Gå til innhold

Hvorfor er det så mange bygårds leiligheter som ikke har balkong?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på boligjakt og ønsker å kjøpe i sentrum av en stor by. Jeg har oppdaget at man må betale mye mer for en balkong, men lurer på hvorfor så mange bygårder ikke har balkonger hverken på fremsiden eller mot bakgården? Ofte er balkongene montert på i nyere tid. 

Mange av bygårdene /husene jeg er på visning i, er fra perioden 1900 til 1950 tallet.

Hvorfor bygde de ikke balkonger før i tiden? Likte ikke folk å sitte på balkongen om kveldene eller riste tepper? Er det veldig mye dyrere å bygge med balkonger ? 

 

Anonymkode: 8a8e7...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke hadde råd å bygge balkong i gamle dager?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1890-gårdene på østkanten har ikke balkonger fordi østlantfolk på den tiden ikke hadde tid til slaraffenliv på balkongen. Dessuten luktet det ikke så bra i en del av områdene på den siden av byen før. Så ønsker du originale balkonger i en gammel bygård, må du (med få unntak) over på vestkanten. 😊 Men mange har jo fått bygget balkonger i senere tid, da  

Når det gjelder gårdene som ble bygget på 1930-1950-årene, vil jeg tro dette hadde med pris å gjøre. 

Anonymkode: 4de71...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse gamle bygårdene er vernet på en måte, og man står ikke fritt til å endre på fasadene. De fleste vil nok likevel få ja på en søknad om å oppføre balkonger inn mot bakgård :) 

Anonymkode: d52d2...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...