Gå til innhold

Fremdeles forbudt å være forkjølet i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hoste relatert til snør og litt harkete bryst. Ikke noe astma.

Anonymkode: a9b1e...a80

Da holder du barnet hjemme til det er frisk og ikke smitte hele barnehagen så det går utover mange.. De andre foreldrene har også jobb å gå til faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart/gjennomsiktig snørr kombinert med nys er tegn på allergi, barnet kan gå i barnehagen.

Hoste er noe helt annet, og må klareres hos legen om hva det er. Hvis legen etter legebesøket sier at barnet kan gå i barnehagen, så kan barnet gå i barnehagen.

Skjønner ikke problemet, gå til legen?! Er det så veldig vanskelig for trådstarter så får hun bare holde seg hjemme med barnet da.

Anonymkode: 19d6f...fb8

Hjelper ikke ts å gå til legen, så lenge der hoster får det ikke komme i bhg, uavhengig av om det er korona eller ikke.

Anonymkode: c8cd9...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke ts å gå til legen, så lenge der hoster får det ikke komme i bhg, uavhengig av om det er korona eller ikke.

Anonymkode: c8cd9...c9e

Det høres helt rart ut. Så lenge legen gir grønt lys så har vel ikke barnehagen mulighet til å nekte?

Anonymkode: 19d6f...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det høres helt rart ut. Så lenge legen gir grønt lys så har vel ikke barnehagen mulighet til å nekte?

Anonymkode: 19d6f...fb8

Legen gir ikke grønt lys ved forkjølelse, skal i hvertfall ikke det i følge retningslinjene. Fikk ikke sende skolebarnet på skolen når hun hadde magesmerter relatert til UVI, kontrollsjekket det også med koronatelefonen...

Anonymkode: c8cd9...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hoste relatert til snør og litt harkete bryst. Ikke noe astma.

Anonymkode: a9b1e...a80

Det vet du ikke. Har barnet hoste over lengre tid så er det ikke normalt.

Anonymkode: 3b692...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart/gjennomsiktig snørr kombinert med nys er tegn på allergi, barnet kan gå i barnehagen.

Hoste er noe helt annet, og må klareres hos legen om hva det er. Hvis legen etter legebesøket sier at barnet kan gå i barnehagen, så kan barnet gå i barnehagen.

Skjønner ikke problemet, gå til legen?! Er det så veldig vanskelig for trådstarter så får hun bare holde seg hjemme med barnet da.

Anonymkode: 19d6f...fb8

Du får ikke gå i bhg med hoste uansett.

Anonymkode: 3b692...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har en vanlig forkjølelse med korona å gjøre?

Skal jeg være glad fordi jeg har måttet være hjemme fra jobb i flere uker og meget mulig må holde barnet hjemme til sommerferien? Hva slags forståelse tror du min arbeidsgiver vil vise for dette?

Anonymkode: a9b1e...a80

Fordi Korona ofte starter med vondt i halsen, vondt i hodet og hoste. Slike symptomer kan være startsymptomer og må derfor taes alvorlig når vi er midt i en pandemi! Ellers får vi en ny oppblussing som vil koste samfunnet dyrt.

Hvis 1 barn går i barnehagen med forkjøelse og smitter 5 andre, så må 5 andre familier bli hjemme og eventuelt bruke samfunnes ressurser på å få seg selv testet. Det er rett og slett galskap at enkelte foreldre er så egoistiske at de i det hele tatt vurderer å sende forkjølte barn i bhg akkurat nå. Arbeidsgiver har ikke noe annet å gjøre enn å innfinne seg med situasjonen verden er i nå.

Anonymkode: 3b692...24a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Warrior skrev:

Selvfølgelig skal ikke forkjølte unger i barnehagen å smitte andre. Tenk litt da. Du har valgt å få barn og da må du faktisk kunne være hjemme med ungen selv om ungen ofte blir syk. Sånn er det bare å være foreldre. 

Ingen er kronisk forkjølt så kanskje på tide å ringe legen hvis ungen aldri blir frisk?

Barnet var snørrete fra august til mars. Samme var fetteren i samme alder. Men dette var liv før. Nå er det ikke lov lenger. Så jeg burde tenkt på korona før jeg fikk barn? Er du vittig?

Anonymkode: a9b1e...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke ALT man skal beskytte seg mot, det er korona bare. Det virker som det er mange som tar helt av og tenker at alt av sykdom er korona.. 

Anonymkode: fc64a...e85

Nei, men nå handler det om at vi må beskytte hverandre så godt vi kan, spesielt de som er i faresonen! Ergo holder man seg hjemme selv ved en enkel forkjølelse! 

Anonymkode: 481ac...38f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet var snørrete fra august til mars. Samme var fetteren i samme alder. Men dette var liv før. Nå er det ikke lov lenger. Så jeg burde tenkt på korona før jeg fikk barn? Er du vittig?

Anonymkode: a9b1e...a80

Det var barnet mitt også, men etter korona så har snørret forsvunnet. Ved å være i ro i en uke eller to uten kontakt med andre smittebærere så forsvinner snørret. Grunnen til at de var snørrete hele tiden er fordi det er uendelig mange virus på omgang i en bhg.

Anonymkode: 3b692...24a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Altså... Jeg ble smittet av en forkjølelse av et barn, og endte opp med å måtte ta test og havnet i karantene.

Så resultatet av at en (uforsiktig? Egoistisk? Idiotisk?) forelder sendte sin snørrete unge i barnehagen, var at ungen smittet andre barn, som igjen smittet meg, og jeg må holde meg borte fra jobb.

På informasjons-telefonen er de helt klare på at man skal holde seg hjemme dersom man har symptomer på luftveisinfeksjoner.

Anonymkode: fd12e...bf1

Det er vel fasiten på dette ; for snart kan det slå tilbake på den foreldren som sendte en forkjøla unge i bhg. Kanskje avdelinga til ungen blir stengt fordi de voksne er i karantene. Og da må foreldren ta sykt-barn-dag uansett. 

Så det beste er å holde de hjemme. 

Anonymkode: 9dd30...1f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet var snørrete fra august til mars. Samme var fetteren i samme alder. Men dette var liv før. Nå er det ikke lov lenger. Så jeg burde tenkt på korona før jeg fikk barn? Er du vittig?

Anonymkode: a9b1e...a80

Så barnet har vært snørrete uten stopp fra august til mars og du har ikke kommet deg til lege med ungen? Wow! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Warrior skrev:

Da holder du barnet hjemme til det er frisk og ikke smitte hele barnehagen så det går utover mange.. De andre foreldrene har også jobb å gå til faktisk. 

Det er jo i barnehagen barnet har blitt smittet.

Anonymkode: a9b1e...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var barnet mitt også, men etter korona så har snørret forsvunnet. Ved å være i ro i en uke eller to uten kontakt med andre smittebærere så forsvinner snørret. Grunnen til at de var snørrete hele tiden er fordi det er uendelig mange virus på omgang i en bhg.

Anonymkode: 3b692...24a

Ja, etter noen uker hjemme forsvant mye av snørret. Men tilbake i barnehagen kom det tilbake. Mulig det forsvinner om en uke, og så kan barnet gå i barnehagen et par dager før det blir tre nye uker med fravær pga litt snørr og hoste. Uholdbart, hvem skal betale for at jeg er hjemme? Må jeg på sosialen pga dette kanskje?

Anonymkode: a9b1e...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Warrior skrev:

Så barnet har vært snørrete uten stopp fra august til mars og du har ikke kommet deg til lege med ungen? Wow! 

Mer eller mindre. Du mener det finnes kur mot forkjølelse? Alt er relatert til forkjølelser som går i barnehagen, og noen barn får mer snørr enn andre.

Anonymkode: a9b1e...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2020 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Altså... Jeg ble smittet av en forkjølelse av et barn, og endte opp med å måtte ta test og havnet i karantene.

Så resultatet av at en (uforsiktig? Egoistisk? Idiotisk?) forelder sendte sin snørrete unge i barnehagen, var at ungen smittet andre barn, som igjen smittet meg, og jeg må holde meg borte fra jobb.

På informasjons-telefonen er de helt klare på at man skal holde seg hjemme dersom man har symptomer på luftveisinfeksjoner.

Anonymkode: fd12e...bf1

Hadde du eller barnet det gjelder korona da? Hvis ikke betyr det jo at både du og barnets foreldre holdt seg hjemme fra jobb og dermed reduserte landets verdiskapning, bare for å forebygge en vanlig forkjølelse. Ingen tilfeller av korona ble forebygget av at det var så strengt. Det må være lov å diskutere om det er hensiktsmessig med så absolutte krav (snørrete barn må bli hjemme selv om de tester negativt) nå som forekomsten av korona er minimal, mens f.eks. pollenallergi er veldig vanlig. Det har faktisk konsekvenser for landet vårt at så mange må holde seg hjemme pga. forkjølelse eller kanskje ikke det en gang. 

Anonymkode: a2922...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men nå handler det om at vi må beskytte hverandre så godt vi kan, spesielt de som er i faresonen! Ergo holder man seg hjemme selv ved en enkel forkjølelse! 

Anonymkode: 481ac...38f

Vi skal beskytte hverandre mot Korona. Det er ingen som får korona av en forkjølelse. Som nevnt sikkert tusen ganger i forskjellige korona-tråder, så må til og med de som har hatt korona være hjemme fra skole, barnehage eller jobb ved det minste lille snufs. Det er det som er sykt her!  

Anonymkode: f348c...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg svarer Ts på det hun faktisk spør om når kan friske barn med litt snørr komme tilbake til bhg. Siste linje gir Ts svar på det hun spør om! 

Anonymkode: 89898...5cd

Nei, med litt snørr kan han dra hvis han har kronisk snue, men ts skriver jo at han også hostet også. Da skal han være hjemme. Og hvis han hoster fra mars til august blr han utredes for astma. Klart snørr er noe annet, men kan også være lurt å få utredet.

Anonymkode: 74a63...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal beskytte hverandre mot Korona. Det er ingen som får korona av en forkjølelse. Som nevnt sikkert tusen ganger i forskjellige korona-tråder, så må til og med de som har hatt korona være hjemme fra skole, barnehage eller jobb ved det minste lille snufs. Det er det som er sykt her!  

Anonymkode: f348c...ab6

Korona starter med forkjølelsesymptomer! Korona er et forkjølelsevirus. Du kan ikke vite i starten om barnet har korona eller forkjølelse!

Anonymkode: 3b692...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke syk fordi om man hoster og snørrer litt. Hva tror du vil skje med sykefraværet her til lands hvis alle må være 100% i form for å kunne gå på jobb?  Og skjønner du hva det vil gjøre med en del bedrifter? Vi kan ikke holde på sånn og fortsette med tilnærmet lik levestandard. I alle år har det hett at vi er for mye borte fra jobb, nå skal vi helst være enda mer borte 🙄  Og når jeg spurte om vi skulle leve sånn for alltid så var det selvfølgelig et retorisk spørsmål, myndighetene kommer nok til fornuft når de får se hva det fremdeles koster selv om det åpnes opp nå....  -For heldigvis er det ikke du eller dine likesinnede som skal avgjøre det heller 😉

Anonymkode: f348c...ab6

Jeg er i utgangspunktet enig, vanligvis, men nå er situasjonen en helt annen enn normalen. Sender noen sitt barn med forkjølelse i bhg nå så hjelper det for eksempel ikke oss her hjemme en døyt selv om man VET 100% at det ikke er corona. Jeg skal føde nå, og har bf luftveissymptomer så må jeg føde alene.. skal alle som blir smittet av det forkjølte barnet med negativ coronatest bare gå ut ifra at de heller ikke har corona da? Man må faktisk tenke på andre enn seg selv akkurat nå.. 

Anonymkode: 4a6c9...04a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...