Gå til innhold

når blir man gravid


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

jeg har hørt så mye rart, så nå lurer jeg på om en kan forklare meg, når er det en kvinne kan bli gravid?

Jeg tenker da på antall dager før eller etter siste mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bare bli gravid i den tiden rundt din eggløsning.

Siden sædcellene kan leve i ca 5 dager, og egget i ca 1 dag, så kan du teoretisk bli gravid i 6 dager i løpet av en syklus.

Eggløsning har du ca 12-16 (10-18) dager før neste mens, og du kan da bli gravid 5 dager før, og va 1 dag etter denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,vi har prøvd en stund,høres ut som du er inne på det,hvilke dato har jeg ca eggløsning da (28 dagers).fikk mensen 2 juli . blir det ca mellom 12- 15? viser eggløsning testene når vi har eggløsning?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn datoen til neste mensdag. (har ingen kalender her så jeg kan ikke gjøre det)

"Gå tilbake" 12-16 dager fra denne datoen, og du finner sånn ca når du kan forvente å få eggløsning.

Om du bruker eggløsningstester (og følger bruksanvisningen korrekt), så vil disse kunne gi en pekepinn når du har eggløsning ja.

Eggløsningen kommer da ca 12-36 timer etter positivt utslag på eggøløsningstest (varierer litt med de forskjellige testene, men les bruksanvisningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei' date='vi har prøvd en stund,høres ut som du er inne på det,hvilke dato har jeg ca eggløsning da (28 dagers).fikk mensen 2 juli . blir det ca mellom 12- 15? viser eggløsning testene når vi har eggløsning?????[/quote']

Jeg syns det er litt morsomt å bruke eggløsningskalkulatoren på babyverden.no

Med dine opplysninger sier den følgende:

Din fruktbare periode er: 13.07.2005 - 18.07.2005

Eggløsningen finner sted: 16.07.2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...