Gå til innhold

Kan noen forklare hvorfor SpaceX-oppskytingen får så mye oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ååå, det er "motorene" som er gjenbrukbare? Da har jeg fullstendig misforstått, men jeg har heller ikke fulgt særlig godt med på dette og har ikke peiling på hvordan et romskip fungerer. Stilig at de klarte å lande så rolig og pent. Men, så da er det sånn at rakettene er "motorene", mens kapsulen er selve romskipet? 

Anonymkode: be6f6...0ba

Romskipet er hele greia, men består av thrusters (motorene) og kapsulen. Tidligere datt kapsulene bare ned i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, 000VF000 said:

Romskipet er hele greia, men består av thrusters (motorene) og kapsulen. Tidligere datt kapsulene bare ned i havet.

Kapselen lander fortsatt i havet, men blir plukket opp og kan brukes om igjen.

Anonymkode: 00b4f...890

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så både oppskytingen, dokkingen og da astronautene entret ISS. 
Det skal bli utrolig spennende å se hva som skjer fremover nå mtp landing på månen, mulig kolonisering av månen og etterhvert forsøk på å få mennesker til Mars. 
Mulighetene er utrolig mye større nå (enn før) siden teknologien har kommet såpass langt og kostnadene er såpass mye redusert.

Planen er vel at det er de kommersielle selskapene med SpaceX i spissen som skal konsentrere seg om å frakte folk til ISS osv, mens NASA skal konsentrere seg mer om "deep space" som de kaller det.

Anonymkode: c1c91...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kapselen lander fortsatt i havet, men blir plukket opp og kan brukes om igjen.

Anonymkode: 00b4f...890

Min feil, mente rakettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig spennende og nervepirrende. Første bemanna romferd fra Space-X. 

Det var veldig spennende å se live. Heller det enn å se noen driver med ballspill eller brettspill på TV. 

Anonymkode: 8f329...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig spennende og nervepirrende. Første bemanna romferd fra Space-X. 

Det var veldig spennende å se live. Heller det enn å se noen driver med ballspill eller brettspill på TV. 

Anonymkode: 8f329...2ca

Pytt, i følge Musk-haterne så er jo oppskyting av gjenbrukbare raketter opp i rommet dagligdags kost. Gjesp, liksom. De ser heller på maling tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...