv synes at høye kvinner er råflotte og selv skulle ønske jeg kunne ha vært 175 cm med lange, slanke bein). 

Anonymkode: 2b6d6...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en på 177 cm så tror jeg at de fleste menn vil se på meg som for høy og mange menn mener jo at sånne som meg er maskuline osv fordi kvinner skal liksom være nette og søte..*snip*

Faktisk så er høyden min en av grunnene til at jeg er litt redd for å date fordi jeg vet mange menn ikke liker sånne som meg. Jeg liker høyden min ellers og tenker ikke over at jeg er høy, men kommer det til menn så føler jeg at den er et hinder.

*snip*

Anonymkode: a7c57...842

Så leit. Jeg ville ha gjort mye for å ha hatt høyden din, men så vil man jo ofte ha det man ikke har selv. Selv om det nok ikke gir deg så mye synes jeg at høyden din er råflott, og jeg tror at menn generelt ikke bryr seg så mye. De som bryr seg er gjerne de som har komplekser for å være typisk 160-170 cm (noe som det heller ikke er noe i veien med altså). 

Anonymkode: 2b6d6...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en på 177 cm så tror jeg at de fleste menn vil se på meg som for høy og mange menn mener jo at sånne som meg er maskuline osv fordi kvinner skal liksom være nette og søte..jeg kan på en måte forstå tankegangen men det er jo ikke slik at alle over 175cm plutselig ser ut som Brienne of fucking Tarth? Kroppsform har jo mye å si her. Seff vil en som er 177 og feit se mer mandig ut enn en som er tynn men at alle over 175 cm liksom er maskuline er noe jeg ikke kjøper.

Menn elsker å ta opp "problematikken" med høydepreferanser hos kvinner men de er jo sånn sett ikke bedre selv? Man kan feks lese at kvinner vil ha en som er høyere og ferdig med det ut en at de snakker stygt om lavere menn. Det er omvendt hos menn..De fleste klarer ikke å si at de vil ha en som er max x antall cm uten å legge til "høye jenter er maskuline,stygge,ser ut som menn,uattraktive" osv...

Faktisk så er høyden min en av grunnene til at jeg er litt redd for å date fordi jeg vet mange menn ikke liker sånne som meg. Jeg liker høyden min ellers og tenker ikke over at jeg er høy, men kommer det til menn så føler jeg at den er et hinder.

Det er det samme med utseende mitt. Jeg føler jeg er "helt grei" og liker å pynte meg osv men når det kommer til menn så føler jeg at utseende mitt fort ikke er bra nok for dem for alle vet jo at utseende er det viktigste og at menn generelt har ganske høye krav til utseendet på kvinner.

Hadde ikke menn vært så kritiske og "pirkete" så hadde jeg nok turt å begi meg ut på datingarenaen.

Anonymkode: a7c57...842

Jeg er enda høyere enn deg og er over 180. Hadde faktisk ikke tenkt på meg selv som maskulin eller noe slikt før jeg leste her på KG. Før det tenkte jeg bare meg selv som veldig høy, men jeg visste jo at det ikke er noe alle menn liker. Noe som selfølgelig er helt greit. 

Så nå har jeg begynt å tenke tullete tanker om at jeg ser ut som en mann. Noe jeg egentlig ikke tror, men for noen blir man kanskje stor. 

Det er en del menn som liker høye kvinner. Noen har det omtrent som en fetisj at hun skal være høyere og andre synes det bare er flott. Andre bryr seg ikke fordi de er mer opptatt av hvem man er og at man er ei pen dame. 

Det kan være litt kjipt å lese på Kvinneguiden for her er det flere som skal fremme sitt syn som gjeldende for alle, men så er det ikke helt slik da. Uansett så er det lite man kan gjøre med høyden sin om man ikke skal gå til drastiske tiltak, men jeg synes ikke at du skal være redd for å date. Man må nesten bare kaste seg ut i det. Alle menn er ikke som på Kvinneguiden. 

Anonymkode: f7bea...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en på 177 cm så tror jeg at de fleste menn vil se på meg som for høy og mange menn mener jo at sånne som meg er maskuline osv fordi kvinner skal liksom være nette og søte..jeg kan på en måte forstå tankegangen men det er jo ikke slik at alle over 175cm plutselig ser ut som Brienne of fucking Tarth? Kroppsform har jo mye å si her. Seff vil en som er 177 og feit se mer mandig ut enn en som er tynn men at alle over 175 cm liksom er maskuline er noe jeg ikke kjøper.

Menn elsker å ta opp "problematikken" med høydepreferanser hos kvinner men de er jo sånn sett ikke bedre selv? Man kan feks lese at kvinner vil ha en som er høyere og ferdig med det ut en at de snakker stygt om lavere menn. Det er omvendt hos menn..De fleste klarer ikke å si at de vil ha en som er max x antall cm uten å legge til "høye jenter er maskuline,stygge,ser ut som menn,uattraktive" osv...

Faktisk så er høyden min en av grunnene til at jeg er litt redd for å date fordi jeg vet mange menn ikke liker sånne som meg. Jeg liker høyden min ellers og tenker ikke over at jeg er høy, men kommer det til menn så føler jeg at den er et hinder.

Det er det samme med utseende mitt. Jeg føler jeg er "helt grei" og liker å pynte meg osv men når det kommer til menn så føler jeg at utseende mitt fort ikke er bra nok for dem for alle vet jo at utseende er det viktigste og at menn generelt har ganske høye krav til utseendet på kvinner.

Hadde ikke menn vært så kritiske og "pirkete" så hadde jeg nok turt å begi meg ut på datingarenaen.

Anonymkode: a7c57...842

Jeg tror du begår samme feilen som mange menn gjør ved å la alt handle om høyden din. Du finner noe som kanskje avviker litt og henger alt på det. 

Det er ingenting som tilsier at høyden din skulle være et problem. Som en annen nevner er du ikke høy. De fleste kvinner på den høyden har ikke problemer med menn, meg selv inkludert. 

I hvilke sammenhenger i hverdagen opplever du at menn responderer negativt på høyden din? Jeg har vanskeligheter for å tro at det er et stort problem. Selv er jeg 1 cm under deg, og jeg har aldri fått negativ respons på det. Om det så finnes mindre menn som ikke er interessert grunnet høyde, så har de jo heller ikke plaget meg med det.

Anonymkode: 6f7d4...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...