Gå til innhold

Assistert befruktning som enslig og syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen menneskerett og få barn. 

Anonymkode: a5759...5bd

Det er ingen menneskerett å ha internett-tilgang heller, men likevel så er du nå her. Er ikke det fint?

Anonymkode: dfa28...f2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufør og alene med 2 barn, jeg ble ufør for 6 mnd siden, syk for 5 år siden. Og barna var 10 og 15 år gamle da jeg ble syk. Og det er et slit uten like, all min energi går til barna. Og takk og pris for at de ikke er små, de kan jo og hjelpe til litt hjemme, og jeg må jo ikke løpe etter de. Er du uføretrygdet så er du jo ikke i stand til å ta deg av et barn fulltid. Da kunne du fint ha jobbet. 

Og du vet jo ikke hva slags barn du får. Hva hvis du får baby med kolikk som skriker i 4 mnd. Eller barn med diagnose eller annen sykdom. 

Anonymkode: ffc83...02a

Alene med to barn? Ene "barnet" ditt er jo 20 år 🤔

Anonymkode: 7a803...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er med på å illustrere det håpløse med å tillate kunstig befruktning for enslige. Naturen er bygd opp slik at det trengs to for å få barn, og i tillegg at disse to ofte holder sammen i en familie. Dette er evolusjon folkens! Og evolusjonen fremmer artenes reproduksjon. En menneskebaby er ufattelig kompleks og krevende. Det er også derfor mennesket er i stand til å kunne gjøre ting ingen andre dyr kan. Etter min mening er det uten tvil en grunn til at man må være to for å lage barn. Barnet krever faktisk to foreldre. De fleste småbarns og storbarnsforeldre kan nok skrive under på at det er fantastisk å ha barn, men også svært krevende. Jeg unner ingen å måtte ta seg av barn som enslig. Selvsagt skjer det ulykker, samlivsbrudd osv. som gjør at noen får eineansvar. Det er ikke det jeg har noe i mot, men at man skal planlegge for at et barn skal vokse opp med bare en forelder er jeg svært skeptisk til, uavhengig av lønn, sykdom, sosialt liv osv. 

Anonymkode: 55f41...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. For å få barn alene burde det vært krav om god helse og noen til å ta vare på barnet hvis mor f.eks. skulle bli syk. Siden du er ufør vil det si at du ikke kan jobbe i det hele tatt, ikke 40%, ikke 20%. Å være mor alene vil være som en fulltidsjobb. Man kan møte på mange utfordringer som mor, baby med kolikk, utagerende tenåringer, barn med diagnoser som ADHD eller autisme som krever ekstra oppfølginging.

Anonymkode: 01486...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er krav om å vøre fysisk og psykisk frisk ved en slik henvendelse. 

Anonymkode: 26b92...875

Jeg håper inderlig at det er krav om det. Tenk alle mødre med dårlig fysisk og mentalt helse som endelig ser sitt snitt til å få barn, men som kommer til å ødelegge hele barndommen til barna fordi de ikke har fysisk eller mental kapasitet til å følge opp barna de brakt til verden. 

Anonymkode: 202ee...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er krav til både jobb, økonomi pg helse for vanlige par som vil ha assistert befruktning, det er ingen grunn til at det skal bli reduserte krav fri enslige, tvert imot.

Anonymkode: cd709...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mitt første barn for noen måneder siden, etter å ha ønsket meg det i flere år. Selvom jeg anser meg selv som såkalt ressurssterk, dvs god utdanning, god og stabil jobb, god økonomi, egen bolig, har ektemann og familie som er villig til å stille opp osv. Så er det utrolig krevende å ta vare på ett barn. Jeg og mannen min, som forøvrig har god helse begge to, har vært utslitte i perioder. Og vi har ikke kolikkbarn eller noen andre utfordringer. Men selv et friskt og såkalt rolig barn er vanskelig å passe på, det bør være krav til god helse og økonomi. Fordi barn koster og barn er krevende å ta vare på. 
 

Så det er nok ikke en god ide, å få barn uten helse eller økonomi til å forsørge barnet. 

Anonymkode: 8c956...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...