Jump to content
Pringle

Mange emoji'er, mye beskrivelse, lite betydning

Recommended Posts

Pringle

Det har kommet mange nye emoji'er, jeg skjønner ikke hva man skal med så mange, eller med mange av dem. Problemet jeg har med det, er at jeg synes det er vanskelig å finne dem jeg trenger, og jeg blir oppgitt av beskrivelsene, som ikke sier noe om betydning og bruk. "Himle med øynene" og "åpen munn" er greie, men hva skal feks "hugging face" og "ansikt med monokkel" være godt for?

Fortsetter under...

Anglofil

Hei!

Takk for henvendelsen.

Jeg er i utgangspunktet ikke uenig med deg. Jeg må nesten få @Forumansvarlig til å se på det også, men altså ikke uenig i at det kunne være noen bedre beskrivelser/navn på flere av disse. :)

Anglofil (teamleder) 

Forumansvarlig

Hei!
De emojiene vi bruker nå er en blanding av de fra den samlingen vi hadde før, og noe som kom fra oppdatert programvare. Jeg er forsåvidt også enig med deg, og det er mulig å endre beskrivelsene/kodene. Men det må gjøres manuelt for hver enkelt emoji. Så i praksis kan det være litt vanskelig kapasitetsmessig, samt at vi må klare å komme opp med beskrivelser som er bedre enn i dag. 

Men om du har noen helt konkrete du gjerne skulle ha endret og vet til hva, hadde det vært til stor hjelp!

Forumansvarlig

Pringle
7 minutter siden, Forumansvarlig skrev:

Hei!
De emojiene vi bruker nå er en blanding av de fra den samlingen vi hadde før, og noe som kom fra oppdatert programvare. Jeg er forsåvidt også enig med deg, og det er mulig å endre beskrivelsene/kodene. Men det må gjøres manuelt for hver enkelt emoji. Så i praksis kan det være litt vanskelig kapasitetsmessig, samt at vi må klare å komme opp med beskrivelser som er bedre enn i dag. 

Men om du har noen helt konkrete du gjerne skulle ha endret og vet til hva, hadde det vært til stor hjelp!

Forumansvarlig

Takk for svar!

Det er dessverre akkurat der jeg kommer til kort, og nettopp derfor jeg kom med denne forespørselen. Kanskje vi kunne hatt en dugnad?

Forumansvarlig
1 time siden, Pringle skrev:

Takk for svar!

Det er dessverre akkurat der jeg kommer til kort, og nettopp derfor jeg kom med denne forespørselen. Kanskje vi kunne hatt en dugnad?

Gjerne det! Dersom det er noen folk bruker daglig og som man syns er veldig lite intuitive for eksempel. 

Dr. A. Kula

Det man må være obs på om man bytter kode er at gamle emojis da kan bli stående igjen med koden og ikke emoji i tekstene. 

Men det er jo mange som husker kodene til "sine" (favoritt) emojier, selv om koden er ulogisk og da vil mange bli frustrerte når symbolet ikke dukker opp. 

Annonse

Forumansvarlig

@Dr. A. Kula Veldig godt poeng, vi må passe på at vi undersøker på forhånd slik at vi er sikre på at det ikke blir mye sånt. 

Jeg bruker feks koden "nigo" ofte, og den burde vel kanskje heller hett "glis". :nigo: Kan undersøke om det går an å ha en "alias"-kode på samme måte som man kan ha en redirect-url. 

Forumansvarlig