Jump to content
AnonymBruker

After - både i munn og underliv

Recommended Posts

Boblerone

Man kan fint få blemmer i munnen og ikke bare sår på leppene av herpes.

2B73941B-04BE-4830-B853-084E178CB724.png

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men er ikke munnsår herpes ?

Anonymkode: 37a6a...f57

Skjønte du virkelig ikke at after er en type munnsår som ikke angriper underlivet, mens vår venn herpes er godt kjent for å angripe både munn og underliv..?

Anonymkode: 0cf2e...b14

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Munnsår er herpes du får på munn.

Herpes genital er herpes du får i underlivet. 

Når du altså får herpes i underlivet heter det ikke munnsår, men herpes genital. 

Anonymkode: b103b...468

jabx
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke after (munnskold).

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages i perioder med mye after i munnen. De kommer på samme plass, og de blir digre. Omtrent som størrelsen på lillefingerneglen. Synes at de har blitt større for hver gang de siste årene. 

Jeg har også i perioder sår i underlivet. Så på det med speil, og det ser akkurat ut som aftene jeg pleier å ha i munnen. 

Jeg googlet dette og det eneste som kom opp var en betennelsessykdom som er ganske sjelden. Var hos lege i dag, fastlegen var selvfølgelig borte, og jeg kom til en vikarlege som snakket dansk og bare skjønte halvparten, og ble ikke tatt seriøst i forhold til dette fordi jeg også har muskel og leddsmerter. Hun mente at dette ikke kunne ha en sammenheng. Fastlegen har tidligere konstantert betennelse i kroppen min, men har foreløbig ikke greid å finne ut hvorfor. Jeg husket ikke på disse sårene sist jeg var hos han. 

Jeg er forøvrig sammen med mannen på 20. året, og har kun hatt en sexpartner hele livet, så kjønnssykdom er utelukket.

Noen som har samme problem og har fått en diagnose? Vurderer å betale ekstra for å dra på privatklinikk og bli tatt litt mer seriøst enn den vikarlegen gjorde. Fastlegen min er fantastisk, og tar ting seriøst, undersøker og henviser videre dersom han selv ikke finner svaret. 

Anonymkode: fb7bf...ce4

Det er positivt at du stoler så blindt på et annet menneske, men.... hadde jeg plutselig fått blemmer i underlivet, hadde jeg nok mistenkt at denne partneren kunne ha funnet på noe utenomekteskapelige eskapader og blitt smittet med noe han tok med hjem....definitivt. 

Mannen ville ikke vært den første mannen i verden som er utro etter mange års samliv med en kvinne, ts, det er den triste, men store sannheten. Du skal derfor ikke utelukke at noe kan ha skjedd. Få legen til å ta prøver av blemmene i underlivet, og sjekke dem for herpesvirus. Evt annet de kan sjekke dem for. Og ta bilder av dem, så du har å vise, hvis de skulle ha forsvunnet før du kommer deg til legetimen.

Be om akutt-time på legekontoret, ta det på privatklinikk om du må, så du får det unnagjort mens du har after/blemmer/utbrudd. Viktig at de får tatt prøver av dem.

Anonymkode: 29c6c...e69

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages i perioder med mye after i munnen. De kommer på samme plass, og de blir digre. Omtrent som størrelsen på lillefingerneglen. Synes at de har blitt større for hver gang de siste årene. 

Jeg har også i perioder sår i underlivet. Så på det med speil, og det ser akkurat ut som aftene jeg pleier å ha i munnen. 

Jeg googlet dette og det eneste som kom opp var en betennelsessykdom som er ganske sjelden. Var hos lege i dag, fastlegen var selvfølgelig borte, og jeg kom til en vikarlege som snakket dansk og bare skjønte halvparten, og ble ikke tatt seriøst i forhold til dette fordi jeg også har muskel og leddsmerter. Hun mente at dette ikke kunne ha en sammenheng. Fastlegen har tidligere konstantert betennelse i kroppen min, men har foreløbig ikke greid å finne ut hvorfor. Jeg husket ikke på disse sårene sist jeg var hos han. 

Jeg er forøvrig sammen med mannen på 20. året, og har kun hatt en sexpartner hele livet, så kjønnssykdom er utelukket.

Noen som har samme problem og har fått en diagnose? Vurderer å betale ekstra for å dra på privatklinikk og bli tatt litt mer seriøst enn den vikarlegen gjorde. Fastlegen min er fantastisk, og tar ting seriøst, undersøker og henviser videre dersom han selv ikke finner svaret. 

Anonymkode: fb7bf...ce4

Kjønnssykdommer er IKKE utelukket selv om du bare har hatt en partner. 

Hvis han har hatt en annen før deg kan han ha fått herpes uten symptomer, han kan ha snittet deg. Utbrudd kan komme med en gang eller etter mange år. Du kan ha vært smittet lenge eller i det siste fordi han først nå har hatt et aktivt utbrudd. 

Man er ikke nødvendigvis utro selv om en par plutselig får herpesblemmer. Man kan ha vært smittet for mange år siden. Eller partneren kan først bli smittsom mange pr etter han fikk det da man bare snitter når viruset vandrer ut til huden. 

Anonymkode: b103b...468

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte du virkelig ikke at after er en type munnsår som ikke angriper underlivet, mens vår venn herpes er godt kjent for å angripe både munn og underliv..?

Anonymkode: 0cf2e...b14

Hva så egentlig? Det finnes andre sykdommer som gir sår både i underliv og munn, lichen og bechet. Uti fra TS beskrivelse høres vel disse mer sannsynlig ut. 

For øvrig spesielt at folk omtrent garanterer at TS har herpes og ikke minst sier at hun har blemmer i underlivet når hun selv ikke har skrevet det. Herpes er vel ikke typisk hvite flekkete utslett?

Anonymkode: 9661c...34f

Professor Orm

Synes dette gikk litt over stokk og stein. Behçets sykdom er meget sjelden og dermed usannsynlig, selv om det er mulig. Lichen planus er mye vanligere. Ingen her inne kan vite hva det er. TS, glem det med herpes. Håper du får tak i en flink lege kjapt 😊

AnonymBruker

Neste gang du har sår i underlivet, så få hastetime hos legen. Be om at det tas prøver på bl.a. herpes. Det går fint an å ha herpes i åresvis uten symptomer. Så dette kan du eller typen fått da dere ble født (av mor), eller av tidligere sexpartnere selv om det er lenge siden. Typen din trenger ikke å ha vært utro, men han kan ha løyet om at han var jomfru da dere ble sammen.

Det kan selvsagt være noe helt annet. Men gå til legen mens du har sårene, og hvis du ikke skjønner hva han sier, så be om tolk eller at han må gjenta tydeligere! Det går ikke an å ha leger i Norge som ikke kan gjøre seg forstått!

Anonymkode: b567e...5ac