Gå til innhold

Får ikke laget vaksine - viruset forsvinner for raskt


Krantz95

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Ser at forskerne sliter med at viruset forsvinner for raskt. De mangler nå smittede som de kan teste vaksinen på.

Vi får satse på at det kommer en ny og mer langvarig smittebølge til høsten slik at vi kan få laget en vaksine.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsker-vaksine-mindre-sannsynlig/72498189

I går og forgårs var de 2 dagen med høyst antall nye bekreftede smittede siden epidemien begynte.....

Det er altså fortsatt mulig å få testet vaksiner, sålenge du samarbeider med andre land.

Dette til orientering

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Anonymkode: 4914e...742

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke, ble gitt opp til dyr for lenge siden (hund og katt). Handler vel mest om å søke midler og ha arbeid.

Anonymkode: a642c...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som tar tid er å teste sikkerheten til vaksinene, og den kan de teste like godt selv om ingen blir smittet. Får vi en ny bølge går det fort å se om de som er vaksinert har mindre sjanse for å bli syke, og ta i bruk vaksinen hvis den virker. Det kan også bli aktuelt å infisere noen frivillige for å se om den har effekt.

Anonymkode: d825a...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det har gått med en del andre virus også, de forsvinner av seg selv og med det behovet for vaksine. Håper likevel de finner en vaksine, siden samfunnet har reagert med så store tiltak mot akkurat dette viruset. Selv i Norge med under 30 innlagte nå, er det hovedoppslag dag etter dag. Med en vaksine hadde ting roet seg ned, det hadde blitt mer som influensa der det gir en trygghet bare at vaksinen finnes. Selv om de fleste ikke tar den, og mange fortsatt dør.

Anonymkode: 3281b...c57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel sånn det har gått med en del andre virus også, de forsvinner av seg selv og med det behovet for vaksine.

Anonymkode: 3281b...c57

Det finnes 4 andre coronavirus som er vanlige hos mennesker. De ble oppdaget på 1960-tallet og kan ha vært blandt oss i tusenvis av år. Det er ingen grunn til å tro at dette forsvinner av seg selv.

Anonymkode: d825a...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Krantz95 skrev:

Ser at forskerne sliter med at viruset forsvinner for raskt. De mangler nå smittede som de kan teste vaksinen på.

Vi får satse på at det kommer en ny og mer langvarig smittebølge til høsten slik at vi kan få laget en vaksine.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsker-vaksine-mindre-sannsynlig/72498189

Hva slags elendig logikk er dette? Håpe at det kommer tilbake så vi kan vaksinere oss?? Det er vel uansett sikkert som influensa så det kommer en ny vaksine hvert år.. om jeg kan slippe det, så gjør jeg heller det. 

Anonymkode: 34275...482

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare bra om det forsvinner fort? 
Hvis det forsvinner trenger vi jo ikke vaksine?

Anonymkode: c48bd...43d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er vel dessverre at viruset har spredt seg for LITE.

Norge stengte 2-3 måneder FØR de trengte å stenge. De kunne like gjerne hatt Norge-stengt i juli-august.

Det er først NÅ viruset begynner å spre seg, ja.

Anonymkode: ea995...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten er vel dessverre at viruset har spredt seg for LITE.

Norge stengte 2-3 måneder FØR de trengte å stenge. De kunne like gjerne hatt Norge-stengt i juli-august.

Det er først NÅ viruset begynner å spre seg, ja.

Anonymkode: ea995...bf2

Men de sier det forsvinner?

Anonymkode: c48bd...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å sjekke land som USA, Brasil og Russland. 45 000 nye tilfeller i går, 1200 nye døde. Og mest sannsynlig er tallene for lave. 

Hvor mange må bli syke og dø før det er mange nok? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stan skrev:

Hvor mange må bli syke og dø før det er mange nok? 

Nå er det ekstremt mange allerede i USA som dør og blir syke til vanlig på grunn av helsesystemet er for dyrt for den vanlige borgeren. USA har ekstremt mange problemer, men corona er bare en liten del av det.

Det er estimert at 58 millioner ikke har råd til nødvendig medisiner. West Health gjorde en nasjonal undersøkelse. 34 millioner svarte at de kjente en eller flere som hadde dødd i løpet av de fem siste årene på grunn av mangler på medisiner eller helsehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men de sier det forsvinner?

Anonymkode: c48bd...43d

Omvendt. Les svaret mitt igjen :)

Anonymkode: ea995...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Vhgj skrev:

Nå er det ekstremt mange allerede i USA som dør og blir syke til vanlig på grunn av helsesystemet er for dyrt for den vanlige borgeren. USA har ekstremt mange problemer, men corona er bare en liten del av det.

Det er estimert at 58 millioner ikke har råd til nødvendig medisiner. West Health gjorde en nasjonal undersøkelse. 34 millioner svarte at de kjente en eller flere som hadde dødd i løpet av de fem siste årene på grunn av mangler på medisiner eller helsehjelp. 

Det er jo interessant å se at helsevesenet i Kina er bedre enn USA for den jevne borger 

For ikke å begynne å sammenligne landenes håndtering av corona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt. Les svaret mitt igjen :)

Anonymkode: ea995...bf2

Da bør du kanskje begrunne den påstanden din?
Det har såvidt jeg har fått med meg vært nedgang i de fleste land i det siste, inkl. Norge.

Anonymkode: a48a0...d27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du kanskje begrunne den påstanden din?
Det har såvidt jeg har fått med meg vært nedgang i de fleste land i det siste, inkl. Norge.

Anonymkode: a48a0...d27

Det er mange land som har kraftig øke i smitte. F.eks. Bolivia, USA og Russland. I Sverige ligger smitten stabil, der minker den nesten ikke enda.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du kanskje begrunne den påstanden din?
Det har såvidt jeg har fått med meg vært nedgang i de fleste land i det siste, inkl. Norge.

Anonymkode: a48a0...d27

VG har fine grafer med oversikt over utviklingen av smittede og døde i verden, bruk litt tid på denne siden https://www.vg.no/spesial/2020/corona/verden/?utm_source=corona-widget&utm_term=d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hulderen skrev:

Det er mange land som har kraftig øke i smitte. F.eks. Bolivia, USA og Russland. I Sverige ligger smitten stabil, der minker den nesten ikke enda.

 

2 timer siden, Hulderen skrev:

VG har fine grafer med oversikt over utviklingen av smittede og døde i verden, bruk litt tid på denne siden https://www.vg.no/spesial/2020/corona/verden/?utm_source=corona-widget&utm_term=d6

Og hvorfor skal jeg bruke tid på denne siden, hva er det med den som sier noe om framtidig utvikling i Norge?
Og hvorfor er utviklingen i land i andre verdensdeler mer relevante for norske forhold enn mer nærliggende europeiske land, der de aller fleste hr hatt nedgang?

Anonymkode: a48a0...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var tull og nå er det «over» 

Anonymkode: ce452...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias Juul Grythe

Hvorfor ikke teste på folk i de landene det er mye smitte og store dødsfall? Hvor mye liv må gå tapt først egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...