Gå til innhold

Tegn på at det er riktig å bryte opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i et 10 år + langt forhold og har skjønt at det er ganske normalt å bli forelsket i andre innimellom, selvom dette ikke betyr at en ønsker å bytte ut partneren på noen måte. Jeg syntes imidlertid selv at jeg blir alt for lett fascinert av andre og har begynt å lure på om dette egentlig kan være et tegn på om å være singel er riktig alternativ og så eventuelt finne seg noen andre. Syns samboer og meg passer dårlig sammen selvom vi er gode venner. Det er imidlertid barn involvert og da blir jo langt flere enn akkurat samboer og meg påvirket av et brudd.

Anonymkode: 6cc28...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i et 10 år + langt forhold og har skjønt at det er ganske normalt å bli forelsket i andre innimellom, selvom dette ikke betyr at en ønsker å bytte ut partneren på noen måte. Jeg syntes imidlertid selv at jeg blir alt for lett fascinert av andre og har begynt å lure på om dette egentlig kan være et tegn på om å være singel er riktig alternativ og så eventuelt finne seg noen andre. Syns samboer og meg passer dårlig sammen selvom vi er gode venner. Det er imidlertid barn involvert og da blir jo langt flere enn akkurat samboer og meg påvirket av et brudd.

Anonymkode: 6cc28...bf3

Hvordan passer dere dårlig sammen?

Anonymkode: 357a9...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns samboer og meg passer dårlig sammen selvom vi er gode venner

Du må utdybe dette betydelig, før vi kan komme med noen råd eller synspunkter. Og hva mener du egentlig med at dere er gode venner? At dere ikke krangler hver dag og ellers overlever dagene, eller at dere har det gøy sammen og snakker godt sammen på et dypere nivå enn dagligvarehandel og bleieskift? 

Anonymkode: 12d59...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må utdybe dette betydelig, før vi kan komme med noen råd eller synspunkter. Og hva mener du egentlig med at dere er gode venner? At dere ikke krangler hver dag og ellers overlever dagene, eller at dere har det gøy sammen og snakker godt sammen på et dypere nivå enn dagligvarehandel og bleieskift? 

Anonymkode: 12d59...f9a

Vi passer dårlig sammen og er bare gode venner. Slik har det vært i mange år. Vi er ikke kjærester mer og har ikke vært det de siste 5 årene.

Anonymkode: 6cc28...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi passer dårlig sammen og er bare gode venner. Slik har det vært i mange år. Vi er ikke kjærester mer og har ikke vært det de siste 5 årene.

Anonymkode: 6cc28...bf3

Du må fortsatt utdybe mye mer for at vi skal kunne forstå situasjonen.

At dere er forskjellige behøver ikke være negativt. Spørsmålet er hvor gode dere er mot hverandre? Har dere forståelse og respekt for at dere er forskjellige? Kan dere ha humor på det, være ydmyke og finne de beste løsningene i fellsskap? Snakker dere godt sammen?

At man slutter å være kjærester når man har vært sammen lenge, er ofte et valg man tar. Ikke et valg man tar bevisst eller med glede. Ofte er valget at man heller velger noe annet, fremfor å være kjærester. Og mange kan være fornøyd med å ha det sånn, men det høres det ikke ut som om du er. Er mannen din fornøyd? Hva ønsker han å forandre? Hvilke forslag til forbedring har han? Kan hans forslag og ønsker passe sammen med dine ønsker og forslag? Hvordan møter han deg når du forteller at du savner å klemme, kysse, stryke, flørte osv.? 

Anonymkode: 12d59...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...